Jäljet hukassa taas!

karmeni

Miten parhaiten keksin mihin basecamp tallentaa jäljen jonka olen käsikapulasta siirtänyt? win 7 prof. Vanha kone tilttasi mutta kovalevy on ehjä mutten löydä sieltä tämän vuoden jälkiä.

8

87

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsekäy

      BaseCamp stores all data (routes, tracks, waypoints) in a central database. The location of that database is not user-configurable.
      (if you want to know: the database is located in the folder C:\Users\{username}\AppData\Roaming\GARMIN\BaseCamp)

      Eli selaat polkua :C:\Käyttäjät\käyttäjätunnuksesi\AppData\Roaming\Garmin\Basecamp

      (Ehkä joutuu kansion ja haun astuksista kruksaamaan kohdan, että kaikki kansiot näkyvät. En ole varma, kun tällä koneella ei ole tuota BaseCamp-ohjelmaa

    • karmeni

      Terve!
      Kiitos vastauksesta! Löysin tiedoston se on alldata.gdb mutta basecampin tuo/vie ohjelma herjaa jotain "versiota ei tueta" enkä saa niitä auki.Kysyin myös garminin tuesta mutta he eivät keksineet muuta tekniikkaa tiedoston aukaisemiseksi kun tuo/vie toiminto.Kopioin vanhasta kovalevystä koko polun omalle kovalevylle ja yritin aukaista mutta ei niin ei.Kokeilin vanhalla mapsourcella ja kahta eri versiota basecampista,sama häly aina.

      • näinsekäy

        Ettei vaan ole sellainen homma, kuten Garmin Nuvi 5000. Eli jos tuossa Nuvi 5000 Suomen kieli on päällä, niin tiedostoihin tulee pisteiden sijasta pilkkuja ja silloin ei toimi.
        Nuvi 5000 asia ratkeaa, kun englannin kieli on päällä. Silloin data on oikein ja toimii.
        Jos tuo on kiinni edelläolevasta, niin käyttiksessäkin voi vaihtaa asetuksia, jotta pilkun tilalle tulee piste.
        Olen nyt matkoilla, joten palaan tietokoneen asetuksiin, kun olen kotona.

        Voisit katsoa tekstieditorilla sitä tiedostoa, onko tuo siitä kiinni, että siinä tiedostossa on pisteiden tilalla pilkkuja.


      • näinsekäy
        näinsekäy kirjoitti:

        Ettei vaan ole sellainen homma, kuten Garmin Nuvi 5000. Eli jos tuossa Nuvi 5000 Suomen kieli on päällä, niin tiedostoihin tulee pisteiden sijasta pilkkuja ja silloin ei toimi.
        Nuvi 5000 asia ratkeaa, kun englannin kieli on päällä. Silloin data on oikein ja toimii.
        Jos tuo on kiinni edelläolevasta, niin käyttiksessäkin voi vaihtaa asetuksia, jotta pilkun tilalle tulee piste.
        Olen nyt matkoilla, joten palaan tietokoneen asetuksiin, kun olen kotona.

        Voisit katsoa tekstieditorilla sitä tiedostoa, onko tuo siitä kiinni, että siinä tiedostossa on pisteiden tilalla pilkkuja.

        Jos tuo toimimattomuus olisi piste/ pilkkuongelmasta siinä jälkilogin koordinaateissa, niin tuolla on ohjeet tietokoneen globalisation-asetuksiin.
        https://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb688127.aspx

        Saattaahan siinä olla muukin probleema. Tuli vain mieleen tuo Nuvi 5000 jälkilogin toimimattomuus suomenkielisenä.
        Voisi verrata vanhaa jälkilogitiedostoja nykyisen toimivan BaseCamp'in tiedostoon jollain ilmaisella Hex Editorilla. Sitä kautta vois selvittää tuota ongelmaa. Garminin tuesta harvoin heruu mitään toimivaa. Itse sain ratkaista aikoinaan tuonkin Nuvi 5000-ongelman.


    • karmeni

      Nyt toimitaan minun tietoteknisen "osaamisen" äärirajoilla! Avasin tiedoston muistiossa,ilmeisesti ei ole se mitä tarkoitit mutta melkoista siasaksaa sieltä tuli.
      Kê$,öc Ëå$,>` xá$,™\ Ñà$,cS â$,!I ýâ$,¢A uà$,a8 ß$,- 5Þ$,# óÜ$,R nÝ$,ì
      TÞ$,„þÿqÝ$,ñÿËÛ$,‚çÿƒÝ$,TÜÿïß$,CÒÿ˜Þ
      Pilkkuja tossa on.?
      Sitten avasin "VIE" toiminnolla tallennetun jäljen niin oli jopa minun silmään jotain järkevää.
      Kiitokset ja hyvää matkaa!

    • karmeni

      On muuten samanlaista sekasotkua vanha ja uusi "toimiva" jälkilogi jos ei ole tallennettu vie toiminnolla.

      • näinsekäy

        Kannattais kokeilla vielä seuraavaa. Siihen toimivaan tietokoneeseen vaihdat tilapäisesti sen vanhan alldata.gdb-tiedoston kansioon: C:\Käyttäjät\käyttäjätunnuksesi\AppData\Roaming\Garmin\Basecamp ja pistät nykyisen talteen. Senjälkeen tallennat jäljet vie-toiminnolla johonkin tiettyyn paikkaan, vaikkapa gps:ään. Vaihdat takaisin alkuperäisen alldata.gdp-tiedoston ja sitten tuo-toiminnolla siirrät jäljet gps:stä takaisin sinne BaseCamp-ohjelmaan.

        Jollain tuollaisella jekulla saattais onnistua?


    • karmeni

      Terve taas!
      Nyt onnistui! Toi viimeinen tekniikka tiedoston siirto polun juureen toi onnen.
      Aikaisemmin kokeilin koko kansion siirtoa mutta siinä tuli joku hämä eikä se niin onnistunut.Siirsin sen vaan toiseen kansioon talteen ja vanhasta kovalevystä uusi alldata tilalle.Oli vähän sekoilua kun on molemmissa koneissa pääkäyttäjä ja toinen käyttäjä.Hukkasin viime reissulta 2 päivän kävelyt ja sepustukset kun en ollut niitä vie toiminnolla tallentanut.
      Oikeiden kansioiden löytyminen tuotti vaivaa.
      Jos nyt omia kokemuksia tässä kertaa niin "tuo" toiminto ei osaa sitä alldataa käsitellä.
      Sitten kun "vie" toiminnolla on tehnyt tiedoston niin sen se osaa aukoa.
      Voi olla omaa konetta koskeva bugikin.
      Mietintään jäi ,miten "varmuuskopioi" toiminnolla tehdyn backupin saa käyttöön.?
      Itse tallensin joka ainoan kansion vie toiminnolla erikseen koska omakokoelman kun tallentaa niin kansioasetukset ei pelaa.Sen tiedoston kun siirtää takaisin niin on 150 jälkeä taas siirreltävä kansioihin.Useat on vielä tuplana.
      Kiitokset sinulle vaivannäöstä ja hyvistä neuvoista!
      Hyvää syksyn jatkoa t.karmeni !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe