voisiko joku viisaampi selittää

JokuEiTäsmää

miten Suomi jonka luottoluokitus on korkein, eli AAA voi olla huonommassa jamassa kuin Kreikka, jonka luokitus on lähes alhaisin CCC?

10

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-kk

      Senkin vois joku selittää miks kätilöt on nostettu pienipalkkaisten kärkihahmoiksi?
      Katelkaa pesulatyöntekijöiden ,siivoojien ja esim vaik talkkarien palkkoja niin näette todella pienipalkkaisten ryhmän

      • Terveydenhuollon ammailiitto Tehyyn kuuluu n. 160 000 jäsentä, näistä iso osa tekee työaikaa, jota nyt suunntelut leikkaukset koskevat.
        Ehkä kätilöt on nostettu keulahahmoksi siksi kun kätilöt tekevät työtä kolmessa vuorossa ja peruspalkka todellakin työn vaativuuteen nähden ei ole iso. Leikkaukset koskevat hoitotyön haittatyön lisiä.

        Saavathan siivoajien ja talkkareienkin liitoojen edustajat nostaa ammattikuntaansa esille nyt jos haluavat.


      • "feikki-k-kk"

        Valtiollamme on vielä selkä-rankaa.
        Niitä ovat säästetyt eläkkeet, jotka realisoituvat hiljalleen pitäen toivon-
        kipinän hengissä.
        Sekä osan valtiomme toimeliaisuudesta.
        Mökki-talkkarit ja muut taluttelijat.
        Lapsemme kitisevät, koska eläkeläiset eivät osta heille, tai heiltä lelujaan.
        Taide, musiikki, teatteri ja muuta höpöä.
        Vaan tuhlaavat peehanan mummot ja papat oman ikänsä huvituksiin ja turhuuksiin.
        Vaikka lapset ovat luoneet autiot, autottomat kadut, tyhjentäen samalla kivi-
        jalka-kaupat.
        Ainoastaan rihkaman jättäneet jäljelle harvoille kävelijöille.
        Satunnaisille kesä-turisteille.

        Toisaalta...

        Viikolla eräät talous-tieteilijät kirjoittivat lehdessä luotto-luokittajien
        maineen alkaneen mureta.
        Liian paljon, liian kummallista on tapahtunut ja tapahtuu.

        http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/talous/item/85108-ekonomistit-eivat-iloinneet-suomen-aaa-luokituksen-sailymisesta?tmpl=component&print=1

        Perinteiseen tapaan, tässäkin asiassa, voimme siis päätellä olevamme oikeassa.
        Kaikin tavoin.
        Kuten niin aina ennenkin pohdinnoissamme :)

        Kätilöistä puheen-ollen.
        Nais-toimittajat ovat pienistä puolista moni-puolisemmin kiinnostuneita, kuin miehet.
        Miehille riittää että kokoa on riittävästi.
        Muistammehan vanhan vitsin Gynegologista, joka jäi lukitun oven taakse.

        H.


      • sössönsöö
        hunksz kirjoitti:

        "feikki-k-kk"

        Valtiollamme on vielä selkä-rankaa.
        Niitä ovat säästetyt eläkkeet, jotka realisoituvat hiljalleen pitäen toivon-
        kipinän hengissä.
        Sekä osan valtiomme toimeliaisuudesta.
        Mökki-talkkarit ja muut taluttelijat.
        Lapsemme kitisevät, koska eläkeläiset eivät osta heille, tai heiltä lelujaan.
        Taide, musiikki, teatteri ja muuta höpöä.
        Vaan tuhlaavat peehanan mummot ja papat oman ikänsä huvituksiin ja turhuuksiin.
        Vaikka lapset ovat luoneet autiot, autottomat kadut, tyhjentäen samalla kivi-
        jalka-kaupat.
        Ainoastaan rihkaman jättäneet jäljelle harvoille kävelijöille.
        Satunnaisille kesä-turisteille.

        Toisaalta...

        Viikolla eräät talous-tieteilijät kirjoittivat lehdessä luotto-luokittajien
        maineen alkaneen mureta.
        Liian paljon, liian kummallista on tapahtunut ja tapahtuu.

        http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/talous/item/85108-ekonomistit-eivat-iloinneet-suomen-aaa-luokituksen-sailymisesta?tmpl=component&print=1

        Perinteiseen tapaan, tässäkin asiassa, voimme siis päätellä olevamme oikeassa.
        Kaikin tavoin.
        Kuten niin aina ennenkin pohdinnoissamme :)

        Kätilöistä puheen-ollen.
        Nais-toimittajat ovat pienistä puolista moni-puolisemmin kiinnostuneita, kuin miehet.
        Miehille riittää että kokoa on riittävästi.
        Muistammehan vanhan vitsin Gynegologista, joka jäi lukitun oven taakse.

        H.

        Et tainnut oikein ymmärtää aloitusta.
        Siinä lukee "voisiko joku viisaampi".


    • a-haaaa

      Sitä minäkin ihmettelin kun tuli uutisissa, olimme jo alempanakin nyt taas kolmessa aassa ja huonosti männöö

    • de-meter

      Olisko sillä jotain merkitystä, että meillä on järjestäytynyt yhteiskunta, toimivat - ehkä liiankin toimivat - instituutiot ja virkakoneisto ? Ei olla (kovin) korruptoituneita, meihin voi luottaa - tai ainakin on voinut ?

      • Olen samaa mieltä tuosta maame toimintatavasta, tehdään mitä pitää tehdä ja muut voivat luottaa meihin.
        Ei nyt toivota luokituksen laskua, koska taakka kasvaa ja tilanne pahenee ikäänkuin korrelaationa koron nousun mukana.
        Ilmeisesti nyt on odotettu uuden hallituksen toimia ja pääministerin johtajuuden vaikutusta ilmapiiriin maan yritystasolla. Asioita mutkistavat valtaisat määrät pakolaisia, tosin eri asia, mutta vie myös hallituksen aikaa taloustilanteen hoidosta.
        Erittäin hankalalta näyttää, pääministerille ja muille keskeisille vaikuttajille voimaa tehdä viisaita päätöksiä (vaikeita) toivon.
        Tuloksethan nähdään myöhemmin..............


      • de-meter
        kawe kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tuosta maame toimintatavasta, tehdään mitä pitää tehdä ja muut voivat luottaa meihin.
        Ei nyt toivota luokituksen laskua, koska taakka kasvaa ja tilanne pahenee ikäänkuin korrelaationa koron nousun mukana.
        Ilmeisesti nyt on odotettu uuden hallituksen toimia ja pääministerin johtajuuden vaikutusta ilmapiiriin maan yritystasolla. Asioita mutkistavat valtaisat määrät pakolaisia, tosin eri asia, mutta vie myös hallituksen aikaa taloustilanteen hoidosta.
        Erittäin hankalalta näyttää, pääministerille ja muille keskeisille vaikuttajille voimaa tehdä viisaita päätöksiä (vaikeita) toivon.
        Tuloksethan nähdään myöhemmin..............

        Taitaa vain olla niin, että maailmanmarkkinat eivät arvosta sitä, mitä meillä on tarjolla: hyvää työn laatua (toivottavasti siitä ei tingitä), pitäviä sopimuksia, eettisesti kestävää tuotantoa (ei lapsi- eikä orjatyövoimaa=ylipitkää työaikaa).

        Luulisi/toivoisi kuitenkin, että halpatuotanto tulisi oman tiensä päähän, sitä eivät kestä ihmiset eikä ympäristö.

        Eipä tosiaan voi toivoa kuin viisautaa ja voimia maan poliittiselle johdolle. Tästäkin olisi voitu selvitä ilman tätä lisärasitusta, mikä tulee turvapaikan hakijoiden vuoksi. Eikä se taakan jakaminenkaan EUin sisällä näytä ongelmatonta olevan...


      • de-meter kirjoitti:

        Taitaa vain olla niin, että maailmanmarkkinat eivät arvosta sitä, mitä meillä on tarjolla: hyvää työn laatua (toivottavasti siitä ei tingitä), pitäviä sopimuksia, eettisesti kestävää tuotantoa (ei lapsi- eikä orjatyövoimaa=ylipitkää työaikaa).

        Luulisi/toivoisi kuitenkin, että halpatuotanto tulisi oman tiensä päähän, sitä eivät kestä ihmiset eikä ympäristö.

        Eipä tosiaan voi toivoa kuin viisautaa ja voimia maan poliittiselle johdolle. Tästäkin olisi voitu selvitä ilman tätä lisärasitusta, mikä tulee turvapaikan hakijoiden vuoksi. Eikä se taakan jakaminenkaan EUin sisällä näytä ongelmatonta olevan...

        Olen tehnyt harrastuksen osana myös Kehitysmatutkimuksen perusopinnot ja osan aineopinnoista, teen välillä taidehistoriaa, kun olivat niin ahdistavan ajankohtaista. Tämä telluksemme on eriarvoisuudessaan nyt niin valtaisien ongelmien edessä, että hirvittää. Suuret määrät ihmisiä ovat pakotettuja lähtemään asuinalueiltaan ym


    • kähmintää-kähmintää-

      Suomi on hämärämiesten hallussa,
      suomen päättäjien takana on taustaPirut ,
      jotka ohjailee suomen rahavirtoja vain omaan taskuunsa,
      ja edelleen ohjailevat ne paratiisisaarille kauas verottajan ulottuvilta,,
      sitten vain maristaan, kun suomen työntekijät ovat niin helekutin tyyristä porukkaa,
      ENEMMÄN vaan pitäisi näitten tausta miljardöörien saada raa vain omaan taskuunsa,
      suomi maksaisi komeesti valtion velat kertaheitolla pois jos suomen miljardöörien varallisuus palautettaisiin paratiisisaarilta suomeen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe