Vahingon korjaus

korjaaminen

Tarvitseeko v.74 rakennettu ok-talo rakennusluvan ns. valesokkelin korjaamiseen. Tarkoitus olis laittaa valesokkelikengät tai termoelementtipalkit tykötarpeineen alajuoksujen tilalle. Korjaaminen tapahtuis pikkuhiljaa seinänpätkä kerrallaan.

10

5363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rane2

      Nykyisin tarvii kaikki luvan, luvat ja työpiirustukset maksaa, kun teet itse ja seinä kerrallaan et niitä lupia tarvi on parempi kuin vanha kantava seinä ;)

      • kus-tan-nus

        Väärin neuvottu, tarvii ne suunnittelijatkin elannon perheelleen.


    • ihan-ite-se-menee

      Ei tarvita lupia, sokkelikenkien valmistaja antaa työohjeet, eikä mitään suunnittelijoita tarvitä tähän remonttiin.

    • BauHerr

      Kantavien rakenteiden korjaamiseen tarvitaan rakennuslupa, hieman kunnasta riippuen.

      Perustelu on tämä: Rakennuslupa tarvitaan, jos korjaus- ja muutostyöllä
      voi olla vaikutusta käyttäjien turvallisuuteen tai terveydellisiin oloihin.

      Kantavan rakenteen muuttaminen vaikuttaa kiistatta turvallisuuteen.

      • Anonyymi

        Näin se on todellakin. Lupa tarvitaan. Itse juuri selvittelen millainen korjaus olisi mielekkäin kun tekotyylejä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on todellakin. Lupa tarvitaan. Itse juuri selvittelen millainen korjaus olisi mielekkäin kun tekotyylejä riittää.

        Tämä nosto on luvallista palstan aktivointia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nosto on luvallista palstan aktivointia...

        Aktivointi aiheuttaa ahdistusta ja vatsavaivoja.


    • Frau-

      Ei todellakaan tarvita lupaa tällaiseen työhön.

    • rakentaja5

      Kannattaa kysyä oman kunnan rakennustarkastajan mielipidettä asiaan. Jos lupaa tarvitaan niin luultavasti toimenpideluvalla selvitään ja silloin hinta noin 170 euroa. Jos tekee yksikseen luvitta niin siitäkään tuskin sakoitetaan.

    • talokauppias

      Kannattaa hakia toimenpidelupa. Silloin jää rakennusviraston arkistoon ja sulle selkeät paperit ja todisteet, miten sokkeli on korjattu ja se tapa on hyväksytty. Tällä voi olla suuri merkitys siinä vaiheessa, kun olet taloa myymässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      310
      987
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      643
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      538
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe