en uskalla pyytää rintsikoita

rintsikat

Oon 12v tyttö ja tarviisin jo rintsikat, koska nännini paistavat paitojen läpi ja niihin sattuu.en uskalla pyytää äidiltä ja en tiedä mikä kokoni on ??voisitteks auttaa mua?on nii noloo sanoo äitille tai mitä mä ees sanosin?

14

140

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttaja33

      onko sinulla omaa rahaa? Ja jos on niin pääsetkö helposti kapelle (täälläpäin sanotaan kaupunkia kapeks) esim. Lindexissä myydään 15€ 60a-75aa kokoisia rintaliivejä nuo koot ovat niitä ns. "Nuorten" rintsikoita, pienimmät koot ovat 60aa ja 60a itsellä on 65aa ja olen 13, itse tein niin että ostin ite ja sitten jälkeenpäin kerroin äidille, jos sinulla ei ole omaa rahaa niin voit keskustella asiasta äitisi kanssa aloittaen esim: "äiti, millon sä sait sun ekat rintsikat?" Tai "ööh.. Äiti voisitko ostaa mulle rintsikat ku mun nännit paistaa paidasta läpi?" Jos et ole jo kokeillut voit kokeilla alustoppeja

    • ivd

      Sano vaan äidilles et tarviit rintsikat

    • äiti_ihminen

      Voi kultaseni, sano ihmeessä äidille. Äitikin on ollut joskus nuori tyttö ja ymmärtää kyllä.

    • Maratoonarit teippaa nännit. Voisitkohan koittaa samaa?

    • rintsikat

      Lähimpään vaate kauppaan on n. 80km. Ja en pääse kauppaan vaikka onkin rahaa. Mittasin kokoni ja se on alta 74 cm ja päältä 83cm. En edes tiedä onko sen kokoisia rintsikoita? Ja aina kun yritän jotenkin äidille sanoa tulee joku pikkune häirihtee nii en kehtaA.

      • guineapig

        Mitä hävettävää rintsikoissa nyt on? Nehän on vaan vaatekappaleita joita pidetään rintojen peittona. ;)
        Ihan vain ohimennen voit sanoa äidillesi, että tarvitset rintaliivit, ja voit kysyä myös voisitteko yhdessä tutustua kauppojen valikoimiin. Ainakin luulisi äidistä olevan suurin apu ensimmäisten rintsikoiden valinnassa.


    • Maman

      Tässä neuvo: kirjoita äidillesi kirje! Kerro juuri samat asiat, mitä aloittamassasi viestissä. Äitisi voi oikeasti olla kovin, kovin kiireinen - koko ajan hommaa - että on vaikea pysähtyä kuuntelemaan sinua. Valitettavasti. Mutta kirje, oikea kirje kuoressa, voi olla eräs keino. Voisit myös mainita, että sinua ujostuttaa ja nolottaa puhua. Mutta muuta vaihtoehtoa kuin puhuminen ei ole!

      Hyvä neuvo oli myös se, että menet itse kauppaan ja ostat rintaliivit itse. Äidin pitäisi havahtua huomaamaan, että kasvat hyvää vauhtia isoksi! Tiedän, että se kaupoille meno ei ole itsestäänselvyys - mutta odota seuraavaa kauppareissua, suunnittele omat juttusi jo etukäteen. Kaupassa asiantuntevat myyjät mittaavat rintaliivikokosi. Toimi!

      Minulla oli kauan sitten vastaava tilanne kuin sinulla. Jostain syystä äidilleni puhuminen oli (on) vaikeaa. Alakoulussa olin ainoa kuutosluokalla, jolla oli rinnat. Juostessa oli vaikeaa. Käytin pikkuveljieni tiukkoja, pieniä teepaitoja puseroiden alla, vaikka olisin tarvinnut oikeat rintaliivit. Vasta yläkoulun seiskan syksyllä liikuntatuntien jälkeen pukukopissa havaitsin, kuinka luontevasti (muista kouluista tulleet) ikäiseni tytöt pukivat ja käyttivät rintaliivejä! Sen jälkeen järjestin itselleni kaupunkireissun - ja marssin vaatekauppaan, missä mukava myyjä etsi minulle oikeankokoiset rintsikat. No problems.

      Nopein tie rintaliiviostoksille on kuitenkin tämä: täräytät sanoa vaikka ruokapöydässä KOKO PERHEESI kuullen (välittämättä vähääkään mitä muut perheenjäsenet sanovat tai ajattelevat) että tarvitset rintsikat! Miksi rintaliivien - tai kuukautissuojien, tamponien, terveyssiteiden - ostaminen on oltava erilaista, piiloteltavaa, hävettävää kuin esim. mopon tai lenkkareiden ostaminen? Normivaate, tavallista vaate- tai markettikauppameinikiä se on.

      Viimeinen neuvo: älä ikinä häpeile kehoasi. Se muuttuu koko ajan, kehityt upeaksi nuoreksi naiseksi!

    • sikat

      Rintsikat on aivan turha vaate.
      Laita kaks paitaa

      • Niisiinluki

        No sitähän se tekee muttei auta


    • thjj

      Just seksyy ku nännit näkyy

    • elrmrir99

      Lähimpään vaate kauppaan on n. 80km. Ja en pääse kauppaan vaikka onkin rahaa.
      - voisitko nettikaupasta yrittää ostaa?

      Mittasin kokoni ja se on alta 74 cm ja päältä 83cm.
      - eli 70 cm voisi olla liivien ympärys ja kuppikoko ehkä B

      En edes tiedä onko sen kokoisia rintsikoita?
      - kyllä on 70B aika yleinen koko nuorilla

      Ja aina kun yritän jotenkin äidille sanoa tulee joku pikkune häirihtee nii en kehtaA.
      - juu noinhan se yleensä on...

      Toisaalta yritä nänniteippiä käyttää koska rintojen koon puolesta pärjäät ilman liivejä.

    • wertuers

      Lainaa vaikka joltain kaveriltasi jos hänellä on lainaa.

    • paitojenläpi

      Nännien törröttäminen paitojen läpi on tyylikästä. Ja rintaliiveistä on rinnoille pelkkää haittaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe