E.Pakasen porukka

Auto6

Aikoinaan tällä palstalla oli aihe jossa käsiteltiin E.Pakasella ajaneita kavereita joista edelleen moni on ajohommissa joko yrittäjonä tai kuskeina. Kuitenkin tuo aika Pakasella oli jotain joka varmasti jäi kaikkien mieliin. Ajattelin kokeilla josko porukalla joka on ollut töissä Pakasella olisi kiinnostusta yhteistapaamiseen. Niin kuskit (sekä linjalta että jaosta) terminaaliporukat, ajojärjestelijät ja remonttiporukkakin. Miksei myös toisten kuljetusliikkeiden kaverit jotka tuolloin ajoivat Pakasen porukan kanssa kilpaa (Pynnönen, Vähälä, Kemin kiito jne. ) Järjestän paikan jollekin viikonlopulle tulevaisuudessa jos kiinnostusta ilmenee. Yövymme jossain ja pidämme hauskaa. Ilmoita itsestäsi os pakasenporukka (miukumauku) gmail.com niin katsotaan tuleeko tarpeeksi porukkaa jotta voitais "luokkakokous" pitää. Saat minulta vahvistuksen kun lähetät sähköpostin niin tiedät sen tulleen läpi.

37

3562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent_renki

      Ei todellakaan kiinnosta. Nyt eletään vuotta 2015.

      • fhpuh

        Kuuleppas!

        Me tuon ajan ukot tehtiin viikossa töitä yli 80h, yleensä 100h. Notta teidän nykyajan kuljettajien on vaikea ymmärtää.

        Korostan että vaikka tehtiin vuosikaupalla tuollaisia tunteja, niin ei oltu väsyneitä.
        Olimme koneita siihen aikaan. Harmi et nykyään ei ole oikein mahdollista. Oikeastaan on mahdollista, digiaika on helpottanut. Se on taas toinen juttu.


    • Kuski_vuosimallia_61

      Tuo edellinen on aivan totta. Tuolloin tehtiin töitä eikä valitettu kokoajan. Mennäämpä muistelemaan sitä, ainakin minä ilmoittaudun ja jos aika sopii niin varmasti meen.

      • hmuhoheikk

        jep
        pakasellss olin töissä jonkunn kuukauden. messipojantie ajokkina ensin 76 scania ja sitte volvo. juitsarina muistaaksen malinen hemppa... tai mikä sitte olikaan. lähin siitä sitte k huhtala kannus joossa 14 vuotta nut sitte norjassa kala-ajossa


    • Ammatti_kulj

      Sori vaan papat, mutta ei ketään kiinnosta mitkään iän ikuiset vanhojen äijien jorinat ja kertomukset ansioluettelostaan. Meitä kiinnostaa kuljetuspuolelta vain ja ainoastaan nuoremman polvet ammattikuljettajat, jotka ajavat näyttelytason yhdistelmiä, esim Auvinen, Ristimaa ym ym. Näin se vaan on papat, eletään tässä ja nyt, sorry viel.

      • RUMIA

        niin nämä ristimaat ym klopit ei tiedä rahdinajosta hevon vittua,Pakasella maksettiin kunnon palkkaa ja sai ajaa niin paljon kuin halusi ,ett mee sä runkkaileen vaan näyttelytasoistes autojen kuvia.VANHAT RAHTI UKOT KUNNIAAN.


    • nelostie

      ei me märkäkorvia olekaan kosiskeltu tapaamiseen, sillä siihenhän aloittaja on pyytänyt vanhaa työporukkaa, joka ilmoittautuu tapaamiseen, pitää olla muutakin, kuin tyhjät veryttelyhousut, voimaa on vanhalla työporukalla, ken vielä on hengissä.
      Ja vielä siihen ammattikuljettajan kirjoitukseen vastaan, jotta rumat ne vaatteilla
      koreiloo, hyvimpä pakasella nelostien paras palkka irtosi, vaikka kalusto ei ihan aina
      ollut näyttelykunnossa.

      • kolmostie

        Asiahan varmaankin oli noin joskus muinoin, mutta miksi vitussa pitää muistella jotain vanhaa paskaa? Kuitenkin noissa vanhojen äijien jutuissa on puolet liiottelua ja se on vittumaista kuunnella. Eläke äijät ei sais nyky yhdistelmää edes käymään, saatikka liikkeelle, heh.


      • nelostie

        niinkuin aikaisemmin kirjoitin, tapaaminen on SEN AJAN TYÖPORUKALLE, ei nykyajan märkäkorville, nämä väheksyjät putoaa penkiltä, kuullessaan tarinoita
        sen ajan työstä ja menetelmistä,jotka ovat tosia, taas mitä tulee nykyajan autojen liikkeellesaamiseen, pakasen entisille kuskeille on myönnetty insinöörin arvonimi,
        vähintään teknikon arvo, olimme testaamassa jo silloin nykyajan autoja, joten
        tiedämme, mistä puhumme.


    • rahtarit

      Nyky rekkakuskit ei osaa edes ajaa vanhalla kalustolla,jos väittää niin laitetaan ajamaan vaikka fullerin sisua.eivät edes saa siitä vaihtetta vaihdettua!

      • lippispää_kundi

        Onneksi nyky kuskien ei tarvii ajaa museo vehkeillä. Nyt on vuosi 2015 papat, takokaas se kaaliinne paskanjauhajat. Insinöörin ja Teknikon arvonimiä ei myönnetä noin vain, muuta kun vitsinä. Insinöörin tittelin omaava henkilö on käynyt teknisen opiston neljä vuotta ja se on saavutus, jota yksikään rekka spede ei kykene suorittamaan.


      • nelostie

        on yleisesti tiedossa, joka pakasella on ollut töissä 10 vuotta, on tietämys ja kokemus kaluston korjaamisesta suurempi, kuin teknikolla. Jos taas työsuhde on kestänyt 30 vuotta, niinkuin meillä suuremmalla osasta kamuista on, on taas tietämys ja kokemus vähintään insinöörin luokkaa, näitä taitoja ja tietoja ei ole kukaan koskaan väheksynyt, paitsi nykyajan vetelät makaroonit, joista ei tiedä,
        että jaksaako makarooni kävellä paariin puukenkineen ja takataskussa roikkuvien etupyörän kettinkien kanssa, jos sattuu olleen vielä haaparannassa käyty, on tullin
        plommi jääny korvaan muistoksi ankarasta ulkomaan keikasta.
        Ennenvanhaan kun työkalu särkyi tielle, pakkanen ku perkele, 38 raatia, piti tehdä
        tulet metikön puolelle ja lämmitellä siinä, irtopeitteestä tehtiin tulen viereen laavu,
        joskus 6 tunnin päästä joku tuli kyseleen, tarttekko apua, tuon kaliaa ja makkaraa, kun poilla on nuin hyvä nuotio, 3 metrin päässä vielä poltteli käsiä.
        Tapio Rautavaaran sanoin, TÄMÄ TARINA ON TOSI.
        Eihän nykynuoriso ole tällaista nähnyt edes elokuvissa, joten antakaa vahojen
        pappojen olla onnellisia muisteloissaan, että ovat selvinneet hengissä koettelemuksista, joista haluavat muistella toisten kanssa, kun nuorisolla on
        asennevamma vanhempiin kuljettajiin tämä. Eihän nykysissit ossaa tehä ees tulia,
        armeijassakin tuuaan valmiit puut mettään ja tuohet on syttöinä pakissa, kouluttaja
        riipasee tikulla tulenkin, miten siinä sitten opit tulen tekoa, tikku kun sihahtaa, siin ä on jo 6 kättä lämmittelemässä, voi mihin tämä nykyaika johtaa,. ( uusavuttomuuteen ).


      • mersu3

        Tottahan turiset,kerrankin olivat Pakasen nyytitiautot (kappaletavara)lastaamassa Polarin terminaalissa,siinä tuli Polarin herroja katteleen sitä lastaus hommaa.
        Tuumasivatsiinä,noi Pakasen pojat osaa noi kuormat tehdä siinä seurasivat tovin aikaa hommaa. Eemelin koulu oli kovakoulu,ei sitä kaikki kestäneet,kun piti töitäkin tehdä ,ei Emppu laiskoja kauan katellut ! Kyllä meikäläinenkin joskus sai huutia jos joku nyssäkkä oli vääräs paikas eikä purku-ukko sitä heti löyttäny . Emppu soitti kotiinvihaisena missä sen paikan yks lava on, paketit oli löytyneet mut lava puuttui . Perhana, oli jäänyt merkaamatta kuorma karttaan lavan paikka,et on sivuovella saa siitä helposti trukil ulos. Olihan niitä yhteenottoja Empun kans ain välil,mut kyllä ne kesti ei ne niin vakavia sittenkään olleet, hyvä oli Pakasella olla töissä ! Lähdettiin Konginkankaan Essolta kohti Oulua,siinä oli vaihto Mauri puikkoihin, tuumas "ajetaan kärsälle viivaa" oli piirturi piirtänyt yli 120:ä lähes koko välin !


      • Kelpokuljetus

        Fuller opittiin intissä ja välikaasu!! ei antanut vääpeli armoa inssissä jos ei laajasalossa sandiksesta poituessa ollut välikaasu kaksoispoljenta hallussa, täyskäännös ja opiskelemaan lisää..no siitähn olikin hellpoa lähteä postin
        sr sisulla ajamaan runkolinjaa selaiset kaverit joille oli ysteeri kuului rutinaa ja kilinää ja osa ei edes postintaipaleelta päässyt tielle hampaat irvessä pykälää
        sorvasivat!!!


      • jannel84
        lippispää_kundi kirjoitti:

        Onneksi nyky kuskien ei tarvii ajaa museo vehkeillä. Nyt on vuosi 2015 papat, takokaas se kaaliinne paskanjauhajat. Insinöörin ja Teknikon arvonimiä ei myönnetä noin vain, muuta kun vitsinä. Insinöörin tittelin omaava henkilö on käynyt teknisen opiston neljä vuotta ja se on saavutus, jota yksikään rekka spede ei kykene suorittamaan.

        Mee kottiis itkemään liibalaaba apina


      • Anonyymi
        lippispää_kundi kirjoitti:

        Onneksi nyky kuskien ei tarvii ajaa museo vehkeillä. Nyt on vuosi 2015 papat, takokaas se kaaliinne paskanjauhajat. Insinöörin ja Teknikon arvonimiä ei myönnetä noin vain, muuta kun vitsinä. Insinöörin tittelin omaava henkilö on käynyt teknisen opiston neljä vuotta ja se on saavutus, jota yksikään rekka spede ei kykene suorittamaan.

        ei tarttenu olla Pakasella kuin 2 vuotta, niin sai insinöörin paperit


    • fhpuhh

      Joo, kyllä huomaa että Pakasen porukkaa on kirjoittelemassa! On nääs sen verran kirjoitusvirheitä? Eipä haittaa ollenkaan. Olen aikaisemman pitkän ketjun aloittaja.

      Ei nykykuljettajat puukenkineen tiedä mitä silloin tehtiin rahdinajossa. Itku tulisi raukoilla. En ota kantaa myönnettyihin insinöörin tai teknikon arvonimiin, on oma lukunsa. Hinuria ym tarvittiin kylläkin harvoin, johtuen arvonimistä!

      Olen myös poistunut työelämästä,,, insinöörin paperit taskussa tai kaapissa. Siispä epäilen märkäkorvan väitettä rekka spedeistä.

      Onko tapaaminen milloin? Tuleeko Alfin mainitsema mätä paska, siis mali hemppa? Entä perseennuolijat, niitäkin olisi kiva nähdä.

    • ent_renki
    • VähälänFH12

      Itse aloitin intin jälkeen 1988 vähälän hommissa tuore CEDE kortti taskussa, ajoin opintojen ohella Vähälän volvoa Helsingin yöpätkää ja kyllä se oli kilpailua aina mäntsälän ohitustieltä alkaen siinä mentiin siihen aikaan pohjolan liikenteen(nyk transpoint vr) "sadomasokistisisun perässä "M 340 ja Pakasen keltainen paholainen koppi scania ja lapin kullan kullan väriset scaniat..päästiin lusi-vaajakoski välille silloinen kantatie 59 nyk VT 4 oli mutkaa ja mäkeä, niin ensin paineli minusta ohi pakasen peli sitten itse ohi pohjolan liikenteen sisusta ja joutsan alamäessä taas meni joku yhdistelmä ohi, vauhdit oli 110-130 km/h lusin ja vaajakosken välillä huimia yöaikaan mutta oli se kiva vetää menemään!! päivät istuttiin luennoilla ja yöt painettiin runkolinjaa ja vedettiin 6 yötä ja yhdellä vapaalla se oli sitä pahvikiekon aikaa ja kyllä sitä rahaakin tuli, oli opiskelijalle melkoisen kovat tulot!!! Muistaako kukaan kenen autoja ne lapin kullan kuljettimet olivat?Itsellä on nyt sen kohdalla "musta aukko?" nehän ajoivat aina Torniosta asti ennen kuin junassa alkoivat kontteja kuljettamaan..nykyin raskasliikenne on nelostiellä hiljentynyt vrt noihin aikoihin jolloin vähälän pötköjä meni koko ajan ja ei ollut vielä junakyytejä Oulu/kemi alueelle...mukavaa aikaa kesäyöt meni hyvin ja talvella liukasteltiin..4-vuotta ajoin ja opinnot suoritettua....sen jälkeen yhdistelmää ja bussia ajanut lähinnä satunnaiskeikkoja ihan huvin vuoksi parille kaverille lomien aikaan...tsemppiä vaan kaikille sen aikaisille rahtimiehille nelostiellä ja muualla kuin nykypolven ajajille ratti se on samanlainen ja työ raskasta ja vastuullista ja Ps ei mollata vanhoja eikä nuoria
      Hyvää joulua kaikille!!

      • fhpuhh

        Lapin Kullan liikennöitsijä Aho. Aikalainen joka ei tuota tiedä ei ole ollut alallakaan. Tyhjänpytisijä siis.

        Kyllä Pakasen porukka oli kovempaa kuin Vähälän vetelät?
        Nykyajan rekkikset on myös kovia, löytyy vielä kavereita jotka ajavat vuodessa yli 250000 km, joten ovat ajan hermoilla.

        Aina on ollut että märkäkorvia mollataan. Jotkut ovat märkäkorvia ikänsä, ei tule kuljettajaa millään,, ei????


      • 139

        Ne lapin kullan väreissä scaniat oli. Sammanlahen aholla oli volvoja


      • Anonyymi
        139 kirjoitti:

        Ne lapin kullan väreissä scaniat oli. Sammanlahen aholla oli volvoja

        Lattia kuormia ajettu tuohon aikaan ainakin kaljan osalta. Nykypäivänå on trukit ja pinkkarit niin joka kuutio käytetää hyväksi joka ajossa. Nykyään isommat yksiköt niin autot vähentyneet teillä.

        Tehdään tuota nykyäänkin 70h viikkoja ja ihan menee vielä lain puitteissa.

        Mitå itse tiedän vanhoista kuskeista on ajettu niin lujaa ku vehkeet kulkee ja niin kauanko silmät on auki. Hurjimmat mitä kuullu niin yli 35h vetoja olleet.

        Varmasti ukot ollu ihan paskana työurien jälkeen, kun ei oo ollu kunno vehkeitä. Ainaki mitä itse työskennelly noitte v.1950 luvulla syntyneitten kans niin kaikilla jotain prakaa. Selät paskana, olkapäävikaa ja alkoholivirrannu myös työaikana.


    • Neva-Hööd

      Missä päin maata tämä Pakanen toimii? Onko iso firma? Mitä kuljettaa ja mihiin? Näistä firmoista kun haluaa puhua niin olisi mukavaa että kertoisitte firmasta jotain muutakin kuin nimen. Se että teille kyseinen firma on tuttu ei tarkoita sitä että ehkä noin 90 % kuljetusalan porukasta tietäisi siitä firmasta yhtään mitään.

    • VittuMitäPorukkaa

      Tämänkin keskustelun kun lukee läpi niin ei tarvitse ihmetellä miksi kuljetusalan porukkaa ei kovin järkevinä ole koskaan pidetty normaalien ihmisten keskuudessa. Kyllä jatkuva rasvan syöminen vaikuttaa haitallisesti myös aivojen toimintaan.

    • lervontäti

      Kilautetaas lervolle!

    • Jermu777

      Vanhaan hyvään aikaan oli sanonta: Huhtala tuo huoletta,Vähälä vie vaivatta,Pakasella on huolet ja vaivat.

      • rahti55_

        Nappiin sanottu. Taitaa jo kaikki elossa olevat Pakasen kuskit ajaa rollaattoria vaipat housussa, heh.....


      • norjanmies

        Mikäpä on ajellessa rollaattorilla, kun eläkekertymä oli pakasen hommissa senverran hyvä, että eläkettäkin kertyi 2995 egua/kk - verot. pankaapa halveeraajat paremmaksi, tämä tarina on tosi ja on
        kirjoitettukin virheitä täyteen.


      • norjanmies
        norjanmies kirjoitti:

        Mikäpä on ajellessa rollaattorilla, kun eläkekertymä oli pakasen hommissa senverran hyvä, että eläkettäkin kertyi 2995 egua/kk - verot. pankaapa halveeraajat paremmaksi, tämä tarina on tosi ja on
        kirjoitettukin virheitä täyteen.

        Juu-u ja vaippa kusta ja paskaa myös täynnä, mutta hoitsut vaihtaa ne

        tämä jäi tosta kirjotamati.


    • Lervooooo

      Ajoin Pakasella, kovaa menoa, tilinauhatkin tuli niin kuin pitää. Vaan eipä tule tänään monelle kuljetusalalla..Niin on nuo märkäkorvat sotkenut rahtialan..Mitä tulee Lervoon, niin hän on persposken pussaaja, ei osaa edes peruuttaa peilinkautta.

      • pikkoiuuytfcvnm

        Feispuukkiin on avattu sivut E. Pakanen.


      • kiehkiehhh
        pikkoiuuytfcvnm kirjoitti:

        Feispuukkiin on avattu sivut E. Pakanen.

        ei jumalauta, heh. Yksikään noista vanhoista äijistä ei todellakaan osaa käyttää facea.


      • norjanmies
        pikkoiuuytfcvnm kirjoitti:

        Feispuukkiin on avattu sivut E. Pakanen.

        mikä mahtaa olla fb sivuille pääsyn tunnukset, voisiko joku soitella tunnukset, onko suljettu sivusto. ilmoitukset voi tehdä henkilölle, joka ajoi temmeksen sellin takana viritettyä 141 kanikkaa, auto n:ro 4.


    • eero.mykkanen

      Olin aikoinaan jako-auton kuljettajana rovaniemellä ja sen jälkeen -88 tulin ouluun ja aloin ajamaan oulu-helsinki-oulu linjaa. Olin myös välillä työnjohtajana ja ajojärjestelijänä ja -91 tapaturman jälkeen ennen konkurssia jäin työttömäksi, jos haluatte ottaa minuun vaikkapa yhteyttä sähköpostilla :) [email protected]

      • rahtimahti

        Tuleeko läpimätä malinen hemppa sinne. Jos tulee niin voivoi, raukalle voisi pari sanaa sanoa.
        Kaikkia paskoja sitä maa päällään kantaa.


    • orx

      oli ton ajan kuskit kovia itse pentuna isuin hki~oulu väliä kyydssä oli äijillä menoa ja vehkeet kulki,pakanen vähälä huhtala ja pölhölän kuljetus,kivoja muistoja ajasta nyt ite kolmattakymentä vuotta yhdistelmää sielä se oppi haettaviin

    • Anonyymi

      Olise kovaa juomista siihenaikaan, vieläkin hirvittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe