AMK:sta > Yliopistoon

mietteliäs_matti

Hei! Tietääköhän kukaan siitä miten paljon, tai saati yhtään, opintopisteitä ja suorituksia amk:sta saa hyväksiluettua, jos siirtyy amk:sta yliopistoon? Kyseessä siis olisi sähkötekniikanala. En aluksi ajatellut hakea yliopistoon, mutta nyt uuden harkinnan jälkeen kiinnostaisi jatkaa pidemmälle:) Olen toisen vuoden opiskelija, ja jos saisin paikan ,niin miten mahdollista olisi saada joitakin hyväksilukuja keskeneräisistä opinnoista?

Kiinnostaisi tietää että kumpi on järkevämpää omassa tilanteessa. Suorittaa tutkinto alta pois vai lähteä jatkamaan kesken kaiken ylemmäs?

16

2903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitämitätiedän

      AMK:n kieliopinnot hyväksytään myös yliopistossa. Siis toinen kotimainen kieli ja vieras kieli (englanti). Samoin äidinkieli ehkä.
      Muusta en osaa sanoa muuta kuin että yksittäisiä kursseja tuskin hyväksytään yliopistossa. Vaatimukset ovat toiset.

      Kokonainen tutkinto saattaisi olla tie maisteriopintoihin tai vastaavaan. Tutkinto muutenkin luo paremman kuvan ihmisestä kuin koulun kesken jättäminen ja muualle siirtyminen.

      Voisit itse tutustua ajattelemasi yliopiston ja alan tutkintovaatimuksiin. Siitä voi selvitä jotain, miten nykyiset opintosi vastaavat yliopiston vaatimuksia.

    • vaihtanut

      Jos valmistut amk:sta, niin voit siirtyä suoraan DI-vaiheeseen. Kursseja saa aika vähän hyväksiluettua.

    • AkuVankka11111

      valmiilla AMK paperilla jos hakee DI-vaiheeseen niin saa nykyään aloittaa suoraan maisterivaiheesta, eli kandin saa "hyväksiluettua". However, pyrkijöitä on paljon ja keskiarvon on varmaankin oltava lähellä nelosta, mielummin yli.

      • Nablutin