Avautukaa tänne teidän murheista ja ongelmista

Rdthjijojo

Jos se vaikka auttaisi teitä saamaan jotain vertaistukea murheisiinne.

15

102

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ambizi

      Oon ihan helvetin yksinäinen,syrjitty ja tylsistyny.
      Oon oikeesti tosi ilonen ja kekseliäs persoona ja varmasti monet nuoret tykkäis miunkinlaisesta, mut kun kukaan ei ikinä haluu edes tutustuu kun en ole ns.massateini,laiha ja suosittu..
      Haaveilen todella siitä että saisin edes netin kautta uusia kavereita/ystäviä,tää yksinäisyys on ihan helvetillistä :/
      Tosin tähän on saanu tottua kun oli koko peruskoulun koulukiusattu. Amiksessakin suurin osa kattoo kyllä kieroon.

      • grbgbri

        mist päi
        oon samalaine voitais nähd


    • melkeinsyömishäiriö

      Ite ahistaa koulu koska viiltelystä jeeneet jälket on vielki käsis. Ja mua häiritsee ku mun luokkalaiset katsoo mua suoraan silmiin. Ja muutenki painooni seuraan ehkä vähän liikaaki. Mut yritän sitä muutaman kilon pudottaa. Koska itsetunto. Ja tykkään yhest pojast tosi paljon. Mut koska masis kierteessä vieläki nii on vaikeet ees ymmärtää miten se vois ees katsoo mua oksentamatta. Ja ulkonäöstäniki saan kuulla yhelt urpolta joka päivä. Että tällästä elämää, mut tää kaiki on jo arkipäivää mulle. Taistelua tunteiden ja itse inhon kanssa.

    • huyhhuvhjvhjvhjjh

      Olen 13v,mutta 140cm pitkä vituttaa.Näytän muitten seassa joltai eka luokkalaiselta,kun muu ovat jotain 170cm pitkiä.

      • hei, olen 13vuotta myös :P mutta ei siinä ole mitään hätää....
        olen 180cm ja uskon että lyhyenä on kivempaa, joo on se ehkä kivaa "läpällä" hiukan vittuilla sillai et kaveriki rupee nauraan mutta jos ny miettii ni korkeempihan tippuu kovemmalla voimalla? joo voin sanoo että en oikein pidä ittestäni huolta mutta koulukiusaaminen on minuun helppoa koska en pysty / halua pistää kampoihin koska minusta löydetään aina se syyllinen koska niin se systeemi vaan toimii? pieniä ja sulosia lellitään? en tiedä kaikkialla mutta kaikki koulut missä oon ollu olen ollut aina se kohde jota on kiusattu mutta auta vitun armias ku oon pistäny takas ni heti on kitisty opettajalle että toi isompi kiusaa...


    • Kaappilepakko

      Oon 15-vuotias tyttö ja lesbo. Ja kukaan ei tiedä. Mä pelkään aivan järjettömästi muiden reaktioita. Oon muutenkin tosi yksinäinen jo nyt, enkä tosiaan tiedä miten kestäisin, jos saisin yhtään enempää lokaa niskaani. Mun on muutenkin tosi vaikea hyväksyä mun suuntautumista, kun kielsin sitä niin pitkään. Ja mun äidin reaktiota mä pelkään eniten. Yhdissä juhlissa mä kuulin kun se sano jollekin että "Pahemi jos *mun nimi* tulisi jonkun tytön kanssa". En tiedä oliko se vain vitsi, mutta pahalta se tuntui ja tuntuu edelleen ihan hirveältä. (Väli huomiona, että mä siis en tosiaan varmasti vaikuta varmaanollenkaan lesbolta, sillä kommentoin usein hyvännäköisten (miespuolisten) henkilöiden ulkonäköä ja mun pukeutumis tyyli on erittäin kaukana sellaisesta geneerisestä rekkalesbo tyylistä. Ei sillä että sitä nyt muutenkaan päälle päin näkisi). Mä en edes viitsi lähestyä ketään tyttöjä, koska olisi mun mielestä tosi epäreilua (jos mulle mitään suhdetta sattuisi), että se kyseinen tyttö joutuisi seuraamaan mun tätä kaapista tulemista ja etten heti voisi kotona kertoa mun tyttöystävästä. Uusille tuttavuuksille (joista ei ole mulle sen suurempia ystävyyssuhteita syntynyt) olen ihan avoimesti ollut lesbo, mutta vanhoille kavereille mä en kerta kaikkiaan jotenkin osaa tai halua kertoa.

      Mä olin ennen tosi suosittu. Sitten jotain tapahtu viime keväänä. Mulla on koulussa enää yksi kaveri, jonka kanssa olla ja pari koulun ulkopuolella, joita nään harvakseltaan. Se syö mua ihan järjettömästi. Mä en tiedä mitä oon tehnyt väärin, että mut vaan jotenkin dumpattiin ulos mun vanhasta kaveriporukasta. Mä en sinänsä ikävöi mun vanhoja kavereita, vaan sitä, että mulla oli useampi ihminen ketä nähdä koulun jälkeen tai jolle puhua mun asioista.

      • Toi kuulostaa ihan hirveeltä D: Itelläki ollu viime vuosien aikana vähän kaikenlaista: ongelmia syömisen kans, paniikkikohtauksia, viiltelyä... Ja oon tosiaan 15-vuotias bi, mutta en oo hirveesti saanu paskaa niskaan sen takia. Mutta kaikkiallahan on näitä suvaitsevaisuusonsynti-ihmisiä.
        Mutta jos sulla on hirveen yksinäistä joskus, nii tuu ihmeessä kikkaan mulle(ainoemiliiiaa)! Ainaki vaikutat ihan mahtavalta tyypiltä nii ois kiva chatata sun kaa joskus :)


      • Hei! Olemme täällä saappaalla iloisia siitä, että olet löytänyt oman identiteettisi. Kuulostaa siltä, että tarvitset vielä aikaa itsesi kanssa hyväksyä oma suuntautumisesi ja selvittää se kuinka tulet reagoimaan ihmisten mielipiteisiin (positiivisiin sekä negatiivisiin) kyseisestä asiasta. Hyvä että pystyt kuitenkin jo avoimesti kertomaan uusille tuttavuuksille suuntautumisestasi, etkä koe sitä hankalaksi.

        Vaikutat hyvin fiksulta nuorelta tytöltä ja kannustamme sinua etsimään jostain juttuseuraa, joka parantaisi sinun itsetuntoa aiheessa! Toivomme, että muiden mielipiteet ei pelottaisi sinua liikaa ja uskaltaisit olla oma itsesi ilman pelkoa.

        Anna aikaa itsellesi sekä myös tutuillesi silloin kun aiheesta aiot avautua!


    • En haluais käydä koulua, mutta kaikki pakottaa. Mitä tehdä?

      • yugyugy

        lopettaa siitä valittaminen ja käydä se loppuun niinku pitääkin, on oikeitakin ongelmia...


      • yugyugy kirjoitti:

        lopettaa siitä valittaminen ja käydä se loppuun niinku pitääkin, on oikeitakin ongelmia...

        Et tiedä läheskään kaikkea ongelmastani, siihen liittyy muutakin.


      • yugyugyy

        noh kerro toki?


      • yugyugyyy
        Elämästä-Nauttiva kirjoitti:

        Et tiedä läheskään kaikkea ongelmastani, siihen liittyy muutakin.

        ja aikasemmin ainakin vain siksi koska se on tylsää ja rankkaa, ja tulee läksyjä... se on elämää jos noi on ne syyt niin tosiaan voi voi käy koulua.


      • yugyugyyy kirjoitti:

        ja aikasemmin ainakin vain siksi koska se on tylsää ja rankkaa, ja tulee läksyjä... se on elämää jos noi on ne syyt niin tosiaan voi voi käy koulua.

        Nekin on syitäni, mutta ei siinä kaikki.


      • yugyugyy kirjoitti:

        noh kerro toki?

        En taida haluta avautua enempään. :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe