Mistä

kannattaa

..ostaa Havannan ja muun Kuuban karttoja? Luin jostain, että kannattaisi ostaa vasta Kuubasta, sillä ne ovat varmasti ajan tasalla. Pitäneekö paikkansa vai pärjääkö myös Suomesta ostetulla kartalla? Netistähän löytyy myös jos jonkinlaisia karttoja, eri asia sitten, saako niitä hyvin printattua..

3

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiquita

      "Luin jostain, että kannattaisi ostaa vasta Kuubasta, sillä ne ovat VARMASTI ajan tasalla...."
      Enpä pistäisi päätäni pantiksi... ; )

      Mutta asiaan; tarvitsetko karttoja ihan vain ylipäätään, esim. kaupungeista siellä kulkemiseen vai esim. "vuokra-automatkailuun"?

      Onhan noissa matkailukirjoissa jonkinlaisia karttoja ja niitähän voi lainata kirjastosta. Mä olen käyttänyt myös sellaista yleiskarttaa, joka on jäänyt käteen jossain matkailumessuilla. Myös esim. Suomi-Kuuba-seurasta on saanut esim. mustavalkoista Havannan karttaa jossain vaiheessa (muistaakseni...).

      Mulla on kyllä ollut vuokra-auto (jota itse ajan) Kuubassa, mutta silloin "karttana" toimivat paikalliset tuttavani..... Automatkailuun karttoja voi kyllä ostaa Kuubastakin . Esim. joillakin autovuokraamoilla on niitä.... mutta ei välttämättä kaikilla.

      Yhteenveto: jos löydät jo täältä mukaan esim. kaupunkikarttoja, kannattaa ottaa ja jokin yleiskartta maasta esim. reitin suunnittelemista varten. Autoilua varten (jos sitä välttämättä haluaa harrastaa : / ), kyllä löytänee jonkinlaisen kartan Kuubastakin. Etsimiseen voi kyllä mennä aikaa....!

      • Karttaa

        Tarvitsen karttoja ihan ylipäänsä liikkumiseen Kuubassa, lähinnä kaupunkien karttoja. Ei ole aikomuksena vuokrata autoa vaan matkustaa bussilla tai junalla. Isompiin kaupunkeihin ajatuksena hankkia kartat. Joo joissain Kuuba-oppaissa on kyllä karttoja, mutta en kaikkiin kaupunkeihin ole ainakaan vielä löytänyt, tai ainakaan kovin tarkkoja. Mahtaako tuo Suomi-Kuuba-seuran kartta maksaa, jos sieltä vaikka saisi muitakin?
        Olet muuten melko korvaamaton tietolähde tässä Kuuba-asiassa, näemmäs, kun tätä palstaa on selaillut. Varmasti monet ovat hyötyneet tiedoistasi ja neuvoistasi. Kiitos siitä! ; )


      • chiquita
        Karttaa kirjoitti:

        Tarvitsen karttoja ihan ylipäänsä liikkumiseen Kuubassa, lähinnä kaupunkien karttoja. Ei ole aikomuksena vuokrata autoa vaan matkustaa bussilla tai junalla. Isompiin kaupunkeihin ajatuksena hankkia kartat. Joo joissain Kuuba-oppaissa on kyllä karttoja, mutta en kaikkiin kaupunkeihin ole ainakaan vielä löytänyt, tai ainakaan kovin tarkkoja. Mahtaako tuo Suomi-Kuuba-seuran kartta maksaa, jos sieltä vaikka saisi muitakin?
        Olet muuten melko korvaamaton tietolähde tässä Kuuba-asiassa, näemmäs, kun tätä palstaa on selaillut. Varmasti monet ovat hyötyneet tiedoistasi ja neuvoistasi. Kiitos siitä! ; )

        Ensinnäkin on kiva kuulla, jos vinkeistäni on ollut hyötyä.

        Siitä Suomi-Kuuba-seuran kartasta: se oli vain mustavalkoinen kopio... en tiedä ostokartoista, en ole viime aikoina kysynyt....

        Sinänsä en olisi kovin huolissani, vaikka kaikista kaupungeista ei karttoja olisikaan...
        Ota ne mukaan, joita löydät (myös nettiprintit ja kopiot kirjoista tms.). Kulkeminen kyllä ainakin pienemmissä kaupungeissa sujunee ilman karttaakin. Tosiaan sellaisia tosi hyviä karttoja voi olla vaikea löytää, mutta jos lennät Havannaan, kannattaa kysellä kaupungin ykköskirjakaupasta, kansainvälisestä hotellista (esim. Nacional) tai esim. juuri noista autonvuokraustoimistoista. Autokartoissakin kun on kaupunkien karttoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe