Mistä

kannattaa

..ostaa Havannan ja muun Kuuban karttoja? Luin jostain, että kannattaisi ostaa vasta Kuubasta, sillä ne ovat varmasti ajan tasalla. Pitäneekö paikkansa vai pärjääkö myös Suomesta ostetulla kartalla? Netistähän löytyy myös jos jonkinlaisia karttoja, eri asia sitten, saako niitä hyvin printattua..

3

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiquita

"Luin jostain, että kannattaisi ostaa vasta Kuubasta, sillä ne ovat VARMASTI ajan tasalla...."
      Enpä pistäisi päätäni pantiksi... ; )

Mutta asiaan; tarvitsetko karttoja ihan vain ylipäätään, esim. kaupungeista siellä kulkemiseen vai esim. "vuokra-automatkailuun"?

Onhan noissa matkailukirjoissa jonkinlaisia karttoja ja niitähän voi lainata kirjastosta. Mä olen käyttänyt myös sellaista yleiskarttaa, joka on jäänyt käteen jossain matkailumessuilla. Myös esim. Suomi-Kuuba-seurasta on saanut esim. mustavalkoista Havannan karttaa jossain vaiheessa (muistaakseni...).

Mulla on kyllä ollut vuokra-auto (jota itse ajan) Kuubassa, mutta silloin "karttana" toimivat paikalliset tuttavani..... Automatkailuun karttoja voi kyllä ostaa Kuubastakin . Esim. joillakin autovuokraamoilla on niitä.... mutta ei välttämättä kaikilla.

Yhteenveto: jos löydät jo täältä mukaan esim. kaupunkikarttoja, kannattaa ottaa ja jokin yleiskartta maasta esim. reitin suunnittelemista varten. Autoilua varten (jos sitä välttämättä haluaa harrastaa : / ), kyllä löytänee jonkinlaisen kartan Kuubastakin. Etsimiseen voi kyllä mennä aikaa....!

• Karttaa

Tarvitsen karttoja ihan ylipäänsä liikkumiseen Kuubassa, lähinnä kaupunkien karttoja. Ei ole aikomuksena vuokrata autoa vaan matkustaa bussilla tai junalla. Isompiin kaupunkeihin ajatuksena hankkia kartat. Joo joissain Kuuba-oppaissa on kyllä karttoja, mutta en kaikkiin kaupunkeihin ole ainakaan vielä löytänyt, tai ainakaan kovin tarkkoja. Mahtaako tuo Suomi-Kuuba-seuran kartta maksaa, jos sieltä vaikka saisi muitakin?
        Olet muuten melko korvaamaton tietolähde tässä Kuuba-asiassa, näemmäs, kun tätä palstaa on selaillut. Varmasti monet ovat hyötyneet tiedoistasi ja neuvoistasi. Kiitos siitä! ; )

• chiquita
        Karttaa kirjoitti:

Tarvitsen karttoja ihan ylipäänsä liikkumiseen Kuubassa, lähinnä kaupunkien karttoja. Ei ole aikomuksena vuokrata autoa vaan matkustaa bussilla tai junalla. Isompiin kaupunkeihin ajatuksena hankkia kartat. Joo joissain Kuuba-oppaissa on kyllä karttoja, mutta en kaikkiin kaupunkeihin ole ainakaan vielä löytänyt, tai ainakaan kovin tarkkoja. Mahtaako tuo Suomi-Kuuba-seuran kartta maksaa, jos sieltä vaikka saisi muitakin?
        Olet muuten melko korvaamaton tietolähde tässä Kuuba-asiassa, näemmäs, kun tätä palstaa on selaillut. Varmasti monet ovat hyötyneet tiedoistasi ja neuvoistasi. Kiitos siitä! ; )

Ensinnäkin on kiva kuulla, jos vinkeistäni on ollut hyötyä.

Siitä Suomi-Kuuba-seuran kartasta: se oli vain mustavalkoinen kopio... en tiedä ostokartoista, en ole viime aikoina kysynyt....

Sinänsä en olisi kovin huolissani, vaikka kaikista kaupungeista ei karttoja olisikaan...
        Ota ne mukaan, joita löydät (myös nettiprintit ja kopiot kirjoista tms.). Kulkeminen kyllä ainakin pienemmissä kaupungeissa sujunee ilman karttaakin. Tosiaan sellaisia tosi hyviä karttoja voi olla vaikea löytää, mutta jos lennät Havannaan, kannattaa kysellä kaupungin ykköskirjakaupasta, kansainvälisestä hotellista (esim. Nacional) tai esim. juuri noista autonvuokraustoimistoista. Autokartoissakin kun on kaupunkien karttoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe