Syyttäjä kiusaa

poliisienkesto

Kuvittelenko vain, vai kiusaako syyttäjä minua? Hän teki valituksen tuomiostani hoviin ja sai valitusluvan tietenkin heittämällä (koska on minusta kyse), ja ihmettelen seuraavaa:
Hänellä oli 7 päivää aikaa ilmoittaa tyytymättömyydestä tuomioon: ilmoitti tämän viimeisenä päivänä.
Hänellä oli kuukausi aikaa jättää itse valitus hovioikeudelle: hän käytti tähän päivää vaille koko laillisen ajan.

Yrittääkö syyttäjä pitkittää kärsimystäni ja odotusaikojani tahallaan? Vai onko juttu hänelle henkilökohtaisesti niin tärkeä että hän käyttää jokaisen sekuntinsa valituksen pohtimiseen?
Minua ainakin ärsyttää, että selvästi hän käyttää kaiken mahdollisen ajan tähän ja minä vaan odottelen ja odottelen. Varmasti tyytymättömyyden tuomioon olisi ilmoittanut päivässä ja valituksen tehnyt viikossa. Kiva sitten käsitellä hovissa asiaa mitä en muista minä eikä asianomistajakaan, kun jokainen osapuoli tuntuu pitkittävän tätä.

13

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhoitu_vihdoin

      Niin se vain on, että kuvittelet. Ei sinua kiusaa syyttäjä eikä kukaan muukaan. Ja tässä lisätietoa asiaasi liittyen. Tyytymättömyysilmoituksen tarkempi ajankohta on ihan yksi sun hailee, kunhan ilmoitus tehdään määräajassa. Eikä ole mitään väliä, minä tarkempana ajankohtana tyytymättömyyttä annetun nmääräajan puitteissa ilmoitellaan.

      En muista, että yhtään juttua olisi ikimaailmassa saatu hoidettua käräjäoikeudessa (tai aiemmin kihlakunnanoikeudessa / raastuvanoikeudessa) muutamassa päivässä. Hyvin harvoja hoitui muutamassa viikossa. Eikä valitusajan osalta ole nykyisinkään erityisempää kiirettä sen suhteen, toimitetaanko valitus eteenpäin ennemmin tai myöhemmin, koska valitustuomioistuin ei ota juttua valmisteluun ennen kuin valitusaika on päättynyt (eikä heti silloinkaan). Ärsyttää tai ei, odottelua on tiedossa ainakin 7 pv tyytymätttömyyden ilmoittamisaika 30 pv valitusaika. Ja sitten muutama vuosi ennen kuin HOm asian ratkaisee.

    • Lakiasian

      Tahallistahan tuomoinen on ja kyllä sinä sen itsekin tiedät ja siksipä syyttäjäkin menttelee kuten menettelee ja mitään et asialle voi sillä koko oikeus järjestelmähän on tyystin peli kenttä jossa totuudella ei ole sijaa vaan mielipiteillä näin yleisellä tasolla.
      kannatsikohan sun tehdä rikosilmoitus syyttäjästä vaksv. kyllä sinä jokin syyn keksit. ja liitä siitä kopio omaan vastineesi asiassas jonka syyttäjä vei eteenpäin ja lue itsekin kertyneet paperit jos sulla edes on mitään annettukaan. ja sitten tee sopimus asianomistajan kanssa jonka liität tarvittaviin asiakirjoihin. sekä vaadit oikeutta ottamaan kyseisen sopmuksen huomioon. tee nyt näin.

    • tyyttäriäpukkaa

      Kuvittelet.

      Vaikka syyttäjä olisi ilmoittanut tyytymättömyyttä ensimmäisenä päivänä, ja tehnyt valituksensakin ensimmäisenä päivänä tai ensimmäisellä viikolla, eivät paperit olisi käräjäoikeudesta eteenpäin hovioikeuteen lähteneet, ennen kuin koko valitusaika (ja itse asiassa vielä sen päälle syyttäjän vastapuolen kahden viikon vastavalitusaika) on kulunut.

      Ja tiedoksi vain, että ihan samoin toimivat myös vastaajien avustajat. Tyytätään yleensä määräajan viimeisenä päivänä, ja valitus tulee myös yleensä viimeisenä päivänä tai ehkä päivää ennen.

      Syyttäjällä on lisäksi varmasti ollut myös nykyisessä henkilöstö/resurssitilanteessa ollut ihan tarpeeksi muutakin työtä, niin, ettei sinun jutun muutoksenhaun kimppuun ole ehtinyt heti.

      • poliisienkesto

        "kahden viikon vastavalitusaika"

        Minkä takia syyttäjällä on kuukausi aikaa kirjoittaa vessalukemisensa ja minulla, jolla pitäisi olla enemmän oikeuksia tässä, on aikaa 2 viikkoa?

        Syyttäjällä ei ole pelissä kuin kunnianhimonsa, minulla on pelissä koko tulevaisuuteni.
        Ei tunnu reilulta tämä valituspelleily kun voitin käräjäoikeudessa täysin rehdisti. Mutta vieläkin löytyy pykäliä mitkä antaa syyttäjälle mahdollisuudet paskantaa päälleni.


      • turhaanapinaa

        Vastavalitusaika on eri asia, kuin varsinainen valitusaika. Myös sinulla on se 30 päivän valitusaika, ja jos olisit valittanut, olisi auennut vastapuolellesi (eli syyttäjälle ja jutun mahdolliselle asianomistajalle) kahden viikon vastavalitusaika, vaikka he eivät olisi ilmoittaneet tyytymättömyyttä.

        Ei vastaajan oikeudet poikkea valitusoikeudessa millään tavalla syyttäjän tai asianomistajan oikeuksista. Itse asiassa, vielä tällä hetkellä vastaajalla on paremmat oikeudet (esim. jatkokäsittelyluvan kynnys).

        Vastavalitusaika on aina sidottu siihen, tuleeko varsinaista valitusta. Jos varsinaista valitusta ei tehdä, ei vastapuolelle avaudu vastavalitusaikaa.

        Eli, jos JOKU osapuolista valittaa, avautuu AINA valittajan vastapuolelle (riippumatta kuka asianosainen on) kahden viikon vastavalitusaika.

        Kaikki tämä on kyllä selitetty sinulle annetussa muutoksenhakuohjeessa.

        Ja sittenhän on vielä ihan eri asia se, että valituksen johdosta hovioikeus pyytää sinulta VASTAUSTA valitukseen.

        Syyttäjän virkatehtävänä on rikosvastuun toteuttaminen.


      • syyttäjä

        Syyttäjän tehtävä on tuoda esille sekä syytettyä puoltavat että syyllisyyttä vahvistavat seikat, mutta milloin näin oikeasti tapahtuu?

        Syyttäjät ovat urakehityksen tikapuilla ylöspäin kiipeämässä ja heidän halunsa voittaa keissi on suurempi kuin OIKEUS.

        Ei syyttäjä voi olla päättämässä siitä, tapahtuuko rikosvastuun toteuttaminen, kun siitä on jo tuomarit tehneet päätöksensä!


    • lupaalupaalupaa

      Se ei ole valituslupa, vaan jatkokäsittelylupa.

    • Evakos

      Haista paskan oikeus laitokset poliisit asianajajat sekä syyttäjät, joka mulkku omaa etuaan vaalii ja siitä kiinni pitää..mikäs on pidelessä kun virkarikoksia ei tutkita ja kukas tutkis? nuohan on kaikki kompukses keskenään ja toistansa suojaa..viis kenekään oiekusturvasta..

    • Anonyymi

      isovittuset naiset päässeet vallankahvaan kiinni jo nuorista pikkuvittusista syyttäjän aluista leivotaan kusipäisiä pilluajakavia yhteiskunnan huoria. Syljeskeltäviä luolassa piilottevia horopilluja.

    • Anonyymi

      Mulle kävi nolo juttu. Huomasin olleeni väärässä.
      Luin joskua vuonna 2019 että syyttäjä Mäntsälästä hakee eduskuntapaikkaa.No joo, pidin varmana että kyllä hän läpi menee kun sentäs AA ta oli syyttänyt, seksikeississä. En tarkistanut silloin, miten vaaleissa meni.
      Tämän vuoden alkupäivinä loksahti leuka kun huomasin että hän olikin edelleen syyttäjän hommissa.
      Noloa olla väärässä, eikä edes tietää olevansa väärässä.

    • Anonyymi

      Siksihän se määräaika on, että vasta sen jälkeen tietää, ettei asia muutu.

      Ihan sama kuin asuntokaupassa. Joku saattaa hyväksyä tarjouksen vasta viime tuntien aikana.

    • Anonyymi

      Annetun ajan puitteissa voi toimia. Oletko kenties vainoharhainen? Luuletko, että kaikki keskittävät huomionsa juuri sinuun?

      • Anonyymi

        Hyvä huomio!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe