Miten olette farmasian valintakokeet läpäisseet?Siinähän on neljä vaihtoehtoa,josta oikea valitaan.Miten olet löytänyt oikean vaihtoehdon?Itsellä tuntuu,että aina valitsee väärän ja sitten,jos jostakin saa pisteen,on -0.Todella turhauttavaa.Hyviä vinkkejä kaipaisin.
Saisiko vinkkejä farmasian valintakokeeseen
8
314
Vastaukset
- Wuzaapp
Oikean vaihtoehdon löydät opiskelemalla asiat tarpeeksi huolellisesti. Muuta ei tarvita. Jos aina vastaat väärin, niin sehän kertoo siitä ettet ole tehnyt tarpeeksi työtä.
- Wuzaapp
Ja joo, tällä metodilla sen kokeen ite läpäisin vaikkakaan en paikkaa ottanut vastaan.
- farmasiafuksi
Lukemalla, lukemalla ja lukemalla. Itse luin pääsykoekirjan viime keväänä kolme kertaa alleviivaukset. Tein myös muistiinpanoja, joiden avulla kertasin. Sain IFA:sta tällä systeemillä lähes täydet.
- matteeh--
Kemiasta saa helpommin pisteitä kun IFA:sta. Kannattaa panostaa siihen, jos aika tuntuu jäävän vähiin. Oikeastaan tarvitset vain kurssin 5 asiat ja hieman orgaanista kemiaa.
- Farmasisti15
Ensimmäinen ja tärkein sääntö on jättää vastaamatta, jos ei tiedä. Ei turhaan kannata ottaa miinuspisteitä, jotka voivat tärvätä sisäänpääsyn. Toinen tärkeä tärppi on osata pääsykoekirja kunnolla, siis aivan kokonaan ja perusteellisesti. Kokeessa on usein sellaisia ansoja, joihin lankeaa, jos asiat eivät ole hyvin hallussa. Itse sain Ifasta melkein täydet, mutta osasin kirjan käytännössä kannesta kanteen. Kun alueen hallitsee kunnolla voi myös päästä oikeaan vastaukseen poissulkemalla väärät, jos ei muuten suoraan tietäisi.
Kemia oli minulle se vaikeampi osuus, ja sen hallintaan ei ole muuta keinoa kun treenaaminen. Tee tehtäviä, piirrä, mieti. Avainasia on ymmärtää, ulkoa muistaminen ei ole niin oleellista. Ja jälleen, älä vastaa, jos et ole varma.
Tsemppiä urakkaan, kovalla työllä ovet aukeavat todennäköisimmin! - Asth
Tämä ei liity aiheeseen mutta en viitsi tehdä erikseen keskustelua. Kärsiikö farmaseutiksi pääseminen jotenkin jos hakee ensisijaisesti proviisoriksi? :D
- olehyvä
Luojan kiitos et tehny uutta keskustelua... Ärsyttää kun kymmenen keskustelua saman aiheen ympärillä:D
Eli vastaus kysymykseesi, ei kärsi. Farmasiassa ei saa pisteitä ns ensisijaisuudesta. Eli juurikin näin haet jos haluat ensisijaisesti proviisoriksi niin se ekaks ja farmiasia tokaks:)
- näinhänminä
Avainsana on sisältöjen osaaminen. Kun tietää asiat, oikea vastaus löytyy itsestään. Siis lue pääsykoekirjat tarkkaan. Muuten on arpapeliä, sillä ei sisään pääse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu755962Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275427Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213128- 1822588
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2442433- 202223
- 1031561
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3591452- 751333
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171226