Miksi rakentamista pidetään lähes rakettitieteen veroisena. Itse olen peruskorjaamisen jälkeen miettinyt että uuden rakentaminen olisi ehkä parempi vaihtoehto... Käyttäysin ekologisia vaihtoehtoja jotka olisi helppoja ja vähäntyöläitä
Helppoa kuin heinänteko?
4
82
Vastaukset
- Tietäjätekijä
Aiva oikein! Vanhat rakentamisen opit joutaa ainakin lämmöneristeiden vahvuuksien ja materiaalien osalta romukoppaan.
Koko Suomen rakentamismääräyskokoelma kirjoitettava uudestaa, kun määräykset rikkovat perustuslakia ! (muodikkaasti) Tieto RTY:stä.
Kirjoituksesi on "eksynyt" talon suunnittelu-osastoon, vaikka aloitat tekstin rakentamisen vaikeudesta.
Suunnittelu Se vasta vaikeaa onkin, ja kokemusta tarvitaan. - rak.mies3
Ei se rakentaminen mitään tähtitiedettä ole, sen oppii jo noin kymmenessä vuodessa jos vain on haluja. Aika paljon kerkeää sinäaikana tekemään (sutta) ellei ole kokenut kaveri ohjaamassa.
Sen olen huomannut että jokainen tuntuu osaavan kylppärin rempan. Se on niin suosittua nykyään että sitä harrastaa kaikki. - Soyuz
Hassua kyllä, minulla on kokemusta sekä kantoraketeista että rakentamisesta. Rakettitiede on itse asiassa helpompaa. Riittää, että saa aikaan pakonopeuden ja kas, avaruuteen se menee.
Rakentaminen on sen sijaan hyvin vaikeaa. Siinä kun on kaikki faasit ja älytön määrä erilaisia materiaaleja, joiden pitkäaikaiskestosta ei tiedä kukaan mitään.
Raketit myös testataan, taloja ei. Talon on onnistuttava kerrallaan, kun taas samaa kantorakettimallia venäläiset ovat parannelleet viimeiset 60 vuotta. 60 vuodessa lastentaudeista pääsee eroon, kun taas talot ...- yksinkertaistakunosaa
Olishan se rakentaminen helppoa jos tehtäisiin yksinkertaisesti eikä juostaisi kaikkien saakelin muotivirtausten ja viritysten perässä. Helpointa on tehdä massiivirakenteista, kuten hirrestä tai kivestä paikalla (kunhan unohtaa kaikki palkkirakenteet ja valuratkaisut)... umpipuuta tai kiveä, niin hyvä tulee vaikka olisi vähän kokemattomampikin. Ei tule tehtyä vuotoherkkiä, homehtuvia muovipussitaloja, vaan aitoja rakenteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408