Paljonko saatte eläkettä?

Työkyvyttömyyseläkkeellä

Saan työeläkettä n. 712 € ja kansaneläkettä n. 311 €/kk brutto molemmat. Veroa em. menee 16 %.

Taidan olla pienituloinen alle köyhyysrajan. Vai?

Lisäksi saan vuokratuloa sijoitusasuntoyksiöstä 468 €/kk, josta maksan yhtövastikkeen n. 130 €/kk. Tästä vuokratulosta (=pääomatulo) menee veroa 30 %.

6

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laske.uudelleen

1023 e/kk eläkkeestä maksetaan veroa n. 4-6%. Vero ei mene missään kunnassa 16 %:n tasolle. Jos teet eläkkeen ohella palkkatyötä, kokonaisveroprosentti nousee helposti tuolle 16 %:n tasolle.
      *Eläketurvakeskus 31.12.2004: Naisista 27 % saa kokonaiseläkkeen alle 1000 e/kk, miehistä 19 %.
      Bruttotulo eläkkeet 1023 vuokratulo 468-130 e = 1361 e/kk.
      Nettoeläkkeet( 5%:n veron jälkeen) n. 970 e nettovuokratuotto 240 e (veron 30%:n jälk.) = 1210 e/kk netto.
      *VEROT YHT. n. 55 e 100 e = 160 e/kk., joten maksat veroa ko. tuloista yhteensä vain n. 11,8%, siitäkin huolimatta, että puhtaan vuokratulon vero on 30%.
      Antamasi 16%:n vero ei pidä paikkaansa, jos sinulla ei ole muita tuloja.

• korjaus.vuosiluku2014

Korjaus, lyöntivirhe: Eläketurvakeskuksen eläkeluvut, pitää olla 31.12.2014

• reemiletee

oletko tehnyt paljon pimetä keikkaa kun on noin pieni työeläke,ja silti on varaa ollut hommata sijoitusasunto.

• perintöä

Se on perintö.

• Uudetvaunutmamuille

" saan vuokratuloa .."
      Ota lainaa panttaamalla asunto ja laita rahat osakkeisiin.
      Sitten kuluttelet tarpeen mukaan ?

• tarja1234

Saan työkyvyttömyyseläkettä 559e , työeläke 55e noin , takuueläke 127e toistaiseksi. Kun mun kohdalla ei oo maksettu tellejä ja lellejä jatyöaika oli lyhyt sairastumisen vuoksi. Tässä mun tulot ja muuta en saa . Sosku antaa joskus harkinnalla lääkkeisiin sitoumuksen. Vuokra mun osalta 275e, avomies maksaa 475e /kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      119
      7041
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      404
      6753
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3413
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      130
      2976
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2564
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      43
      2124
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1864
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1727
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1397
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1287
    Aihe