Meillä on talossa kattoja eri tasoilla ja ylemmän tason katon rännin syöksyputki laskeutuu suoraan alemmalle katolle josta vesi kulkee kattoa pitkin alemman katon ränniin.
Ongelma on, että kovalla vesisateella ylempi katto kerää niin paljon vettä että kun se valuu lopulta alemman katon vesikouruun niin se roiskuu koko rännin yli.
Onko mitään keinoa hidastaa tätä veden tuloa tai jotain muuta kikkaa? Mitään valmiita ratkaisuja en ainakaan tähän ongelmaan löytänyt.
Vesi roiskuu rännin yli kovalla sateella
5
4445
Vastaukset
- 1-1-1
Ei rännin kuulu ottaa suuria vesimääriä vastaan. Ajattele itse virtauksen voimaa ja rännin asentoa.
Jos ränni ottaa kaikki sen pitää olla lähellä rästästä ja vielä leveäkin ja lumi tuo sen alas. Ränni asennetään niin alas, ettäpainava lumi ei tullessaan ota siihen ulkoreunaan. - ränniroope
Niin, ei kuulu, mutta miksi tuollaisia silti rakennetaan? Mitä olen katsonut niin tuo ratkaisu on käytössä joka paikassa missä on kattoja eri tasoilla. Ylemmältä katolta vedetään vain ränniputki alemmalle katolle josta vesi valuu omalla painollaan alemman katon ränniin. Tuo on täysi susi kovalla sateella eikä toimi koskaan.
Sellaista ränniä ei ole olemassakaan että tuon saisi toimimaan. Myöskään rännin paikka tai asento ei tuota ratkaise kun vettä tulee riittävästi.
Kun nyt tuollaisia ratkaisuja on Suomi täynnä niin miten sellaisen voisi korjata? Itselleni on tullut mieleen vetää pienireikäinen salaojaputki ylemmän tason syöksytorvesta ja yrittää jakaa vettä laajemmalle alueelle alemmalle katolle jotta se ei tulisi niin suurella paineella. Oikein muuta en ole keksinyt.- ränniroope
Kiitoksia paljon! Olihan tuohon ongelmaan valmis ratkaisukin olemassa.
- ertvwertv
Ränni = alastuleva putki
Kouru = katon reunassa oleva avonainen kouru, josta vesi menee ränniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279