Mitä tulee kun...

cleangirl

Elikkä mitä tulee kun ahkera ja laiska asuvat samassa kämpässä?
Ahkera tyyppi saa harmaita hiuksia siitä kun toinen ei tee juuri mitään ja itse yrität pitää paikat siistinä.
Laiska tyyppi hyötyy kun saa asua siistissä talossa tekemättä juuri kummempia.

Alkaa mennä hermot.. Toinen ei tee oma-aloitteisesti mitään aina pitää olla sanomassa että teetkö sen homman ja voisikko tehä...


En omista päiväkirjaa XD siksi kirjotin tänne..

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taidat olla itse se ahkera, huomaan, ettet näe laiskan osapuolen kannalta asiaa lainkaan. No taloudestani löytyy kumpaakin joukkoa. Isäni on kotona ahkera siivoaja, mutta töissä vallitsee täysi sekasorto. Äiti päinvastoin. Arvaatte varmaan. Isäni sitten jatkuvasti marisee kun minun ja äidin kamppeita on ympäri taloa, kukaan ei ole tyhjentänyt tiskikonetta ja roskiskin pursuaa yli. Siivosuhullu ei huomaa, ettei muita häiritse. Viihdyn pienessä sekamelskassa paremmin, eikä mieleeni edes putkahda sellaisia ajatuksia, että sille pitäisi tehdä jotain. Asiasta valittaminen luo turhaan syyllisyyden ja ärtymyksen tunteita. Ihmiset ovat erilaisia. Ihmeesti eirlaiset ihmiset voivat päätyä onnellisesti naimisiinkin (vanhemmillani tulee kai 30 vuotta aviossa kohta täyteen). Kunhan ne hommat tulee joskus tehtyä. Vien minäkin roskia, vaikka sitten vain välttääkseni motkotuksen. Pyykkiä pesen kun kalsarit loppuvat jne.

      Mutta joo jotkut meistä viihtyvät paremmin kaaoksen keskipisteessä. Teen läksyni omassa huoneessani, koska en pysty keskittymään keittiössä, missä asiat ovat omilla paikoillaan ja kaikkea. Miinuksena omassa huoneessani pöytätilaa ei ole lainkaan, koska kaaos. Eksentrisyys ja käytännöllisyys eivät sovi yhteen.

      • Cleangirl

        Kyllä mä yritän sietää sitä mutta ärsyttää se silti.
        Meillä molemmilla on omat huoneet niin se ei haittaa jos toisen huone on aivan paskanen mutta yhteiset tilat voisi pitää järjestyksessä.
        Mä luulen että se tykkää olla siistissä kämpässä mutta se ei viitsisi itse tehä mitään asian eteen...


      • Santiny_

        Tämä paska ei nyt anna kirjautua, mutta sama tyyppi edelleen.

        Kunhan ymmärrät, ettei toinen osapuoli välttämättä ole tahallaan laiska tai tietoisesti käytä sinua hyväksi. Hän ei vain tule ajatelleeksi. Voisitte ehkä yhdessä miettiä keinoja, joilla hänkin osallistuisi nalkuttamatta kotitöihin. Voitte vaikka liimailla muistilappuja, jotka muistuttaisivat esimerkiksi astioiden laittamisesta koneeseen, lieden pyyhkimisestä käytön jälkeen jne. Nämä voivat olla apu ajattelemattomalle laiskamadolle. Tai jokin muu keino. Kommunikaatio on avain. Keskustele tasavertaisena, älä tee itsestäsi marttyyria, silloin vain suututte kumpikin ja sitten toinen ei ainakaan tee mitään ihan vain jääräpäisyyttään. Usko minua, meillä käy näin jatkuvasti :D


      • Cleangirl

        Ollaan me mietitty jo siivousvuoroja. Sitte jos toinen ei omalla vuorollaan siivoa toisen mieltymyksen mukaan niin sitte voipi siivota itse paremmin. Kunhan tekee parhaansa.
        Mutta en ole päänaukoja tyyppiä eli rakentava keskustelu on mulle tärkeä

        Joo mä oonpikkusen perfektionisti (en täydellinen perfektionisti)


    • ggsgsg

      Laiska muuttaa eri kämppään ja maksaa ite vuokrat, niin se alkaa ehkä tajuta, missä mennään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe