Mitä tulee kun...

cleangirl

Elikkä mitä tulee kun ahkera ja laiska asuvat samassa kämpässä?
Ahkera tyyppi saa harmaita hiuksia siitä kun toinen ei tee juuri mitään ja itse yrität pitää paikat siistinä.
Laiska tyyppi hyötyy kun saa asua siistissä talossa tekemättä juuri kummempia.

Alkaa mennä hermot.. Toinen ei tee oma-aloitteisesti mitään aina pitää olla sanomassa että teetkö sen homman ja voisikko tehä...


En omista päiväkirjaa XD siksi kirjotin tänne..

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taidat olla itse se ahkera, huomaan, ettet näe laiskan osapuolen kannalta asiaa lainkaan. No taloudestani löytyy kumpaakin joukkoa. Isäni on kotona ahkera siivoaja, mutta töissä vallitsee täysi sekasorto. Äiti päinvastoin. Arvaatte varmaan. Isäni sitten jatkuvasti marisee kun minun ja äidin kamppeita on ympäri taloa, kukaan ei ole tyhjentänyt tiskikonetta ja roskiskin pursuaa yli. Siivosuhullu ei huomaa, ettei muita häiritse. Viihdyn pienessä sekamelskassa paremmin, eikä mieleeni edes putkahda sellaisia ajatuksia, että sille pitäisi tehdä jotain. Asiasta valittaminen luo turhaan syyllisyyden ja ärtymyksen tunteita. Ihmiset ovat erilaisia. Ihmeesti eirlaiset ihmiset voivat päätyä onnellisesti naimisiinkin (vanhemmillani tulee kai 30 vuotta aviossa kohta täyteen). Kunhan ne hommat tulee joskus tehtyä. Vien minäkin roskia, vaikka sitten vain välttääkseni motkotuksen. Pyykkiä pesen kun kalsarit loppuvat jne.

      Mutta joo jotkut meistä viihtyvät paremmin kaaoksen keskipisteessä. Teen läksyni omassa huoneessani, koska en pysty keskittymään keittiössä, missä asiat ovat omilla paikoillaan ja kaikkea. Miinuksena omassa huoneessani pöytätilaa ei ole lainkaan, koska kaaos. Eksentrisyys ja käytännöllisyys eivät sovi yhteen.

      • Cleangirl

        Kyllä mä yritän sietää sitä mutta ärsyttää se silti.
        Meillä molemmilla on omat huoneet niin se ei haittaa jos toisen huone on aivan paskanen mutta yhteiset tilat voisi pitää järjestyksessä.
        Mä luulen että se tykkää olla siistissä kämpässä mutta se ei viitsisi itse tehä mitään asian eteen...


      • Santiny_

        Tämä paska ei nyt anna kirjautua, mutta sama tyyppi edelleen.

        Kunhan ymmärrät, ettei toinen osapuoli välttämättä ole tahallaan laiska tai tietoisesti käytä sinua hyväksi. Hän ei vain tule ajatelleeksi. Voisitte ehkä yhdessä miettiä keinoja, joilla hänkin osallistuisi nalkuttamatta kotitöihin. Voitte vaikka liimailla muistilappuja, jotka muistuttaisivat esimerkiksi astioiden laittamisesta koneeseen, lieden pyyhkimisestä käytön jälkeen jne. Nämä voivat olla apu ajattelemattomalle laiskamadolle. Tai jokin muu keino. Kommunikaatio on avain. Keskustele tasavertaisena, älä tee itsestäsi marttyyria, silloin vain suututte kumpikin ja sitten toinen ei ainakaan tee mitään ihan vain jääräpäisyyttään. Usko minua, meillä käy näin jatkuvasti :D


      • Cleangirl

        Ollaan me mietitty jo siivousvuoroja. Sitte jos toinen ei omalla vuorollaan siivoa toisen mieltymyksen mukaan niin sitte voipi siivota itse paremmin. Kunhan tekee parhaansa.
        Mutta en ole päänaukoja tyyppiä eli rakentava keskustelu on mulle tärkeä

        Joo mä oonpikkusen perfektionisti (en täydellinen perfektionisti)


    • ggsgsg

      Laiska muuttaa eri kämppään ja maksaa ite vuokrat, niin se alkaa ehkä tajuta, missä mennään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe