Nettihuijaus. Henkilöllisyys saadaan selville!

kotisalapoliisi

Te jotka olette siirtäneet rahaa vahingossa väärälle tilille tai teitä on huijattu netissä, henkilöllisyys on mahdollista saada selville ja rahat on mahdollista saada takaisin!

Netissä myydään paljon tavaraa "kun rahat näkyy tilillä, tavara postiin". Mutta kun rahat on maksettu, myyjä häviääkin kuin tuhka tuuleen. Myyjän nimi tiedot yms yhteystiedot ovat tiedossa mutta ne ovatkin olleet tekaistuja, ainoastaan tämä sähköpostiosoite jonka kautta olet kaupat tehnyt on tälle myyjälle (ja tilinumero tietysti). Sähköpostiosoitteita nyt voi luoda vaikka millä nimillä. Kannattaa olla yhteydessä myös puhelimitse.

Itse olen tullut huijatuksi netissä, mutta nokkelana kotisalapoliisina olen saanut rahani takaisin.

Huuto.net ja tori.fi ovat molemmat täynnä huijareita, olkaa siis tarkkoina ja että miten olette myyjiin yhteydessä.

Kerron esimerkkinä oman huijaus tarinan.
Huusin huuto.netistä erään kalliimman tavaran, koneen, (opin etten mitään kallista enää netin kautta tilaa). Tietysti myyjilläkin pitää olla se turva että "tavara postiin kun rahat näkyy tilillä", muuten et ehkä rahoja ikinä saa.
Sovin myyjän kanssa että maksan osan ensin ja hän laittaa tavaran postiin kun rahat näkyy tilillä ja loput maksan kun saan tavaran.
Rahat (eka erä, sekin tarpeeksi suuri) lähti muttei postia kuulunut. Yhteydenpitokin loppui. Puhelinnumero oli tekaistu. (Olin vain sähköpostitse yhteydessä, olkaa aina myös puhelimitse yhteydessä, tosin voi olla prepaid liittymä joka lentää roskiin huijauksen jälkeen..)

No sitten selvitin myyjän nimellä hänen puhelinnumeron, kun se mikä oli ilmoitettu ei ollutkaan oikea numero. Puhelimessa vastasi myyjän niminen henkilö ja hänen osoitteensakin oli sama kuin myyjällä mainittu, muttei hän ollut tietoinen mistään. Eli tämä huijari myyjä möi netissä tavaroita toisen ihmisen tiedoilla. Ainoastaan tilinumero tietysti oli hänen omansa ja tekaistu sähköpostiosoite. Myyjän niminen henkilö lupasi tehdä asiasta rikosilmoituksen että hänen henkilöllisyydellään myydään netissä. (En tiedä miten tämän asian kanssa kävi. Ilmoitin hänelle kyllä sitten myöhemmin että nappasin huijarin..)

No sitten marssin pankkiin, että olen maksanut tälläiselle tilille rahaa, pitäisi saada tietää kenen tili tämä on. Eiväthän ne sieltä tietenkään kerro. Lähettävät rahojen palautuspyynnön tilinomistajalle.
(Lähettävät oikaisu pyynnön rahojen palauttamisesta. Jollei rahoja palauteta, kertovat tilinomistajan tiedot ja siten voi periä rahoja muuta kautta. Tämän sain tietää myöhemmin, mutta aikaa siihen toki hieman kuluu.)

Sitten selvitin huuto.netistä että tämä tyyppi oli myynyt muillekin. Otin heihin yhteyttä. Kertoivat saman tarinan, rahat oli huijattu tavaroita ei kuulunut. Eräs kertoi että kyseessä on 15-vuotias rikoksen uusija ja poliisin tiedossa muttei asialle voi tehdä mitään, etkä saa rahojasi ikinä takaisin. Sain myös tämän myyjän oikean nimen ja puh numeron selville. Netin kautta sain selville myös osoitteen.

Nerokkaasti kaivoin tuohon samaiseen osoitteeseen kaikki puhelinnumerot mitä löytyi. En soittanutkaan tälle huijarille itselleen vaan hänen äidilleen! Topakasti kerroin että oletko tietoinen että poikasi huijaa netissä isoja summia monilta... Poika oli juuri sählyharkoissa. Äiti lupasi ottaa pojan puhutteluun kun tulee kotiin ja soittaa sitten takaisin. Jonkin ajan kuluttua poika itse soitti minulle, itku kurkussa. Väitti että huomasi vasta nyt että rahaa on tilillä ja palauttaa kyllä ne. Juttelin vielä äidin kanssa ja kerroin että huijattuja on useampia.

Huuto.netissä kun otin yhteyttä toisiin tämän ko. henkilön huijattuihin aiemmin, ilmoitin heille tämän äidin yhteystiedot että saavat sitä kautta rahansa takaisin.

Iso homma, vaivaa sai nähdä, mutta kyllä kannatti! Monet saivat rahansa takaisin ja vielä joulun alla.. :) Ja mikä parasta vanhemmat saivat tietää (taas) poikansa tekosistaan..

Olisi hyvä jos vanhemmat olisivat hieman perillä alaikäisten lapsiensa tileistä.. Netissä nyt pystyvät tekemään mitä vain..

Mutta tiedoksi kaikille, myös huijareillekin, että jos huijaat, niin ennemmin tai myöhemmin jäät kyllä kiinni vaikka miten olisit tekaistuilla nimillä ja tiedoilla liikenteessä. Oikeus voittaa. Sääliksi käy kun ovat tuollaiselle tielle lähteneet..

Jos teillä ei ole aikomusta postittaa mitään ja olette saaneet jo rahat, niin nätisti vaan palautatte rahat ennenkuin joudutte vaikeuksiin. Asiat on aina korjattavissa, helposti tai vaikeasti...

3

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäykseksi vielä että voi tietysti olla että riippuu pankista miten asian käsittelevät. Mutta henkilöllisyys saadaan kyllä selville!

    • hienoooooooo

      uupeesti hoidettu!!!

    • 1Keijokainen1

      Tuollain huijari sivu on myös olemassa.
      Säposti on fi loppuinen mutta ei ymmärretä suomea ei postissa eikä puhelimessa. laskuja vaan lähtee.....

      cheating69

      Etusivu
      Haku

      Sisään

      Unohditko salasanasi? | Etkö ole vielä jäsen? Liity nyt!
      Yhteystiedot
      Täältä löydät kaiken tarpeellisen tiedon yhteydenottoon: Boranu Online B.V.
      Sivun alalaidasta löytyy myös vastauksia yleisimpiin kysymyksiin.
      Vastaamme sähköposteihin mahdollisimman nopeasti, viimeistään kahden arkipäivän kuluessa.

      Puhelinpalvelumme on auki ma-pe 10-18. Valitse numero puhelinoperaattorisi perusteella.

      Puhelinpalvelu:
      31778080171

      Faksinumero:
      31773662136

      Lähetä meille sähköpostia::
      [email protected]

      *Huomioi, että palvelunumero on kansainvälinen. Kysy hinnoista puhelinoperaattoriltasi. Jos otat yhteyttä sähköpostitse, laitathan aina mukaan käyttäjänimesi ja sähköpostiosoitteen, jolla rekisteröidyit!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe