nännilävistys, imetys ja esimaito

Nimetön

Onko kenelläkään henkilökohtaista kokemusta siitä, miten nännilävistys vaikuttaa imettämiseen?
Itselläni on korut molemmissa nänneissä ja olen lukenut että renkaan kanssa voi imettää vaarattomasti. Tällä hetkellä kun on 25 raskausviikkoa takana, molemmista nänneistä vuotaa esimaitoa eli ovat ihan kunnossa, mutta pelkään että maitotiehyt tukkeutuu jos annan lävistyksen umpeutua. Siksi ajattelinkin että toisen korun otan pois ja toisen jätän, ja katsotaan sitten mitä siitä tulee. Mielipiteitä..?

7

1596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koruton

Minulla on korut korvanlehdissä, ja korut muualla kehossa tuntuvat luonnottomalta ajatukselta. Luulisi vauvan imevän myrkkyjä koruista itseensä, nikkeliä ja muuta.

• vesiaivo

Onko kenelläkään henkilökohtaista kokemusta miksi yleensä nännilävistyksiä pitää joillekin tehdä?

• Venla

Kysy neuvolalääkäriltä. Tuskinpa täällä kukaan osaa tuohon vastata.

• vaan kun ei

Olisitpa kysynyt vähän aikaisemmin. Silloin olisi vielä voinut tehdä abortin.

Vastustan rodunjalostusta, mutta vastustan myös sitä, että kuka tahansa voi tehdä lapsen (jopa useita).

• just.

*nauraa*
        hyvä läppä. sitähän se OLI ..?!

• sande

että mua ärsyttää kun tänne kirjoittelee kaikki kenellä ei oikeesti ole mitään tietoa imetyksestä, kunhan v...levat. eikös tän pitäisi olla palsta jossa tuetaan imettämisessä?

mä olen lukenut että kannattaa ottaa lävistyskorut pois pari kuukautta ennen vauvan syntymää. lävistys saattaa aiheuttaa ongelmia imetyksessä mutta on harvinaista. eli kannattaa kyllä imettää ilman koruja. onnellista odotusaikaa ja tsemppiä tulevaan :)

• kiira

mulla oli kans molemmissa nänneissä lävistykset, otin korut pois kun olin about 5. kuulla... eipä ollut mitään ongelmia, nyt poika on jo yli 9kk ja imetän edelleen, osittain tietenkin. kokeilin tossa vähän aikaa sitten ja kyllähän sinne koru menis vieläkin, saa nyt nähdä laitanko enää. ei varmaan kannata imettää korujen kanssa, eihän niistä koskaan tiedä jos vaikka aukeavat ja voihan vauvan olla hankala löytää oikeanlainen imuote kun on jotain ylimääräistä siinä sitten... tietenkin miten sulla itelläs parhaiten toimii, mulle kyllä neuvolan lääkäri sanoi että eihän siinä mitään pitäs olla, kun on kunnolla jo parantunut ja sitten ottaa korun pois. iloa vaavin kanssa ja tsemppiä imetykseen (kun ainahan se ei suju vaikka kuinka yrittää)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      84
      3272
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1304
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      182
      1279
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1040
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      971
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      942
    7. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      857
    8. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      849
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      835
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      825
    Aihe