Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Morjens kaikki primeran omistajat!

jakopäänketju

Olen tässä tuumaillut että kauankohan mahtaa primeran nokkaketju kestää kun mittarissa 338300 km ja olen kuullut että alle 300tkm olis näitä hajonnut.onko huoli turhaa vai onko mahdollista että pitkä vitonen säästää nokkaketjua kun ei ole kierrokset kuin 2500 100km/h?Kyseessä 96 rekisteröity P11 1,6 primera.
Vai kannattaako suosista vaihtaa vähemmän ajettuun?Nokkaketjuremontti on kalliimpi kuin auton arvo joten isoa vahinkoa ei silti jos samanlaisia autoja myydään alle 500e:)

12

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakopäänketju

      ja huom en tarvitse mitään yksityiskohtaisia selostuksia jakoketjun vaihtoon enkä nissanin omistajien tukiverkostoa vaan yksinkertaisen vastauksen!Onko jollain enemmän ajettu P11 primera jonka perusteella voisin hahmottaa paljonko uskaltaa kyseisellä koneella ajaa?

    • jakopäänketju

      Sivuhuomautuksena voisin sanoa että ajoneuvovero ja autovakuutus ovat enemmän vaikka bonukset tapissa kuin auton arvo joten mitä hyötyä on edes omistaa vanhaa autoa kun pakollisiin maksuihin että saa ajaa autoa menee enemmän?Auton korjaaminen maksaa enemmän kuin auton arvo lukuunottamatta itse helposti tehtäviä korjaustöitä.jarrupalojen vaihto,öljynvaihdot ym.uusi rengassarja maksaa yhtä paljon kuin auton arvo laitot päälle.Joten radikaalisti sanottuna pitäis aina vaihtaa auto kun edelliseen tulee vika selviäis ehkä halvemmalla.auton osatkin maksaa vanhoihin autoihin yllättävän paljon ja sitten kun alkaa auton puhkeaminen kauniiseen ruostekukkaan ja katsastusmies tökkää reiän auton pohjaan.alkaa ruosteiden korjaus ja voin sanoa että olen alle 500e autoa korjannut 2 vuoden aikana yli 1000 eurolla ja en tiedä kannattiko?arvo ei noussut mutta eteenpäin olen päässyt -0
      autoliikkeessä luvattiin (700e mukamas) vaihdossa parempaan.
      Tosin ilman autoa sain 500 alennusta tinkimällä ja kyseessä alle 2000e auto joten EI KANNATA tarjotakaan vaihdossa.Köyhällä on varaa korjata mutta ei ostaa uutta mutta laskien osien hinnat ja korjaamisen olisit saanut uudemman pitkällä tähtäimellä.Typerää jossittelua mutta

      • fwefffffffff

        Korjaa autosi itse niin selviät halvalla, osat ja renkaat voi ostaa myös käytettynä. Jarrupalat ym. kulutusosat tietysti uudet, mutta ne ei ole kalliita tuon ikäiseen.

        Tietysti jos itse ei osaa tehdä mitään, niin sitten pitää vaan alistua muiden rahastettavaksi.


      • kuules7

        Nissan Primera 1.6 vm 1994, ajanut 397000 km, ei äännä jakopää.


    • kamelikuski

      Kestää vielä pitkän siivun. 400tkm on kaverin autolla ajettu ja ei kuulu sivuääniä. Primerassa on vahvat ketjut tuon ikäisissä.

      • eirasitu

        Toi yks kutonen taitaa olla kestävää mallia ja eikä ole moottorilla jarruteltu!


    • pimpera

      2.0 litraiseen 2001 piti vaihtaa n. 240 000 km.

    • Unelmaorvokki

      Noin 300 tkm se kesti...

    • auttavakäsi

      Aja niin pitkään kun se kestää, niin sitten tiedät kuinka pitkään se kestää.

    • voivoipillu

      Laatu senkus huononee uusissa vehkeissä!

    • 320cdi

      Osta mersu ni ei tarvii ketjuja vaihella toisinku riisikippoihin.

    • kestäääää

      Normaali käytössä minulla on kestänyt 520 000 km tällä hetkellä, niin että kyllä se kestääääääää..........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe