No kysymys oli otsikossa. Siis mitä se etc. tarkoittaa ja mistä toi lyhenne tulee? Tai siis jos se on lyhenne.
Mitä tarkoittaa etc.?
17
15726
Vastaukset
- jooooooo
ja niin edelleen latinaksi(?).
- Henna
En nyt sulle valita vaan yleensä. Mitä järkee sanoa etc. kun voi sanoa ihan helposti suomeksi jne.??? Anteeks mutta musta toi on älyttömän ärsyttävä tapa!!! Lopettakaa se tai kaikki kuolee!!!
- Linda
Ettei vaan ois englantia?
- kalevi
Linda kirjoitti:
Ettei vaan ois englantia?
ettei olis vaan latinaa mokoma
- kalevin kaveli
kalevi kirjoitti:
ettei olis vaan latinaa mokoma
Latinastahan se on englantiinkin lainattu.
- PunkPrinsess
Henna kirjoitti:
En nyt sulle valita vaan yleensä. Mitä järkee sanoa etc. kun voi sanoa ihan helposti suomeksi jne.??? Anteeks mutta musta toi on älyttömän ärsyttävä tapa!!! Lopettakaa se tai kaikki kuolee!!!
mä en kyllä lopeta minkään lyhenteen käyttämist jos sua se ärsyttää. Lapsellista
"Lopettakaa se tai kaikki kuolee!!!" - Toimitusten johtaja
Henna kirjoitti:
En nyt sulle valita vaan yleensä. Mitä järkee sanoa etc. kun voi sanoa ihan helposti suomeksi jne.??? Anteeks mutta musta toi on älyttömän ärsyttävä tapa!!! Lopettakaa se tai kaikki kuolee!!!
Quidquid latine dicitur, altum viditur;
kaikki latinaksi sanottu kuulostaa ylevältä.
Tosin suomeen ihmiset on alkaneet edelleen lainata tuota englannista. Oikeassa olet siinä, että kaikki lainaukset englannista ovat ärsyttäviä. - botti1373
Henna kirjoitti:
En nyt sulle valita vaan yleensä. Mitä järkee sanoa etc. kun voi sanoa ihan helposti suomeksi jne.??? Anteeks mutta musta toi on älyttömän ärsyttävä tapa!!! Lopettakaa se tai kaikki kuolee!!!
Samaa mieltä,että kun Somessa asutaan,niin miksi ei voi kirjoittaa Suomen kielellä,niin että kaikki ymmärtävät?Ja mitähän kommentointi palstalla olevakin lause "tämä tarvitaan,jotta tiedämme että et ole BOTTI" tarkoittaa?
- Anonyymi
Henna kirjoitti:
En nyt sulle valita vaan yleensä. Mitä järkee sanoa etc. kun voi sanoa ihan helposti suomeksi jne.??? Anteeks mutta musta toi on älyttömän ärsyttävä tapa!!! Lopettakaa se tai kaikki kuolee!!!
Ihmiset saattaa puhua englantia ja haluaa sanoa jne englanniksi. Vähän outoa olis sanoa englantia puhuvalle "jne"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset saattaa puhua englantia ja haluaa sanoa jne englanniksi. Vähän outoa olis sanoa englantia puhuvalle "jne"
Hienosti 15 vuotta myöhässä....
- tarkoittaa
Esimerkiksi
- edelliseen
varma tieto. JNE elikkäs ja niin edelleen
- loogista
edelliseen kirjoitti:
varma tieto. JNE elikkäs ja niin edelleen
j niinku e, n niinku t ja c niinku e....:D kylläpä osasitte hyvin! hyvähyvähyvähyvä....
mutta kukaan ei sitten sitä tarkkaa lyhenteen alkuperää eli niitä sanoja viitsinyt...? - Zachu
loogista kirjoitti:
j niinku e, n niinku t ja c niinku e....:D kylläpä osasitte hyvin! hyvähyvähyvähyvä....
mutta kukaan ei sitten sitä tarkkaa lyhenteen alkuperää eli niitä sanoja viitsinyt...?no pässi.. tossahan se ylhäällä on:
Et cetera (latinaa)
Lainattu englannikieleen josta se on edelleen lainattu suomeen puhekieleen
- Anonyymi
Etc on yleinen sana, jota amerikkalaiset ja muut englannin kieliset ihmiset käyttävät. Et cetera on alunperin lainattu latinan kielestä. Tarkkaa suomennosta en tiedä, mutta luulisin, että se on hyvin samantapainen kuin jne. (:
- Anonyymi
Ok mut saa silti puhua eritavoilla etc :D
- Anonyymi
Et cetera on jne,latinasta lähteny ja käytetään englannin kielessä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592