Kuinka paljon teillä on ollut saunallisen yksiön (40 neliötä) sähkölasku? Muutan yksin. Muutan pian ja kyselen kokemuksia, että osaisi vähän varautua. Sauna olisi tarkoitus lämmittää kerran viikossa. Kylpyhuoneessa näytti olevan lattialämmitys, mutta en ole koskaan ennen asunut sellaisessa talossa, missä olisi lattialämmitys, joten mahdanko osata käyttää sitä. Muuten on perusasiat kuten tv, tietokone, jääkaappi-pakastin jne.
Sitä en huomannut katsoa, saako siellä (uudehko kerrostalo) itse säätää asunnon lämpötilaa. Aina sähkön- ja luonnonsäästövinkeissa kehotetaan alentamaan asunnon lämpötilaa, mutta ei meillä ainakaan täällä vanhempieni kotona voi mitenkään säätää itse. Tämä on 70-luvun kerrostalo.
Saunallisen yksiön sähkölasku?
5
67
Vastaukset
- saunatop
Kerran viikossa lämmitys vie noin 1,5 euroa kerta ja sauna kannattaa aina kuivattaa eli pitää kiuasta päällä noin 20 minuttia saunomisen jälkeen, myöskin tuloilma pitää olla aina saunoessa auki, tuloilma sijaitsee kiukaan yläpuolella joko katossa tai seinässä.
Lattialämmitys kuluttaa sähköä joten sitä ei kannata kovin isolla pitää, säädetään termostaatista, pieni säätö riittää peruslämpöön niin ei kulu turhaan.- 30v_rivarissa
Kyllä tuo 1,5 euroa on yläkanttiin tuskin yksiön saunaan mitään hyperisoa kiuasta on asennettu.
Max euron ja itselläni sauna jo 60-70 asteinen jo 20min ja kiukaassa 6kw vastuksia eli jos täysillä tunnin paahtaa 6kwx15c/kw= 90cent ja tällöin jo termari pätkii lämpöjä kun on savutettu se yli 70astetta kun ei pysty kuumempaan sähkösaunaan menemään perinteinen saa olla 80-100 eikä tee tiukkaa.
Aloittaja ei kertonut muusta lämmityksestä monissa sähkölämmitteisessä asunnossa ohjattu lämmityksen katkaisu siksi aikaa kun sauna lämmöt päällä oli energiayhtiön vaatimus.
Lattialämpökin säädettävissä pienemmälle mutta kannattaa pitää päivä ja yösähköllä ei turhaan paahda hulluna yöllä kun olisi pelkällä yösähköllä.
- Ollimatti2
Minkä vuosimallin talo on? Sekin kertoo jotain, monessa on itse säädettävä ilmanvaihto jos kylppärissä on Iv kone, mutta talon pitää olla oikeasti uusi..
Eurolla kerta varmaan saunoo abaut, 1.5-2 tuntia ja tosiaan kiuas päällä saunan jälkeen niin kuivuu ja ei ikinä saa pyykkiä kuivata saunassa sen takia saunoja palaa!!
Lattialämmitys voi olla mysö vesikierto se on paras, silloin se menee yhtiön kaukolämmöstä, mutta sitä ei itse säädetä mistään.. - Takanlämmössä
Tuo on noita kaupunkilaistampioiden ongelmia, kärsikää, sitähän haette, jonkun sortin masokisteja.
Kun istuskellee sohvalla whiskylasi kädessä katsellen takkatulta tuumaillen mitähän nuo kissa ja koirakin tuumailee tuossa karhun taljalla takan lämmössä, tulee väkisin mieleen teidän pienessä kuplassa asuvien suuret ongelmat, voi helvetti, kotia kasvamaan. Ai niin vanhemmat aivan yhtä tyhmiä... - Muuttaja.pian
Kiitoksia teille kaikille vastauksista. Oma saunakin on ihan uusi juttu, kun ennen on ollut vain saunavuoro yhteissaunassa. Kiva kuulla, ettei sauna ole niin mahdottoman kallis. Ei tarvitse siis pelätä, että joutuu heti vararikkoon, jos tekee mieli saunaan vaikka kaksi kertaa viikossa. Se talo on vuodelta 2005.
Olen käynyt uudessa asunnossa vasta kerran, joten tarkemmin en oikein tiedä vielä mistään.
Kiitos myös saunanlämmitysvihjeistä. Monia sellaisia asioita, joita ei ole ennen miettinyt, kun ei ole ollut omaa saunaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417