Takuun toimivuus oikeasti

kiaharkinnassa

Toimiiko oikeasti tuo 7v takuu vai pistetäänkö asiat takuun ulkopuolelle "normaaliin kulumiseen" vedoten? Melkein jokainen auton osahan voidaan tulkita kuluvaksi osaksi, jotka takuuehdoissa on rajattu pois. Meneekö esimerkiksi kaikki pyöräntuennon tangot, puslat, jouset yms takuuseen koko 7v ajan?

51

3111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iohuy

      Kysymyksessä mainittujen osien rikkoutuminen on normaalia kulumista eivätkä ne siksi kuulu takuun piiriin.

    • i55

      "normaaliin kulumiseen" vedoten, menee koiranluut ja mitä näitä muita on: näille on yleensä rajana kyllä ainakin ceedeissä ollut 100 000km.. ja muuten takuuna toimii 7v. :: vaikka tokikin myös moottoriosiin on rajana 150 000km..

      Hyundaillahan on rajaton 5v kilometritön takuu.. sinänsä aika kova takuu

    • Väärin. Hyundain takuu ei ole rajaton. Vaan ns. normaali kuluminen on osakohtaisesti hyvin tiukasti rajattu. Ainakin Laakkonen suhtautuu takuu korjauksiin hyvin nuivasti.

    • i55

      Onko näin? Mitenkäs sitten i40 diesel farkun vm 2013, takuu ja huoltokirjassa sanotaan takuun olevan 5v. ilman kilometrirajoitusta?

      Varmaan sitten ne ns kuluvat osat menevät km rajaan, mutta eipä noin saisi siellä lukea..

      • Uusi20

        No kyllähän takuulappusissa löytyy myös maininta pois luettuna normaali kuluminen, ihan sama onko merkki kuin merkki. Esim jarrupalat jos menee nykyautoissa joissa esim ajonvakautus ja vakioetäisyyden pito kuluttaa jarruja niin jopa 40tkm paloille voi olla normaalia, kuten tiedetään niin ajotavalla on myös vaikutusta.Nivelissä ja iskunvaimentajissa varmaan n.100tkm alkaa olla siinä rajassa, se on sitten huoltoliikkeen/maahantuojan harkinnassa miten haluavat toimia.


      • nippon.kestää

        Nyt mittarissa 425 tkm.
        Ohjauslaitteiden ja etuakseliston nivelet ja puslat alkuperäisiä !!
        pl. koiranluut vaihdettu n.200 tkm/ n.400 tkm
        iskarit vaihdettu n.200 tkm ja nyt uudelleen lopussa (425)
        ikkunoiden moottorit, peilien moottorit ja etuvalojen moottorit alkup.
        pyyhkijän motti vaihdettu n, 359 tkm, samoin laturi n. 300 tkm
        Näin voi osat kestää kun on aitojapsi (ei turkissa eikä briteissä)


      • normikuraa
        nippon.kestää kirjoitti:

        Nyt mittarissa 425 tkm.
        Ohjauslaitteiden ja etuakseliston nivelet ja puslat alkuperäisiä !!
        pl. koiranluut vaihdettu n.200 tkm/ n.400 tkm
        iskarit vaihdettu n.200 tkm ja nyt uudelleen lopussa (425)
        ikkunoiden moottorit, peilien moottorit ja etuvalojen moottorit alkup.
        pyyhkijän motti vaihdettu n, 359 tkm, samoin laturi n. 300 tkm
        Näin voi osat kestää kun on aitojapsi (ei turkissa eikä briteissä)

        Enpä tuota mitenkään kummallisena kestävyytenä pitäis. Mutta huonomminkin kestäneitä japseja on tiedossa. Kulutusosien kestävyys ja vaihtoikä riippuu siitä, mitä laatua laitetaan. Esim. jarrupalojen valmistaja voi olla länsiautossa sama kuin Nissanissa tai Tojotassa. Ja huolloissa voi vaihtua merkki ja laatu vaikka miksi. Kestävät sen mukaan, merkistä riippumatta. Muu vikoilu on enemmän valmistajan valinnoista kiinni, Jos tekniikka pettää, se on valmistajan vika, vaikka osa olisikin alihankkijalta. Pitää osata valita sellaisia alihankintaosia, että kestävät.


      • jälkimarkkinatVW
        normikuraa kirjoitti:

        Enpä tuota mitenkään kummallisena kestävyytenä pitäis. Mutta huonomminkin kestäneitä japseja on tiedossa. Kulutusosien kestävyys ja vaihtoikä riippuu siitä, mitä laatua laitetaan. Esim. jarrupalojen valmistaja voi olla länsiautossa sama kuin Nissanissa tai Tojotassa. Ja huolloissa voi vaihtua merkki ja laatu vaikka miksi. Kestävät sen mukaan, merkistä riippumatta. Muu vikoilu on enemmän valmistajan valinnoista kiinni, Jos tekniikka pettää, se on valmistajan vika, vaikka osa olisikin alihankkijalta. Pitää osata valita sellaisia alihankintaosia, että kestävät.

        Tekikö VW tsi asian tahallaan?


    • eipäootakuitatarvittu

      Itellä Tojota-, Nissan- ja Volkkarikokemusta uudesta. Nyt ajelen Kialla, ainakin toistaiseksi. Semmoiset satatonnia jo ajettu. Ainoa merkki, jossa ei ole joutunut alle sen sadantonnin korjauttelemaan. Sikäli Kian takuu toimii hyvin kun sitä ei tarvii testata.

      • osssss

        Jokohan VW myöntää pakosta 7 vuoden takuun kun nyt kaikki valmisteviat tulee julkisuuteen.
        tsi
        dsg
        öljynkulutus
        päästöt


      • tojotaviepotin
        osssss kirjoitti:

        Jokohan VW myöntää pakosta 7 vuoden takuun kun nyt kaikki valmisteviat tulee julkisuuteen.
        tsi
        dsg
        öljynkulutus
        päästöt

        Lienee pakko kun megahuijaus tuli julki.
        VW ei kannata tulosmielessä edes 20v päästä.TÄ


      • takuuUSAVW
        tojotaviepotin kirjoitti:

        Lienee pakko kun megahuijaus tuli julki.
        VW ei kannata tulosmielessä edes 20v päästä.TÄ

        Kait se VW nostaa takuun ainakin 7 vuoteen.Lienee muuten se kuuluisa perikato edessä?


      • alles.kaputt

        Ei pysty VW-osilla antamaan edes 3 vuoden takuuta.


      • Prööötti

        Ei ole edes tarvinnut, kun tuote mennyt muutoinkin kaupaksi.


      • seataudiskodaVWsama
        Prööötti kirjoitti:

        Ei ole edes tarvinnut, kun tuote mennyt muutoinkin kaupaksi.

        Autolehdet kirjoituksissaan moittineet takuuta jo vuosia VW osalta.
        Nyt tulee lienee muutos kun myynti sakkaa julkisuuden avulla?


      • proceed
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Autolehdet kirjoituksissaan moittineet takuuta jo vuosia VW osalta.
        Nyt tulee lienee muutos kun myynti sakkaa julkisuuden avulla?

        Veikkaan että se 4v kuin myös muutamilla eurooppalaisilla


      • vr56666vr566
        Prööötti kirjoitti:

        Ei ole edes tarvinnut, kun tuote mennyt muutoinkin kaupaksi.

        Onko auto silloin sitä laadukkaampi, mitä lyhempi takuu sillä on?


      • toinenTykkääToinenEi

        Pitkä takuu on myyntikikka ja Kiaa ei kukaan ostaisi noilla hinnoilla ilman pitkää takuuta. Tosin tuossa takuussa on useita asioita joissa on lyhyt takuu, mm. ilmastointi 2v. ja tietenkin kuluvat osat.


      • Proceed
        toinenTykkääToinenEi kirjoitti:

        Pitkä takuu on myyntikikka ja Kiaa ei kukaan ostaisi noilla hinnoilla ilman pitkää takuuta. Tosin tuossa takuussa on useita asioita joissa on lyhyt takuu, mm. ilmastointi 2v. ja tietenkin kuluvat osat.

        Niin kuin muissakin autoissa ne kuluvat osat. Takuun vuoksi en ole KIA:i osatanut


      • Ceeed_2010
        toinenTykkääToinenEi kirjoitti:

        Pitkä takuu on myyntikikka ja Kiaa ei kukaan ostaisi noilla hinnoilla ilman pitkää takuuta. Tosin tuossa takuussa on useita asioita joissa on lyhyt takuu, mm. ilmastointi 2v. ja tietenkin kuluvat osat.

        Viime keväänä huomasin, että ilmastointi ei toimi. Vein auton Deltaan, jossa todettiin, että kenno on puhki. Takuuseen meni ilman, että edes kysyin asiasta. Auto on kohta kuusi vuotta vanha, joten tietosi Kian takuusta on puutteelliset.

        Uusi Ceed on kuitenkin hinnalla pilattu, joten vaihdon tullessa ajankohtaiseksi ei ole ensimmäisenä ostolistalla.


      • pelaaSe

        vm 2010 Ceedin eka takuukorjaus pari viikkoa sitten. Polttoainesuodattimen esilämmittimen virtajohdossa halkeama josta otti ilmaa ja aiheutti käyntihäiriöitä.

        Ainakin tuo meni takuuseen tuon ikäisenä. Ainut "rahalla tehty" huoltojen lisäksi on ollut takajarrulevyjen ja -palojen vaihto (116 tkm ohdalla).


      • asiaTunnetaanKyllä
        Ceeed_2010 kirjoitti:

        Viime keväänä huomasin, että ilmastointi ei toimi. Vein auton Deltaan, jossa todettiin, että kenno on puhki. Takuuseen meni ilman, että edes kysyin asiasta. Auto on kohta kuusi vuotta vanha, joten tietosi Kian takuusta on puutteelliset.

        Uusi Ceed on kuitenkin hinnalla pilattu, joten vaihdon tullessa ajankohtaiseksi ei ole ensimmäisenä ostolistalla.

        Taatusti ilmastointi ei mennyt takuuseen noin vanhana.


      • tekniikkaOnIhmeellistä
        pelaaSe kirjoitti:

        vm 2010 Ceedin eka takuukorjaus pari viikkoa sitten. Polttoainesuodattimen esilämmittimen virtajohdossa halkeama josta otti ilmaa ja aiheutti käyntihäiriöitä.

        Ainakin tuo meni takuuseen tuon ikäisenä. Ainut "rahalla tehty" huoltojen lisäksi on ollut takajarrulevyjen ja -palojen vaihto (116 tkm ohdalla).

        116tkm on sellainen kilometrimäärä ettei siinä ajassa pitäisi mitään vikoja ollakkaan, eikä niitä yleensä olekaan merkistä riippumatta. Virtajohtoko kuljettaa ilmaa, luulin että sähköä?


    • 33423432

      Onhan siinä aika paljon pitkäkestoisia osia rajattu takuun ulkopuolelle, esim kytkin. Mutta toisaalta kuluttajansuoja auttaa tällaisissa tapauksissa, esim kytkimen voi olettaa kestävän 100tkm missä tahansa autossa joten myyjä joutuu todennkäisesti kuitenkin korvaamaan jos hajoaa aiemmin.

      • totuusVäliin

        riippuu siitä hajoaako se vai kuluuko se. Kytkimen kulutuskesto on täysin kuljettajasta kiinni.


    • Paska_kinneri

      Ei se Hyndainkaan takuu mikään häävi ole ku lukee ehdot!

      Hyundai takuu on viisi (5) vuotta ilman ajokilometrirajoitusta henkilö-, maasto- ja tila-autoille, kun autoa huollatetaan valmistajan- ja maahantuojan julkaiseman Suomessa voimassaolevan huolto-ohjelman mukaisesti alkuperäisillä tai alkuperäistä vastaavilla varaosilla.

      HUOM!

      Lista asiakkaan vastattavaksi jäävistä kustannuksista on rajoituksista on takuuehtojen kohdassa 3.
      Takuuehdot

      Koritakuu on 12 vuotta. Koritarkastukset tehdään määräaikaishuoltojen yhteydessä kerran vuodessa.
      Maalitakuu on viisi vuotta
      Radio/Audio – takuu kolme vuotta
      Akku – takuu kaksi vuotta
      Lisävarusteiden takuu on kaksi vuotta. Takuu koskee Suomessa asennettuja maahantuojan hyväksymiä lisävarusteita.

      Taksit – kaksi vuotta ilman kilometrirajaa.
      Autovuokraamojen autot – kolme vuotta / 100 000 km

      Tieturva

      Hyundai-tieturva välittää apua liikenteessä pulaan joutuneille ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. Jos matkanteko keskeytyy teknisen vian tai liikennevahingon vuoksi, Hyundai-tieturva välittää paikalle hinausauton ja muut tarpeelliset palvelut. Mahdolliset sijaisautot ja hotellivaraukset hoituvat kaikki yhdellä puhelinsoitolla. Avun välitys on ilmaista, mutta tilatut hinaus- ym. palvelut maksaa autonomistaja itse. Tieturva on voimassa Suomessa ja edellyttää, että huolto-ohjelman mukaiset takuuaikaiset huollot ja muut toimenpiteet on suoritettu Hyundai-pisteessä ja huoltokirjassa on asianmukaiset huoltoleimat.

    • kesto_ostaja

      Pitkän takuun lopulta maksaa auton ostajat itse. Varaosahinnat pilvissä ja korjaushinnat yläpilvissä alvin kanssa. (alvikin nostaa kaikkia hintoja 24 %:a)

      Kyllä kaikkeen hinnoitteluun vaikuttaa takuun pituus, 1 vuoden takuulla hinnat olisivat aivan toista luokkaa kuin 7 vuoden takuulla.

      • erikoista123

        Sehän on 7 vuoden tehdastakuu, miten se liittyy varaosahintoihin tai korjauksiin? Tehdas maksaa ne takuukorjaukset.


      • Hyvä_on_tosiaan

        Varaosahinnat ovat keskitasoa.
        Toisaalta niitä ei tarvitse itse ostaa.
        Ollut Kia yli 2v ja ainoa mitä itse maksettu, ovat olleet pissapojan neste, pesuaine ja pesuvesi. Yhtään poltinta, tuulilasinpyyhintä yms. kuluvaa ei ole itse tarvinnut kustantaa.


      • Eijessus

        Itse ajan ns "premium"autolla ja pidän ihan normaalina,että 2v aikana on uusittu moottori, vaihteisto, korin ruostevauriot ja lukuisia pienempiä juttuja.


      • Köyhäilijä_autoilija
        Eijessus kirjoitti:

        Itse ajan ns "premium"autolla ja pidän ihan normaalina,että 2v aikana on uusittu moottori, vaihteisto, korin ruostevauriot ja lukuisia pienempiä juttuja.

        Premiumit on eri luokassa, niiden omistajilla on varaa maksaa auto toisen kerran kun 2v takuu on päättynyt, toista me köyhät jotka ajellaan luotettavilla autoilla koska köypällä ei ole varaa ostaa *askaa?


      • kiajyrääVWskoda
        Köyhäilijä_autoilija kirjoitti:

        Premiumit on eri luokassa, niiden omistajilla on varaa maksaa auto toisen kerran kun 2v takuu on päättynyt, toista me köyhät jotka ajellaan luotettavilla autoilla koska köypällä ei ole varaa ostaa *askaa?

        Näin se menee..
        Uutiset kertoo jotta puolella Suomalaisista vain alle 1000e säästöjä.

        VW jakopääremppa vie jo leivän pois pöydästä.


      • ht5r

        Kaikki aina maksaa ITSE ostaja. Sehän on yritysten lähtökohta. Miten muuten yritysmaailma voi toimia kannattavasti?


    • kylläkylläkyllä

      Himppa alle 100thkm hajosi vuoronperään Ceedin etupyörien laakerit.
      Sanoivat huollossa olevan ensimmäiset jotka noilla kilometreillä on hajonneet ja takuuseen vaihtoivat. Niille oli kuulema juuri tuo 100thkm takuun rajana eli onni onnettomuudessa. Erittäin hyvän palvelun sain huollon taholta, siitä pinnat huoltoon.

      • tsipahuusmaksaavwdsg

        Tsi ja dsg autoihin kia takuu niin kauppa saattaa käydä paremmin.vaatii saksalaiseen huijauskulttuuriin kovaa muutosta.


      • ei_noin_osssss
        tsipahuusmaksaavwdsg kirjoitti:

        Tsi ja dsg autoihin kia takuu niin kauppa saattaa käydä paremmin.vaatii saksalaiseen huijauskulttuuriin kovaa muutosta.

        "Tsi ja dsg autoihin kia takuu niin kauppa saattaa käydä paremmin."
        Kuinka paljon paremmin mielestäsi kaupan pitäisi käydä tsi- ja dsg-autoilla kun ne nykyisinkin myyvät Suomessa ja Euroopassa paremmin kuin mikään muu bensamoottori- tai automaattivaihteistotyyppi. Ylivoimaisesti! Minkään muun valmistajan downsizing-moottorit tai automaattivaihteistot eivät yllä lähellekään samoihin myyntimääriin kuin Volkswagen-konsernin. Sitäpaitsi konserni on korvannut ne muutamat tyyppiviat virhevastuuna 7 vuoden ikään saakka jos vain huoltohistoria on kunnossa. Viimemainittu edellytys on voimassa kaikissa takuukorjauksissakin merkistä riippumatta.


      • takuutoimii

        Toinen Kia Ceed menossa 8 vuoden aikana ja yhtään senttiä ei ole kyseisenä aikana varsinaisiin varaosiin mennyt. Nykyisestä Kiasta ei ole edes yhtään lamppua palanut, edellisestä meni kaksi ajovalopoltinta joista toisen vaihtoivat ensimmäisessä huollossa takuuseen.


      • pappaa_koijattiin

        > Sanoivat huollossa olevan ensimmäiset jotka noilla kilometreillä on hajonneet

        Aina ja poikkeuksetta pitää asiakaspalvelun väittää, että ennenkuulumaton yksittäistapaus. Se tuo asiakkaalle hyvän mielen, kun ei ole kyseessä mikään yleinen vika, vaan kävi ihan uskomattoman huono tuuri.

        Näin, vaikka samassa kuussa olisi jo ollut 3 vastaavaa tapausta tässä samassa liikkeessä.


      • glx
        pappaa_koijattiin kirjoitti:

        > Sanoivat huollossa olevan ensimmäiset jotka noilla kilometreillä on hajonneet

        Aina ja poikkeuksetta pitää asiakaspalvelun väittää, että ennenkuulumaton yksittäistapaus. Se tuo asiakkaalle hyvän mielen, kun ei ole kyseessä mikään yleinen vika, vaan kävi ihan uskomattoman huono tuuri.

        Näin, vaikka samassa kuussa olisi jo ollut 3 vastaavaa tapausta tässä samassa liikkeessä.

        Näin se on aina, ei ole koskaan ennen tullut vastaan. Itse olen kysellyt kian huollossa käydessä, kuinka kauan on diesel Ceedin hiukkassuodattimet kestäneet ja paljonko uusinta maksaa. Koskaan ei ole kuulemma yhdestäkään Ceedistä mennyt hiukkassuodatinta joten eivät tienneet korjauksen hintaakaan. Aika epäuskottava selitys kun monesta muun merkkisestä autosta kyseinen osa on mennyt jo uusiksi jopa 40000 km kohdalla.


    • Petsku1990

      Ilmastointi meni takuuseen. Kennossa oli reikä ja sanoivat huollossa, että kenno oli täysin hapertunut. Katsoivat huoltokirjasta, että kaikki huollot oli tehty ajallaan ja takuu korvasi koko rempan. Kuluvia osia meillä on mennyt rikki tätä ennen, joten eipä ole käynyt mielessä laittaa takuuseen muuta.

      • 456tgh44

        Kennot on niin ohutta peltiä kaikissa että on vähän tuurinpeliä miten ne kestää missäkin autossa, ehkä varmaan se että miten suojassa ne on tiesuolan ja muun rasitukselta ja sitten se että millaista materiaalia se kenno ja muutkin osat on.

        Ilmastointi kannattaa huollattaa usein, ettei se käy vajailla paineilla. Voi tulla halvemmaksi kuin se että pitää uusia sitten osia. Ilmastoinnin aineethan haihtuu aina siitä systeemistä eli sellaista ilmastointia ei olekkaan mitä ei pitäisi huoltaa.


      • alumiinia
        456tgh44 kirjoitti:

        Kennot on niin ohutta peltiä kaikissa että on vähän tuurinpeliä miten ne kestää missäkin autossa, ehkä varmaan se että miten suojassa ne on tiesuolan ja muun rasitukselta ja sitten se että millaista materiaalia se kenno ja muutkin osat on.

        Ilmastointi kannattaa huollattaa usein, ettei se käy vajailla paineilla. Voi tulla halvemmaksi kuin se että pitää uusia sitten osia. Ilmastoinnin aineethan haihtuu aina siitä systeemistä eli sellaista ilmastointia ei olekkaan mitä ei pitäisi huoltaa.

        ilmastointilaitteen lauhdutin on alumiinia, ei peltiä, ja kun se on jäähdyttimen edessä, niin on alttiina edestäpäin lentäville esim. pienen kiven osumille. Niin kävi minun autossa.


    • seataudiskodaVWsama

      Missä VW vastine luuraa?

    • w4ffr4e

      Kia kiinnostaisi joo, jos siihen päädyn niin pyydän kyllä tarkkaan listan mitä takuu tarkoittaa mutta ilmeisesti tyytyväisiä kian omistajia tuntuu riittävän. Itse en ns riko autoa, ajotyylini on rauhallinen. Mun kia tulisi automaatilla että takuu siihen kiinnostaa ja millainen automaatti kiioissa ylipäätään on.

      • Partajepukka

        Vihaan sanaa Ylipäätään. Mitähän se loppujen lopuksi tarkoittaa?


      • No_justiinsa
        Partajepukka kirjoitti:

        Vihaan sanaa Ylipäätään. Mitähän se loppujen lopuksi tarkoittaa?

        Tuohan on puhtaasti sinun ongelmasi!


    • ylipäätään

      Ei kellään ole tätä takuuehtojen dokumenttia, uploudaa jonnekkin ja laita jakeluun?

    • On_toinen_Kia

      UUSIEN KIA-AUTOJEN MALLIKOHTAISET TAKUUT JA HUOLTOVÄLIT

      Kaikkien uusien Kia-mallien tehdastakuu on 7 vuotta tai 150 000 km
      Ilman kilometrirajaa takuu on 3 vuotta
      Maalitakuu on aina 5 vuotta tai 150 000 km
      Picanto (TA), Rio (UB), cee´d (ED/FL)-, Venga-, Soul-, Sorento (XM), Sportage (SL) ja Optima (TF) -mallien puhkiruostumattomuustakuu on 12 vuotta ilman kilometrirajaa
      Mm. äänentoistoon liittyvien tehdasvarusteiden takuu on 3 v tai 100 000 km
      Kia-varaosien takuu on 2 vuotta ilman kilometrirajaa
      Määräaikaishuoltoväli on muilla malleilla 12 kk ja Sportage (SL), Rio (UB), cee'd (JD) sekä Optima (TF) -malleilla 24 kk tai lyhyempi, jos ajomääräraja ylittyy ennen sitä. Venga-, cee’d (ED)-, Soul- ja Sorento XM -mallien ajomääräraja on 20 000 km, Sportage (SL), Rio (UB), cee'd (JD) ja OPtima (TF) -malleilla 30 000 km ja Picanto (TA) -mallilla 15 000 km.

      TARKEMMAT TAKUUKUVAUKSET

      Perustakuu 7 v tai 150 000 km
      Ei kata renkaita, joilla on kyseisen rengasmerkin valmistajan ehtojen mukainen takuu. Akun ja ilmastoinnin kylmäaineen takuu on 24 kk. Taksi- tai muussa vastaavassa käytössä olevissa autoissa ajomääräraja on 150 000 km myös ensimmäisen 36 kk aikana.
      Maalitakuu 5 v tai 150 000 km
      Edellyttää maalipinnan ja ruostesuojauksen kunnon seurantaa vähintään määräaikaishuoltojen yhteydessä sekä havaittujen vaurioiden korjausta.
      Koritakuu (Puhkiruostumattomuustakuu) mallikohtainen 7–12 v
      Kattaa korin peltiosien kotelorakenteiden sisältä ulospäin tapahtuvat puhkiruostumiset. Edellyttää ruostesuojauksen kunnon seurantaa vähintään määräaikaishuoltojen yhteydessä sekä havaittujen vaurioiden korjaamista.
      Tehdasvarusteet 3 v tai 100 000 km
      Tehtaan asentama radio, äänentoistolaitteet, navigaattori ja Webasto.
      Alkuperäiset Kia-varaosat ja lisävarusteet 2 v ilman km-rajaa
      Vain asiakkaan maksamat. Takuuseen vaihdettujen osien takuu päättyy auton takuun päättyessä. Lisävarusteella voi olla sen edustajan myöntämä oma takuu.

      HUOM! Takuut eivät kata käyttövirheitä, huolto-/hoitovirheitä, auton omistajan/käyttäjän vastuiden noudattamatta jättämisistä aiheutuneita virheitä, luonnollista kulumista/vanhenemista, ulkoisten tekijöiden aiheuttamia virheitä, huolto-/ylläpitokuluja, välillisiä kustannuksia eikä tehtaalla auton valmistumisen jälkeen tuotannossa tapahtuneita muutoksia.

      Virheen ilmetessä autollesi ja itsellesi on eduksi, kun otat mahdollisimman pian yhteyttä valtuutettuun Kia-korjaamoon.

      • Sportge_kuski

        Kiitos todellista tietoa sisältävästä kirjoituksesta.


    • Anonyymi

      Toimii! Hieman yli 6 v Ceedissä todettiin huollossa vika kytkimessä. Asia tutkittiin tarkemmin. Välitön vastaus oli, että kytkin vaihdetaan takuuseen. Ja näin tapahtui 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3053
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      182
      1761
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1617
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1585
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      54
      1343
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      337
      1155
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      104
      1025
    8. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1014
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      93
      976
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      954
    Aihe