Muunsukupuolisia?

andrealphus

Ööh elikkäs tiedustelisin löytyykö täältä yhtään muunsukupuolisia transihmisiä, minkä ikäistä porukkaa, mistä päin ja oletteko ajatelleet hormoneja tai mitään leikkauksia? Ite oon 19v., agender, syntyään Tampereelta vaikken sillä enää asu ja olis kiva jonain päivänä päästä hormonihoitoon ja joihinkin leikkauksiin (vaikka en kovin toiveikas ole siitä että oikeasti pääsen, kun on jo transmiehille/naisille parhaimmillaankin hankalaa)
Enpä tiedä mitä muuta tässä sit sanois... seksuaalisuudeltani olen jotain aseksuaalin ja biseksuaalin väliltä ja aromantikko, joten romanttisesti en ole kiinnostunut kenestäkään.

24

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäneon

      Siis sukupuolikromosomeiltaan jotain muuta kun XX tai XY?

      • Selventääkö_tämä

        Jos kromosomit on jotain muuta kuin XX tai XY, kyseessä on yleensä intersukupuolinen ihminen.
        Nykyisin taidetaan käyttää nimitystä muunsukupuolinen henkilöstä joka ei ole nainen eikä mies.


      • Asskk

        Muunsukupuolinen ei kiistä olevansa naiseksi määritetyssä kehossa, he vaan eivät koe oloaan kotoisaksi naisen eikä miehen roolissa. Päätöksestä tuskin on kyse.


      • ytrfytgftf

        Lääketiedekin on myöntänyt ettei sukupuolta pysty määrittelemään kurkkaamalla pöksyihin. Vain tyhmät kotitarvepsykologit väittää näin.


      • SoossiaKehiin

        Kotitarvepsykologeiltahan tää koko genderhössötys on alunperin lähtenyt, jota sitten tuetaan joillain pseudotieteellisillä tutkimuksilla, jossa ei ole verifioitu lopulta yhtään mitään paikkaansapitäväksi faktaksi.

        Sinä kun laitoit tuollaisen olkinuken tuohon tekstin pätkääsi, niin laitahan jotain puolueetonta lääketieteellistä tutkimusta horinasi tueksi.


      • ytrfytgftf
        SoossiaKehiin kirjoitti:

        Kotitarvepsykologeiltahan tää koko genderhössötys on alunperin lähtenyt, jota sitten tuetaan joillain pseudotieteellisillä tutkimuksilla, jossa ei ole verifioitu lopulta yhtään mitään paikkaansapitäväksi faktaksi.

        Sinä kun laitoit tuollaisen olkinuken tuohon tekstin pätkääsi, niin laitahan jotain puolueetonta lääketieteellistä tutkimusta horinasi tueksi.

        Aloita tästä: https://fi.wikipedia.org/wiki/David_Reimer

        Nykyiset transtutkimuksen kaikkialla maailmassa perustuu aika pitkäti tähän tapaukseen.


      • Anonyymi
        Selventääkö_tämä kirjoitti:

        Jos kromosomit on jotain muuta kuin XX tai XY, kyseessä on yleensä intersukupuolinen ihminen.
        Nykyisin taidetaan käyttää nimitystä muunsukupuolinen henkilöstä joka ei ole nainen eikä mies.

        Eihän sellaista olekaan.
        Jos sinulla on penis, olet mies.
        Jos sinulla on vagina olet nainen.
        Ja tällä tarkoitin kun olet syntynyt, en sitä kun jotkut päästään seonneet ihmiset esim. leikkauttavat munansa pois ja luulevat sen jälkeen olevansa naisia.


      • Anonyymi
        ytrfytgftf kirjoitti:

        Lääketiedekin on myöntänyt ettei sukupuolta pysty määrittelemään kurkkaamalla pöksyihin. Vain tyhmät kotitarvepsykologit väittää näin.

        Todellakin pystyy määrittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin pystyy määrittämään.

        Eräs todellinen kotitarvepsykologi kirjoitti tuon edellisen kommentin. Onneksi lääketiede ymmärtää mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sellaista olekaan.
        Jos sinulla on penis, olet mies.
        Jos sinulla on vagina olet nainen.
        Ja tällä tarkoitin kun olet syntynyt, en sitä kun jotkut päästään seonneet ihmiset esim. leikkauttavat munansa pois ja luulevat sen jälkeen olevansa naisia.

        Jo kromosomit ovat jotain muuta kuin XX tai XY, niin esimerkiksi vaginallinen ihminen voi olla määritelty syntymässä tytöksi, vaikka on todellisuudessa mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs todellinen kotitarvepsykologi kirjoitti tuon edellisen kommentin. Onneksi lääketiede ymmärtää mistä on kyse.

        Nuo jankkaukset voi varmaan jättää ihan omaan arvoonsa, trollit saa pisteitä siitä, että joku tarttuu niihin.


    • Genderconfused

      Mä oon 16-vuotias Tampereella asuva sukupuoli-identiteetin kanssa kamppaileva henkilö. Olen identifioinut itseni sukupuolettomaksi edelliset kaksi vuotta. En ole todellakaan varma identiteetistäni, kun mikään ei oikein tunnu oikealta. Välillä haluaisin kovasti tulla vastakkaiseksi sukupuoleksi ja välillä oma biologinen sukupuoli on ihan jees. En kylläkään todellakaan tunne suurta connectionia mun biologiseen sukupuoleen. Joko olen muunsukupuolinen tai sitten olen mtf in denial.

      Tiivistettynä sukupuoleni on hyvin ristiriitainen ja mä oon todella hämmentynyt.

      • OleOmaItsesi

        Ei vaan koet teini-ikäiselle tyypillistä hämmennystä kehityksestäsi. Hyväksy itsesi sellaisena, jollaiseksi olet syntynyt. Älä sekoita päätäsi näillä gender-höpinöillä. Harrasta mitä harrastat ja vaateta itsesi miten haluat ilman ympäristön luomia paineita. Älä hyvänen aika edes mieti itsesi silpomista tai mitään hormonihoitoja.

        Tehtyä kehonmuokkausta et saa ikinä tekemättömäksi.


      • nollabodari
        OleOmaItsesi kirjoitti:

        Ei vaan koet teini-ikäiselle tyypillistä hämmennystä kehityksestäsi. Hyväksy itsesi sellaisena, jollaiseksi olet syntynyt. Älä sekoita päätäsi näillä gender-höpinöillä. Harrasta mitä harrastat ja vaateta itsesi miten haluat ilman ympäristön luomia paineita. Älä hyvänen aika edes mieti itsesi silpomista tai mitään hormonihoitoja.

        Tehtyä kehonmuokkausta et saa ikinä tekemättömäksi.

        Täähän on se helppo perusvastaus joka annetaan teini-ikäisille. Myöhemmin sitten vedetään mukaan huonot äitisuhteet ja heikko isänmalli, kyvyttömyys vastata "oman" sukupuolen vaatimuksiin, halu "kokeilla erilaista elämää" jne. Aina löytyy hyvä syy kun vaan riittävästi hakee ;)

        Genderconfused, joillakin sukupuolidysforiset kokemukset alkavat nimenomaan teini-iässä, kun kropan fyysiset sukupuoleen liittyvät muutokset alkavat. Toiset taas kokevat dysforiaa lapsesta asti ja kolmannet tiedostavat kokemukset vasta myöhemmin aikuisuudessa. Missä tahansa iässä se tapahtuukin, kukaan muu ei voi sitä varmaksi tietää kuin sinä itse. Olet kuitenkin nuori, joten kannattaa rauhassa tunnustella ja miettiä eri vaihtoehtoja kokemustesi aiheuttajana. On vastaus mikä tahansa, kannattaa olla itselleen rehellinen. Jos mahdollista, seksuaali- ja sukupuoliasioihin perehtyneellä terapeutilla käyminen voi olla asioita selkeyttävä juttu. Myös netissä on paljon tukiverkostoja, ensimmäisenä nyt tulee mieleen seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asioihin erikoistunut sinuiksi.fi. Siellä voi laittaa kysymyksiä anonyymisti ja koulutetut, asiaan perehtyneet ammattilaiset vastaavat.

        Voi olla, että lopulta koet sukupuolidysforian lääketieteellisen hoitamisen välttämättömäksi tai sitten et (on olemassa myös ei-lääketieteellisiä tapoja sukupuolidysforian helpottamiseen). Kumpi tahansa vaihtoehto on ok, pääasia että sinulla on hyvä olla. Rohkeasti kannattaa asioita kysellä ja selvittää, sillä mitä enemmän tietää, sitä vähemmän vierailta ja pelottavilta ne tuntuvat. Tsemppiä sinulla (ja kaikille, jotka ovat vastaavassa tilanteessa)!


    • identiteettikriisi

      Täällä ilmoittautuu reilu 20 vuotias "mies". Ongelmana on tämä että tunnen itseni sukupuolettomaksi jä välillä ihan pojaksi mutta en mieheksi. Auttaisko hormonit?

      • Odota_rauhassa

        Hormoonit (tapauksessasi testosteroni) ei todennäköisesti auta tällaiseen psyykkiseen ominaisuuteen. "Miehisyys" kehittyy ajan kanssa eikä kaikista tule koskaan machotyyppejä.


      • odotan_rauhassa

        Niin aattelinkin, että korjaantuukohan tämä testosteroinilla. Mutta taitaa olla enemmänkin psyykkistä. Toivotaan, että ajan mittaa tunnen itseni ede vähän mieheksi.


      • niinsevaanon

        Olen aina tuntenut itseni sukupuolettomaksi. Tavallaan vasta nelikymppisenä ymmärsin asian ja on helpotus ymmärtää itseään paremmin. Ei tällaisesta puhuttu ennen eikä oikein nytkään. Nuorempana ahdistus oli aivan hirveä. Tajuan miksi en ole koskaan sopinut mihinkään muottiin, vaatteisiin, ajatusmalleihin, en naisten joukkoon vaikka naiselta näytän, mutta en miesten joukkoonkaan vaikka henkisesti olen lähempänä miestä. Mutta näinkin voi olla onnellinen. Voi sanoa että aika tasoittaa.


    • transsahtavainen

      Olen luultavasti muunsukupuolinen. Olen iältäni muutamaa vuotta reilu parikymppinen ja minut määriteltiin syntymässä naiseksi, mutta inhosin jo lapsena kaikkea tyttöilyä ja olin aina "hyvä jätkä". Murrosiän alettua oma keho alkoi ahdistaa enemmän ja enemmän ja myöhemmin koulussa jouduin jatkuvasti kiusatuksi, luultavasti suurelta osin juuri siksi, että en ilmentänyt sukupuoli-identiteettiä muiden tyttöjen tavoin. Pukeuduin androgyynisti ja harrastin nyrkkeilyä ja ratsastusta. Tukka oli lyheni lyhenemistään, kunnes jäljellä oli siili. Ahdisti ja kuvotti. Tuli syömishäiriö. En ymmärtänyt mistä oli kyse, mutta olin jatkuvasti onneton ja koin olevani luokkakavereiden ja muiden tyttöjen jutuista yhä pahemmin ulkopuolinen ja yritin lopulta itsariakin. Siitä toivuttuani yritin joitan vuosia sopia naisen muottiin, mutta masennuin niin pahasti, että aloin lihoa ihan hirveästi. Vasta yliopistoon mentyäni sain tietää, miten laaja alue sukupuolisuus ja transihmisyys on, ja helpotus oli valtava. Ongemia on edelleen, mutta opettelen hyväksymään itseni ja sen, että se kultturisesti totutuin ja helpoin malli ei olekaan minulle se oikea. Paino putoaa hiljalleen, peilikuva muokkautuu vaatteiden ja kampausten myötä mieluisammaksi. Haluan ehkä poistattaa rinnat, mutta näin alkuun aion ihan vain hankkia binderin. Opettelen olemaan minä. Kunhan elämäntilanne vähän rauhoittuu, aion hakeutua tutkimuksiin sukupuolen määrittelemiseksi. Toivoisin saavani sieltä varmuuden sille, onko kohdallani kysymys muunsukupuolisuudesta vai transsukupuolisuudesta ja olisiko syytä hakeutua hoitoihin. Olen myös hakenut keskusteluapua ja vertaistukea ja siitä on ollut valtavasti hyötyä.

      • Pohdintakenttää

        Transtutkimuksissa ei määritellä tutkittavan sukupuolta. Tutkittavan on tiedettävä se itse ja tutkimusyksikkö sitten vahvistaa sukupuolikokemuksen.
        Eli jatka vaan itsesi etsimistä niin yksin kuin vertaistukea apuna käyttäen. Kun sitten saat selvyyden asiaan, voit hakeutua transtutkimuksiin. Itsellänikin oli alkuun ajatuksia muunsukupuolisuudesta, mutta kyllä se sitten vakiintui yhdeksi ja diagnoosi tuli.


    • Nollabodari

      Oon muunsukupuolinen/ demimies, eli en koe mitään yhteyttä naiseuteen mutta jonkin verran mieheyteen. Ikää lähes 30-v ja asun Länsi-Suomessa. Suuntaukseltani oon bi/pan.

      Leikkauksista eniten kiinnostas mastektomia koska muodoista eniten häiritsee rinnat. Hormonihoitoja en näe realistisena vaihtoehtona, koska jotkut teston vaikutukset vähentäs mun kehodysforiaa mutta luulen että jotku muutokset vois päinvastoin sitä mulla lisätä. Tällä hetkellä ei ole motivaatiota lähtee mitään hoitoja ees yrittämään, suomalaisten transpolien asenneilmapiirikin tietäen. Salilla olis tarkotus ruveta käymään, päätavoitteena rintojen minimointi ja hartioiden ryhdistys. En miellä itseeni mikskään salimakeksi (päin vastoin, heh), mut jospa tää olis se ei-lääketieteellinen ratkasu ainakin joihinkin mun ongelmista.

      Juu jospa menis nukkumaan :D

    • hoitamattako

      Mitään hoitojahan ei saa enää nykyisin. Nuo hoitopaikkojen puskajussit ovat semmoisia saaneet päähänsä että joku haluaisi esimerkiksi mastektomian ikään kuin kauneuskirurgisena toimeenpiteenä eikä sukupuoliristiriitansa takia ja olisi valmis käymään läpi vuosia kestävän prosessin.

      Mutta hyvä Pinkkimusta kun kävitte osoittamassa mieltä. Teitä arvostetaan.

      • pinkkikiki

        kun näin hesarissa kuvan noista furryistä, purskautin kahvit suusta! hurja mielenosoitus lienee ollut kun valvojatkin paikkalla


      • yt5r65e566r
        pinkkikiki kirjoitti:

        kun näin hesarissa kuvan noista furryistä, purskautin kahvit suusta! hurja mielenosoitus lienee ollut kun valvojatkin paikkalla

        Olihan se tietenkin kivaa kun jokaisella mielenosoittajalla oli oma komea poliisimies parina.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe