DNA HÄRSKi datahuijaus

Höpöhöpökerho

Dna mainos lupaa:
Dataprepaid sisältää 10gt dataa = 700 tuntia surffailua.
https://s1.adform.net/Banners/8286874/8286874.jpg?bv=6-511

Kertokaapa kauanko kestää 10gt lataaminen jos liittymä pelaa 150M nopeudella? Vartin? 20min?

9

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öjlk

      Kerro missä saat dataa 150M nopeudella?

      Ja hei, selvästikään et ole tuon tuotteen kohderyhmää. Useimmat ihmiset käyttävät 10 Gt datapakettia vuoden tai vähän enemmänkin...

    • Rajatontaa

      Päivän kestää!! Itse seurasin ja toi kuluu päivässä!!! Miksi et tilaa kuukausipakettia normali prepaid korttiin? 16 .90 rajaton netti

    • Mistä lähtien lataaminen on ollut surffailua? Tuo perustuu ajatuksen, että tunnissa menisi n. 14 megatavua. Tuo liittymä on hyvä nimenomaan satunnaiseen surffailuun. Toisin kuin joissain toisissa siinä ei ole kallista päivävelotusta, joka saattaa olla este käytölle. Jos jatkuvasti katsoo videoita tai lataa suuria tiedostoja kannattaa katsoa muita liittymiä.

      TF:llä on vastaava. Sillä tosin voi myös puhua ja aloitushinta on sama, mutta sillä saa vain 5 gigaa. Jatkossa tosin hinta on sama kun voi ladata uuden datapaketin kympillä. Koska kesto on 6 kk.

    • Hei "Höpöhöpökerho"

      DNA Dataprepaid -liittymä on tarkoitettu satunnaiseen netin käyttöön, liittymä on käytetyn datan mukaan veloitettava.

      Peruskäyttäjä joka lukee vain nettisivuja, eikä katso samalla videoita tai muuta sisältöä, kykenee 10 Gt:llä surffaamaan n. 700 tuntia.

      Mikäli nettiä tarvitsee isojen tiedostojen lataamiseen tai videoiden katseluun, kannattaa tähän tarkoitukseen ottaa aidosti rajoittamaton Veppi -liittymä https://www.dna.fi/liikkuvalaajakaista tai mahdollisesti kiinteä laajakaista saatavuuden mukaan https://www.dna.fi/kuuluvuus-ja-peittoalueet


      Iiro / DNA Palvelu
      https://tuki.dna.fi

      • Kannattaaottaa

        Tähän kannattaa ottaa aina huomioon Windowsin ja ohjelmien päivitykset. Ne voi helposti viedä hetkessä dataa..


    • äkkiäkuluu

      Satunnainen muutaman tunnin surffailua illalla vaikkapa nettilehtiå kuten Iltasanomat ja Iltalehti lukien vie äkkiä yhden gigan eikä siihen kulu aikaa kuin pari-kolme tuntia.

      • öjlk

        Kannattaa laittaa adblock ja estää videoiden käynnistyminen automaattisesti.

        Elävän kuvan katsomisessa dataa siirtyy paljon, se on totta. Mutta jos sitä ei harrasta niin tavallinen surffailu ei kovin paljoa dataa vie.


      • onneks_luottotietoinen

        Adblockia tosiaan kannattaa käyttää. Jos ei käytä, niin sitten ainakin mahdollisuuksien mukaan estoja päälle. Ainakin Do not track -jutska.

        Mun mielestä videoiden katselu on aivan oleellinen osa _tavallista_ nettisurffailua. Enkä nyt tarkoita TV-ohjelmia, elokuvia enkä YouTube-kanavia, vaan erilaisia muutaman minuutin pituisia pätkiä, joita tulee vastaan somessa, uutissivuilla ja tietoa hakiessa.


    • ehdottaja

      valita kuluttaja-asiamiehelle tai jollekin.
      On älytöntä, että kaikesta joutuu maksamaan:-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe