Kiihkouskovaisia

JuuEinäin

16

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäitäRiittää

      Faktabadabra -ketjusta lainattua:

      MormoninakoTakaisin
      13.7.2015 16:51
      Kuinka moni lapsensa vaihtoon lähettämistä suunnitteleva vanhempi on tietoinen pedofilian lisäksi vaanivista muista riskeistä? Uskontojen ja lahkojen vaikutusta maailmalla ei esim. valmennustilaisuuksissa eikä infoissa tuoda lainkaan esiin!! Lukemattomat suomalaisvaihtaritkin ovat joutuneet hostperheissään alistetuiksi ja kohtaamaan jos jonkinlaisia uskonnollisia menoja, tapoja ja rituaaleja.

      http://exmormon.org/phorum/read.php?2,442549,442693#msg-442693

    • canbedifferent

      Voi hyvät hyssykät mitä juttua. Perheitähän on erilaisia, on mustia, uskossa olevia, siivoja, siivottomia, koirallisia ja kissallisia. Ihan niin kuin täälläkin Suomessa. Ei pidä pelätä kaikkea erilaista.

      • HävytöntäTouhua

        On mielenterveyshäiriöistä, pedofiiliä, kontrollifriikkiä, valehtelevia, köyhiä, saastaisia.
        Etkö tajua, että kohtuullisen tervejärkisiä ja siistejä olis niikun tarkotus näiden isäntäperheiden olla?
        Ja jos ilmoitat olevasi allerginen eläimille, niin miksi järjestöt silti rahastaa vaihtarin ja sijoittaa eläinperheeseen?
        Eikö silloin kuuluisi sanoa, että valitettavasti emme voi tarjota palvelua allergiselle?


    • canbedifferent

      Siis puhut ilmeisesti jostain yksittäisestä tapauksesta? Vaihto-oppilaita on vuodessa satoja eri järjestöjen kautta.

      • Ala-arvoistaToimintaa

        Ei, en todellakaan puhu nyt mistään yksittäisestä tapauksesta! Näitä tapauksia on joka ikinen vuosi useita.
        Järjestöt tarkoituksella ja täysin tietoisesti laiminlyövät isäntäperheiden tarkastukset ja syyttävät niistä "yksittäistapauksia" , vaihtareita, nuoria ja kokemattomia työntekijöitä ja jopa vanhempia.
        Sinä olet ilmeisesti järjestöstä. Muut ovat varmasti välittäneet lukea täällä olevat tosiasiat ja linkit.


      • KäsienPesua

        Oikeassa olet "Ala-arvoistaToimintaa"!
        Hostperheiden etsimisestä kilpailevat keskenään aluevalvojat, joita sitten palkitaan jokaisesta (edes tilapäisesti hostaavasta) perheestä niin rahallisesti ($600-800/perhe) kuin erilaisin matkabonuksin. Tässä kohtaa jo rikotaan esim. Opetushallituksen suosituksia, joiden mukaan perheiden hankinta tulee olla vastikkeetonta!!
        Aluevalvojat puolestaan toimivat useimmiten itsenäisinä yrittäjinä, tai tarjoavat palvelujaan ulkoistettuina muun yrityksen nimissä, tai toimivat yhteistyökumppanin palveluksessa...
        Eli lopputulema: lähettävä järjestö pesee kätensä, eikä tunne mitään vastuuta oli vaihtari sijoitettu kuinka epäinhimillisiin oloihin tahansa!!


    • EiVäliäNuorista

      Jos luet tapauksista, seuraat yhtään alaa ja järjestöjen toimintatapoja, huomaat ettei todellakaan ole kysymys yksittäistapauksista!!! Näillä asioilla, kuten vaihtarin terveys ja turvallisuus, EI ole merkitystä järjestölle. Vain rahantulolla on merkitystä!
      Kannattaa perehtyä kirjoituksiin, joissa tuodaan esiin näitä ikkunattomia loukkoja, saastaisia asuntovaunuja ja parakkeja, joihin vaihtareita on sijoitettu!!

    • VähäteltyOngelma

      Järjestöt vähättelevät ja peittelevät tätäkin ongelmaa. "Ei joka sunnuntai kirkkoon tarvitse lähteä, jos ei halua"- tyyliin. Kysymys on paljon muusta! Elämäntavasta ja asenteista, joihin nuoren edellytetään väkisin muuttuvan. Lisänä saattaa vielä olla nämä sairaat rituaalit!!

      • 223344

        Mitäs pahaa siinä on jos menee kirkkoon, on mormoni tai muslimi? Musta tai yksinhuoltaja, sekin on varmaan sinusta outoa?


      • OletkoOuto

        Ei kai siinä mitään muuta, kuin että jos sinne kirkkoon pitää mennä tyyliin joka arkipäivä ennen koulua, niin alkaa varmaan pikkuisen tuntua oudolta!
        Ei ole mielestäni sopivaa ottaa vaihtaria, jos on rahantarpeessa oleva yksinhuoltaja pienten lasten kanssa.


      • Amerikanmatkaaja
        OletkoOuto kirjoitti:

        Ei kai siinä mitään muuta, kuin että jos sinne kirkkoon pitää mennä tyyliin joka arkipäivä ennen koulua, niin alkaa varmaan pikkuisen tuntua oudolta!
        Ei ole mielestäni sopivaa ottaa vaihtaria, jos on rahantarpeessa oleva yksinhuoltaja pienten lasten kanssa.

        Olin Yhdysvaltojen keskilännessä vaihdossa ja kävimme kirkossa aivan kuten varmaan 95% alueen ihmisistä. Lausuimme ennen ruokailua rukouksen ym. En saanut todellakaan mitään traumoja vaikka en ole suomessa tottunut käymään kirkossa tai mitää, eivätkä minun lisäksi samassa perheessä olleet kolme muutakaan vaihtaria ole saanut mitään traumoja. Tämä uskonnollisuus näkyi asuinalueellamme omasta mielestäni positiivisesti (kaikkia autettiin ja kunnioitettiin, hyvät tavat ja moraalit ym.) kirkossa käyminenkin oli mielenkiintoinen kokemus ja tutustuin sen kautta moniin ihaniin ihmisiin. :)


    • IhmeVajakit

      Järjestöjen mielestä on "outoa", ettei allergista ihmistä voi sijoittaa eläinperheeseen.
      Järjestön mielestä on "outoa", että kodeissa pitäisi siivotakin.
      Järjestöjen mielestä on "outoa", että isäntäperheillä pitäisi olla varaa ottaa ylimääräinen ihminen.

    • Uskonnolla painostetaan on totta vaihtariperheissä. Ja mikä ikävintä tämä näkyy vaihtarien arjessa mm. et saa ruokaa tiettyyn kellonaikaan, koska raha annetaan kirkolle. Joudut ostamaan kyläkaupasta omat ruokasi, mutta niidenkin syöntiä vahditaan ja haukutaan lihavaksi.

      • Pakkokäännytystä

        Järjestöt välttelevät tietoisesti aiheen käsittelyä infoissaan. Asia sivuutetaan sillä, että olisi kohteliasta TUTUSTUA isäntäperheen uskontoon ja käydä JOSKUS isäntäperheen mukana kirkossa.
        Totuus on kuitenkin se, että elämäntapa ja arvot voivat isäntäperheessä olla tyystin erilaiset pukeutumisesta, tv:n katselusta ja internetin käyttöehdoista/ -kielloista lähtien. Vaihtarille tehdään selväksi, että hän elää vääränlaista elämää ja hänen päivittäiset normitoimintansa ovat pahuuksia.. Kirkossa käydään yhtenään ja uskonnolliseen toimintaan saattaa liittyä myös pelottavia ja kyseenalaisia rituaaleja, mistä vaihto-oppilaat kertovat tällekin foorumille linkitetyissä lehtikirjoituksissa.
        Hyvin usein säännöistä piittaamatta, alkaakin nuoren vaihto-oppilaan käännyttäminen hänen saavuttuaan isäntäperheeseen:
        http://timesandseasons.org/index.php/2012/08/do-not-convert-exchange-students/


    • SuomalaisenKokemus

      Tässä erään suomalaisvaihtarin kokemus, joka on tämän foorumin aikaisempia kirjoituksia, ei siis ole "yhden tai kahden mieltään vammautuneen vanhemman näppäimistöltä.." ;)

      "Itse olin vaihto-oppilaana jo useita vuosia sitten Utahissa (siis lukio aikana) ja vaihto epäonnistui kaikin mahdollisin tavoin; olin kolmessa eri perheessä, joista kaikki olivat mormoneja. Yritin sopeutua, yritin parhaani ja kunnioitin heidän uskontoa yms. Eka perheeni oli todella uskovainen; en saanut katsoa TV:tä, piti pitää pitkiä hameita, käydä kirkossa, lukea raamattua yms. Vaihdoin perhettä ja toinen perheeni oli aika lailla samanlainen...harkitsin kotiin lähtöä ja perheeni sai tietää ja suuttui siitä minulle ja vaihdoin taas perhettä, kolmas perheeni ei ollut niin uskovainen ja vaikutti todella mukavalta, paitsi että kuulin että kyseinen perhe ei olisi saanut ottaa enää vaihto-oppilaita, koska perheen lapset olivat varastaneet vaihto-oppilailta tavaraa, rahaa yms. En kuitenkaan uskonut huhuja, vaan halusin luottaa heihin. Ekan kuukauden jälkeen perheen poika alkoi uhkailemaan minua ja tavaroitani hävisi...en voinut kertoa kenellekään, koska aluevalvojani ei olisi uskonut minua..elin 3 kk jatkuvasti pelossa, sillä poika todellakin oli hullu. Lopulta poika uhkasi minua aseella ja silloin soitin Suomeen EF:n johtajalle, sillä en luottanut paikalliseen aluevalvojaan. Suomen EF uskoi ja tuki minua ja palasin kotiin 2,5 kk ennen aikojaan. Itkin onnesta kun lentokone laskeutui Suomeen! EF myönsi tehneensä virheen (viimeinen perhe ei olisi saanut ottaa enää vaihtareita) ja sen, että aluevalvoja oli toiminut väärin. Arvatkaa miltä tuntuu kun oot toisel puolel maailmaa ja joku uhkaa aseella ja kun yrität mennä sanomaan aluevalvojalle, hän sanoo: "olisit voinut tulla toimeen sen pojan kanssa jos olisit halunnut". EF maksoi minulle 5000 mk takaisin matkasta korvasi pilalle menneet vaatteet - Perheen poika oli tuhonnut monen tonnin eestä vaatteitani. Henkiset traumat ovat olleet pahemmat ja olenkin nyt monen vuoden jälkeen joutunut käymään psykologilla asian takia. Sinä vuonna lukiossani (Utahissa) aloitti 13 vaihtaria ja keväällä oli enää 7 vaihtaria jäljellä, loput olivat lähteneet kotiin tai vaihtaneet aluetta."

      • Mitäs.veikkaatte

        Ehtiköhän tämäkään vaihtari harrastaa mitään. Paitsi tietenkin survivalia, kun hullu poika uhkaa jne...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe