Joka ainoa aamu hoidettavani tekee lähtöä töihin vaikka on ollut eläkkeellä jo 20 vuotta. Sain neuvoksi vain yrittää vaihtaa puheenaihetta, mutta kun lähtöaikeet ovat noin toistuvia,aikomuskin istuu lujassa. Muistisairas toistaa aikomuksensa seuraavana hetkenä.Pankkikortti on minun taskussani ja bussilippu samoin. Uskon, että hortoilemaan lähtö olisi samalla lähtö kuolemaan, jos hän onnistuisi. Kysymykseni koskee vastuuta tällaisessa tapauksessa. Eikös se merkitse heitteillejättösyytettä?
Vastuu karkaamisesta
3
88
Vastaukset
- onserankkaa
Taitaa olla nuorehko potilas?
- exomaishoitaja
Jos karkaa niin ei sinua kukaan voi syyttää. Uskon että teet parhaasi, ihminen sinäkin olet ei aina pysty olemaan valppaana.
Vikkeläjalkainen dementikko on melkein vaikeampi hoidettava kuin vuodepotilas, hän sentään pysyy paikoillaan. - Etolevahtikoira
Mun läheinen joka sairastaa Alzheimeria oli yhdessä vaiheessa sellanen ett öisin oli lähdössä omaan kotiin. Ei millään uskonut ett on omassa kodissaan. Mun piti istua ja valvoa monet yöt hänen sängyn vieressä ettei lähde mihinkään. Oli aika raskasta aikaa, myös päivisin piti huolehtia hänestä. Joskus saattoi mennä naapureiden pihallekin, kun silmä vältti. Onneks naapurit ymmärsi ett kyse oli sairaasta ihmisestä, joka ei tiennyt mitä teki. Onneks myöhemmin eräs lääkäri oli sen verran fiksu, ett määräsi rauhoittavia, joka vähensi harhaisuutta ja yötkin rauhoittui, minäkin sain jopa nukkua useamman tunnin yöunet. Ei tarvinnut enää valvoa ja vahtia ettei vaan lähde yöllä minnekään.
Ei kukaan omainen pysty muistisairasta koko ajan vahtimaan ja eikä kukaan voi syyllistää sua siitä, jos hän sattuu lähtemään omille teilleen, silloin kun esim.sä nukut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4275705Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1911984Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671884- 1231100
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51024- 28951
- 76848
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60844Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55733- 37724