Joka ainoa aamu hoidettavani tekee lähtöä töihin vaikka on ollut eläkkeellä jo 20 vuotta. Sain neuvoksi vain yrittää vaihtaa puheenaihetta, mutta kun lähtöaikeet ovat noin toistuvia,aikomuskin istuu lujassa. Muistisairas toistaa aikomuksensa seuraavana hetkenä.Pankkikortti on minun taskussani ja bussilippu samoin. Uskon, että hortoilemaan lähtö olisi samalla lähtö kuolemaan, jos hän onnistuisi. Kysymykseni koskee vastuuta tällaisessa tapauksessa. Eikös se merkitse heitteillejättösyytettä?
Vastuu karkaamisesta
3
72
Vastaukset
- onserankkaa
Taitaa olla nuorehko potilas?
- exomaishoitaja
Jos karkaa niin ei sinua kukaan voi syyttää. Uskon että teet parhaasi, ihminen sinäkin olet ei aina pysty olemaan valppaana.
Vikkeläjalkainen dementikko on melkein vaikeampi hoidettava kuin vuodepotilas, hän sentään pysyy paikoillaan. - Etolevahtikoira
Mun läheinen joka sairastaa Alzheimeria oli yhdessä vaiheessa sellanen ett öisin oli lähdössä omaan kotiin. Ei millään uskonut ett on omassa kodissaan. Mun piti istua ja valvoa monet yöt hänen sängyn vieressä ettei lähde mihinkään. Oli aika raskasta aikaa, myös päivisin piti huolehtia hänestä. Joskus saattoi mennä naapureiden pihallekin, kun silmä vältti. Onneks naapurit ymmärsi ett kyse oli sairaasta ihmisestä, joka ei tiennyt mitä teki. Onneks myöhemmin eräs lääkäri oli sen verran fiksu, ett määräsi rauhoittavia, joka vähensi harhaisuutta ja yötkin rauhoittui, minäkin sain jopa nukkua useamman tunnin yöunet. Ei tarvinnut enää valvoa ja vahtia ettei vaan lähde yöllä minnekään.
Ei kukaan omainen pysty muistisairasta koko ajan vahtimaan ja eikä kukaan voi syyllistää sua siitä, jos hän sattuu lähtemään omille teilleen, silloin kun esim.sä nukut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982