Haulikolla ampuminen?

hauhauhaulikko

Olen suorittanut metsästystutkinnon vaikka olen vasta aika nuori ja asun kotona mutta jos ostan oman hulikon ja ammun sillä jotain vaikka jänistä tarkasti niin pitääkö minun heilauttaa pippuja ylöspäin kun ammun vai voinko vaan pitää pyssyä aivan paikoillaan? Miksi pyssy heitetään ylöspäin samalla kun ampuu, miksi näin tehdään?

7

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidät-vaan-paikallaan

kyllä se haulikko heilahtaa ihan itse.

• hauhauhaulikko

No entäpäs jos haulikolla ammuttaessa heilautan piippua voimmakkaasti oikealle samalla kun painan liipaisinta niin lentääkö hauliparvi silloin leveänä eteenpäin kun normaalisti se varmaan menee niin että haulit on peräkkäin eli niin kuin putkena, eihän sellaisella osu mihinkään.

• hauhauhaulikko

Kuinkas jos ostankin rihllakon niin mistä tiedän että en vahingossa laita kivääri patruunaa haulikon piippun ja haulikon patruunaa kiväärin piippuun ettei satu vahinkoa?

• Browning

Kokeile niin varmaan huomaat mikä paukku kuuluu mihinkin putkeen.Eli luotipaukku hauliputkeen,ni sieltä heinikosta se löytyy.On se senverran pieni

• beuartti

Haulikon liikuttaminen laukaisuhetkellä ei vaikuta haulikuvioon milläänlailla.Kuvion halkaisiaan vaikuttaa piippujen supistukset,patruuna ja ampumamatka.Haulisuihku venyy n. metrin jokaista lennettyä kymmentämetriä kohti.Eli 40m:n päässä haulisuihku on n.4m pitkä.Kuvion koko löytyy vain kokeilemalla eri patruunoita ja supistuksia.

• hauhauhaulikko

No kyllä se minun mielestäni vaikutttaa koska vaikuttahhan sekin jos suihkutan vesiletkusta vettä ja samalla heilautan letkua nopeasti sivulle niin vesisuihku menee ikään kuin poikittain eteen päin eikä pötkönä ja sman ne tekee haulitkin sitten eli ne etenee sitten piipusta leveänä poikittain etenpäin ja osuu helpommin.

• halooo

Haulipanos on noin max15mm pitkä ja piipussa on painetta n.700baaria,ni sun piipun heiluttelut ei vaikuta mitään.Lentonopeutta on n.400m/sek.kauankos meinaat et haulit viipyy siinä piipun suussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      36
      3924
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      99
      3493
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      110
      3427
    4. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      78
      3185
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      87
      3170
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2835
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2620
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      69
      2503
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2499
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      90
      2206
    Aihe