Olen suorittanut metsästystutkinnon vaikka olen vasta aika nuori ja asun kotona mutta jos ostan oman hulikon ja ammun sillä jotain vaikka jänistä tarkasti niin pitääkö minun heilauttaa pippuja ylöspäin kun ammun vai voinko vaan pitää pyssyä aivan paikoillaan? Miksi pyssy heitetään ylöspäin samalla kun ampuu, miksi näin tehdään?
Haulikolla ampuminen?
7
625
Vastaukset
- Pidät-vaan-paikallaan
kyllä se haulikko heilahtaa ihan itse.
- hauhauhaulikko
No entäpäs jos haulikolla ammuttaessa heilautan piippua voimmakkaasti oikealle samalla kun painan liipaisinta niin lentääkö hauliparvi silloin leveänä eteenpäin kun normaalisti se varmaan menee niin että haulit on peräkkäin eli niin kuin putkena, eihän sellaisella osu mihinkään.
- hauhauhaulikko
Kuinkas jos ostankin rihllakon niin mistä tiedän että en vahingossa laita kivääri patruunaa haulikon piippun ja haulikon patruunaa kiväärin piippuun ettei satu vahinkoa?
- Browning
Kokeile niin varmaan huomaat mikä paukku kuuluu mihinkin putkeen.Eli luotipaukku hauliputkeen,ni sieltä heinikosta se löytyy.On se senverran pieni
- beuartti
Haulikon liikuttaminen laukaisuhetkellä ei vaikuta haulikuvioon milläänlailla.Kuvion halkaisiaan vaikuttaa piippujen supistukset,patruuna ja ampumamatka.Haulisuihku venyy n. metrin jokaista lennettyä kymmentämetriä kohti.Eli 40m:n päässä haulisuihku on n.4m pitkä.Kuvion koko löytyy vain kokeilemalla eri patruunoita ja supistuksia.
- hauhauhaulikko
No kyllä se minun mielestäni vaikutttaa koska vaikuttahhan sekin jos suihkutan vesiletkusta vettä ja samalla heilautan letkua nopeasti sivulle niin vesisuihku menee ikään kuin poikittain eteen päin eikä pötkönä ja sman ne tekee haulitkin sitten eli ne etenee sitten piipusta leveänä poikittain etenpäin ja osuu helpommin.
- halooo
Haulipanos on noin max15mm pitkä ja piipussa on painetta n.700baaria,ni sun piipun heiluttelut ei vaikuta mitään.Lentonopeutta on n.400m/sek.kauankos meinaat et haulit viipyy siinä piipun suussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?543138Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n552325Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari752230Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa1032137Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä262088Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh711858Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971613Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http591374Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1411331Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1741192