Olen suorittanut metsästystutkinnon vaikka olen vasta aika nuori ja asun kotona mutta jos ostan oman hulikon ja ammun sillä jotain vaikka jänistä tarkasti niin pitääkö minun heilauttaa pippuja ylöspäin kun ammun vai voinko vaan pitää pyssyä aivan paikoillaan? Miksi pyssy heitetään ylöspäin samalla kun ampuu, miksi näin tehdään?
Haulikolla ampuminen?
7
438
Vastaukset
- Pidät-vaan-paikallaan
kyllä se haulikko heilahtaa ihan itse.
- hauhauhaulikko
No entäpäs jos haulikolla ammuttaessa heilautan piippua voimmakkaasti oikealle samalla kun painan liipaisinta niin lentääkö hauliparvi silloin leveänä eteenpäin kun normaalisti se varmaan menee niin että haulit on peräkkäin eli niin kuin putkena, eihän sellaisella osu mihinkään.
- hauhauhaulikko
Kuinkas jos ostankin rihllakon niin mistä tiedän että en vahingossa laita kivääri patruunaa haulikon piippun ja haulikon patruunaa kiväärin piippuun ettei satu vahinkoa?
- Browning
Kokeile niin varmaan huomaat mikä paukku kuuluu mihinkin putkeen.Eli luotipaukku hauliputkeen,ni sieltä heinikosta se löytyy.On se senverran pieni
- beuartti
Haulikon liikuttaminen laukaisuhetkellä ei vaikuta haulikuvioon milläänlailla.Kuvion halkaisiaan vaikuttaa piippujen supistukset,patruuna ja ampumamatka.Haulisuihku venyy n. metrin jokaista lennettyä kymmentämetriä kohti.Eli 40m:n päässä haulisuihku on n.4m pitkä.Kuvion koko löytyy vain kokeilemalla eri patruunoita ja supistuksia.
- hauhauhaulikko
No kyllä se minun mielestäni vaikutttaa koska vaikuttahhan sekin jos suihkutan vesiletkusta vettä ja samalla heilautan letkua nopeasti sivulle niin vesisuihku menee ikään kuin poikittain eteen päin eikä pötkönä ja sman ne tekee haulitkin sitten eli ne etenee sitten piipusta leveänä poikittain etenpäin ja osuu helpommin.
- halooo
Haulipanos on noin max15mm pitkä ja piipussa on painetta n.700baaria,ni sun piipun heiluttelut ei vaikuta mitään.Lentonopeutta on n.400m/sek.kauankos meinaat et haulit viipyy siinä piipun suussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755