Perhoskoira Phalène

Emi88

Hei,
tykkäisin suuresti perhoskoirista, mutta olen lukenut että voivat olla kovia räksyttämään. Toisaalta luppakorvainen phalène on kuulemma vähän rauhallisempi kuin innokas papillon - kuinka paljon, ja millaisia kokemuksia teillä on?
Kiitos!

3

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koiranomistaja

Hei, mä omistan perhoskoiran ja kyllä ne aika kovia räksyttämään on. Oma koirani on nytten 8v ja on ollut mulla siitä asti kun pennun saa myydä. En oikeen osaa kertoo kokemuksia mut siis ite oon tykänny tosi paljon.:)

• Perhonen6v

Phalenella ja papillonilla on eroa just ja tasan korvien asento. Ja korvien asento ei sitten vaikuta koiran luonteeseen tai "haukkuherkkyyteen". Oma koirani syntyi phalenena ja nosti sitten korvansa pystyyn. Ei sen luonne tuossa kuitenkaan muuttunut!
      Toki perhoset "voivat olla" kovia räksyttämään, mutta niin voi mikä vain muu koirakin. Oma otus haukkuu hyvin harvoin ja vain pari matalaa haukutaan kun on pennusta asti kielletty haukkuminen. Yleisesti perhoset ovat nopeita oppimaan, mutta tarvitsevat selvät rajat.
      Perhosia ottaessa kannattaakin jo ennen ottoa miettiä mitä sen kanssa alkaa harrastaa. Muuten harrastukseksi löytyy juuri käytävän äänien haukunta. Meillä neiti harrastaa tokoa ja juoksulenkkejä. Agilityäkin on hieman itse kokeiltu ja näyttää sekin sujuvan. Koirasta näkee, miten treeni-iltojen jälkeen myös sohvalla makoilu hetken maistuu.

• phalenee

Hei Perhonen6v, miten kiellät ja oot saanut phalenen haukkumattomaksi? Meillä haukkuu/vahtaa kaikkea käytävässä liikkuvaa, kerrostalossa kun asutaan. Haukkuu tosi kova äänisesti ovikellon pimputtajat ja myös oman kotiväen kun avaimella sisään tulevat. Ei meille kukaan huomaamatta tule. Vaikka kiellän, ei usko. Melkoinen jääräpää ukkeli phalene. Kerrothan konstisi haukkumattomaan elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      106
      1938
    2. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      247
      1711
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1096
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      63
      997
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      67
      957
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      66
      848
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      837
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      831
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      805
    Aihe