Aivan äytöntä.

Osakevinkit

Olen menettänyt aivan kauheasti muutamassa kuukaudessa.
Uskooko vieläkin joku, että osakkeet kääntyvät nousuun?
Meni yli kymmenen tuhatta. Osakkeeni ovat ns. hyvien yritysten osakkeita.
Voi per....

32

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 332665

Minä myyn kaikki heti kun saan omani pois.

• asiantuntijaa

Varoitin teitä ostamasta mitään, eikös niin? Tällä palstalla pyörii kaikenlaisia toopeja, jotka uskovat että osakemarkkinat ovat halpoja taas kun ovat laskeneet muutaman päivän - eivät ole. Koko nousu vuodesta 2012 lähtien on ollut täysin perusteetonta, ja sinne maille indeksi tulee pikkuhiljaa tämän vuoden ja ensi vuoden aikana painumaan, eli OMX Helsinki 5000 pistettä, täältä tullaan.

• siiiis

Oletkohan sama "asiantuntija", joka tällä palstalla on suositellut ostamaan lisää ainakin kaksi tai kolme vuotta?
        Jos olet, on kummallista kuinka mielesi on muuttunut.

• asiantuntijaa

Taitaa viimeiset sijoitusvinkkini olla vuodelta 2013 ja vuoden 2014 alusta, ja tässä muutamia poimintoja:
        Elisaa salkkuun (hinta oli noin 14,00 eur)
        Neste Oilia salkkuun (hinta alle 11 eur)
        Nordeaa salkkuun (hinta oli noin 9,00 eur)
        Teliasoneraa salkkuun (hinta oli noin 4,9 eur, meni 5,70 euroon suositukseni jälkeen)

Sen verran paskat markkinat ettei mitään muuta ole voinut suositella, Afarakia tässä keinottelumielessä suosittelin äskettäin myös, sekin noin 100% voitolla, jos olisi ostanut. Kirjoitan ainoastaan asiantuntija. tai asiantuntijaa nikillä.

• E220_CDI

Pahus, kun en tajunnut tuota Neste Oilia aikanaan. Mietin ja ihmettelin reilun kympin kantturoilla, mitä tehdä, mutta kun en koko hommasta mitään ymmärrä, jätin ostamatta. Muut ovat salkussa, vaikka eivät aivan noin hyvällä keskihinnalla.

Luotan myös siihen, että 5000 pisteeseen päästään, mutta en esitä mitään arviota ajankohdasta. Niinpä jatkan entiseen malliin kk-säästämistä indeksiin ja osinkojen takaisin sijoittamista osakkeisiin, sekä vakiokoisia lisäostoja jokaisesta -10% pudotuksesta.

Tälle vuodelle on kaksi lisäsatsia otettu kyytiin ja pariin on vielä varaa, mutta 6000 pisteen alituksen jälkeen olen all-in ja jos mennään samaa vauhtia 5000, sitten joudun purkamaan huonommin tuottavia vakuutuskuoria tjsp jatkaakseni ostoja. Ei näistä väitellä tarvi, riittää kuin tekee pelisuunnitelmansa ja seuraa sitä. Salkkuraportti (oikeasti oma excel) kertoo palautteen vuoden lopussa.

• fhjfhghgjh

Tätä se laskumarkkina on, itsellä oli miinusta edellisessä romahduksessa 50 000euroa pahimmillaan, toki nousi voitolla kuudessa vuodessa. Tällä kertaa myin vuosi sitten kaikki ja rahat odottaa tilillä pohjia jotka ovat vuoden parin päässä.

• LyhyttäEiPukkaa

Voi voi.

Minulla on sulanut kertaluokkia enemmän.
      Ostan kokoajan lisää, kaikella irtoavalla pääomalla.

Oikeastaan toivon 2-3 vuotta kestävää rajuakin laskuränniä, jonka jälkeen tasaisen varmaa nousukautta. Mitä alempana käydään ja pysytään pitempään siellä, sitä parempi.

Tämä erottaa lyhyen ja pitkän rahan.

• juottohistoria

Rahat ei tuota pankkitileillä, rahastoissa eikä osakkeissakaan, nyt on eliitti päättänyt ryöstää tavallisen kansan rahat itselleen viimeistä senttiä myöten.

• att2

Kyllä on tuottanut 100- 150% rahastoissa, ei Suomessa en koskaan ole sijoittanut Suomeen..

Tässänään laskukaudessa mukana vain hyvin pienellä summalla 1000 euroa.

Nyt tuskin koskaan palaan pösseihin suurin osa korkotileillä pienellä plussalla (rahastot)

Ehkä maksan pienen lainan pois tiilitalostani ja ostan uuden auton ja muuta.

• E220_CDI

Millaiset kelit sinun kotiplaneetallasi on tähän aikaan vuodesta :-)

Ei tuo kommentti ainakaan Tellukselta voi tulla...

• Tiedä_sinusta

mutta eilen Nokia takasi minulle tulevaksi vuodeksi mukavan elämän ilmoituksillaan. Osinkoja keväällä n. 70 tuhatta ja mitähän Samsungilta vielä parin kuukauden sisällä tulee. Luulen että osa siitäkin rahasta jaetaan osakkeenomistajille. Salkku muuten kasvoi vajaat parisataa tonnia eilisen ja tämän päivän aikana. Kaikki siis hyvin.

• noooooo

Ottakee rauhallisesti!! Ensivuonna nousoo! Selvät merkit jo ilmassa, uskokoon ken tahtoo mutta minä tiiän! Mistäkö?? Sanotaan vaikka jotta pikkulinnut kerto..

• E220_CDI
        Tiedä_sinusta kirjoitti:

mutta eilen Nokia takasi minulle tulevaksi vuodeksi mukavan elämän ilmoituksillaan. Osinkoja keväällä n. 70 tuhatta ja mitähän Samsungilta vielä parin kuukauden sisällä tulee. Luulen että osa siitäkin rahasta jaetaan osakkeenomistajille. Salkku muuten kasvoi vajaat parisataa tonnia eilisen ja tämän päivän aikana. Kaikki siis hyvin.

Taisi tulla korrelaatiovirhe? En usko itsekään väitteeseen, etteivät osakkeet olisi tuottaneet, kun viimeinen 5 vuoden jakso on ollut poikkeuksellisen hyvää tuottoa.

Jos osinkosi ovat 70 k, niin hyvin vedetty!

Nimimerkille "noooo", ei tässä hätäillä. Jos nousee, laitetaan ainakin osingot takaisin. Jos laskee, ostetaan lisää. Jos rommaa, ostetaan kaksin käsin all-in.

• rahanarvo0

hei kamaan ahneen duunarin takia suomi kokee konkurssin ja te kaikki menetätte pikkase enempi omaa tyhmyyttänne

• toteaja-

et ole menettänyt mitään, jos et ole myynyt osakkeitasi

• asdasddsdadsad

Tätä olin juuri tulossa sanomaan. Osta ja unohda.

• vedä
        asdasddsdadsad kirjoitti:

Tätä olin juuri tulossa sanomaan. Osta ja unohda.

Asiantuntija voisi lopettaa opettamisensa.
        Jos ei täsmää nuo opetukset? Nehän ovat meille muille vahingollisia.

• E220_CDI
        vedä kirjoitti:

Asiantuntija voisi lopettaa opettamisensa.
        Jos ei täsmää nuo opetukset? Nehän ovat meille muille vahingollisia.

Mitä vahingollista hyvin tuottavassa strategiassa on?

• yyyyyyyyyyyyyyyy

Se on sillä lailla, että jos joku haluaa vaikka jonkun osakkeen "hinnan alas" niin se myy sitä halvemmalla vähän pois ja koska jos se joka sitä myy halvalla pois tietää että toisen kapasiteetti ostaa osaketta on hyvin rajallinen, niin myyjän mielestä suhteellisen pienelläkin määrällä myyntejä saa painettua käyrän alas.

Todellinen hinta on periaatteessa eri asia, koska siinä pitäisi huomioida millä hinnalla saa 1 osakkeen taikka 100 000 osaketta. Ja tuo hintahan vaihtuu ihan arvaamattomasti. Riippuen myyjistä.

Ostelin kerran. tienasin muutamalla tonnilla päivässä jonkun pari sataa, toisena ehkä 30€ . sitten siinä siinä oli semmonen hassu alamäki, mutta Arvatkaas kun Amerikkalainen joku pankkiiri sanoi jossain haastattelussa, että "se on vaan hyvä euroopan taloudelle, että osakkeet on laskussa" niin sitten ne nousi :D hahah

Osakekauppa on pelkästään köyhien huijausta, joilla ei ole varaa seisottaa rahojansa.

• E220_CDI

Osakekauppaan minäkin suhtaudun epäillen ja siksi pyrinkin ainoastaan ostamaan. On paljon helpompaa.

• pellhe

Jos euron arvo laskee, niin kuin on ennustettu nouseeko eurooppalaisten osakkeitten arvo?
      Nouseeko oikein kunnolla?

• suomed

Ainakin ruotsalaisten osakkeiden arvo tulee nousemaan, mutta sekin ottaa aikaa jonkun vuoden.

• promice

En usko. kuka uskoo puh.operaatoreihin?? sulle luvataan 19.90 kk maksu!se onkin 29,90kk.NÄIN TEKEE KAIKKI!

• romppppu

Se on niin että pitää olla varovainen.
      Osakkeitten arvo tulee nousemaan. Se on selvä.
      Miksi ei nousisi? Eihän tämä maailma ole niin paljon muuttunut.
      Pitää vaan odottaa.

• tottuutta

Useimpien osakkeiden arvo päätyy lopulta nollaan. Eikä tietenkään ole aina pakko ostaa, voi myös shortata. Näin tämä osakepeli on aina toiminut.

• Osinkokone

Rouvalla salkku noin 10 K "tappiolla" , itsellä ehkä 5 kertaa enemmän. Näin on. Mutta horisontti 10-15 vuotta, lisää vain ostan. Hyvät osingot muuten ensi keväänä, nyt saa kunnon osinkokoneita hueman halvemmalla.

• sfdjksdljfksldjgf

Fortumia menin ostamaan kahteenkin otteeseen tämän vuoden aikana, siitä on tullut salkkuni riippakivi, upottaa koko salkun arvon tappion puolelle. Muilla osakkeilla mitattuna kokonaissaldo olisi voitollinen.
      Määrä on kuitenkin sellainen että ehkä ensi kevään osingot kuittaavat tappiot...

• Vakuusvaje

Tuo on niitä hajauttamisen varjopuolia. Kun ostaa monenlaista, salkkuun sattuu kuonaakin hyvien osakkeiden sekaan.

Minä olen ostanut kolmen kuukauden aikana melkoisesti metsäyhtiöitä, kun olivat jääneet vähän jälkeen ihannepainosta. Uskoa on koeteltukin, mutta nythän tuli lopulta hyviä uutisia. Sikäli mennään kohti ensi kevättä vahvoin toivein.

• Omakas

Simpanssi on tämän vuoden alusta saanut Helsingin pörssissä vajaat 5% osingot tuottoa. Puolet ihmisistä häviää simpanssille tuurilla, puolet voittaa. Jos vuosi toisensa perään häviät simpanssille, olet sitä tyhmempi, joten kannattaa palkata simpanssi salkunhoitajaksi.

• sjhyuaj

Terveysteknologia firma Revenio Group on noussut tänä vuonna 80 % tosin viimesen puolen vuoden aikana lähinnä sahaillut 20€ -25€ välillä. Mutta vahvasti kasvaa ja taas vuoden päästä kurssi on noin 80 % korkeammalla.

• jouniV

Kannattaa perinteisten osakkeiden ohella harkita myös sijoittamista korkeatuottoinen.fi sivustolle, josta saa varsin hyvän ja vakaan tuoton sijoitukselle! Kokemusta on http://korkeatuottoinen.fi/mista-on-kyse/

• att2

Suomalaiset yhtiöt ovat paljon muualla kuin Suomessa siksi päivien tuotot ovat olleet hyviä, tosin itse olen vain rahastoissa joissa kulut ovat nolla tai hyvin pienet.

Huomasin kirjoittaneeni aikaisemmin, niin kaikki lainat on maksettu pois ja uusia en koskaan tarvitse ottaa.

Ehkä pitäisi ajatella elämää uudella lailla kun ikääkin 68, sijoituksia on kuitenkin rahastoissa niin kauan kuin elän, luulen myös jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe