Vesivahinko ja vakuutus

Miisu123

Tarvitsen kipeästi neuvoja/kokemuksia. En tarvitse saarnaamista enkä ihmettelyjä miten näin voi käydä sillä vahinko on jo sattunut. Itsekin olen aina ihmetellyt, että miten tälläinen voi olla mahdollista ja etenkin selvinpäin..?! Minä siis nukahdin suihkuun väsyneenä aamulla ja lattiat lainehtivat vedestä sekä alakerran naapuri oli saanut vesivahingon. Miten minun täytyy menetellä ja korvaako kotivakuutus mahdolliset vahingot? En tarkoituksella nukahtanut ja aiheuttanut harmia. Mietin vain, että olen reilu parikymppinen nainen ja kohta varmaan luottotiedoton, jos joudun korvaamaan esim. 30000e..

Kiitos avustanne.

3

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77777

Käy ihmeessä vakuutusyhtiössä kysymässä. Ei täältä löydy mitään asiallista tietoa.

Itse et voi enää muuta kuin selitellä tapahtunutta ja uteliaat kyselee vastauksen jälkeen uuden kysymyksen.

Se olisi ainut puollustus joka pelaa, että olet saanut sairaskohtauksen suihkussa. Sillä vois mennä vahingoksi.

Älä sitten selittele muille tapausta, kuin äidille.

• BauHerr

Juuri näin.

Vakuutusyhtiö korvaa, jos kyseessä ei ollut tuottamus. Tuossa on selvästi toimittu huolimattomasti, joten vakuutus korvaa vain osan vahingoista, noin yleisellä tasolla. Arvataan, että maksat omista vahingoista kolmanneksen ja vakuutus korvaa naapurille aiheutetut vahingot. Tämä on vain arvaus.

Jos on sattunut sairauskohtaus, jonka seurauksena esim. päässä mustelma ja lääkäri on antanut todistuksen, niin vakuutusyhtiö korvaa (paitsi että aina on omavastuuosuus, noin satasen luokkaa). Jos taas on humalassa kaatunut, niin on edelleenkin ollut huolimaton.

• tiatoo

Taloyhtiön vakuutus korvaa kiinteistölle aiheutuneet vahingot. Sinä maksat taloyhtiölle sen vakuutuksen omavastuuosuuden. Irtaimiston vahingot menevät kotivakuutukseen jos sellainen on. Siinäkin on omavastuu ja mahdollisesti ikäalennukset pienentävät korvausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe