Vesivahinko ja vakuutus

Miisu123

Tarvitsen kipeästi neuvoja/kokemuksia. En tarvitse saarnaamista enkä ihmettelyjä miten näin voi käydä sillä vahinko on jo sattunut. Itsekin olen aina ihmetellyt, että miten tälläinen voi olla mahdollista ja etenkin selvinpäin..?! Minä siis nukahdin suihkuun väsyneenä aamulla ja lattiat lainehtivat vedestä sekä alakerran naapuri oli saanut vesivahingon. Miten minun täytyy menetellä ja korvaako kotivakuutus mahdolliset vahingot? En tarkoituksella nukahtanut ja aiheuttanut harmia. Mietin vain, että olen reilu parikymppinen nainen ja kohta varmaan luottotiedoton, jos joudun korvaamaan esim. 30000e..

Kiitos avustanne.

3

846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77777

Käy ihmeessä vakuutusyhtiössä kysymässä. Ei täältä löydy mitään asiallista tietoa.

Itse et voi enää muuta kuin selitellä tapahtunutta ja uteliaat kyselee vastauksen jälkeen uuden kysymyksen.

Se olisi ainut puollustus joka pelaa, että olet saanut sairaskohtauksen suihkussa. Sillä vois mennä vahingoksi.

Älä sitten selittele muille tapausta, kuin äidille.

• BauHerr

Juuri näin.

Vakuutusyhtiö korvaa, jos kyseessä ei ollut tuottamus. Tuossa on selvästi toimittu huolimattomasti, joten vakuutus korvaa vain osan vahingoista, noin yleisellä tasolla. Arvataan, että maksat omista vahingoista kolmanneksen ja vakuutus korvaa naapurille aiheutetut vahingot. Tämä on vain arvaus.

Jos on sattunut sairauskohtaus, jonka seurauksena esim. päässä mustelma ja lääkäri on antanut todistuksen, niin vakuutusyhtiö korvaa (paitsi että aina on omavastuuosuus, noin satasen luokkaa). Jos taas on humalassa kaatunut, niin on edelleenkin ollut huolimaton.

• tiatoo

Taloyhtiön vakuutus korvaa kiinteistölle aiheutuneet vahingot. Sinä maksat taloyhtiölle sen vakuutuksen omavastuuosuuden. Irtaimiston vahingot menevät kotivakuutukseen jos sellainen on. Siinäkin on omavastuu ja mahdollisesti ikäalennukset pienentävät korvausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      159
      3465
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2725
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2110
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1554
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe