Tuntuu, että lähes kaikilla seurustelukummpaneilla on yksi tai useampi ex, jonka kanssa on tekemisissä vielä uudessakin suhteessa. Onko tämä yleistä l-ja bi-naisilla? Hetero ystävilläni ei taasen usein ole paitsi, jos yhteisiä lapsia. Millasia kokemuksia teillä on ja onko ok esim.pitää kaverina jotain ex deittikumppania, jos se tekee toiselle pahan mielen?
Exät ystävinä
39
433
Vastaukset
- TottaTuo
Monilla on, myös naisellani ja se on tosi rasittavaa. Ei ole suostunut ottamaan etäisyyttä, vaikka mua häiritsee. En todellakaan suosittele kellekään, suhde ei mene eteenpäin kun toinen kiinni menneissä suhteissa :(
- Riippuuihmisistä
Olen kahden exäni kanssa kavereita ja kumppanillani on myös pari exää kaverina. Ei ole mitään ongelmaa, eikä mitenkään hidasta tai rajoita nykyistä suhdettamme.
- eksätpitääunohtaa
Inhoan ihmisiä jotka ovat kiinni eksissään. Minusta pitää unohtaa eksät, kun on uudessa suhteessa. Vanha suola voi alkaa janottaa. Minä ainakin suuttuisin jos minun kumppanini eksä olisi koko ajan kolmantena pyöränä. Eksä sitä ja eksä tätä, eksä on koko ajan paras. Kuka sellaista haluaisi? Sen ymmärrän, että jos on lapsia mutta en ymmärrä sitä että on muuten vaan kiinni eksässä.
- exät.ystävinä.vaan
Umm, koska he ovat ystäviä ja erosivat hyvissä väleissä? Eksä on eksä jostain syystä. Turha kuitenkaan heittää ystävyyttä menemään sen takia ettei meistä tullutkaan paria. Vanha suola ei janota, jos tunteet on vaan ystävyyttä. Jos tunteet ei oo vaan ystävyyttä, niin ei siinä mitkään etäisyyden pitelyt auta, vaan täytyy haikailla haikailut loppuun. Ei nyt koko aikaa tarvii viettää eksän kanssa aikaa niin kuin ei muidenkaan ystävien, vaan antaa nykyiselle suhteelle aikaa. Ei mistään mitään tule jos ei voi luottaa.
- järkikäteen
Jos kaiken aikaa puhuu vain exästään, soittelee ja tekstailee exän kanssa monta kertaa päivässä, jos exän kanssa sovitaan salatreffejä ja jos puhelut ja tekstarit sekä tapaamiset exän kanssa menevät nyksän edelle, silloin on syytä jättää se tyyppi. Jos vaikkapa vietät nyksän kanssa aikaa ja nyksäsi mielummin haluaa kuunnella exänsä ääntä kuin keskittyä sinuun niin aivan selvä peli. Aivan liikaa kiinni exässään silloin. Sellaisia pettäjänarskuja vaan on liikkeellä, että valehtelevat päin naamaa kaikenlaista. Kyllä sen itsekin vaistoaa mikä on pelin oikea henki. Kaikkeen kannattaa suhtautua terveen kriittisesti eikä tarvitse uskoa pettäjänarskun valheita. Jos muutenkin nyksä on tunnettu pettäjä ja pettänyt jokaista aikaisempaakin naista ja sanonut vielä tämän päin naamaa, niin mitä voi olettaa? Pettäjä on aina pettäjä, varsinkin jos on adhd-narskusta kyse.
- Järkion
järkikäteen kirjoitti:
Jos kaiken aikaa puhuu vain exästään, soittelee ja tekstailee exän kanssa monta kertaa päivässä, jos exän kanssa sovitaan salatreffejä ja jos puhelut ja tekstarit sekä tapaamiset exän kanssa menevät nyksän edelle, silloin on syytä jättää se tyyppi. Jos vaikkapa vietät nyksän kanssa aikaa ja nyksäsi mielummin haluaa kuunnella exänsä ääntä kuin keskittyä sinuun niin aivan selvä peli. Aivan liikaa kiinni exässään silloin. Sellaisia pettäjänarskuja vaan on liikkeellä, että valehtelevat päin naamaa kaikenlaista. Kyllä sen itsekin vaistoaa mikä on pelin oikea henki. Kaikkeen kannattaa suhtautua terveen kriittisesti eikä tarvitse uskoa pettäjänarskun valheita. Jos muutenkin nyksä on tunnettu pettäjä ja pettänyt jokaista aikaisempaakin naista ja sanonut vielä tämän päin naamaa, niin mitä voi olettaa? Pettäjä on aina pettäjä, varsinkin jos on adhd-narskusta kyse.
Sun teksti oli aika fanaattista sorttia. Oli pettäjää, narskua ja loppuu heitettiin vielä adhd-narskua. Ihan vain sulle tiedoksi, niin adhd-henkilö on usein narsistin uhri eikä itse narsisti. Jos kohdallalesi kuitenkin on tällainen yhdistelmä on osunut niin onhan se valitettavaa, mutta kysymys on enemmän poikkeusesta kuin säännöstä.
- N1M1MERKK123
Eksien kanssa ei tarvitse olla parhaimpia kaveria, mutta sentäs pitää jonkinlaiset välit. Hyvin voi moikata kadulla tai käydä sillon tällön kahvilla. Peruskohteliaisuuksissaan. Eniten eksän läsnäolo haittaisi varmasti, jos hänen kanssaan olisi tekemisissä päivittäin. Kuten jo todettu aiemmin, eksät on eksiä syystä.
- mulla_on_paska_eksä
Minusta ei kannata moikata kadulla/käydä kahvilla, sillä se voi antaa turhia luuloja eksälle. Yritin olla yhden eksäni kaveri, mutta hän tulkitsi kaikki eleeni ja ilmeeni ihastumiseksi. Kyseinen eksä sotki uuden suhteeni ja nykyiseni jätti minut. Kun nykyiseni hylkäsi minut niin menin ja käskin eksän häipyä silmistäni. Näin jälkeenpäin ajatellen oli idioottimaista olla eksän kaveri. Se ämmä pilasi suhteeni. Minun mielestä pitää sovussa erota ja sen jälkeen unohtaa. Eli ei kannata moikata eikä muuta sellaista.
- mun_mielestä
mulla_on_paska_eksä kirjoitti:
Minusta ei kannata moikata kadulla/käydä kahvilla, sillä se voi antaa turhia luuloja eksälle. Yritin olla yhden eksäni kaveri, mutta hän tulkitsi kaikki eleeni ja ilmeeni ihastumiseksi. Kyseinen eksä sotki uuden suhteeni ja nykyiseni jätti minut. Kun nykyiseni hylkäsi minut niin menin ja käskin eksän häipyä silmistäni. Näin jälkeenpäin ajatellen oli idioottimaista olla eksän kaveri. Se ämmä pilasi suhteeni. Minun mielestä pitää sovussa erota ja sen jälkeen unohtaa. Eli ei kannata moikata eikä muuta sellaista.
Ei yhden huonon eksän takia kannatta laittaa kaikkia eksiä samaan muottiin ja kuvitella, että kaikki eksät ovat samallaisia p*skoja kuin tämä mainitsemasi.
- Soriettäolentyly
...mutta jos exä pystyi sotkemaan uuden suhteesi, niin ei se sun suhde kovin vahvalla perustalla ollut alun alkaenkaan.
- mulla_on_paska_eksä
Soriettäolentyly kirjoitti:
...mutta jos exä pystyi sotkemaan uuden suhteesi, niin ei se sun suhde kovin vahvalla perustalla ollut alun alkaenkaan.
Mä olin vakavissani tämän nykyisen kaa, mut se paskiainen sotki senkin tuputtamalla valheitaan nykyiselle. Eikä naiseni uskonut minua, vaikka kuinka puhuin totta. Tekisin niin mieli lyödä lättyyn sitä paskaa eksää.
- Olenyhä
Mä olin vakavissani tämän nykyisen kaa, mut se paskiainen sotki senkin tuputtamalla valheitaan nykyiselle. Eikä naiseni uskonut minua, vaikka kuinka puhuin totta. Tekisin niin mieli lyödä lättyyn sitä paskaa eksää.
...sitä mieltä ettei suhteenne ollut kovin vahvalla ja vankalla pohjalla jos exä noin pystyy kääntämään toisen pään. Oliaihan se sun exä voinut sössiä sun suhteen, vaikka et olisi enää ollut tekemisissä sen kanssa suhteen jälkeen. Sulla kävi paska säkä exän suhteen, mutta eivät kaikki tottasia ole.
- fault
ihmissuhdehan se on ystävyyskin, jos eksä jää ystäväksi niin ei sen pitäisi haitata ketään. Sitten tässäkin ketjussa on revitelty ääripäihin tietysti että sen eksän kanssa soitellaan päivittäin ja yöllä ja jne.
Mutta ystävyys on aina ystävyyttä, se ei ole uhka millekkään.
Jos on jotain sutinaa suhteen ulkopuolelle ni sitten se on aika sama onko se eksä vai tuntematon. Sutina on sutinaa.
Hyvät ystävät on kultaa, jos romanttinen rakkaus katoaa voi jäädä vielä hyvä ihmissuhde. Kyllä itsellänikin on muutama eksä elämässä ja ovat vielä ihan hyvinä ystävinä. Omat tunteeni ja heidän tunteet minua kohtaan on kauan sitten puitu ja mitään epäselvyyksiä ei ole väleillämme. Täten koko tilanne muidenkin silmiin näyttää ystävyydelle koska jännitteitä muuhun ei ole.
En tiedä miksi heterot viskaa eksät kauas elämästään, olisiko se että heteroilla on monesti se perheenperustaminen niin voimakkaasti läsnä siinä suhteessa. Että eksät tuntuu isommalle uhkalle soidinmailla?
Kuka niistä nyt selvän ottaa.- Oliskonäin
Oliskohan se siks että muutenkin ihmiset on monesti kavereita nimenomaan sen oman sukupuolen edustajien kanssa, niin ehkä se ei sit oo niin luontevaa jäädä kaveriks sen vastakkaisen sukupuolen eksän kanssa?
- eksä_on_menneisyyttä
Itse en ainakaan pidä yhteyttä eksääni, sillä en ymmärrä miksi pitäisi kaveerata eksän kanssa? Eksä on eksä, eli menneisyyttä. Se oli silloin, nyt on nyt. Maailmassa on paljon muitakin ihmisiä eli miksi tuhlata kaikki aikansa kaveeraamalla eksien kanssa? Kyllä niitä ystäviä voi löytää muualtakin kuin eksien joukosta.
- fault
eksä_on_menneisyyttä kirjoitti:
Itse en ainakaan pidä yhteyttä eksääni, sillä en ymmärrä miksi pitäisi kaveerata eksän kanssa? Eksä on eksä, eli menneisyyttä. Se oli silloin, nyt on nyt. Maailmassa on paljon muitakin ihmisiä eli miksi tuhlata kaikki aikansa kaveeraamalla eksien kanssa? Kyllä niitä ystäviä voi löytää muualtakin kuin eksien joukosta.
eihän se nyt mikään pakko olekkaan. Ei kai siitä nyt (vielä) mitään lakia ole että täytyy. Mutta kuten sanottu, ystävyyskin on ihmissuhde ja joskus se eksä jää hyväksi ystäväksi eikä siinä ole mitään kummallista. Jälleen mennään sinne äärirajoille "Maailmassa on paljon muitakin ihmisiä eli miksi tuhlata kaikki aikansa kaveeraamalla eksien kanssa?"
Onko mihinkään järkeä tuhalta kaikkea aikaansa? - mun_mielestä
Henkilö, joka ei halua tai kykene olemaan ystävä tai kaveri yhdenkään eksänsä kanssa mietityttää ja epäilyttää minua enemmän kuin sellainen joka siihen pystyy. Kaikkein eksien kanssa ei tietenkään tarvitse, kannata tai pidä kaveerata. Mutta jos ei yhdenkään kanssa tähän pysty ja varsinkin jos ei hyväksy sitä, että nyksällä on kaverina eksä, niin kyllä tällainen henkilö laittaa ihmettelemään, että mikä hänessä mättää.
- Laiminlyöntiä
mun_mielestä kirjoitti:
Henkilö, joka ei halua tai kykene olemaan ystävä tai kaveri yhdenkään eksänsä kanssa mietityttää ja epäilyttää minua enemmän kuin sellainen joka siihen pystyy. Kaikkein eksien kanssa ei tietenkään tarvitse, kannata tai pidä kaveerata. Mutta jos ei yhdenkään kanssa tähän pysty ja varsinkin jos ei hyväksy sitä, että nyksällä on kaverina eksä, niin kyllä tällainen henkilö laittaa ihmettelemään, että mikä hänessä mättää.
Minusta ei pidä loukata nyksää sillälailla että "kaveeraa" eksän kanssa. Yleensä aina vanha suola alkaa janottaa ja silloin loukataan lisää nyksää. Jos rakastaa sitä nykyistä niin ei halua myöskään loukata tahallaan nyksää. Minusta se on tahallista loukkaamista se jos tietää että nyksälle tulee kurja olo siitä että sinä tapaat eksääsi ja silti jatkat tapaamista. Kun on uusi upea elämä nyksän kanssa niin ei silloin pitäisi haikailla eksien perään. Minusta se on todella törkeää laiminlyödä nykyistä ja tapailla eksää.
- Laiminlyöntiä
eksä_on_menneisyyttä kirjoitti:
Juuri niin! Olen samaa mieltä. Maailmassa on niin paljon ihmisiä että varmasti voi löytää kavereita muualtakin kuin eksien joukosta.
- mun_mielestä
Laiminlyöntiä kirjoitti:
Minusta ei pidä loukata nyksää sillälailla että "kaveeraa" eksän kanssa. Yleensä aina vanha suola alkaa janottaa ja silloin loukataan lisää nyksää. Jos rakastaa sitä nykyistä niin ei halua myöskään loukata tahallaan nyksää. Minusta se on tahallista loukkaamista se jos tietää että nyksälle tulee kurja olo siitä että sinä tapaat eksääsi ja silti jatkat tapaamista. Kun on uusi upea elämä nyksän kanssa niin ei silloin pitäisi haikailla eksien perään. Minusta se on todella törkeää laiminlyödä nykyistä ja tapailla eksää.
Kysymyksessä ei ole mistään tahallaan loukkaamisesta tai laiminlyönnistä nyksää kohtaan, jos on kaveri eksän kanssa. Jos nyksälle tulee siitä kurja olo, että hänen kumppaninsa on jatkanut eksänsä kanssa kaverina, (useinmiten jo kauan ennen kuin nyksästä tuli nyksä), niin kyllä se on enemmän sen nyksän ongelma kuin sen joka on kaveri eksänsä kanssa. Tottakai voi ottaa nyksänsä huomioon asiassa ja välttää liiallista yhteydenpitoa eksänsä kanssa jos tälle nyt niin kurja olo tulee, mutta kaikella rajansa.
Olen yhä edelleen ystävä ensimmäisen tyttöystäväni kanssa ja aikaa siitä, kun meillä oli suhde on yli 25 vuotta. Mitään vanhan suolan janoa ei ole ollut kummallakaan ollut. Pidämme toisistamme ihmisinä ja vaikka suhteemme ei pidemmän päälle toiminut, on ystävyytemme sen jälkeen toiminut sitäkin paremmin. Joskus pidämme yhteyttä enemmän, joskus vähemmän eli kysymyksessä ei ole mistään eksässä roikkumisesta vaan ystävyydestä. Kummallakaan ei ole vielä tähän asti ollut kumppaneita, jotka olisivat tunteneet uhkaa tai kurjaa oloa ystävyyssuhteestamme. Mutta heillä kaikilla on ollut terve itsetunto. - fault
Laiminlyöntiä kirjoitti:
eli mun pitäisi sanoa mun hyvälle ystävälle jonka kanssa olen seurustellut yli 10v sitten että hyvästi, en halua loukata nykyistä kumppaniani olemalla ystäväsi?
- erakko_
Itse en alkaisi seurustella ihmisen kanssa, joka tapailisi eksäänsä. Parempi yksin kuin kärsiä jotain kolmatta pyörää. En ymmärrä miksi joillakin menee eksä nykyisen edelle. Eksä on eksä. Ei eksän tunteilla ole silloin väliä, jos oikeasti rakastaa nykyistä.
- tasapaino-a-ja-o
Nykyisen parhaan ystävän kanssa oltiin aktiivisessa seurustelusuhteessa jokunen vuosi. Ei ongelmia eroamisessa ja välit ovat nykyäänkin syvät, mutta ei romanttista eikä seksuaalista vetovoimaa ole.
Sinkkuna siis ollaan ja jos löydän jonkun potenttiaalisen seurustelukumppanin, keskittyisin häneen seurustelutasolla ja pidän yllä ystäväsuhteita muihin, myös exään. Sen ei pitäisi olla pois mahdollisesta uudesta suhteesta.
Kyllä sitä ihmisen pitäisi saada viettää aikaa eri ihmistensä kanssa.
Fiksut aikuiset ihmiset osaavat olla keskenään ilman "vanhan suolan janoamista" Ei se meinaa olevansa kiinni jossain ihmisessä. Ainakaan tämmöinen ihminen, joka tykkää olla suurimman osan ihan itekseen. - Aamiaianen
Kyllä se nyt vaan on silviisiin, että hyvä exä on maailman paras ystävä.
Pelkkä ystävä ei o koskaan , ikinä päässyt niin lähelle sua.
Jos joku on exä, niin kipinää ei enää ole.
Eksä olis nyksä, jos sutinaa haluaisi.
Ja kaivoin mun suosikkikirjotuksen...
Voihan palvelunuudistus...oli kadonnu, vaan onneks oli yhessä kirjeessä...
"Kirjoittanut: Le Petit Mort
Musta tuntuu, että omalla tavalla rakastan kaikkia, joihin olen joskus oikeasti rakastunut. Ajan mittaan karisee kaikki ne pikku asiat, jotka silloin tuntuivat suurilta, ja jäljelle jää vain rakastava muisto, kokemus siitä, että on todella jakanut toisen kanssa jotain aivan erityistä, koskettanut tätä ja antanut tämän koskettaa itseään.
Tavallaan jäljelle jää sellainen... lempeys näitä ihmisiä kohtaan, ja toivoo, että he onnistuisivat elämään hyvän elämän ja olemaan onnellisia, vaikkei se minun kanssani onnistunutkaan.
Minusta tuntuu siltä, että kun toisen kanssa sielunsa jakaa, sen todella tekee, ja ikuisesti sen jälkeen kantaa osaa toisesta sydämessään, ja on osan itsestään toisen sydämeen luovuttanut.
Ei tämä ole mitenkään pois nykyiseltä kumppanilta, en vain osaa vihata tai olla välittämättä niistä, jotka kerran olivat rakkaimpia. Olisiko rakkauteni ollut aitoakaan, jos voisin sen noin vain haudata ? "
"The more you love, the more you can love -- and the more intensely you love. Nor is there any limit on how many you can love. If a person had time enough, he could love all of that majority who are decent and just." -Heinlein"- jaahasjaahas_
Jos exä on hyvä niin miksi hän on exä?
Jos kipinää olisi ja sutinaa haluaisi niin exä ei ole nyksä jos a) kipinä ei ole molemminpuolista tai b) jompikumpi tai molemmat eivät uskalla seurustella, on kaapissa, pelkää sitoutumista, haluaa polyamorisen suhteen, haluaa vain seksisuhteen, haluaa vain sivusuhteen tms.
Jos kipinä on yksipuolista niin hän, jolla on tunteita tätä exäänsä kohtaan voi olla sellainen ripustautuja ja ahdistelija sekä salaa kaiken aikaa elättelee toiveita, soittelee/tekstailee kaiken aikaa jne.
- Pohdin
Mitäs jos kyseessä vaan sellanen muutaman kuukauden deittailujuttu ja sellasen haluaa pitää elämäs väen väkisin?
- öhnomikässiinä
Ööööh siis kuka haluaa ja mitä? Nykyisesi haluaa pitää (ex)-deittinsä kaverina? :D
- selityksenmakua
Tai panokaverina. Näitähän riittää lepakoissakin. Valehdellaan, että se ja se on kaveri, vaikka oikeasti se on joku fucbuddy something... Tästäkin ketjusta voi hirveästi rivien välistä lukea, että miten kauhea selityksen maku monellakin on exiensä suhteen. Olen kovasti aistivinani tällaista seli seli seli-juttua täältä. Monen pitää päästä palstalle kovasti selittelemään ja puolustelemaan, että exä on vaan kaveri (vaikka ei oikeasti olekaan).
Ihan oikeasti, kyllä sen käyttäytymisestä huomaa onko se exä ihan oikeasti "vain kaveri" vai joku panokaveri siinä vakkarin rinnalla tms. Jotkut nimenomaan hakee jännitystä tylsään elämäänsä näillä valehteluilla, pettämisillä ja sivusuhteilla. Moni näyttää hakevan rinnalleen myös riittävän tyhmää ja sinisilmäistä vakkarinaista, jotka eivät huomaa, että heitä petetään ja valehdellaan päin naamaa. Joillakin näitä panokavereita on useampia näiden sinisilmäisten vakkarinaisten rinnalla. - mun_mielestä
selityksenmakua kirjoitti:
Tai panokaverina. Näitähän riittää lepakoissakin. Valehdellaan, että se ja se on kaveri, vaikka oikeasti se on joku fucbuddy something... Tästäkin ketjusta voi hirveästi rivien välistä lukea, että miten kauhea selityksen maku monellakin on exiensä suhteen. Olen kovasti aistivinani tällaista seli seli seli-juttua täältä. Monen pitää päästä palstalle kovasti selittelemään ja puolustelemaan, että exä on vaan kaveri (vaikka ei oikeasti olekaan).
Ihan oikeasti, kyllä sen käyttäytymisestä huomaa onko se exä ihan oikeasti "vain kaveri" vai joku panokaveri siinä vakkarin rinnalla tms. Jotkut nimenomaan hakee jännitystä tylsään elämäänsä näillä valehteluilla, pettämisillä ja sivusuhteilla. Moni näyttää hakevan rinnalleen myös riittävän tyhmää ja sinisilmäistä vakkarinaista, jotka eivät huomaa, että heitä petetään ja valehdellaan päin naamaa. Joillakin näitä panokavereita on useampia näiden sinisilmäisten vakkarinaisten rinnalla.Sinulla taisi mennä ketjun otsikko hieman ohi. Oikeastaan vain yhdessä lauseessa sivusit ketjun otsikkoa; "Tästäkin ketjusta voi hirveästi rivien välistä lukea, että miten kauhea selityksen maku monellakin on exiensä suhteen."
Ketjun aloittaja kysyin "eksät ystävinä" ja siihen sitten kukin omakohtaisesti. Jos jonkun vastaus ei sinua mielytä, niin ei se tee siitä vastauksesta selittelyn makuista. Minulla on eksä yli 25-vuoden takaa ystävänä, ei ole selittelyä vaan elämääni koskeva fakta.
Ymmärrän, että näillä eksien kieltäjillä saattaa olla huonoja kokemuksia nyksän eksästä ja siksi eivät halua kumppanin olevan yhteydessä eksäänsä/iinsä tai vaihtoehtoisesti ovat itse sössineet niin pahasti suhteensa etteivät eksät enää halua olla missään tekimisissä ja siten ei haluta suoda tätä myöskään nyksälleen.
- eksät.eksinä.vaan
No, nääkin asiat riippuu ihan ihmisestä. Toiset on foliohattu päässä jatkuvasti ja kyttäilee että josko toisten käyttäytyminen kielisi salakavalasta pettämisestä ja hakee tukea omille uskomuksilleen ihmisluonnon petollisuudesta. :D Toiset taas ottaa lähtökohdaksi sen, että rehellisyydestä kaikki lähtee. Uuteen ihmissuhteeseen ei synnätä sinisilmäisenä ja vuosisadan rakkaustarinaa maalaillen, vaan tutustumalla ja omia maailmankuviaan yhteensovittamalla. Tutustutaan niihin eksiinkin. Kysytään nyksältä suoraan. Ei pohdita salaliittoteorioita vaan oman pään sisällä ja myrkytetä epäluottamuksella kaikkia suhteita, ne on usein itseään toteuttava ilmiö. Annetaan tilaa sille toiselle ihmiselle eikä odoteta, että nyksä hylkää koko entisen elämänsä sun takia, vaan enemmänkin ajatellaan että tehdään tilaa sille toiselle ihmiselle. Hälytyskellot saa ja pitääkin soida toki, jos tietää että suhde eksän kanssa on just päättynyt ja on ihan mahdollista että oot vaan laastarisuhde. Aika ja rauhallisesti eteneminen auttaa. Itselläkin on muutama kaveri, joiden kanssa tutustuttiin treffailemalla mutta todettiin ettei tästä nyt oiken mitään tuu ja jokin puuttuu, mutta ollaan ystäviä kun kerran on hauskaa yhdessä. Sitten kun toinen on tavannut uuden ihmisen, ei ole mitenkään mustasukkainen olo vaan siihen suhtautuu niin kuin siihen suhtautuisi kun hyvä ystävä on löytänyt uuden kumppanin - on vaan onnellinen sen toisen puolesta.
- järkikäteen
Minulla on ollut ystävinä exiä. Tiedän myös naisia, joilla on ystävinä exiä ja oikeasti ne ovat vain ja ainoastaan exiä, MUTTA tiedän myös naisia, joilla on exiä ja jotka pettävät heidän kanssaan ja kaikki muu on vain laastaria ja ovat vain muiden kanssa sen takia, että eivät vaan halua olla yksin, varalla täytyy olla aina joku, ihan kuka vaan ja ihan sama, vaikka ei niin kamalasti siitä nyksästä välittäisikään. Tiedän myös naisia, jotka paneskelevat muiden lesbokavereidensa kanssa, vaikka eivät ne varsinaiseesti exiäkään ole. Tiedän myös lesboja, joiden mielestä suuteleminen ja paneskelu lesbokavereidensa kanssa on ihan jees, olkoon parisuhteessa tai ei tai vaikka nyksä näkis kaiken ja kaikki tapahtuis nyksän naaman edessä (tosin niin, että nyksä ei siitä tykkää eikä ole antanut "lupaa" siihen). Jos vielä suoraan sanoo, että muut ovat olleet laastareita ja suoraan sanoo, että kaikki edellisten naisten kanssa on pettänyt joidenkin muiden kanssa ja suoraan oikein reposteleee parisuhteessa nyksälleen kuinka exä haluaisi seksiä ja kuinka haluakaan kovasti tavata eksiään jne. Haloo, herätyskellojen pitäisi todella soida ja kovaa! Onpa ollut sellainenkin nainen itsellä, joka on suoraan päin naamaa sanonut, että haluaa mahdollisimman yksinkertaisen ja tyhmän naisen, joka ei tajua millään, että käy vieraiden naisten kanssa panemassa.
Eikä eksät ole vain lesbojen juttu. Kyllä tunnen paljon heteroja, joilla on eksiä kavereina. Jotkut tosiaan ovat vain ja ainoastaan hyviä ystäviä, kavereita, joillakin näytää eksien kaanssa olevan jonkinlainen vapaa panosuhde (myös nyksän selän takana).- Ohojohoo
Onpa sulla kirjava ystävä/kaveri/tuttavapoukka. Kertoo jotain myös susta.
- Pohdin
Niin. Oikein ymmärsit. Siis nykyinen haluaa pitää ex-deitin kaverina. Ymmärtäisin, jos olisi ex jonka kanssa ollut pitkään ja juttu ns.katsottu pidemmällä kaavalla loppuun ja siinä tietty välittää toiseata muutenkin, jos pitkään ollut. Ja sitä kautta vois jäädä ystäviks, jos se molemmille ok.
- Rauhamaassa
Yhtä exäälukuunottamatta kaikkien kans väleissä niinkuin on nykyinen miehenikin heidän kanssaan väleissä.Miks ei, kyllä täällä kannattaa mieluummin elää sovussa kun riidoissa ja kun ei oo ees syytä kiukutella.Itsekin olen mieheni exien kanssa oikein ok!
- Anonyymi
Jos kumppani pystyy exänsä, kuten minkä tahansa ihmisen tai kaverin läsnäollessa antamaan sinulle läheisyyttä, kuten suutelemaan asia on ok. Jos taas kumppanin käytös muuttuu täysin exän ollessa läsnä, hän on hermostunut, torjuu sinut kun yrität suudella, tms antaa läheisyyttä, hälytyskellojen pitää soida. Tämä on hyvä keino testata ovatko he vain kavereita vaiko ei.
- Anonyymi
Lesbot ja homot ovat tässä asiassa huomattavasti heteroita kypsempiä, ja suurin osa pysyy eron jälkeen ystävinä. Itselläkin kaikki exät tärkeitä ystäviä edelleen.
Ja siis millä helvetin oikeudella luulisit voivasi tuolla sairaalollisella mustasukkaisuudellasi rajoittaa jonkun kaverisuhteita? Jos et kestä, että toisilla on menneisyys ja ovat eronneet sivistyneesti (toisin kun itse), niin ole sitten jonkun epäkypsän neitsyen kanssa, joka polttaa kaikki sillat takanaan (sinutkin).
Minulle on todella redflag jos EI olisi kaveri edes kenenkään exänsä kanssa. Kertoo puutteellisista ihmissudetaidoista ym. - Anonyymi
Ja en todellakaan "roiku" tms missään menneissä, herran jestas, he ovat YSTÄVIÄ. Ihmissuhde vaan muuttanut muotoaan. En ymmärrä, että miten joku voi olla niin epäkypsä, että kokee tällaisessa jotain ihmeellistä.
- Anonyymi
Ap:lle suosittelen kipin kapin terapiaan.. ja kasvattamaan itsetunnon. Ennen kuin mietitään mitään deittailuja.
- Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä tuosta, että exien kanssa ystävänä oleminen on merkki kypsyydestä, hyvistä ihmissuhde- ja tunnetaidoista ym. Ehdottomasti hyvä asia.
Minäkin olen ystävä exieni kanssa, samoin tyttöystäväni. Olemme ystäviä myös toistemme exien kanssa. Mitään draamaa tms negatiivista ei ole ollut ikinä (enkä todellakaan osaa kuvitella tulevankaan).
Olen ihmisten kanssa tekemisissä heidän itsensä takia, en minkään määritelmien. Tärkeät ihmiset pysyvät elämässäni, vaikka määritelmät muuttuisivat. Jos jonkun kypsyys ja tunnetaidot eivät riitä ymmärtämään edes tällaisia (saati jos olisi mustasukkainen, ei helvetti..) niin juoksisin karkuun ja lujaa, eikä minulla olisi kiinnostusta niin epäkypsään ihmiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473612
- 1053375
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342641Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 271297
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91118