Turusta Tallinnaan joskus?

Turkulainen

Kuulemma Tallink lopettaa toistaiseksi risteilyt Helsingistä Pietariin. Fantaasia-laiva kulkee viimeisen kerran Pietariin 30.12.2004. Varustamo ilmoitti, että syynä on ollut matkustajien vähäisyys, viisumiongelmat ja Pietarin korkeat satamamaksut. Yhtiö keskittyy Helsinki-Tallinna, Tukholma-Tallinna ja Kapellskär-Paldiski -linjojen liikenteeseen.

Kasvupotentiaalia Tallinkilla voisi olla Turku-Tallinna -linjalla? Kaikki länsisuomalaiset eivät aina jaksa Helsinkiin asti, ja Turussa pistäytyvät ulkomaalaisetkin voisivat mielellään käydä pikavisiitillä Tallinnassa, jos sellainen järjestyisi Turusta käsin?

Uusi laivakin tuli tilatuksi Pietarin liikennettä ajatellen, tuo Romantican ja Victorian kolmas sisar...

26

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tallink

      ...uusi laiva on tulossa Helsingin ja Tallinnan välille, ei sitä Pietarin välille tilattu. Victoria jatkaa välillä Tallinna- Tukholma, jonne myös Romantica siirtyy uuden laivan valmistuttua. Kannattais ottaa vähän selvää asioista, ennenkuin alkaa tänne kirjotteleen! Toisaalta kun joku laittais niin suuren laivan , että sillä sais siirrettyä koko Turun pois, esim. Viipuriin.

    • Zimbo^

      Uudisrakennus tosiaan tilattiin Helsingin ja Tallinnan välille.

      Turun ja Tallinnan välisestä liikenteestä kerron vain sen, että kannattaa katsoa karttaa. Reitti kulkisi luultavimmin ensin pitkälti ruotsinlaivojen reittiä (lähes ainoa kelvollinen reitti Turusta ulos isolla paatilla) kunnes kääntyisi Suomenlahdelle ja ajaisi vielä pitkään kohti Tallinnaa. Tätä ei tosiaankaan ns. pikavisiittinä voitaisi toteuttaa. Tietty on ihan mahdollista että vaikka Silja Opera tai vastaavanlainen alus tekisi pari matkaa vuodessa Turusta Tallinnaan, mutta "suora" yhteys Turusta mihinkään itään päin ei tule missään nimessä toimimaan, ainakaan säännöllisesti!

      Eri asia olisi jos saataisiin sen kokoinen paatti että Turun voisi hinata Tallinnan kylkeen ;)

    • pitäkää reittinne

      Saiskohan turusta liikennöidä tallinnaan laivoilla,jos teillä STADILAISILLA olis oma pikku tunneli sinne tallinnaan.

    • Turum Poik

      Kyllähän tuolle Turku-Tallinna linjalle olisi oikesti kysytään

      Niin henkilöliikenteessä kuin raskaassakin liikenteessä

      Raskaalla liikenteellä siksi, koska laivamatkojen ajalta ei tarvitse maksaa palkkaa, ja piirturikin voi olla vuorokausilevolla... vaikka hesan kautta se menisikin nopeammin.

      Nyt olisi Tallink-Siljalta oikea veto siirtää Isabelle Turku-Tallinna linjalle, voitaisi ajaa vaikka hesan tyyliin, että lähtö olisi jopa toinen päivä, ja laiva seisoisi satamassa Turussa esim vaikka 9:00-19:00

      • Näin on

        Käyttäisit pikkasen yläpäätäsi järkeilyyn. Siis ei sitä päätä, jolla istut.

        Aloituksesta on kahdeksanjapuoli vuotta eikä varustamotasoilta ideasta ole kuulunut mitään. Eikä tule kuulumaankaan, sillä jo vilkaisu karttaan osoittaa asian mielettömyyden. Jotta reitti voitaisiin avata, täytyy ensin varmistua sen kannattavuudesta, mutta tällä reitillä ainoa varma asia on, että siitä tulisi pelkästään persnettoa. Joitain yksittäisiä erikoisristeilyjä voidaan kesällä järjestää, mutta niiden lukumäärä on maksimissaan kolme.

        Noin vanhan ja tuhoon tuomitun idean nostaminen esiin osoittaa sinulta melkoista kyvyttömyyttä taloudelliseen ajatteluun. Mutta jos olet vakuuttunut idean erinomaisuudesta, kiskaise köysi kaulaasi eli perusta yhtiö, vuokraa tai osta paatti, neuvottele linja ja ala vuoleskella tappion lyijyä. Siinä se köysikin kiristyy.


      • gtre rrttr
        Näin on kirjoitti:

        Käyttäisit pikkasen yläpäätäsi järkeilyyn. Siis ei sitä päätä, jolla istut.

        Aloituksesta on kahdeksanjapuoli vuotta eikä varustamotasoilta ideasta ole kuulunut mitään. Eikä tule kuulumaankaan, sillä jo vilkaisu karttaan osoittaa asian mielettömyyden. Jotta reitti voitaisiin avata, täytyy ensin varmistua sen kannattavuudesta, mutta tällä reitillä ainoa varma asia on, että siitä tulisi pelkästään persnettoa. Joitain yksittäisiä erikoisristeilyjä voidaan kesällä järjestää, mutta niiden lukumäärä on maksimissaan kolme.

        Noin vanhan ja tuhoon tuomitun idean nostaminen esiin osoittaa sinulta melkoista kyvyttömyyttä taloudelliseen ajatteluun. Mutta jos olet vakuuttunut idean erinomaisuudesta, kiskaise köysi kaulaasi eli perusta yhtiö, vuokraa tai osta paatti, neuvottele linja ja ala vuoleskella tappion lyijyä. Siinä se köysikin kiristyy.

        Etkö lue uutisia?

        Juurihan se piti alkuvuodesta avata tuo linja, mutta kun jäi kiinni MUKA satamapaikasta :D

        JA multa nyt puuttuu ensialkuun se 30 milliä että saisi laivan, ja toinen 30 milliä että saisi homman alkuun ;)


      • Näin on
        gtre rrttr kirjoitti:

        Etkö lue uutisia?

        Juurihan se piti alkuvuodesta avata tuo linja, mutta kun jäi kiinni MUKA satamapaikasta :D

        JA multa nyt puuttuu ensialkuun se 30 milliä että saisi laivan, ja toinen 30 milliä että saisi homman alkuun ;)

        Jaa, olikos sen turkulaisen hihhulin juttusia. No, sen jalat ei juuri maata tapaa ja pää on yleensä pilvien yläpuolella.

        Se reitti olisi takuuvarmasti tappiollisena tuhoon tuomittu!


      • ref rewfew
        Näin on kirjoitti:

        Jaa, olikos sen turkulaisen hihhulin juttusia. No, sen jalat ei juuri maata tapaa ja pää on yleensä pilvien yläpuolella.

        Se reitti olisi takuuvarmasti tappiollisena tuhoon tuomittu!

        Oikeastaan ei olisi, "turisteja" riittäisi vaikka kuinka, samaten raskasta liikennettä yms yms.

        Turussa ny sattuu olemaan vapaa-varasto, kiitolinja, kaukokiito, scandic trans, DHL, DPD ja muutamia muita pieniä firmoja...

        Ja tottakai, se on nopeempaa ajaa Hesaan ja mennä sieltä laivalla, mutta kun raskaassa kalustossa on ne ajopiirturit, ja palkkaakin pitäsi maksaa aina kun kuljettaja ajaa itse....


      • tre tku tll hki
        ref rewfew kirjoitti:

        Oikeastaan ei olisi, "turisteja" riittäisi vaikka kuinka, samaten raskasta liikennettä yms yms.

        Turussa ny sattuu olemaan vapaa-varasto, kiitolinja, kaukokiito, scandic trans, DHL, DPD ja muutamia muita pieniä firmoja...

        Ja tottakai, se on nopeempaa ajaa Hesaan ja mennä sieltä laivalla, mutta kun raskaassa kalustossa on ne ajopiirturit, ja palkkaakin pitäsi maksaa aina kun kuljettaja ajaa itse....

        Raskas liikenne vain hyödyntäisi nopeampia ja edullisempia reittejä kuten suoraan Helsingistä Tallinnaan, ajopiirtureista huolimatta edullisempaa nopeampaa.
        ei tuo turku tallinna olisi edes hitautensa puolesta onnistunut rahdin kuljetuksissa, nopeat syövät hitaat jos olet tietoinen


      • grreg wg
        tre tku tll hki kirjoitti:

        Raskas liikenne vain hyödyntäisi nopeampia ja edullisempia reittejä kuten suoraan Helsingistä Tallinnaan, ajopiirtureista huolimatta edullisempaa nopeampaa.
        ei tuo turku tallinna olisi edes hitautensa puolesta onnistunut rahdin kuljetuksissa, nopeat syövät hitaat jos olet tietoinen

        Edelleen, piirturi, se vaatii vuorokausilepoa sillointällöin laivamatkan ajalta ei tartte maksaa palkkaa jne jne...

        "Tavikset" vaan usein unohtaa tommoset "pikkuseikat" ihan kokonaan :)


      • tre tku tll hki
        grreg wg kirjoitti:

        Edelleen, piirturi, se vaatii vuorokausilepoa sillointällöin laivamatkan ajalta ei tartte maksaa palkkaa jne jne...

        "Tavikset" vaan usein unohtaa tommoset "pikkuseikat" ihan kokonaan :)

        Edelleen, reitti on kelvoton rahdin kuljetukseen,
        jos toisin olisi, olisi siinä jo joku liikennöimässä.

        se kannattavuus kuitenkin ensin, ennen piirturiasi ....


      • gew ewrg e
        tre tku tll hki kirjoitti:

        Edelleen, reitti on kelvoton rahdin kuljetukseen,
        jos toisin olisi, olisi siinä jo joku liikennöimässä.

        se kannattavuus kuitenkin ensin, ennen piirturiasi ....

        Tottakai se reitti olis kannattava, alakerta täynnä rekkoja ja henkilöautoja, yläkerta täynnä turisteja.

        Miiristeilyitä (joissa ollaan yö laivalla, mutta ei ole mahista poistua laivasta) joka on hesalaisille aivan tuntematon käsite, ei tuolla laivalla voisi tehdä lainkaan :)


      • qaswdfghjmk,
        gew ewrg e kirjoitti:

        Tottakai se reitti olis kannattava, alakerta täynnä rekkoja ja henkilöautoja, yläkerta täynnä turisteja.

        Miiristeilyitä (joissa ollaan yö laivalla, mutta ei ole mahista poistua laivasta) joka on hesalaisille aivan tuntematon käsite, ei tuolla laivalla voisi tehdä lainkaan :)

        Niinpä, eihän Cinderellaa tai Silja Operaa, Sally Albatrossia, Clipperiä tai Caravellea koskaan ollut Helsingissä, tekemässä miniristeilyjä, eihän?


      • huomioitavaa
        qaswdfghjmk, kirjoitti:

        Niinpä, eihän Cinderellaa tai Silja Operaa, Sally Albatrossia, Clipperiä tai Caravellea koskaan ollut Helsingissä, tekemässä miniristeilyjä, eihän?

        Sally albatross ja silja opera ovat sama alus,
        alus jota myös kaavailtiin tur-tll linjalle.
        aluksessa ei edes ole autokantta, se siitä rahdistakin


      • Usko jo!
        gew ewrg e kirjoitti:

        Tottakai se reitti olis kannattava, alakerta täynnä rekkoja ja henkilöautoja, yläkerta täynnä turisteja.

        Miiristeilyitä (joissa ollaan yö laivalla, mutta ei ole mahista poistua laivasta) joka on hesalaisille aivan tuntematon käsite, ei tuolla laivalla voisi tehdä lainkaan :)

        Kun kerran reitti on niin kannattava, tee markkinointitutkimus ja laskelmat ja mene pankista hakemaan rahaa ja pistä pulju pystyyn ja ala vuolla kultaa.

        Todellisuudessa pyörillä kulkeva tavaraliikenne valitsee aina nopeimman tien eikä sen nupin tarvitse tietenkään suorittaa laivamatkaa.

        Aikoinaan uskottiin juna-laiva-juna -liikenteeseen. Ei kannattanut. Sitten uskottiin Saksaan suuntautuvaan matkustaja-rahtiliikenteeseen Hangosta eikä sekään kannattanut - rahtarit ajoivat mieluummin Baltian kautta.

        Reitti kilpailisi Helsingin kanssa ja on ennalta tuomittu. Reitti ei tarjoa mitään merkittävää etua. Mutta kustannukset olisivat suurimmat kuin muilla Suomesta lähtevillä risteilyillä.

        Vain se yksi hullu turkulainen voi uskoa tämän kannattavuuteen. Mutta hänhän ei ole vielä koskaan saanut mitään aikaan.


      • egweg egeg
        Usko jo! kirjoitti:

        Kun kerran reitti on niin kannattava, tee markkinointitutkimus ja laskelmat ja mene pankista hakemaan rahaa ja pistä pulju pystyyn ja ala vuolla kultaa.

        Todellisuudessa pyörillä kulkeva tavaraliikenne valitsee aina nopeimman tien eikä sen nupin tarvitse tietenkään suorittaa laivamatkaa.

        Aikoinaan uskottiin juna-laiva-juna -liikenteeseen. Ei kannattanut. Sitten uskottiin Saksaan suuntautuvaan matkustaja-rahtiliikenteeseen Hangosta eikä sekään kannattanut - rahtarit ajoivat mieluummin Baltian kautta.

        Reitti kilpailisi Helsingin kanssa ja on ennalta tuomittu. Reitti ei tarjoa mitään merkittävää etua. Mutta kustannukset olisivat suurimmat kuin muilla Suomesta lähtevillä risteilyillä.

        Vain se yksi hullu turkulainen voi uskoa tämän kannattavuuteen. Mutta hänhän ei ole vielä koskaan saanut mitään aikaan.

        "Todellisuudessa pyörillä kulkeva tavaraliikenne valitsee aina nopeimman tien eikä sen nupin tarvitse tietenkään suorittaa laivamatkaa."

        Kumpi on nopeampaa / halvempaa

        Sanotaan että hesaan ajaa 3 tuntia hesan laiva menee tallinnaan 3 tuntia tallinnassa on pakkp pitää 8h vuorokausilepo

        Palkkaa maksetaan 3 tuntia ylimääräistä suunnalta (ajoaika), matka kestää kaikenkaikkiaan 6 tuntia ja tallinnassa seistään 8h

        Toinen vaihtoehto on, että turussa ajetaan tunti satamaan, 10 tuntia palkatta laivalla, samassa tulee se vuorokausilepo, ja säästyypä sitä löpöäkin vähän.

        Kappas vain, turusta lähtenyt rekka onkin aijemmin perillä määänpäässä... ja kuljettallekin piti maksaa vähemmän

        Nämä "tutkimukset" usein vian unohtaa että raskaassa liikenteessä on sellaisia asioita kuin piirturi ja palkka ja päivärahat


      • Usko jo!
        egweg egeg kirjoitti:

        "Todellisuudessa pyörillä kulkeva tavaraliikenne valitsee aina nopeimman tien eikä sen nupin tarvitse tietenkään suorittaa laivamatkaa."

        Kumpi on nopeampaa / halvempaa

        Sanotaan että hesaan ajaa 3 tuntia hesan laiva menee tallinnaan 3 tuntia tallinnassa on pakkp pitää 8h vuorokausilepo

        Palkkaa maksetaan 3 tuntia ylimääräistä suunnalta (ajoaika), matka kestää kaikenkaikkiaan 6 tuntia ja tallinnassa seistään 8h

        Toinen vaihtoehto on, että turussa ajetaan tunti satamaan, 10 tuntia palkatta laivalla, samassa tulee se vuorokausilepo, ja säästyypä sitä löpöäkin vähän.

        Kappas vain, turusta lähtenyt rekka onkin aijemmin perillä määänpäässä... ja kuljettallekin piti maksaa vähemmän

        Nämä "tutkimukset" usein vian unohtaa että raskaassa liikenteessä on sellaisia asioita kuin piirturi ja palkka ja päivärahat

        Miksi Tallinnassa pidetään se lepo. Eihän nuppi seilaa mukana!

        Mitävielä pajatat? Perusta firma, jos vakaasti uskot ajatuksesi kannattavuuteen. Täytyyhän maailmassa olla yksi kerta, jolloin se ainoa uskoja onkin oikeassa.


      • ewg gwgw g
        qaswdfghjmk, kirjoitti:

        Niinpä, eihän Cinderellaa tai Silja Operaa, Sally Albatrossia, Clipperiä tai Caravellea koskaan ollut Helsingissä, tekemässä miniristeilyjä, eihän?

        Miniristeily on sellaie että lähdetään aamulla tai illalla ja ollaan takaisin 23 tunnin päästä, ja laivassa saa siis olla 24 tuntia maksimissaan.

        Kohdesatamassa ollaan noin tunti, tottakai siksi aikaa saa poistua, mutta ei siinä pal järkeä ole.

        Risteily taas on sellainen, missä kohdsatamassa ollaan "päivä" eli 8-12 tuntia, ja eikös nämä Hesan ruotsinristielyt ole jurikin tällaisia aina, eli ei ole aamu- eikä iltalaivaa, on vain jokatoisen, ja jokatoisen päivän laiva :)

        Turku-tallinna linjalla voisi alkujaan olla lähtö vain jokatoinen päivä, ja joskus ehkä voitaisi sitten lisätä toinen laiva ajamaan jokatoista päivää


      • qaswdfghjmk,
        huomioitavaa kirjoitti:

        Sally albatross ja silja opera ovat sama alus,
        alus jota myös kaavailtiin tur-tll linjalle.
        aluksessa ei edes ole autokantta, se siitä rahdistakin

        Olen kyllä ollut kahdenlaisella Sally Albatrossilla!


      • Ja hah hah!
        huomioitavaa kirjoitti:

        Sally albatross ja silja opera ovat sama alus,
        alus jota myös kaavailtiin tur-tll linjalle.
        aluksessa ei edes ole autokantta, se siitä rahdistakin

        Hah hah! Se "kaavailija" on yksi hihhuli Turusta, jolla ei ole muuta tarjottavaa kuin isoja visioita. Teot puuttuvat.


      • entä sitten?
        qaswdfghjmk, kirjoitti:

        Olen kyllä ollut kahdenlaisella Sally Albatrossilla!

        kas kun se paloi välissä, tuli uusia rakenteita remontissa, sama alus kyseessä,
        Olet siis täysin voinut olla kahdenlaisella sally albatrossilla, aluksen kuintenkin ollessa sama vanhan helsingin tukholman välin viikingin linjalautta.

        ottasit asioista selvää, ei tarttis ihmetellä tyhjästä ...

        tsekkaa lisää: fof.se


      • Risteilyistä ...
        ewg gwgw g kirjoitti:

        Miniristeily on sellaie että lähdetään aamulla tai illalla ja ollaan takaisin 23 tunnin päästä, ja laivassa saa siis olla 24 tuntia maksimissaan.

        Kohdesatamassa ollaan noin tunti, tottakai siksi aikaa saa poistua, mutta ei siinä pal järkeä ole.

        Risteily taas on sellainen, missä kohdsatamassa ollaan "päivä" eli 8-12 tuntia, ja eikös nämä Hesan ruotsinristielyt ole jurikin tällaisia aina, eli ei ole aamu- eikä iltalaivaa, on vain jokatoisen, ja jokatoisen päivän laiva :)

        Turku-tallinna linjalla voisi alkujaan olla lähtö vain jokatoinen päivä, ja joskus ehkä voitaisi sitten lisätä toinen laiva ajamaan jokatoista päivää

        se on lähinnä sellainen pakettimatka mitä liikennöitsujät tarjoavat asiakkaille:
        http://www.vikingline.fi/fi/suomi/valitse-matka/risteilyt/
        Miniristeilykin voidaan määritellä reitin mukaan, mitään ohjesääntöähän ei risteilyjen markkinoinnilla ole, jokainen markkinoi omaan tyyliinsä vaihtoehtoisiav laivamatkoja mm. risteilyinä.
        Risteilyt ovat siis sellaisia sisällöltään minä liikennöitsijä kulloinkin niitä markkinoi asiakkailleen


      • egr tgtr rter tr
        Usko jo! kirjoitti:

        Miksi Tallinnassa pidetään se lepo. Eihän nuppi seilaa mukana!

        Mitävielä pajatat? Perusta firma, jos vakaasti uskot ajatuksesi kannattavuuteen. Täytyyhän maailmassa olla yksi kerta, jolloin se ainoa uskoja onkin oikeassa.

        Lepo pidetään Tallinnassa siksi, koska se on lakisääteinen.

        Nyt käytetään matkoihin 6 tuntia ja lepoon 8h ja ajettavaakin tulee melkeen 200 kilsaa suuntaansa

        Toinen vaihtoehto olisi että matkaan menee 12h (esimerkkinä nyt Turusta) samassa tulee lepo, ja ajettavaa tulee 10 kilsaa, ja kuljettajallekin täytyy maksaa 3h vähemmän palkkaa...

        Kaikki voittaa...

        Tulee mieleen vähän noi Turku-Tallinna lennot, ihmeteltiin kun ei kannata.. itse käytän aika paljon nettiä ja katon telkkaria, silti ekan kerran kuulin noista tallinnan lennoista, kun ilmoitettiin että ne lopetetaan...

        Eihän sitä tiedä jos joku vaikka ajaisikni jo tallinnaan, mutta markkinointi olisi samaa tasoa kuin lentojen kanssa ;)r


    • TURUN HULLUT LIIKKEE

      AINA NÄINÄ HARHAISIA TURKULAISAI TÄÄLLÄ RIITTÄÄ

    • Kannatetaan

      Kannatan Turku-Tallinna linjaa, koska ei tarvis katella turkulaisia sekoilemassa täällä "hesan" liikenteessä.

    • Vasta sitten

      Toteutuu heti sen jälkeen, kun banaaneihin on saatu kehitettyä vetoketju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7385
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3927
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3490
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      2683
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2632
    6. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2423
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2359
    8. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2249
    9. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2145
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1932
    Aihe