Viestintä kehittyy, uusi teknologia antaa mahdollisuuksia. Minulla on läppäri ja se on riittänyt. Ei koko ajan tarvitse olla tavoitettavissa. Kännykkä on yksinkertaisin mahdollinen. Säätä ei tarvitse katsoa joka minuutti paitsi toteamalla paikan päällä. Työssäni jouduin käyttämään tietokonetta paljon. Eläkkeellä haluan tehdä työelämästä poikkeavia hommia, olla esim. paljon ulkona. Ihhmisten kanssa haluan olla samassa tilassa samaan aikaan. Olen saanut olla terve, uudet vempaimet saavat odottaa aikaa jolloin en enää pysty liikkumaan.
Uudet vempaimetko ratkaisevat edistyksellisyytesi?
14
<50
Vastaukset
- jjoutava
En miksikään ohjeeksi kirjoita mutta näin kävi. Oli mielestäni käteeni liian pieni kännykkä kun viestejäkin yritin näpytellä. Menin kauppaan ja kyselin sellaista helppoa puhelinta. Nokia Lumiaan päädyttiin. Älykännykkään tottumattomalle tuli opettelu kun edes vastata ei osannut.
Toiminnot oli kosketus, pyyhkäisy ja toinen pyyhkäisy jostakin näytön päästä tai reunasta. Alkunäytössä kosketuksen takaa löytyy melkein kaikki mitä tarvitsen, kaikki on jo niin helppoa.
En tunne syyllisyyttä vaikka en toimintoja aivan kaikkia hallitse, mutta silti tyytyväisenä käytän ne omat tarpeelliset käytöt, jos tulee tenkkapoo' menen läppäriin tallentamiini käyttöohjeisiin ja opettelen homman sieltä. Onko se muka kalliimpaa jos vajjaakäyttöä on tuollaisessa halvassa laitteessa- mummo_vaan
Luovuin Lumiasta ja siirryin Samsungiin. Kannatti.
- jjoutava
Minun käyttö on niin pientä ja kun myyjä sanoi k.o. mallissa olevan alennusta niin, mikä ettei.
- Ruunemann-repi
jjoutava kirjoitti:
Minun käyttö on niin pientä ja kun myyjä sanoi k.o. mallissa olevan alennusta niin, mikä ettei.
Lumia on minullakin ja ominaisuuksia on lähes liiaksi.
Lumiassa on hyvää suuri koko ja tarpeen tullen vaikka mitä. Kamera on aivan huippua ja käytön oppii älyllä ja ohjeilla. Itse katselen jopa televisiota kun DNA sen lahjoitti asiakkailleen 3 kk: ksi.
Jos "aikuinen" harkitsee kännykän ostoa ja etsii edullista, niin jjoutavan jalanjäljille vaan. Tuo oli hyvä vinkki. Minulla on hiukan risa 3110 Nokia. En osaa sen käyttöä kun päre ei pidä käytön opettelua.
Uusi pitäisi ostaa ja opetella sen käyttökin. Elän tavallaan kuin lankaluuriaikaa. Kun kapula on mukana, vastaan siihen. Jos siihen soitetaan, sinne se numero hukkuu.
Kone on jo täyteen vanhoja numeroita monelta vuodelta. Aina kun aioin heittää sen Kymeen, roskanheitto jokeen kielletään.
Se kapulassa on hyvää, että sen voi ottaa mukaan. Tänäänkin tuli tärkee soitto ja asiat taas lähtevät lutviutumaan.- Ramoona_
Ruunemann-repi kirjoitti:
Lumia on minullakin ja ominaisuuksia on lähes liiaksi.
Lumiassa on hyvää suuri koko ja tarpeen tullen vaikka mitä. Kamera on aivan huippua ja käytön oppii älyllä ja ohjeilla. Itse katselen jopa televisiota kun DNA sen lahjoitti asiakkailleen 3 kk: ksi.
Jos "aikuinen" harkitsee kännykän ostoa ja etsii edullista, niin jjoutavan jalanjäljille vaan.Minäkin olen kuulunut Lumia-kerhoon jo viidettä vuotta. Ei se ole laisinkaan menneiden talvien lumia, vaikka nuorison mielestä se on mummopuhelin ja vanhoja Samsungejaan minulle olisivat tarjoamassa. Alkuperäinen 800 on palvellut minua toiveitteni ja tarpeitteni mukaan, ja paljon on käyttämätöntäkin kapasiteettia. Peleistä enkä musiikista kännykässä perusta, vaan soitan, tekstailen, kuvaan ja lähetän kuvaviestejä, käytän kartastoa ja allakkaa. Tietysti netissä surffailen ja onhan siinä sähköpostikin. Hipaisuun tällaisella sirosormisella käsitöitä ja monenmoista sorminäppäryyttä ikänsä harrastaneella naisella on riittämiin, ja siihen voi kehitellä erilaisia tekniikoita. Viimeistellyt naiset pitkistä rakennekynsistään ja oma ukkonikin jämerillä sormillaan on sen oppinut, riittää pienikin hipaisupinta. Pikkulapset vasta vikkeliä ovatkin, ja yleensä nuoret käyttävät molempien käsien sormiaan samaan aikaan, esimerkiksi peukaloitaan apuna.
Ainut varjopuoli akun lyhyt latauskesto, joka päivä sen joutuu tekemään. Olen oppinut monia konsteja vähentää virran kulutusa, esim. poistanut äänimerkkejä ja tehostanut näytön sulkemista , ohjeita virran säästöön löytyy netistä.
- katleijaek
Olen sitten edistyksellinen tai en niin vempaimeni hankinnan ratkaisee ainoastaan tarve. Tietokone mobiililaajakaistoineen riittää, en tarvitse nettiä mukana kuljetettavaksi eli selkeänäyttöinen tavallinen, näppäiltävä kännykkä on ihan riittävä.
- monivalinta
Minulla on vanhaa Nokialaista eri mallia montakin, on yksi Samsung josta en tykkää, kamera siinä on huippuluokkaa.
On Lumia 900 joka on soveliaslasten peleihin ja kameraksi, puhelimena se on auttamattomasti liian herkkähipiäinen hipelöitävä minun käteeni. Soittaaomia aikojaan, puhelu jää päälle ja muuta mukavaa.
Lumia joutaa ajelehtimaan laatikon pohjalle.
On läppäri ja Ipad joka toimii kamerana ja sp välineenä, puhelinominaisuutta siinä ei ole, saishan senkin, mutta selkeät kartat auttavat paljon liikkuvaa, vaikka metsässä.
Niin, puhelimena vanha Nokialainen joka on varma ja hyvä kaveri.- fransminna
Mulla ei ole navigaattoriakaan, vaikka paljon ajelen autolla. Tavalliset kartat riittävät. Ohjelmoin vieraan reitin etukäteen päähäni ja ajelen. Kaikenlaista sattuu. Aamuruuhkassa alkuviikolla Tampereella minun piti mennä Satakunnankadulle, mutta ajauduinkin Hämeenkadulle. Viime tipassa huomasin, että henkilöautolla ajaminen oli kielletty, ja sainkin sitten autoni Koskikeskuksen parkkihalliin. Poislähdön kannalta tämä paikka olikin parempi kuin ajattelemani.
- jjoutava
Kuitennii olen niin edistyksellinen, että ostaessani Lumian myyjäpoika kysyi, haluanko kotelon? Tietenki, sanoin. Hän katseli hyllyä eikä sitä Lumian omaa koteloa ollut niin hän löysi kuitenkin nahkaisen kotelon joka oli aivan sopiva, hinta noin 40e -laadukas, käteen niin miellyttävä, että.
- vielä.nimetön
90 luvulla tuli tyttären tuoma tietokone, vähän käytiin perustiedot lävitse ja kantapään kautta pääsin sisälle siitä se aukeni. Tiedon haluinen muutenkin nyt aukeni uusi maailma niin että ilman nettiä tulisin sairaaksi.
Puhelin on perus ilman älyä, tablettia on kaksi ison pöytäkoneen lisäksi näyttö 27" sen tähen kun voi katsella areena uusintoja.
Tabletti on kätevin kun voi ottaa mukaan, älypuhelimessa vähän liian pieni näyttö.
Tekniikka kehittyy mitå vielä näemmekään, ainoastaan elinpäivämme on esteenä.
Olen viittä vaille 70 v. Joten kurkin jo tänne, anteeksi vaan. - trokari.myi
Tein noloimman kaupan eka kännykkää hankkiessani. Maksoin siitä käytetystä 1200 markkaa. Se kai Erikson..
Kun sanoin sen rehelliselle kauppiaalle, sanoi että meillä noita myydään käytettyinä 600 markkaan. - monilinssinen
Mitenkähän näihin villkuviin ja välkkyviin tuijottaminen vaikuttaa silmiin? Onko Tietoa?
- pientaajaman-mies
Tietysti päätteisiin työkseen tuijottaminen rasittaa myös näköhermoja. Aina on tiedetty että elämä luonnon ja vaikka eläimien keskellä on sekä terveellisempää että mielekkäämpää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t714166- 332381
- 402234
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin191756Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401622Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251512- 811496
- 1461262
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221173Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901135