Eläkkeen maksu Suomeen

vastaustavailla

Olisiko täällä ketään joka saa Ruotsista eläkkeen suoraan suomen tilille? Meneekö joka kuukausi eläkkeestä valuutanvaihto maksu? Ja jos menee kuinka paljon?

6

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysypankista

      Mulla on toisinpäin.
      Mun Suomen eläke menee Suomeen ja käyn nostamassa sen Suomessa.
      Ei mee vaihtokursseja.

      Kai se pitäisi toimia samoin täälläkin?
      Eli että Ruotsin eläke menis Ruotsiin ja sitten käyt nostamassa täällä.
      Tai lähettäisit täältä Suomeen eli menis vain kerran se vaihtomaksu kuin että 12 kertaa vuodessa.

      Kysy pankista paljon on vaihtomaksu. Jotain 80 kruunua luulisin.

      Kysy jos internettipankin kautta ei menis mitään.
      Kyllä ne Suomen pankissa tietää paremmin, mee kysymään.

    • vastaustavailla

      Minun eläke tulee tällä hetkellä Ruotsin pankkiin ja siirrän sen täällä suomessa netin kautta suomentilille,ei mene mitään vaihtomaksuja.
      Ajattelin vain miten toimii jos tulee suoraan suomen pankkitilille,meneekö joka kuukausi valuutanvaihto maksu.Täytyy kysyä Ruotsin eläketoimistosta.Luulen että riippuu maksetaanko eläke Sparpankin kautta vai suoraan eläketoimistosta.Ei kaipaa enempää lisämenoja verotuksen jälkeen.

      • jatkoaedelliseen

        Asun siis suomessa tällä hetkellä,saan ruotsista 30 vuoden työeläkkeen .Minulla on siis jäljellä ruotsissa entinen pankkitili mihin eläke tulee ja josta siirrän suomentilille nettipankin kautta.


    • Volvon.baanalta

      Olin 1969-1970 Ruotsissa 10 kk. Saan sieltä eläkettä jotain 20-25 €/kk. Raha tulee suoraan pankkitililleni eikä siitä mene mitään valuutanvaihtokuluja.
      Ruotsi ei näin pienestä eläkkeestä verota. Suomi verottaa vastoin useita kansainvälisiä sopimuksia, mutta millä eläkeukko käy oikeutta valtion Virkamiehiä vastaan? Jonkin verran vähentää verosta, mutta vastaavasti perii veroluontoisena maksuna sairausvakuutusmaksua, vieläpä korotettuna.
      Sanoisin, että jos sinulla on pankkitili Ruotsissa, niin anna rahan mennä sinne äläkä kerro mitään Suomen verottajalle. Nosta rahat kaikessa hiljaisuudessa. Jos siirrät rahat tilillesi Suomeen, jää siitä jälki josta Suomen fasistiverottaja pääsee sinua rokottamaan ja saat moninkertaiset verot ja muut maksut. Hyvä ettet linnaan joudu... Itse tein tyhmästi, mutta tehty mitä tehty.

    • vastaustavailla

      Pakkohan ne on ollut siirtää suomen pankkiin kun laskut on maksettava.Sitäpaitsi Ruotsista tulee automaattisesti verotiedot suomen verotoimistoon. Tietävät joka kruunun mitä on eläketuloja.

    • Olen juuri muuttamassa Viroon norjasta, kun huomasin, että suomen verottaja veis yli 30% veroa minun Norjasta tulevasta eläkkeestä.
      Sekä ruotsin, että norjan eläkelaitos maksaa sille tilille minkä niille antaa. Vaikka ois kiinassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe