on oikeasti kuuro,kuuroutunut,huonokuuloinen???paljon on väkeä mutta ketkä on oikeasti kuulovammaisia(kauhea sana)?itselläni on kuulonalenema ja lapseni on syntymäkuuro,vammaisia emme mielestämme ole :) kivahan se on että ihmisiä kiinnostaa kuulo asiat ja viittomat/viittomakieli...olen pyörinyt täällä ja mietiskellyt että ketä täällä on oikeasti jotka kuuluvat kategoriaan kuurot.
kuka
6
710
Vastaukset
- Tepi74
Mulla on kans kuulonalenema ja kaipa nykysin
vois sanoo huonokuuloinen....Ehkäpä....
Ja opiskelen viittomakieltä nyt....Vielä,kun sen oppis kunnolla,niin olisi kiva ja sais ystäviä sitä kautta enempi.... - puer86
Olen kuulovammainen ja miettinyt myös että kuinkahan paljon täällä kuuroja liikuskelee...
Kuulovammainen on ainakin pitkä sana, mutta minua kuvaa enemmän sana kuuloNÄKÖvammainen... et silleen. En edes uskalla arvella mitä se on ruotsiksi tai englanniksi... - :o)
jonka kuuro tyyppi kertoi aikoinaan Sisko ja sen veli -nimisessä sarjassa:
Miksi kuuroa pitäisi sanoa? Kuuroksi, kuulovammaiseksi vai joksikin muuksi?
-Ei sillä ole mitään väliä, kun ei se sitä kumminkaan kuule! :DParas sarja mitä töllöstä on tullut viimeiseen 5 vuoteen! Siinä tosissaan heräteltiin ns. "normaaleita" ihmisiä. Kaikki ei sitä huumoria ymmärtänyt, mutta suotakoon se heille :)
T: muiden mielestä vammainen
- Taurus_74
Itse olen huonokuuloinen kuten papereissa sanotaan. Osaan viittoa aika hyvin kun olen ihan lapsuuden ajan ollut kuurojen koululla ja siellä käytettiin viittomia. Mut nykyään itse en osaa sanoa että osaanko vielä viittoa mut kaipa se on jäänyt hyvin mieleen. Olen elellyt aika paljon kuulevien seurassa ja puheen avulla pystyn juttelemaan myöskin käyttämään kännykkää ihan hyvin. Miten moni teistä pystyy käyttämään kännykkää siten että ei kirjoittele vain ainoastaan txt viestiä. Itse mieluummin soittelen vaikka ei aina saa selvää. Harjoittelemalla siitä oppii : D : ) vaikka alussa on hankalaa.
- -- :) --
.. vaikeasti huonokuuloinen ja sitä on syntymästä lähtien. Aluksi isäni huomasi etten kuule hyvin ja kertoi lääkärille, mutta lääkäri sanoi että kuulen. Olin siis kieletön 3 vuotta kunnes sitten opetella viittomia. Vasta koulussa opin viittomaan. Nyt olen kuurojen maailmassa, mutta vielä käyn kuulevassa maailmassa tavata kuulevia ja jutella heidän kanssa. Viiton sujuvsti viittomakielellä.. ja kännykällä viimeks pystyin kommunikoida isäni kanssa, nyt ei enää. Onhan tekstari keksitty :D
Kuulevan kanssa sujuu kohtalaisesti keskustelua, kuulen puhetta kuulokojen avulla ja luen samaan aikaan huuliolukua :o
Jos en saa asia ilmaissut oikein tai en ymmärtänyt mitä kuuleva sanoo, otetaan kynän ja paperin avuksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798