on oikeasti kuuro,kuuroutunut,huonokuuloinen???paljon on väkeä mutta ketkä on oikeasti kuulovammaisia(kauhea sana)?itselläni on kuulonalenema ja lapseni on syntymäkuuro,vammaisia emme mielestämme ole :) kivahan se on että ihmisiä kiinnostaa kuulo asiat ja viittomat/viittomakieli...olen pyörinyt täällä ja mietiskellyt että ketä täällä on oikeasti jotka kuuluvat kategoriaan kuurot.
kuka
6
685
Vastaukset
- Tepi74
Mulla on kans kuulonalenema ja kaipa nykysin
vois sanoo huonokuuloinen....Ehkäpä....
Ja opiskelen viittomakieltä nyt....Vielä,kun sen oppis kunnolla,niin olisi kiva ja sais ystäviä sitä kautta enempi.... - puer86
Olen kuulovammainen ja miettinyt myös että kuinkahan paljon täällä kuuroja liikuskelee...
Kuulovammainen on ainakin pitkä sana, mutta minua kuvaa enemmän sana kuuloNÄKÖvammainen... et silleen. En edes uskalla arvella mitä se on ruotsiksi tai englanniksi... - :o)
jonka kuuro tyyppi kertoi aikoinaan Sisko ja sen veli -nimisessä sarjassa:
Miksi kuuroa pitäisi sanoa? Kuuroksi, kuulovammaiseksi vai joksikin muuksi?
-Ei sillä ole mitään väliä, kun ei se sitä kumminkaan kuule! :DParas sarja mitä töllöstä on tullut viimeiseen 5 vuoteen! Siinä tosissaan heräteltiin ns. "normaaleita" ihmisiä. Kaikki ei sitä huumoria ymmärtänyt, mutta suotakoon se heille :)
T: muiden mielestä vammainen
- Taurus_74
Itse olen huonokuuloinen kuten papereissa sanotaan. Osaan viittoa aika hyvin kun olen ihan lapsuuden ajan ollut kuurojen koululla ja siellä käytettiin viittomia. Mut nykyään itse en osaa sanoa että osaanko vielä viittoa mut kaipa se on jäänyt hyvin mieleen. Olen elellyt aika paljon kuulevien seurassa ja puheen avulla pystyn juttelemaan myöskin käyttämään kännykkää ihan hyvin. Miten moni teistä pystyy käyttämään kännykkää siten että ei kirjoittele vain ainoastaan txt viestiä. Itse mieluummin soittelen vaikka ei aina saa selvää. Harjoittelemalla siitä oppii : D : ) vaikka alussa on hankalaa.
- -- :) --
.. vaikeasti huonokuuloinen ja sitä on syntymästä lähtien. Aluksi isäni huomasi etten kuule hyvin ja kertoi lääkärille, mutta lääkäri sanoi että kuulen. Olin siis kieletön 3 vuotta kunnes sitten opetella viittomia. Vasta koulussa opin viittomaan. Nyt olen kuurojen maailmassa, mutta vielä käyn kuulevassa maailmassa tavata kuulevia ja jutella heidän kanssa. Viiton sujuvsti viittomakielellä.. ja kännykällä viimeks pystyin kommunikoida isäni kanssa, nyt ei enää. Onhan tekstari keksitty :D
Kuulevan kanssa sujuu kohtalaisesti keskustelua, kuulen puhetta kuulokojen avulla ja luen samaan aikaan huuliolukua :o
Jos en saa asia ilmaissut oikein tai en ymmärtänyt mitä kuuleva sanoo, otetaan kynän ja paperin avuksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100