kuka

täällä

on oikeasti kuuro,kuuroutunut,huonokuuloinen???paljon on väkeä mutta ketkä on oikeasti kuulovammaisia(kauhea sana)?itselläni on kuulonalenema ja lapseni on syntymäkuuro,vammaisia emme mielestämme ole :) kivahan se on että ihmisiä kiinnostaa kuulo asiat ja viittomat/viittomakieli...olen pyörinyt täällä ja mietiskellyt että ketä täällä on oikeasti jotka kuuluvat kategoriaan kuurot.

6

662

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepi74

      Mulla on kans kuulonalenema ja kaipa nykysin
      vois sanoo huonokuuloinen....Ehkäpä....

      Ja opiskelen viittomakieltä nyt....Vielä,kun sen oppis kunnolla,niin olisi kiva ja sais ystäviä sitä kautta enempi....

    • puer86

      Olen kuulovammainen ja miettinyt myös että kuinkahan paljon täällä kuuroja liikuskelee...
      Kuulovammainen on ainakin pitkä sana, mutta minua kuvaa enemmän sana kuuloNÄKÖvammainen... et silleen. En edes uskalla arvella mitä se on ruotsiksi tai englanniksi...

    • :o)

      jonka kuuro tyyppi kertoi aikoinaan Sisko ja sen veli -nimisessä sarjassa:

      Miksi kuuroa pitäisi sanoa? Kuuroksi, kuulovammaiseksi vai joksikin muuksi?

      -Ei sillä ole mitään väliä, kun ei se sitä kumminkaan kuule! :D

      • Paras sarja mitä töllöstä on tullut viimeiseen 5 vuoteen! Siinä tosissaan heräteltiin ns. "normaaleita" ihmisiä. Kaikki ei sitä huumoria ymmärtänyt, mutta suotakoon se heille :)

        T: muiden mielestä vammainen


    • Taurus_74

      Itse olen huonokuuloinen kuten papereissa sanotaan. Osaan viittoa aika hyvin kun olen ihan lapsuuden ajan ollut kuurojen koululla ja siellä käytettiin viittomia. Mut nykyään itse en osaa sanoa että osaanko vielä viittoa mut kaipa se on jäänyt hyvin mieleen. Olen elellyt aika paljon kuulevien seurassa ja puheen avulla pystyn juttelemaan myöskin käyttämään kännykkää ihan hyvin. Miten moni teistä pystyy käyttämään kännykkää siten että ei kirjoittele vain ainoastaan txt viestiä. Itse mieluummin soittelen vaikka ei aina saa selvää. Harjoittelemalla siitä oppii : D : ) vaikka alussa on hankalaa.

      • -- :) --

        .. vaikeasti huonokuuloinen ja sitä on syntymästä lähtien. Aluksi isäni huomasi etten kuule hyvin ja kertoi lääkärille, mutta lääkäri sanoi että kuulen. Olin siis kieletön 3 vuotta kunnes sitten opetella viittomia. Vasta koulussa opin viittomaan. Nyt olen kuurojen maailmassa, mutta vielä käyn kuulevassa maailmassa tavata kuulevia ja jutella heidän kanssa. Viiton sujuvsti viittomakielellä.. ja kännykällä viimeks pystyin kommunikoida isäni kanssa, nyt ei enää. Onhan tekstari keksitty :D

        Kuulevan kanssa sujuu kohtalaisesti keskustelua, kuulen puhetta kuulokojen avulla ja luen samaan aikaan huuliolukua :o

        Jos en saa asia ilmaissut oikein tai en ymmärtänyt mitä kuuleva sanoo, otetaan kynän ja paperin avuksi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe