Kela hylkäsi jälleen hakemukseni

Hylätty_TAAS

Hain kahdelta kuulta sairauspäivärahaa työttömänä työnhakijana, kela se hylkäsi jälleen kerran hakemukseni ja lausunto oli kuin kopio viimekertaisesta hylkäyksestäni.

Näin tässä lukee:

Perustelut:

Hakemuksesi on hylätty, koska esitetyn selvityksen perusteella sinua ei voida pitää työkyvyttömänä. Työkyvyttömyydellä tarkoitetaan sellaista sairaudesta johtuvaa tilaa, jonka kestäessä henkilö on kykenemätön tekemään tavallista työtään tai työtä, joka on siihen läheisesti verrattavaa. Tavallisena työnäsi on pidetty elintarvikealan työtä.

Sinulla on todettu vuosien ajan lanneselän kipuoireistoa. Ojektiivisia sairauslöydöksiä ei ole todennettu.

Lääkitieteellisten selvitysten perusteella sinulla on sairaudesta johtuvia toimintakyvyn rajoituksia. Olemme arvioineet, että kykenet kuitenkin tekemään tavallista työtäsi.

Oikaisuvaatimus on hylätty, koska et ole esittänyt sellaista uutta selvitystä jonka perusteella annettua päätöstä voitaisiin muuttaa.


Eli tälläinen tapaus, lähinnä kiinnostaa mitä tuo sanamuoto: Ojektiivisia sairaslöydöksiä ei ole todettu??

ja voisiko joku oikeasti selventää tätä minulle, ja mitä ihmeen todistuksia ja näyttöjä minun pitää tästä kipeästä selästäni toimittaa ennenkuin minulle myönettään edes sairauspäiväraha? Miksi TK lääkäri minulle kuitenkin aina myöntää sairaslomaa kun käyn vastaanotolla ja näin siis jatkunut jo yli vuoden? ja sitten Kelan vakuutuslääkäri hylkää TK Ylilääkärin lausunnot välittömästi? Miten kipeä selän täytyy oikein olla että minua aletaan pikkuhiljaa jo uskomaan?

28

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Tuo ojektiivisia ilmeisesti pitäisi olla objektiivisia eli suomeksi: olet kertonut että selkäsi on kipeä , mutta tutkimustuloksista ei ole löytynyt mitään mikä tukisi kertomustasi. selän kiputiloissa on se ongelma että kipuhan ei näy esim. röntgen kuvissa ja lisäksi vakuutuslääketieteessä kipu ei oikeuta myönteiseen työkyvyttömyys päätökseen ( sairauspäiväraha tai eläke ) , jos olisit töissä niin kivun takia voi olla poissa töistä ja siten sairaslomalla ( jopa palkallisella ) eli siis sairasloma ei ole sama kuin sairaspäiväraha ja niihin on eri perusteet. Terveyskeskus lääkärit ovat usein todella huonoja kirjoittamaan lääkärin todistuksia ja sinun kohdallasi lääkärin pitäisi kuvailla erityisen tarkkaan työkyky ja toimintakyky eli miksi on päätynyt kirjoittamaan sairaslomaa eli tarkka selvitys selkäkipujen vaikutuksesta työhön ja muuhun päivittäiseen toimintakykyyn ja jos mahdollista niin käyttää esim. sofas asteikkoa ja siitä mahdollisimman tarkkoja lukuja ja tällä saada uskottavuutta lausunnolleen ja myös kliiniset tutkimus havainnot työkykyyn jos muita löydöksiä ei ole elikkä röntgen ym. kuvissa ei ole löytynyt mitään. Sitä en tiedä mitä teet sairaspäivärahalla jos olet työtön se kun ei ainakaan rahallisesti ole työttömyyskorvausta isompi yleensä ???

      • kiljusieppo

        Ei tutkita, joten mitään ei myöskään löydy. Ja mikäli tutkitaan, KELA-lääkäri kumoaa, potilasta näkemättä.
        Minua ei suostuttu edes ottamaan vastaan TK:ssa, paitsi lauantaina, kun ajoin Volvoni siihen oven eteen. Siis semmoisen lipan alle ja käyttäydyin muutenkin erittäin uhkaavasti.


    • LääkäriinLääkäriin

      Sairaslomaa myönnetään löysemmin perustein kuin sairaspäivärahaa. Sairaslomaa saa usein omalla ilmoituksella (oksettaa, pää on kipeä, selkä on kipeä jne.). Sairaspäivärahaan tarvitaan kuitenkin enemmän kuin vain pelkkä sairaana olevan oma tk-lääkärille annettu ilmoitus, kuten esim. psykiatrin lausunto (potilaalla on vaikea masennus joka on todettu vuosien hoitosuhteen aikana) tai lääkärin kirjoittama tosdistus siitä että "estien mukaan potilaan fyysinen toimintakyky on rajoittunut eikä oikea käsi toimi".

      Jos yrität hakea sairauspäivärahaa pelkällä selityksellä että "selkä on kipeä" tarvitaan siihen paljon muutakin todistukseksi kuin vain oma sanasi. Sinun pitää hankkia eri lääkäreiden lausuntoja ja ravata testeissä joissa löytyy jotain konkreettista tuon selkäkipusi todistukseksi. Jos sairaspäivärahaa ja siten työkyvyttömyyseläkettä saisi pelkällä omalla ilmoituksella niin silloinhan kaikki Suomen mustalaiset olisivat eläkkeellä heti 18-vuotta täytettyään.

      • eiolehelppoa

        sehän onkin mustalaisen elämän vaikeinta aikaa kun lapsilisät loppuu 17 vuotiaana ja eläkkeelle pääsee vasta 18 vuotiaana niin siinä pitää olla vuosi ilman tuloja !


      • gfggfghf
        eiolehelppoa kirjoitti:

        sehän onkin mustalaisen elämän vaikeinta aikaa kun lapsilisät loppuu 17 vuotiaana ja eläkkeelle pääsee vasta 18 vuotiaana niin siinä pitää olla vuosi ilman tuloja !

        Toimeentulotuki on isompi luultavsti kuin nuo.


    • tsemp

      Kipu on aina subjektiivinen tila, jota ei voi millään mittarilla mitata. Voit yrittää kertoa asteikolla 1-10 miltä se tuntuu, mutta kukaan toinen ihminen ei voi määrittää sen todenperäisyyttä. Vain potilas itse sen tekee.
      Epäoikeudenmukainen on Kelan lausunto, aivan pöyristyttävä!
      Hae oikaisua Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnalta, siellä sentään istuu jonkinmoista ammattilaista, joiden kytkennät ovat tarkassa syynissä.

      • Näin_on

        Näin on! Kyllä eläkkeelle tai vähintään pysyvälle sairaspäivärahalle pitäisi Suomessa päästä ihan vain omalla ilmoituksella. Kyllä lääkäreiden ja varsinkin kelan pitäisi uskoa jos joku sanoo ettei voi mennä töihin kun on niin kovat kivut. Kuka nyt tuollaisista asioista valehtelisi viralliselle taholle jotta pääsisi eläkkeelle?! Ei kukaan!


    • lääkäli

      Kuka vain voi sanoa, että selkä on kipeä. Kun lääketieteen keinoin ei löydy mitään sairautta tai vammaa, joka kivun aiheuttaisi eli objektiivista näyttöä ei ole, potilaan väite kivusta ei paljoa paina. Kipu sinänsä ei ole sairaus, ei silloinkaan, kun se on potilaan todellinen kokemus.

    • Joopajosojoo

      Hanki alan asiantuntijalääkäriltä B-lausunto joka on hyvin perusteltu ja jolla sinulle myönnetään sairaslomaa toistaiseksi. Lisäksi B-todistukseen pitäisi kirjata, että mitä kuntoutustoimia tms. sinulle suositellaan ja miten pääset niiden piiriin.

    • 232323323232

      jos saikkua on saanut vain sanomalla tk-lääkärille että selkä on kipeä eikä asiasta ole mitään muuta todistusta kuin sairaan itsensä kertoma todistus niin ei mikään ihme että kela ei ole myöntänyt sairaspäivärahaa

      homman tueksi pitää olla jotain konkreettistakin, kuten tutkimustuloksia tai jos niitä ei voi saada niin sitten jotain pidempää hoitosuhdetta jossa oireet on todettu luotettavasti ja sellainen sairaskertomus jossa on kuvattu oireiden vaikutusta potilaaseen, pohdittu oireiden syitä ja esitetty ehdotuksia niiden hoitamiseksi. tuollaista lausuntoa ei saa ihan noin vain menemällä tk-lääkärille päivystykseen valittamaan kipeää selkäänsä

      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Joo kyllä toi tapaus vaikutti siltä , että ei sairaspäivärahaa kuulukkaan saada tuossa tapauksessa ja mitä tekee sairaslomalla / sairaspäivärahalla jos on työtön ???


      • öhjhjkklhkhhkl
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Joo kyllä toi tapaus vaikutti siltä , että ei sairaspäivärahaa kuulukkaan saada tuossa tapauksessa ja mitä tekee sairaslomalla / sairaspäivärahalla jos on työtön ???

        Sillä pakoillaan työkkäriä ja sossua, sillä jos ilmoittaa työkkäriin ettei ota työtä vastaan koska on selkä kipeä, niin työkkäri katkaisee työmarkkinatuen ja sossu alentaa perusosaa 20 tai jopa 40 prosenttia pariksi kuukaudeksi kun on itse laiminlyönyt ensisijaisen etuisuutensa (työmarkkinatuki) saamisen. Sossulle asia olisi ok jos kela maksaisi sairauspäivärahaa, mutta täysin ilman tuloja olevan hakijan ei sossukaan kovinkaan pitkään anna rauhassa kotona maata ellei sitten kyseessä ole juoppo tms.


      • tsemp

        Kyllä työttömän sairauspäiväraha on hieman suurempi kuin perustyömarkkinatuki. Kun ihminen sairastuu, hän yleensä joutuu myös käyttämään lääkkeitäkin. Ja nekin maksavat extraa, joten on hyvin perusteltua toivoa no. sairauspäivärahaa Kelalta.
        Edelleen olen potilaan puolella tässä tapauksessa. Selkäkipu on pirullinen kaveri, joka vaikeuttaa kaikenlaista toimintaa ja arjessa selviytymistä.
        Näinä kurjistamisaikoina jokainen terkkari säästää tutkimuksissa, joten hoitoon ei pääse! Olen tätä samaa ongelmaa pohtinut täällä kipulääketokkurassa. Selkäkivut voivat johtua niin monesta syystä, nikamavaivoista syöpään, joten määrärahojen niukkuutta jaetaan enemmän kuin usein ja potilas kotiutetaan sen suuremmin tutkimatta.
        Tähän on tultu ja tämä on arkipäivää.


      • Hylätty_TAAS

        Joo kyllä minulla on tässä selkeitä vikoja sekä löydöksiä lääkäri löytänyt ja todennut, en minä viitsi aivan turhasta valittaa ja kulkea tuolla lääkärissä alvariin. Minulla viimeksi silmämääräisesti todettiin toinen jälka lyhemmäksi, ja lantiot eri tasalla sekä hartia toinen alempana ja pää hieman vinossa, näistä tosin ei ole kuin maininta b todistuksessa, odotan edelleen aikaa tarkempiin fysiatrin tutkimuksiin ja liitän ne liitteeksi seuraavaan hakemukseen. Minulla on siis kuvat selästä ja siinä todettu alkavaa kulumaa nikaman välilevyissä(rappeuma) oli kirjoitettu b todistukseen, ja lisäksi minulla on diabetes tablettihoitona. Olen kärsinyt jo ihan lapsuudesta asti tästä selästä ja lääkäri arveli että kivut voivat hyvinkin johtua tuosta kun selkä vääristynyt eri pituisten jalkojen vuoksi? En sitten tiedä millaisia tarkempia tutkimuksia ja mittauksia siellä fysiatrilla suoritetaan ja onko niistäkään tuloksista riittävästi lisäapua sairaspäivärahan saamiselle? Ei tällä minun selällä todellakaan enää tehdä mitään fyysistä työtä enää ja jos alan rehkimään niinkuin se muka olisi kunnossa niin en tiedä millaiset kivut ja säryt iskee tai jopa leikkaus jos jalat alkavat puutua. Täällä joku jo kirjoitti että näin yritän paeta töitä työkkärissä, asia nyt vaan ei ole niin ja tiedän sen itsen hyvinkin varmasti, selkä on mennyttä ja sen minun pitää vaan pystyä osoittamaan tarpeeksi hyvin eri todistuksilla kelalle, sillä minun tarkoitus on siirtyö työkkäristä seuraavaksi työkyvyttymyyseläkkeelle jo pelkästään melko korkea ikänikin puolesta työmarkkinoilla.


      • einiinvain

        Minullakin on eri pituiset jalat, minkä huomaa heti silmämääräisestikin. Selkä on monesti kipeä. Eläkkeelle pääsin 63 vuotta täytettyäni. Eri mittaiset jalat ei ole sairaus..
        Diabetes ei oikeuta eläkkeelle, ei vaikka olisi insuliinihoitoinen, paitsi jos on linja-autonkuljettaja tms., eikä voida enää kouluttaa muuhun työhön. On monia sairauksia, joiden kanssa eletään normaalia elämää. Varsinkin tablettihoitoinen diabetes on sellainen. Itselläni on kilpirauhassairaus. Siihen on lääke. Ei puhettakaan eläkkeestä sen perusteella. Monella on verenpainetauti, ei haittaa työntekoa.

        Siis sairauskaan sinänsä ei ole eläkkeelle pääsyn peruste. Sairaudesta pitää olla työn estävä haitta tai toimintakyvyn rajoitus. Eikä muuhun työhön kouluttaminen ole mahdollista.


      • OpiLukemaan

        Tyhmä! kirjoittaja tuskin väittää että eripituiset jälat olisivat sairaus, vaan että niistä on aiheutunut varmasti huomattavaa kulumista ja siksi selkä ja lantio kipeytyvät ja täten haittaa arkipäiväisiä touhuja.


      • rtjfjfj
        öhjhjkklhkhhkl kirjoitti:

        Sillä pakoillaan työkkäriä ja sossua, sillä jos ilmoittaa työkkäriin ettei ota työtä vastaan koska on selkä kipeä, niin työkkäri katkaisee työmarkkinatuen ja sossu alentaa perusosaa 20 tai jopa 40 prosenttia pariksi kuukaudeksi kun on itse laiminlyönyt ensisijaisen etuisuutensa (työmarkkinatuki) saamisen. Sossulle asia olisi ok jos kela maksaisi sairauspäivärahaa, mutta täysin ilman tuloja olevan hakijan ei sossukaan kovinkaan pitkään anna rauhassa kotona maata ellei sitten kyseessä ole juoppo tms.

        Tajuaisit edes miten ymmärtämättömän sydämetön olet.
        Itse kipujen kanssa jo 20 vuotta taistelleena tiedän kuinka juuri kipu lamauttaa ja estää toimia, se valvottaa, estää, ja aiheuttaa kipukohdan toimintakyvyttömyyttä. Kipujen ohella paikat vähitellen jäykistyy ja vaikeuttaa arjen toimintakykyä ja hyvä kun jos pystyy huolehtimaan itsestään. Jäykkyys ja toimintakyvyn menetys on kova pala purtavaksi, mutta sen kanssa oppii elämään tunnustamalla itselleen tosiasiat ja hyväksymällä sen jota et voi muuksi muuttaa.
        MUTTA kipuihin et totu koskaan ja sen kanssa ei opi tulemaan sinuiksi, sitä ei kykene hyväksymään ja se tekee elämästäsi sietämättömän, välillä kipuun ei saa apua edes sairaalassa annetut kipupiikit. Kipu valvottaa, kipu estää kävelyn, vessassa käynti avunkin turvin on vaikeaa, autossa istuminen välillä mahdotonta ja kas, syynä esteeseen on kivut.
        Tuossa muutama fakta asiasta.


    • pääkipiä

      Nyt sattuu näiden lukeminen siihen malliin että en voi lähteä töihin. Saanko saikkua?

    • mätäsysteemi

      Ei auta kuvauksien löydökset , ei 4 lääkärin ja työvoima tston eläke suositukset , 15v sairaana ja kela hylkää kaikki perusteitta ,vakuutusoikeuksia käyty 3. kertaa,lääkärit vastaan kela, ihmetellään miksi työttömyysluvut nousee , missä julkaisut tilastoista kelan päätöksistä ja niiden muutoksista ? salataan tietoisesti, että semmoista politiikkaa ja haukutaan ihmisiä laiskoiksi .

      • erttyuy

        Aivan samaa mieltä, yhteiskunnassa on mielivaltaa, ja poljetaan heikompien turvaa.
        SSS miehet ovat Stubbia lukuunottamatta julistaneet uskontoaan, ja silti heidän päätöksensä kielii Jumalan vastaisesta, sen minkä teette yhdelle pienemmistä sen.teette minulle.
        Kansalaisen pitää toimia oikeudentajunsa ja omatuntonsa puitteissa, ja olisi syntiä olla työttömänä työnhakijana, jos omatuntonsa kertoo sen olevan väärin, sillä sairaana tai työkyvyttömänä olessasi sinun kuuluu oikeasti olla sairauspäivärahaoilla, ja se on se oikea osoite riippumatta siitä onko sinulla työpaikka tai ei.
        Ei ole samantekevää oletko työtön, tai työkyvytön, mikäli olet sairas. Outoa kun vaikuttaa ikävästi siltä, että mikäli olet työtön olet hylkiö, laiska ja lintsari riippumatta entisestä työurastasi, sinikkyydestäsi, ahkeruudestasi ja tunnollisuudestasi ja usein ikävä tunnustaa, mutta mikäli sinulla on ongelmia terveydessäsi, jotka jo työssä ollessasi on vaikuttanut toimintakykyysi ja työkykyysi, niin sinikkyydestäsi riippumatta juuri sinut on irtisanottu tuotannollis-taloudellisin perustein. Eli usein työkyky on jo heikentynyt työssä ollessasi ja usein kokemukseni mukaan työntekijät pyrkivät salaamaan vajavaisuutensa mikäli se suinkin onnistuu, mutta kyllä sen siitäkin huolimatta huomaa.


      • Samakoäsken
        erttyuy kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä, yhteiskunnassa on mielivaltaa, ja poljetaan heikompien turvaa.
        SSS miehet ovat Stubbia lukuunottamatta julistaneet uskontoaan, ja silti heidän päätöksensä kielii Jumalan vastaisesta, sen minkä teette yhdelle pienemmistä sen.teette minulle.
        Kansalaisen pitää toimia oikeudentajunsa ja omatuntonsa puitteissa, ja olisi syntiä olla työttömänä työnhakijana, jos omatuntonsa kertoo sen olevan väärin, sillä sairaana tai työkyvyttömänä olessasi sinun kuuluu oikeasti olla sairauspäivärahaoilla, ja se on se oikea osoite riippumatta siitä onko sinulla työpaikka tai ei.
        Ei ole samantekevää oletko työtön, tai työkyvytön, mikäli olet sairas. Outoa kun vaikuttaa ikävästi siltä, että mikäli olet työtön olet hylkiö, laiska ja lintsari riippumatta entisestä työurastasi, sinikkyydestäsi, ahkeruudestasi ja tunnollisuudestasi ja usein ikävä tunnustaa, mutta mikäli sinulla on ongelmia terveydessäsi, jotka jo työssä ollessasi on vaikuttanut toimintakykyysi ja työkykyysi, niin sinikkyydestäsi riippumatta juuri sinut on irtisanottu tuotannollis-taloudellisin perustein. Eli usein työkyky on jo heikentynyt työssä ollessasi ja usein kokemukseni mukaan työntekijät pyrkivät salaamaan vajavaisuutensa mikäli se suinkin onnistuu, mutta kyllä sen siitäkin huolimatta huomaa.

        Unohtui, että todellinen syy irtisanomiseen perustuu useinmiten työkykyysi. Ymmärrän tietenkin työnantajan tekoakin, mutta miksi syyllistetään vain työtön.
        Ja kuten usein toiminnakyvyn heikentyminen terveyden vuoksi vie lopulta kokonaan työkyvyn.


    • 567jhhj

      Viet asian oikeuteen ja voitat ja kela joutuu maksamaan korvauksia viivästyskorkoineen ja korvauksia aiheutuneista haitoista ja vahingoista, sekä maksavat oikeudenkäyntikulusi. Alla olevasta linkistä saa ohjeita miten kela, vakuutusyhtiö, vakuusoikeus yms voitetaan oikeudessa.

      http://ala-sairastu-vakavasti.blogspot.fi/

      • jfvijgribj

        Hah hah ! onnea yritykselle ! Luuleeko joku tosiaan , että kela ja eläkeyhtiöt voitetaan jonkun nettiin laittamilla ohjeilla ? Turha luulo , sitten kun olet niin sairas että et pysty edes tänne kirjoittelemaan niin sitten saat ehkä noi etuudet.


      • Meriittaa

        Asiatonta nauraa vakavalle asialle. Hyvä kun asiaa pidetään tapetilla, jotta vähitellen saataisiin yleisen paineen vuoksi joskus muutos tähän epäoikeudenmukaisuuteen.
        Ikävää kun esimerkki tapauksessa potilaan edun sijaan olisi aistittavissa valtapeliä tai mahdollisesti maksaja yrittää laistaa velvollisuuttaan?
        Kun vastaava tilanne sattuisi omalle kohdalle olisi se totinen paikka.
        Veljeni tytär taisteli lapsensa oikeudesta vajaatoiminnastaan huolimatta lähikouluun joka ei edennyt toivotusti, mutta peräänantamaton äiti otti yhteyttä mediaan joka teki asiasta TV ohjelman ja lopputulos oli loistava ja lapsi pääsi lopulta toivomaansa kouluun jossa aiemmin jo opiskeli hänen siskonsa. Loppu hyvin kaikki hyvin. Tai ei sen noin pitäisi mennä, vaan asian olisi pitänyt heti hoitua, kun siitä ei edes tullut kunnalle lisämenoa.


    • JuupaDaapaDiipa

      Minkä Kela kieltää, Sossu myöntää....

    • oikeuttasiskoseni

      Sairaiden oikeusturvan vuoksi olisi tärkeää, että oikeus tapahtuisi lainkirjainta noudattamalla ja maksajan osoite olisi se taho, jonka kuuluisi maksaja oikeasti olla. On hullua juoksuttaa ihmisiä luukulta toiselle, se vie resursseja toisaalta ja myös voimia hakijalta.
      Sairauspäiväraha korvaus tulisi olla selviö mikäli lääkäri on sinut kertalleen todennut sairaaksi.
      Ihmisillä tulisi olla yhtälainen oikeus päivärahaan katsomatta paikkakunnasta, varallisuudesta, työttömyydestä tai lääkärin kirjoitustaidoista ja osaamisesta kirjoittaa lausuntojaan ja tiedoista miten sairautesi vaikuttaa työkyvyttömyyteesi.
      Ei ole potilaan vika jos lääkäri ei osaa selvittää asiaa, niin siksi pitäisi olla tärkeässä roolissa itse kuvaamasi rajoitteet ja työnkuva ja miten terveydentilasi vaikuttaa työssä selvitymiseen.
      Kyllä sairauspäiväraha oikeus pitäisi olla turva joka tulisi olla siltä varalta, että sairastut ja lääkärintodistus pitäisi olla siitä riittävä todiste.
      Mikäli sitten sairauspäivärahakauden jälkeen alle 50 vuotias hakee työkyvyttömyyseläkettä niin olisi tuon lakisääntöisen sairauspäiväraha oikeuden päättyessä tarkoin selvitettävä olisiko kyseisellä henkilöllä mahdollisuuksia parantua tai realistisia mahdollisuuksia tehdä jotain muuta työtä. En käsitä että vanhoja kehäraakkeja enää yritettäisiin kuntouttaa, sillä katson sillä olevan hyvin epärealistiset onnistumismahdollisuudet mikäli hän on lähellä 60 v ikää, joten katson että hänet olisi parasta pasittaa kortistosta tai työpaikaltaan sairauspäivärahoilta suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle.

    • eikivaa

      Et ole ongelmasi kanssa yksin. Otan osaa.

    • Tyäöukko24636

      Sano lääkärille että antaa sinulle lähetteen osaavalle henkilölle ja kirjoittaa lääkärintodistuksen "odottaa tutkimuksia" Tällä tavalla olen itse aina saanut lahdessa sairauspäivärahan varmasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe