Halaukset ja kättelyt

Halatakko

Oletko halannut tai kätellyt ketään? Kaipaatko sitä, että joku tekisi niin?

93

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      Voi että, miten monta kertaa silloinko tykkää toisesta tekis mieli puristaa niin että koskee, hellästi halaten et hyvältä tuntuu.
      Se ei kato paikkaa vaikka lepikossa.
      Muistu mieleen, vaikka kaikkia ei pitäisi kertoa oltiin itärajan tuntumassa Haapajoella uimasillaan alasti, vaimo rakas otti kaulasta kiinni , tiiätkö mitä ukkoseni no mitä.... meille on itämässä lapsi....oooh johan on herrane aeka sentään nyt minua ihan pyöryttää sitten purisistin hellästi voi tätä onnea.
      Tämä on tosi ei satu, vaan aena muistuu hetki, se siitä nyt täyty vakavoitua, hempeily sikseen.

      • hallaavaan

        Tosiläheistä henkilöä minulla ei nyt ole. Minulle on jäänyt mieleen halaus muutaman vuoden takaa. Asuin poikkeuksellisesti pidemmän aikaa miesystäväni luona ja kysäisin onko hän jo kyllästynyt. Hän ei sanonut mitään, tuli vain ja halasi. Hänellä oli tapana halata vaikkapa silloin kun lieden ääressä laitoin ruokaa. Tuon halauksen jälkeen hän menehtyi melko pian. Nykyään kyllä halailemme lasten ja lastenlasten kanssa. Ja myös satunnaisesti tilanteen niin kehittyessä kenen vaan kanssa.


      • ent.siivoojaparka
        hallaavaan kirjoitti:

        Tosiläheistä henkilöä minulla ei nyt ole. Minulle on jäänyt mieleen halaus muutaman vuoden takaa. Asuin poikkeuksellisesti pidemmän aikaa miesystäväni luona ja kysäisin onko hän jo kyllästynyt. Hän ei sanonut mitään, tuli vain ja halasi. Hänellä oli tapana halata vaikkapa silloin kun lieden ääressä laitoin ruokaa. Tuon halauksen jälkeen hän menehtyi melko pian. Nykyään kyllä halailemme lasten ja lastenlasten kanssa. Ja myös satunnaisesti tilanteen niin kehittyessä kenen vaan kanssa.

        Mitä opimmekaan tuosta. Älkää koskaan menkö halailemaan lieden ääressä puuhailevaa vaimoanne.


    • ent.siivoojaparka

      Niinkun, että koskaan? No tottakai.
      Tänään viimeksi kättelin kuorsaustohtoria.
      Se halailu näyttää olevan nuoremman sukupolven yleinen tervehtimistapa. Likat, niitten kaverit, entiset vävykokelaat... minua halailevat aina kun tavataan ja erotaan.
      Oman ikäpolveni kanssa vain heilautetaan kättä sopivan basillietäisyyden päästä.

      • 1eero

        Joo nii jotkut asiat jää mieleen pysyvästi olkoon ikäviä tai mitä muuta.
        En tiedä toisia luulen kummiski, mitä vanhemaksi tulee minä ainaski nii vanhat elämämiset putkahtaa silloin tällöin esiin mitä se haittaa sillo tietää ettei demetia vaivaa.


    • Joka päivä halailemme lutusen kaa ja pojan kaa kanssa jos se on lähdössä jonnekin useammaksi päiväksi tai tulee jostain reissusta. Tyttären ja hänen miehensä kaa halaamme kerran viikossa kun käyn heillä. samoin lapsenlapsien kaa. Halaan hyviä kavereita tavatessa ja erotessa, samoin sukulaisia ja perheenjäseniä yleensäkin. Kuuluu normaaliin arkielämääni sekä halaukset, että kättelyt. Kättelin viimeiksi laatoittajaa eilen aamulla kun se tuli laittaan saunan ja pesutuvan lattiaa.

      • 1eero

        Kun tässä ei nukuta ni voi valvoa ei hattaa mitään.
        Halausta ei se loppujen lopuksi ole tärkeä kyllä läheisyyden tuntee, miten minä ainakin varppi toinenkin se vaan on läsnä ilman sanoja halausta se on tunne.


    • Rakastan.rankakasaa

      En hiivanterissa ota riskejä tänä tautisena maailman aikana, tiiä mitkä lutu pöpöt ja imellyssiirapit tarttuu, raaka mies ei halaa kuin koivuhalkoa ja sitäkin salassa kuin salarakasta.

      • Hyvä kirjoitus, lyhyt ja ytimekäs, tekisi ihan mieli vastata,
        että voi kunpa oisin rankakasa tai koivuhalko.
        Mutta en kuiteskaan kehtoo, siinä olis liikaa sitä imellyssiirappia.


      • Hellimöitämaailmaan

        No ilimankos ne raa'at miehet kuoloot pois niin nopiaan.


    • 1eero

      Pöpö pelko, eikö nykyään kehoteta lapsen hoidossa sillee mitä enemmän paskassa lasta pyörittää sen immuuniksi tulee tauteihin, taitaa pitää paikkansa nykyään ei meikäläinen pahemmin sairasta, kiitos paskasta ja sen tehokkuudesta.

    • Halailuherkkyys lienee sekin luonteenpiirre. Toisilla on se yksityisyyden reviiri pienempi kuin toisilla. Minä esimerkiksi en pidä siitä että tuntemattomat ihmiset tunkee iholle, läheiset on eri asia. En halaile tuntemattomia. Ja se ei johdu pöpökammosta. Virtuaalistikin voi halata, vaikkei sitä ääneen sanokkaan :D.

    • käspäevee

      En halaile muita kun omaa kultaani, en pidä vieraiden halailusta.

    • Psykoterapeutitar

      Lapsenlapsia halailen :-)

    • Ketähän minä muutama päivä sitten halasin, kun siitä lahjaksi sain flunssan.
      Parasta, rakasta ystävääni ainakin ja äitiäni. Mutta en peruisi halauksia sittenkään.
      Viimeksi kättelin Lapin reissun matkakavereita, kun Kuopiossa itsemme toisillemme esiteltiin.
      Kotona halataan joka päivä, vaan harvoin kätellään. Joskus miestä kättelen, kun hän on jotain erityisen ansiokasta saanut aikaan. (Nauruhymiö)

    • Halauksiakin on niin monta eri sorttia, mutta sellanen kunnon rutistus...ei sitä edes tarjoo muut kuin ihan läheiset, kyllä se niin iholle tulee. Mutta se tekee hyvää sekä sielulle että kropalle että on joku jota halata ja ja joku joka halailee ja yleensäkin ihokontakti on psyykisesti tärkeää vanhenevallekin ihmiselle.

    • Halauksiakin on niin monta eri sorttia, mutta sellanen kunnon rutistus...ei sitä edes tarjoo muut kuin ihan läheiset, kyllä se niin iholle tulee. Mutta se tekee hyvää sekä sielulle että kropalle että on joku jota halata ja ja joku joka halailee ja yleensäkin ihokontakti on psyykisesti tärkeää vanhenevallekin ihmiselle.

    • Halausta ei voi kaivata ennen kuin halataan.
      Halatessa huomaa.
      Ystävää on hyvä kätelläkin.
      Nämä naiset täällä alempana.
      Mukava aapee-kaksikko, ovat naisia joille haluaisin olla halivana Hämä-Häkkinä.
      8-raajaisena.

      Pussit vaan molemmille :)

      H.

      • Pakko on tarkentaa.
        Muitakin naisia kun nyt innostui perääni.
        Minä tarkoitin Ancelinaa ja Palomaa.
        Tietysti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Pakko on tarkentaa.
        Muitakin naisia kun nyt innostui perääni.
        Minä tarkoitin Ancelinaa ja Palomaa.
        Tietysti.

        H.

        Ja Tiina, herranjestas.
        Tuo hoikkeliini.

        H.


    • Halauskiintiöni on 10kpl/pv, sen pitää täyttyä. Halaan lapsia varsinkin, mutta myös kaikkia muita sukulaisia.
      Vieraita kättelen, se on kiintiötöntä. Mutta olen huomannut että jos joku kättelee mua veltosti, niin kättelen seuraavaa entistä tiukemmin. Että olisiko joku kiintiö sitten kuitenkin tuossa puristusvoimassa.

    • Heikunkeikku

      En ole tyyppi, joka haluaa joka ihmisen kaulaan kiepsahtaa.
      Enkä tykkää, jos ängetään kaulaan roikkumaan.
      Normaali kättely on ihan jees. Mut ei mitään Vetelää kättä ole kiva puristaa. Tuntuu ku kädes oli joku hyytelöpallo :) Ei ei, kunnon puristus se olla pitää.

      Muuten uskokaa tai älkää, niin AINA kun meen pojan luo, niin kättelen lapsenlapsia. Oli hauskaa silloin, kun nuorin lapsenlapsi oli pieni vauva. Aina otin vauvan käden käteeni ja sanoin nauravin suin "päivää-päivää". Hän oli jotain 10kk ikäinen kun taas menin heille käymään ja kun hän minut näki, ojensi aivan innoissaan kättään (eka kerta ihan itse) minua kohti. Sen jälkeen hän aina on tullut kättelemään minua.
      Se kättely kyllä heidän kanssaan tapahtuu niin, että ensiksi kätellään "virallisesti" ja sitten vedän kättä itseäni kohden niin, että saan lapsen syleilyyni. Elikkä lapsenlapsia sekä kättelen, että halaan.
      Kaks vuotta sitten kävin hakemassa nuorinta lasta hoidosta. Juttelin siinä pihassa perhepäivähoitajan kanssa. Lapsenlapsi tuli siihen viereeni ja kätteli ja tuli lähelle kuiskaamaan: "Et sä oo kätellyt Tuulaa." Nauroin ja selitin Tuulalle, että meillä on aina tapana kätellä ja me ei olla vielä kätelty. Ojensin käteni ja niin lapsikin oli tyytyväinen kun kättelin Tuulaa.:)

    • InhoanVelttojaKäsiä

      Perheen ja lähisukulaisten kanssa halaillaan, mutta siinä menee raja. En pidä vieraiden halailuista, enkä kättele ellei tilanne ole sellainen että kättelemättömyys koettaisiin epäkohteliaaksi ja itselleni epäedulliseksi (esim. työhaastattelu).

      • hyhyhyh

        Sama täällä. Veltto käsi tuo mieleen kuolleen kalan tai käärmeen.


      • kun-ei-nuoriakaan-enää

        arvatkaas kiinnostaaks naisii alkaa kättelee jotain velttoa mulkkua, ei todellakaan.


    • Ai niin, onhan niitä spontaanejakin halauksia, esimerkiksi kun saa kukkia tai lahjan joltain niin kyllä silloin yleensä antajaa halataan. Jos nyt ei ihan murskaksi rutisteta mutta ainakin sellainen keveä käsi olkapäälle ja posken hipaisu kuuluu melkein kuin käytöstapoihin.
      (Hunkszille lupaan halit jos joskus tapaamme ;)

      • Jos sinä lupaat häntä halata, niin pakko kai se on minunkin. Helppo luvata, sillä tuskin koskaan hunkszin kanssa kohdakkain osumme.
        Sitä häviävän pientä mahdollisuutta ajatellen rakentelen vähintään parimetriset, kokoontaitettavat tekokädet. Ettei hän pääse ihan iholle puskemaan.
        Tästä lähtien otan ne mukaani jokaiselle Stadin käynnille, kaiken varalta.
        (Leveää hymyilyä)


    • RealistiN

      Töissä meillä yksi halailija-koskettelija-äijä, tuli kesällä firmaan. Itse olen kiertänyt tyypin mahdollisimman kaukaa. Viikolla kuulin ainakin kahden tehneen hänestä valituksen esimiehelle, saa nähdä väheneekö lähentely vai tuleeko lähtöpassit.

    • joopastajoo

      Lapsenlapsia halailen.
      Yllätyshalaus tuli toissapäivänä kun näin tuttavani pitkästä aikaa.
      Tuttavien kanssa halailen tilanteen mukaan, yleensä jos on pidempi aika tapaamisesta, onnitellessamme, tai muutenvaan tilanteesta riippuen.

      Kätellyt olen viimeksi maanantaina lääkäriä. Yleensä eivät lääkärit kättele, tällä lääkärillä on tapana kätellä aina.

    • Aivan eri asia halaileeko tuntematon esim. töissä tai perheenjäsen.
      Fyysinen kontakti voidaan kokea joko häiritsevänä, tunkeilevana tai sitten se luo lämpöä, läheisyyttä ja hyvää mieltä. Riippuu täysin halailijasta ja halauksen kohteesta ja minkälainen heidän suhteensa on.

    • Läheiset ja parraat ystävät lähellä, ei totta vie halailla eikä kätellä, muuten vain jokaisen kanssa oma yhteinen tapamme.
      Läheiset kaukana aina halataan kun nähdään ja erotaan, niistä lähtöitkuista en tykkää sitten yhtään, mutta, onneksi ne tuntee mun niin hyvin.
      Pari rakasta vertaisryhmää, siellä aina halataan, se tuntuu niin ihanan lämpimältä, koska asiat tunnetaan ja tiedetään. Tavataan yleensä parin kolmen kuukauden välein.
      Asiakkaitani halaan jos joku pyytää. Muutaman kanssa tullut tavaksi.
      Kaikkia, läheisiä, ystäviä ja asiakkaita ja kylän miehiäkin jos olen lahjonnan kohteena. Silloin se on mielestäni lämmin kiitokseni.

    • Mistä lie pesiytynyt tuo halausvillitys.
      Ei tuota ennen halailtu edes oman peheen kesken, ja hyvin on pärjänny ilmankin. Kättely riittää tutuimpien kesken.
      Onko naisilla joku läheisyydentuska, kun niillä tuota halaustautia esiintyy enemmän.
      Luojan kiitos, ettei tapa ole levinnyt miestenväliseksi, iho tulee jo kananlihalle pelkästä ajatuksesta.
      Itse en kyllä halauksiin aloitetta tee. Halauksia oon saanu aika paljon, mutta en kyllä ymmärrä koko touhua, jos ei isompia tunnesiteitä ole.
      Se nyt vaan on tällaista, ja siihen on jollakin tapaa yritettävä sopeutua.

      • Ei todellakaan ennen halailtu nykyiseen malliin ja se oli ikävä juttu. Miten monet tunnesolmut mahtavat olla jo lapsuudesta lähtöisin, jos eivät edes vanhemmat koskaan halanneet. Toisiaan eivätkä lapsiaan, vaikka sillä olisi voinut osoittaa tunteitaan toista kohtaan. Eikä monessakaan talossa sanottu, että rakastetaan, pitäisihän se nyt ilmankin tietää. Eihän sitä tarvitse lausua kuin kerran eläessään.
        Tai silloin jos tilanne radikaalisti muuttuu, että nyt en enää...hyvähän se silloin on ilmoittaa, ettei toinen elä harhaluuloissaan, jotta kyllä se vieläkin rakastaa.
        Kaipa te miehet olette jäyhempiä kuin me naiset, ajattelette, että "kuule nyt tuota siinä".. jos mies teitä halaamaan pyrkii.
        Itse olen huomannut kehitysvammaisen lapseni kaipaavan halauksia ja toisen läheisyyttä. Hän on huomattavasti rauhallisempi ja iloisempi, kun häntä riittävästi päivän mittaan halailee ja pusuttelee.
        Raivarin iskiessä pelkkä vieressä istuminen ja kiinni pitäminen rauhoittaa kummasti.


      • ent.siivoojaparka

        Kylläpähän se halailemalla tervehtiminen ja nenän kahtapuolta pussaaminen on tullut näitten kultturinrikastuttajien mukana tänne pohjoismaihin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ei todellakaan ennen halailtu nykyiseen malliin ja se oli ikävä juttu. Miten monet tunnesolmut mahtavat olla jo lapsuudesta lähtöisin, jos eivät edes vanhemmat koskaan halanneet. Toisiaan eivätkä lapsiaan, vaikka sillä olisi voinut osoittaa tunteitaan toista kohtaan. Eikä monessakaan talossa sanottu, että rakastetaan, pitäisihän se nyt ilmankin tietää. Eihän sitä tarvitse lausua kuin kerran eläessään.
        Tai silloin jos tilanne radikaalisti muuttuu, että nyt en enää...hyvähän se silloin on ilmoittaa, ettei toinen elä harhaluuloissaan, jotta kyllä se vieläkin rakastaa.
        Kaipa te miehet olette jäyhempiä kuin me naiset, ajattelette, että "kuule nyt tuota siinä".. jos mies teitä halaamaan pyrkii.
        Itse olen huomannut kehitysvammaisen lapseni kaipaavan halauksia ja toisen läheisyyttä. Hän on huomattavasti rauhallisempi ja iloisempi, kun häntä riittävästi päivän mittaan halailee ja pusuttelee.
        Raivarin iskiessä pelkkä vieressä istuminen ja kiinni pitäminen rauhoittaa kummasti.

        Se on näiden äitelöiden TV-sarjojen ansiota, jos alkaa miettimään, että jotkut tunnesolmut on lapsuudesta perisin, jos kotona ei halailtu.
        Jos riskissä kunnossa oleva mies sanoo saavansa jotai puolituttujen naisten halauksista, se on teeskentelijä.
        On niitä sellaisia halauksia, että katsotaan silmiin ja silitetään tukkaa, mutta se on sitten toinen juttu.
        Siinä on jo tällaiselle isokätiselle pulma, että millä asteikolla sitä siin halatessa puristetaan, ettei ole ihan plääh-juttu.
        Oon minä jotenkin onnistunut, ei ole kukaan mennyt siniseksi, eikä kukaan ole jäänyt haukkomaan henkeään.
        Ennen ei halailtu, ei ollut edes puhelimia. Nyt on kaikki mahdollisuudet pitää yhteyttä toisiin mutta ihmiset on siitä huolimatta häjympiä ja julmempia toisia kohtaan kun ennen.


      • k-kotton kirjoitti:

        Se on näiden äitelöiden TV-sarjojen ansiota, jos alkaa miettimään, että jotkut tunnesolmut on lapsuudesta perisin, jos kotona ei halailtu.
        Jos riskissä kunnossa oleva mies sanoo saavansa jotai puolituttujen naisten halauksista, se on teeskentelijä.
        On niitä sellaisia halauksia, että katsotaan silmiin ja silitetään tukkaa, mutta se on sitten toinen juttu.
        Siinä on jo tällaiselle isokätiselle pulma, että millä asteikolla sitä siin halatessa puristetaan, ettei ole ihan plääh-juttu.
        Oon minä jotenkin onnistunut, ei ole kukaan mennyt siniseksi, eikä kukaan ole jäänyt haukkomaan henkeään.
        Ennen ei halailtu, ei ollut edes puhelimia. Nyt on kaikki mahdollisuudet pitää yhteyttä toisiin mutta ihmiset on siitä huolimatta häjympiä ja julmempia toisia kohtaan kun ennen.

        Eihän meidän lapsuudessamme edes ollut äiteliä tv-sarjoja, kun ei ollut telkkariakaan ja silti tässäkin ikäluokassa on paljon mielensä pahoittaneita ihmisiä.
        Ainakin psykologi selittäisi sen lapsuudesta saaduilla traumoilla.
        Joo, kannattaa vältellä puolituttujen naisten halailemista, täystuttuja vaan halailee.
        Liian kovaa ei saa puristaa, ei niin kovaa, että toinen ähkäisee.


    • bakteerit.kuriin

      En kaipaa halauksia tai varsinkaan kättelyä. Käsi on ihmisillä usein hyvin epähygieeninen, koskenut ties minne ja huonosti pesty, jos ollenkaan.

      • Sinun kannattaa ottaa aina mukaasi desinfiointiaine, niitä on saatavana pienissäkin pulloissa ja putkiloissa. Mahtuu taskuunkin, ellei ole veskaa mukana. Jos eteen tulee yllättävä kättelytilanne, jota et voi välttää, voit sen jälkeen puhdistaa kätesi.
        Meillä on aina mukana tuollainen tuote, jopa autossa, kaupoissa käynnin jälkeen sillä on kätevää kätensä putsata.


      • bakteerit.kuriin

        Kai minä nyt tiedän käsidesien tarjonnan. Tiettyyn rajaan asti bakteerit ovat Ok, edistävät jopa immuunipuolustusta, mutta en mä kenenkään persraapijan käsiä viitsi silti kätellä. Mielummin kättelemättä, kuin kaiken karvaisten possujen tarjoamat kädet.


      • ent.siivoojaparka
        bakteerit.kuriin kirjoitti:

        Kai minä nyt tiedän käsidesien tarjonnan. Tiettyyn rajaan asti bakteerit ovat Ok, edistävät jopa immuunipuolustusta, mutta en mä kenenkään persraapijan käsiä viitsi silti kätellä. Mielummin kättelemättä, kuin kaiken karvaisten possujen tarjoamat kädet.

        Kerran näin, kun yksi antoi immuunipuolustusta lapsilleen. Oli joku näitä uusruotsalaisia.
        Tuli meidän tavaratalon vessaan, kaatoi pussillisen viinirypäleitä käsienpesualtaaseen, päästi vähän vettä päälle, lappasi takaisin samaan pussiin ja antoi lapsilleen syötäväksi.
        Hänelle oli varmaan selvinnyt, että täällä on vessoissakin puhdas vesi.


      • eppäillekkövaan
        bakteerit.kuriin kirjoitti:

        Kai minä nyt tiedän käsidesien tarjonnan. Tiettyyn rajaan asti bakteerit ovat Ok, edistävät jopa immuunipuolustusta, mutta en mä kenenkään persraapijan käsiä viitsi silti kätellä. Mielummin kättelemättä, kuin kaiken karvaisten possujen tarjoamat kädet.

        Mistä sää tiiät kuka on persiitään raapinu??


      • bakteerit.kuriin kirjoitti:

        Kai minä nyt tiedän käsidesien tarjonnan. Tiettyyn rajaan asti bakteerit ovat Ok, edistävät jopa immuunipuolustusta, mutta en mä kenenkään persraapijan käsiä viitsi silti kätellä. Mielummin kättelemättä, kuin kaiken karvaisten possujen tarjoamat kädet.

        Pidä silti käsidesi mukana, eikö ole vähän noloa jos toinen kättään ojentaa tervehtiäkseen ja sinä viet kätesi selän taa piiloon?
        Samaa mietin kuin joku toinenkin, mistä tunnistaa persietään raapineen käden? Tuli toki erinäisiä vaihtoehtoja mieleen, mutta olkoot sanomatta.


      • bakteerit.kuriin
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kerran näin, kun yksi antoi immuunipuolustusta lapsilleen. Oli joku näitä uusruotsalaisia.
        Tuli meidän tavaratalon vessaan, kaatoi pussillisen viinirypäleitä käsienpesualtaaseen, päästi vähän vettä päälle, lappasi takaisin samaan pussiin ja antoi lapsilleen syötäväksi.
        Hänelle oli varmaan selvinnyt, että täällä on vessoissakin puhdas vesi.

        Tottahan vesijohtovesi on meillä hygieenistä. Siitä nyt ei ole lainkaan kysymys. Hana ja lavuaarikin ovat puhtaita heti siivoojan käynnin jälkeen, mutta eivät enää käsien pesijän jälkeen. Suolisoperäiset sairaudet leviävät huonon käsihygienian kautta, ja siten myös WC-hanojen ja lavuaarien kautta. Joillakin on hyvä immuunipuolustus. Joillakin huonompi. Ikäviä noi ripulitaudit kumminkin. Iskevät helpommin, kun ollaan vieraassa bakteeriympäristössä oudokseltaan. Sen vuoksi mm. syödään prebiootteja ja probiootteja, kun mennään ulkomaille, ja syödään vain kuumennettuja ruokia. Toki jokaisen oma valinta.

        Ja Ancelinalle, on mulla pieniä käsidesipulloja. Ja epäileekkövaan-tyypille. En ole kunnanvaltuustoon pyrkivä tai seurapiirihai-tyyppi, että kulkisin kättelemässä ihmisiä, enkä harrasta sukujuhlia. Aika hyvin välttää käpäläntarjoajat.


      • siivoton

        Oi jos tietäisit, missä minunkin kätöseni on käynyt!
        En ole bakteereista sairastunut. Päin vastoin, vastustuskykyni on mitä parhain. Kymmeneen vuoteen ei pienintäkään lentsua ym. kulkutautia!
        Kaikki tämä vaan sen takia, etten ole ylisiisti, enkä oikeastaan siisti ollenkaan.
        Huussireissulla jos sormet kostuu, silloin pesen, en muuten!
        Kaikki näkyvä p...a huusholleista postetaan, muut saa olla. Jep jep.


      • Tärkeäosaterveyttä

        Vastustuskykysi ei kuitenkaan ole "mitä parhain" sen takia, että 'kylvet' liassa ja pashkassa. Ehkä parempi tutustuminen aiheeseen auttaisi asiain hahmottamisessa jotta ei tarvitsisi julkisesti tunnustaa ettei osaa pestä käsiään wc-käynnin jälkeen.


    • huono.homma

      Miltä tuntuisi pelätä bakteeria, normaali hygiea . Bagtereita ei pääse pakoon niitä on ilmassa maassa josssain kuplassa olisi turvassa. Nuorisolle ehdotettava lentosuukkoja entä rakastelu kun pitäisi siirtää siemen pitkävartisella lusikalla sinne jonnekkin.

      • Pysytään.kaukana

        Rakastelukin on vanhanaikaista. Turvallisinta on pyytää kuvaa "piparista" ensin ja lähettää siemenet kirjattuna kirjeenä kohteelleen. Erittäin hygieenistä etäseurustelua. Kuvat ja kirjeet ja muu kannattaa käsitellä silkki - ja hygienia hanskoilla.


      • Pipaaa
        Pysytään.kaukana kirjoitti:

        Rakastelukin on vanhanaikaista. Turvallisinta on pyytää kuvaa "piparista" ensin ja lähettää siemenet kirjattuna kirjeenä kohteelleen. Erittäin hygieenistä etäseurustelua. Kuvat ja kirjeet ja muu kannattaa käsitellä silkki - ja hygienia hanskoilla.

        :))) Pisti ihan ääneen nauramaan.


    • nuormieli

      Viimeksi halasin serkkupoikaa kun olin lähdössä mökiltä, halasimme oikein kunnolla ja toivoimme et ensikesänä taas nähdään (mökkimme ovat lähekkäin) kotiemme välimatka on 200km. Halailu oman lapsen ja lapsenlapsen kanssa on luonnollista ja tärkeää kuten oman rakkaan kanssa ,läheisen ystävän, tutun ja sukulaisten kesken, olen kyllä halannut työkavereitakin eri tilanteissa, minä en pelkää kosketusta, halailen ja olen halattu.

      • Minulla, kuten näköjään monilla muillakin, on ihmisiä joka lähtöön. Isääni ja muita lähisukulaisia kätellään, ystäviä halataan ja/tai vaihdetaan poskisuukkoja. oikein ihanaa.
        Bakteerien suhteen voi tietysti olla varovainen jos on jokin sairaus, mikä täytyy huomioida. Kuitenkin vastustuskyky säilyy, kun ihan normaalisti on ihmisten keskuudessa ja tekemisissä.


    • näin-on-näreet

      alotukseen:
      en kaipaa haluksia muilta kuin vain omalta puolisolta,
      kättelytki on turhanpäiväistä touhua,
      pöpöjä' vaan levietetään ihmisestä toiseen,

    • äijä-

      -naapurin ystävätätin kans halataan välillä, kun tuntuu siltä, molemmin aloitteellisia, eli ei tunkeilua vaan mukavaa pehmeää läheisyyttä...-kättelystä, taiteiden yönä kättelin soittajapoikaani, kun just ennen keikkaa virittivät korkeella esiintymislavalla vehkeitä soittokuntoon, ja sit koko tori jytisi melodista metallia...jee.
      p.s. halaaminen helpottaa..puristaminen parantaa...they say...

      • Hyvä ajatus.
        Halauksen puute tekee sairaaksi.
        Pidetään läheisemme terveinä ja halataan, halpa ja mukava konsti.


      • ent.siivoojaparka
        rosaliiin kirjoitti:

        Hyvä ajatus.
        Halauksen puute tekee sairaaksi.
        Pidetään läheisemme terveinä ja halataan, halpa ja mukava konsti.

        Mikä sairaus tässä nyt sitten on odotettavissa?


      • ei-haluksia-
        rosaliiin kirjoitti:

        Hyvä ajatus.
        Halauksen puute tekee sairaaksi.
        Pidetään läheisemme terveinä ja halataan, halpa ja mukava konsti.

        EN ymmärrä sua,
        mä koen halukset k i u s a l l i s e k s i ,,, olen aina hyvin vaivautunu jos joku muu kuin oma puoliso halaa,
        naisena en siedä varsinkaa naisen haluksia vaikka olisi ystävättäreni,
        v a i n oman miehen halaus tuntuu kivalta ja ihanalta,


      • iskeeyllättäen
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mikä sairaus tässä nyt sitten on odotettavissa?

        Halipula paha tauti.


      • äijä-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mikä sairaus tässä nyt sitten on odotettavissa?

        -juuri Sinä, olet halauksen tarpeessa.."voimahali".. :)


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mikä sairaus tässä nyt sitten on odotettavissa?

        Tavallisissa arkioloissa riittää hyvin normaali saippuapesu käsille.
        Esim. flunssa leviää käsien välityksellä enemmän, kuin muuten.
        Jos on syytä käyttää desinfiointiaineita, siitä kyllä viranomaisemme ilmoittavat.
        Jatkuva desinfiointiaineiden käyttäminen voi olla haitallista. ns. hyvätkin suojaavat bakteerit kuolevat.
        Maalaisjärki sanoo paljon, kun vaan sitä kuuntelee, esim. vaikka, että jos käyt sairaalassa vierailulla, silloin kannattaa tullessa ja lähtiessä käyttää käsidesiä, jota nykyään pitäisi olla joka sairaalassa seinätelineissä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tavallisissa arkioloissa riittää hyvin normaali saippuapesu käsille.
        Esim. flunssa leviää käsien välityksellä enemmän, kuin muuten.
        Jos on syytä käyttää desinfiointiaineita, siitä kyllä viranomaisemme ilmoittavat.
        Jatkuva desinfiointiaineiden käyttäminen voi olla haitallista. ns. hyvätkin suojaavat bakteerit kuolevat.
        Maalaisjärki sanoo paljon, kun vaan sitä kuuntelee, esim. vaikka, että jos käyt sairaalassa vierailulla, silloin kannattaa tullessa ja lähtiessä käyttää käsidesiä, jota nykyään pitäisi olla joka sairaalassa seinätelineissä.

        Juuri noin, maalaisjärjellä ja sairaalavisiitillä käsidesi mennen tullen.
        Meidät peloteltiin lintuinfluenssa ym. epidemialla, mutta toisaalta on ennustettu supervirusten tuloa -


      • lääke-vielä-keksimättä
        kawe kirjoitti:

        Juuri noin, maalaisjärjellä ja sairaalavisiitillä käsidesi mennen tullen.
        Meidät peloteltiin lintuinfluenssa ym. epidemialla, mutta toisaalta on ennustettu supervirusten tuloa -

        jooo,
        superviirus on jo tullu,
        muslimien muodossa,


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mikä sairaus tässä nyt sitten on odotettavissa?

        Se tauti on hellyydenkipeys. Kauheaa jos sellainen iskee. Mä ainaskin kuolisin jos ei kukaan halaisi tai en saisi ketään halata.
        Parisuhde ja hellyydenkipeys, aika kauhea yhdistelmä.
        Lapsuudestani muistan kuinka hyvältä ja mukavalta halaaminen ja kipeään puhaltaminen tuntui, kun satutti itsensä. Tuntuu se yhä hyvältä, huomion saaminen heikkona hetkenä. Ehkä oman sukupolveni lapsia ei niin halattu kuin nykyajan lapsia. Siinäkin asiassa ollaan sukupolvien ketjussa, halattu lapsi osaa halata omat lapsensa jne.
        Merkityksellisille ihmissuhteille ja ystävyyssuhteille on mielestäni tunteiden näyttäminen tärkeää, tekee sen nyt sitten halaamalla tai miten sen itse kukin sitten haluaa tehdä, aina se lisää luottamusta. Eihän se jos ei ikuna halaile ystäviään, ei se ole sen vähäisempi ystävyys, me ihmiset olemme niin erilaisia, onneksi.
        Onkin ihanaa jos sellaiset ihmiset, jotka tykkäävät halaamisesta löytävät toisensa, voi sitä oksitosiinin roisketta silloin, mielihyvähormoonit jyllää.


      • lääke-vielä-keksimättä kirjoitti:

        jooo,
        superviirus on jo tullu,
        muslimien muodossa,

        Siis oikeasti, ne ovat tulollaan ja ovat hyvin vahvoja, erittäin ovelia väistämään -muuntautumaan ym.Ebola on yksi noista vaikeasti taltutettavista, kun sitä esiintyy kulttuureissa, joissa perheet elävät tiiviisti, huonon hygienian olosuhteissa.

        Vaikeista olosuhteista - myös kidutettuja nyt saapuu,
        mutta kuten presidentti Niinistö sanoi
        "kaikilla tänne tulevilla, ei ole hyvät mielessä"
        On olemassa riskejä joiden mahdollisuus kasvaa, jos noin suuri joukko joltain osin jää ns. kotoutumatta kokonaan tai oikein pitkäksi aikaa.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Tavallisissa arkioloissa riittää hyvin normaali saippuapesu käsille.
        Esim. flunssa leviää käsien välityksellä enemmän, kuin muuten.
        Jos on syytä käyttää desinfiointiaineita, siitä kyllä viranomaisemme ilmoittavat.
        Jatkuva desinfiointiaineiden käyttäminen voi olla haitallista. ns. hyvätkin suojaavat bakteerit kuolevat.
        Maalaisjärki sanoo paljon, kun vaan sitä kuuntelee, esim. vaikka, että jos käyt sairaalassa vierailulla, silloin kannattaa tullessa ja lähtiessä käyttää käsidesiä, jota nykyään pitäisi olla joka sairaalassa seinätelineissä.

        No tuota, joo. Nävyit vastanneen minun kysymykseeni. Tarkoitin kysyä, että mikä sairaus tässä olisi siitä halaamisen puutteesta odotettavissa.
        Tuosta käsien desifioimisesta ja resistenttibakteereista olen kuullut, lukenut, lääkärien varoittavan tuota samaa.
        Minulla ei mitään bakteerikauhua silleen ole, kaukana siitä, kun katselen tässä ympärilleni. Kuitenkin, oma sika oma lika, mutta kyllä minä aina kaupunkireissun jälkeen desifioin käteni, bussikorttikoteloni ja kännykkäni. Siitä on tullut rutiini slummissa työskentelyn jälkeen. Mikä sen sanoo, että vain sairaalassa olisi sairaita ihmisiä ja bacilleja ja bakteereita.
        Enpä ole ollut sairaskaan, edes räkätaudissa, sitten en jaksa muistaa edes koska viimeksi, vuosia siitä on ja montakin.
        Jos ei tässä nyt sitten halaamisen puutteessa sairastu johonkin vakavaan.


      • ent.siivoojaparka
        äijä- kirjoitti:

        -juuri Sinä, olet halauksen tarpeessa.."voimahali".. :)

        Mitä, äijä, tarkoitat? Joko sen taudin oireet on alkaneet näkyä? Ehei, ei minun piruiluni halaamisen puutteesta johdu, se on synnynnäistä sukuvikaa, geeneissä.


      • ei-haluksia- kirjoitti:

        EN ymmärrä sua,
        mä koen halukset k i u s a l l i s e k s i ,,, olen aina hyvin vaivautunu jos joku muu kuin oma puoliso halaa,
        naisena en siedä varsinkaa naisen haluksia vaikka olisi ystävättäreni,
        v a i n oman miehen halaus tuntuu kivalta ja ihanalta,

        Ei hätää, ei sinun tarvitse minua ymmärtää, mehän ollaan me ihmiset niin erilaisia. Ei meitä halauksienkaan suhteen kannata samaan muottiin yrittää tunkea. On mukavaa kuulla sinun suhteesi halaukseen. Tämä halauskin on jännä juttu, jakaa ihmiset ja koskaan toinen ei ole parempi toista. Se kait on tämän palstan idea, yksi on yhtä mieltä ja toinen toista mieltä, täällä vain sikin sokin porskutellaan.


      • Työmiehen.sanonta

        Aina roiskuu kun rapataan, ahavoituneinkin käsin.


      • Äijä- vois mennä soittamaan naapurin ovikelloa ja pyytää että toimittaa multa yhden halauksen. Mutta silleen ilman että vehkeet tulee soittokuntoon :)) Maksan hänelle vaikka mustikkoina tai sieninä.


      • äijä-
        hmp.f kirjoitti:

        Äijä- vois mennä soittamaan naapurin ovikelloa ja pyytää että toimittaa multa yhden halauksen. Mutta silleen ilman että vehkeet tulee soittokuntoon :)) Maksan hänelle vaikka mustikkoina tai sieninä.

        -selvä... viritän ja soitan sit sun kaa vaan.. :)


      • äijä- kirjoitti:

        -selvä... viritän ja soitan sit sun kaa vaan.. :)

        Niin just! :)) Tuosta virittämisestä tulee aina vanha kunnon Wartburg mieleen. Minä viritintin täntän. Kaikki kivat asiat vaan hukkuu.


    • Halauheloyhalou

      Mamut ei saa halata, näkyvästi ja julkisesti.
      Mutta he halai lihailevat

      • ent.siivoojaparka

        Eikö muka saa? Näkisitpä, kun suku kohtaa kadulla miten siinä halaillaan ja pussaillaan nenän kahta puolta niin, että lutskutus kuuluu pitkän matkaan, jokainen jokaista ja kaikki toistaan. Siinä ne basillit vaihtaa omistaajansa.


    • Tervehtimiskulttuuria

      Halaaminen on kyllä mukavaa mutta kättely aivan turhanpäiväinen ele. Olin ikionnellinen silloin joskus männävuonna, kun työpaikalla kiellettiin kaikilta kättely jonkun virus- vai minkä lie pöpövaaran takia.

      Mikä idea on kättelyssä, joka suoritetaan katsomatta silmiin, nyökkäämättä ja hymyilemättä. Ja kun tekee kaikki muut em. niin kättelyä ei edes tarvita, se on turhaa kun tervehdyksen voi toimittaa toisinkin.

      Mitään epämiellyttävämpää ei myöskään ole kuin joku tyrkyttämässä kättään kesken ruokailun eikä sellainen ruokarauhan häirintä kuulu edes tapoihin. Mulla on puhtaat kädet kun syön, muitten käsistä en tiedä missä ne ovat viimeksi käyneet tai olleet. Hyh-hyh.

    • hy-hy-hyh-hyh

      "Mulla on puhtaat kädet kun syön, muitten käsistä en tiedä missä ne ovat viimeksi käyneet tai olleet. Hyh-hyh."

      Niinpä. Miehille suositellaan makkarapihtejä vessareissulle.

      • Tai koirien raapimissuojatötteröitä :D


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Tai koirien raapimissuojatötteröitä :D

        Ulos vetäjä mahan ollessa kovalla


      • 1eero kirjoitti:

        Ulos vetäjä mahan ollessa kovalla

        Siihen tehtävään pitää olla viinipullonavaaja.


    • eräsjokuvaan

      En muista koska olen viimeksi kätellyt. Halasin viimeksi tostaina ja sain suukon suulle lapsenlapseltani.
      Veljeäni olen pitänyt kädestä kiinni sairaalassa liki päivittäin ja käsidesillä lotrannut mennen tullen.
      Olen halija-tyyppi, en ehkä ihan äiti-Ammanin veroinen ;)

    • madx

      Oman ’empiirisen’ näkemykseni mukaisesti olen niitä hali-hali-ihmisiä.
      Ei minun tarvitse edes tietää ihmisen historiaa, vain hetkellinen tunne vie joko halaamaan tai käsitervehdyksessä katsomaan silmiin.
      Silmiin katsominen on sitten se määräävä kontaktin seuraus – ”kuulet” katsoessasi, ja silloin myös ”näet” kuunnellessasi… ja minä olen altis kumpaankin – kuulen ja näen – tai ainakin kuvittelen niin…

      … ja - että joku voi olla näin naiivi lukiessaan palstaa..!

      Halit kirjoittajille!
      :)

    • Mieleeni jäi edellisenä päivänä tapaamani Michaelin (nimi muutettu) halaus. Emme olleet tavanneet koskaan ennen, emmekä varmasti enää koskaan tapaa. Nimenomaan siksi kuutamoaamuinen (Superkuu!) lähtöhalaus jäi mieleeni; lämmin, rauhallinen, rakastava, kaikkea hyvää matkalle toivottava rutistus. Se tuntui hyvältä ja sopi juuri siihen hetkeen kuin nakutettu.

    • Joskus.onnistuukin

      Käyn hoviparturini luona parin kuukauden välein. Viime aikoina olen saanut halaukset häneltä melkein joka kerta. Muuta ihmiskosketusta sitten ei olekaan sattunut kuin terveyskeskuksessa verinäytteen otossa.

      • oijoi

        On todella surullista jos ihmiskosketus jää vain parturin ja terveyskeskuksen kosketuksiin!, on sit kokonaan toinen asia jos henkilö ei itse haluakaan kosketusta toiseen ihmiseen. Mikä meitä nykyihmisiä oikein vaivaa? ei ole tunteita eikä tarpeita.


      • Vieraita.en.koske
        oijoi kirjoitti:

        On todella surullista jos ihmiskosketus jää vain parturin ja terveyskeskuksen kosketuksiin!, on sit kokonaan toinen asia jos henkilö ei itse haluakaan kosketusta toiseen ihmiseen. Mikä meitä nykyihmisiä oikein vaivaa? ei ole tunteita eikä tarpeita.

        Miksi se on vaiva jos ei halua kosketuksia enää tässä iässä? Juuri siksi olen muuttanut maalle syrjäkylälle ettei tarvitse olla muiden kuin itseni seurassa.
        Ei iske sikaflunssat ja muut kulkutaudit. Kertaakaan en ole sairastanut tänne muuton jälkeen. Lapsia ja sisaruksia ei ole, puolisokin menehtyi jo yli 10 vuotta sitten.


      • oijoi

        Eihän se toki vaiva olekaan silloin kun se on oma tahto!, minä olen henkilö jolle läheisyys kosketus ja tunteet ovat tärkeitä, kunnioitan toki jokaisen omaa tahtoa.


      • Mihinsesattuu
        Vieraita.en.koske kirjoitti:

        Miksi se on vaiva jos ei halua kosketuksia enää tässä iässä? Juuri siksi olen muuttanut maalle syrjäkylälle ettei tarvitse olla muiden kuin itseni seurassa.
        Ei iske sikaflunssat ja muut kulkutaudit. Kertaakaan en ole sairastanut tänne muuton jälkeen. Lapsia ja sisaruksia ei ole, puolisokin menehtyi jo yli 10 vuotta sitten.

        Entä sitten kun kuitenkin sairastut tai vanhuuttasi joudut muitten hoidettavaksi? Hoitajan on pakko koskea sinuun jotta tulee vaikkapa perushygienia hoidettua. Vai oletko päättänyt tämänkin vaiheen maata yksinäsi syrjäkylällä? Ehkä liikuntakyvyttömänä tms.

        Kehotan sinua opettelemaan myötäilyn taitoa, elämästä ei tule liian vaikeaa ja hankalaa omista sisäsyntyisistä syistä.


      • Oh-hoh

        ... sisäsyntyisistä syistä johtuen.


      • Vieraita.en.koske
        Mihinsesattuu kirjoitti:

        Entä sitten kun kuitenkin sairastut tai vanhuuttasi joudut muitten hoidettavaksi? Hoitajan on pakko koskea sinuun jotta tulee vaikkapa perushygienia hoidettua. Vai oletko päättänyt tämänkin vaiheen maata yksinäsi syrjäkylällä? Ehkä liikuntakyvyttömänä tms.

        Kehotan sinua opettelemaan myötäilyn taitoa, elämästä ei tule liian vaikeaa ja hankalaa omista sisäsyntyisistä syistä.

        Mistä sinä minun myötäilyntaitoni tiedät? Mitä se sinuun koskee jos en välitä vieraiden halailuista tai kättelyistä. Aika kaukaa on haettu rinnaste siitä josjoutuu hoitajan hoidettavaksi.


      • Nomutmihinsesattuu

        Jos ei siedä kosketusta on pidättyväinen, estoinen, hieman kylmän oloinen ihmeinen. Jos osaa myötäillä osaa myös ottaa vastaan jonkun vilpittömän ja pyyteettömän halauksen tai muun kosketuksen.


      • Vieraita.en.koske
        Nomutmihinsesattuu kirjoitti:

        Jos ei siedä kosketusta on pidättyväinen, estoinen, hieman kylmän oloinen ihmeinen. Jos osaa myötäillä osaa myös ottaa vastaan jonkun vilpittömän ja pyyteettömän halauksen tai muun kosketuksen.

        Onneksi ei tarvitse, tänne osuu sen verran harvoin vieraita pyyteettömiä halaajia. Onko sinulla joku missio saada itsekseen elelevät ihmiset halailemaan vieraita ihmisiä?
        Mielestäni se jos ei halua halata vieraita ei tee ihmisestä estoista, tai kylmää ihmistä.


      • Joskus.onnistuukin. Muistan kun kerran olin niin stressaantunut ja allapäin, en saanut nukuttua öisin ja pureskelin vain hampaita, minkä takia en uskaltanut edes nukahtaa. Kiva kierre :/ Kävin hierojalla, ja kun hän laittoi kädet mun olkapäille, aloin itkemään. Ne lämpimät kädet tuntui niin hyvältä, ja se että joku teki jotain niin kilttiä (vaikka olikin rahaa vastaan).
        Ei saisi olla niin. Mutta joskus vaan on.


    • SEONHALAUS

      " Kaikkeen sopiva lääkemääräys. Ei liikkuvia osia, ei pattereita. Ei kuukausimaksuja tai kustannuksia. Inflaatiolta suojattu, verovapaa. Tosiasiassa hyvin huoleton; sitä ei voi varastaa, se ei saastuta, yksi koko sopii kaikille, älä laimenna.

      Käyttää vähän energiaa mutta antaa suunnattomia tuloksia. Lievittää jännitystä ja stressiäsi, vahvistaa onnellisuutta, torjuu masennusta, saa sinut loistamaan ja kohottaa itsetuntoasi. Se korjaa verenkiertoasi ilman ikäviä sivuvaikutuksia.

      Se on mielestäni täydellinen lääke. Saanko antaa sinulle ... halauksen. Ja tietenkin sille on täysi palautusoikeus. " (Kirjoittaja tuntematon / käännös Matti Rossi)

      " Halaamalla terveeksi: neljä (4) halausta; selviät elämästä ylipäätään / kahdeksan (8) halausta; auttaa pääsemään masennuksesta, turhautumisesta, ahdistuksesta, pölhötiloista ja probleemista / kaksitoista (12) halausta; tulet tosi fiksuksi, maailman onnellisimmaksi, villiksi ja vapaaksi. "

      • En vieroksu halausta tai kättelemistä, mutta nyt kun mietin, niin en muista, koska olisin kätellyt, saati halannut viimeksi. Lapsenlapsetkin moikkailee vain ohi kiitäessään, koska on kiire "koneelle".


      • Aha! Mun täytyy lisätä kiintiööni 2 halausta päivässä :) Olipa harvinaisen mukava tapa tulla fiksuksi.
        Kiva kirjoitus, kiitos kun jaoit, SEONHALAUS.


      • Mukavahuomionosoitus

        Kiitos. Kiitos tuntuukin nyt melkein halaukselta kun elämä ei solju aina niin kuin valssi kesällä. Siksi täytyy koettaa keksiä kirjoittelemista että ajatukset saisi edes hetkiseksi 'muille maille'.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe