hieronta etiketti

zuza1

Olen ekaa kertaa menossa hierojalle, eikä minulla ole hajuakaa miten pitäisi käyttäytyä. Jos kyseessä on niskahartia-hieronta mitkä kaikki vaatteet riisutaan. Antaako hieroja pyyhkeen tai jotain, entäs jotkut tossut vai pitääkö paljain jaloin kulkea. Onko pukeutumis/riisuutumistila yleensä erikseen vai pitääkö siinä samassa huoneessa ruveta sukkahousujen kanssa tappelemaan?

APUA!

4

11759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satoja kertoja

Niska-hartia hierontaan ei tarvi riisuuntua sen enempää, kuin paita pois ja ehkä rintsikat. Erillisiä pukeutumistiloja en ole nähnyt oikeastaan missään.
      Tuosta riisuuntumisesta on täällä esitetty kaikenlaisia mielipiteitä, mutta kukaan ei tiedä miten missäkin tilanteessa menetellään. Hierojat esittävät omia mielipiteitään ja asiakkaat omiaan. Jos esimerkiksi minä kertoisin kokemiani asioita, niin ei sitä tarvitsisi kenekään uskoa.
      Sanotaan tämänhetkinen tilanne: vuosikausien asiakas-suhde nykyisen hierojan kanssa ja olen täysin alastomana ilman pyyhkeitä tms.

• Masseur

Itse hierojana vastaan, että hierottava alue riisutaan paljaaksi. Eli jos niska/hartiaseutu hierotaan, niin silloin riisutaan yläosa paljaaksi. Tosin rintaliivit voi jättää päälle, jos haluaa. Itselläni on tapana mennä pesemään käsiä siksi aikaa, kun asiakas riisuu ja asettuu hierontaplintille. Mutta jokaisella hierojalla on varmaan omat tapansa. Tärkeää on, että asiakas ei koe tilannetta epämiellyttäksi ja intimiteettisuoja säilyy.

• jokaisella tyylinsä

Oma tyylini: niska-hartiahieronnassa asiakas saa itse päättää, riisuuko rintsikat vai ei. Kun hän sitten on asettunut vatsalleen "plintille" avaan riisumatta jätetyt rintsikat vasta sitten. Yleensä pujotan ne käsivarsien kautta alas asti (koska hieron myös käsivarret jo tässä asennossa kyynärvarsista ylöspäin enkä halua öljytä alusvaatteita) ja kun kääntymisen/hoidon loppumisen aika on, pujotan ne taas takaisin ja laitan kiinni - asiakkaasta on mukavampi nousta ylös pukeutumaan. Aika moni tottunut kävijä kyllä riisuu liivinsä jo ennen asettumistaan.
      Mieluusti myös kannattaa löysätä hieman housujen vyötäröä ettei se kiristä ja että sitä saa nykäistyä pikkasen alemmas jotta pääsee hieromaan kunnolla alaselästä asti (tai ainakin itse mieluusti hieron pitkät selkälihakset koko matkaltaan alhaalta ylös asti myös niska-hartiahieronnassa).

Erillistä pukeutumistilaa ei kaikilla välttämättä ole ja olenkin huomannut, että hieronnassa käyvät asiakkaat ovat ryhtyneet pikku hiljaa pukeutumaan niin, että riisuutuminen käy vaivattomasti (esim. pitkäpunttiset pitkikset alusasuna sukkahousujen sijaan, hiukan löysemmät helposti puettavat ja riisuttavat vaatteet). Mutta harva hieroja sitä pukeutumista/riisumista jää tuijottamaan, yleensä siinä puuhaillaan jotain muuta sillä aikaa.

• emilia

Mä olen käynyt niska-hartia-hieronnoissa ja yleensä se on mennyt seuraavasti:
      -ensin hieroja vie minut hierontahuoneeseen, näyttää mihin voin jättää laukun, vatteet yms. (yleensä joku tuoli tms.) ja poistuu sitten huoneesta (vetää oven kiinni perässään), jotta voin riisuutua rauhassa
      -otan kaulakorun ja korvakorut pois, riisun t-paidan ja rinsikat, ja sitten käyn mahalleni makaamaan hierontapöydälle (hieroja näytti ensimmäisellä kerralla miten siihen asetutaan oikein)
      -kun olen asettunut hyvin hierontapöydälle, hihkaisen hierojalla, että olen valmis
      -hieroja tulee (saattaa hiukan oikoa asentoani) ja hieroo selän, niskan, hartiat ja käsivarret, ja yleensä höpötellään siinä samalla:) Yleensä hieroja kertoo myös miten ja mitä lihaksia kulloinkin hieroo yms. asiaan liittyvää
      -kun hieronta on ohi, hieroja häippäsee taas huoneesta, jotta voin pukeutua rauhassa
      -lopuksi saan yleensä lasin vettä, mehua tms. ja sitten lähden tyytyväisenä kotiin:)

Tämä on siis vain minun kokemukseni, varmasti eri hierojat toimivat eri tavalla.
      Tuo riisuuko rintsikat vai ei riippuu varmasti ihan hierottavasta ja hierojasta. Itse olen alusta alkaen riisunut myös rintsikat, sillä mielestäni siinä ei ole mitään noloa ja koen sen niin että jos olisi rintsikat niin ne olisivat vain koko ajan tiellä. Mutta kukin siis tyylillään:) Mitään erillistä pukeutumis-tilaa ei minun hierojallani ei ole, mutta ei haittaa kun _yksin_ ja _rauhassa_ saa riisuutua/pukeutua. Mutta tämäkin varmasti vaihtelee ihan paikan mukaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      111
      4359
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3543
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3395
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3381
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3286
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2954
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      66
      2841
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2800
    9. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      85
      2749
    10. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2589
    Aihe