Vanhan ajan poikien nimet!

Nostalgy

Tuleeko nykyajan poikalapsi hyväksytyksi näillä perinteisillä nimillä?

Sulo Kustaa
Urho Hermanni
Kaino Kalevi
Arvo Evert
Ahti Sulevi

Tuntuu vaan siltä että Suomi on puolillaan Jesseä, Jasperia ja muuta lässyn-lässyn nimeä.

11

2891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

      Noi nimet ei ikinä kelpaa. Perinteinen Onni Onaniaskaan ei kelvannut vaikka se oli isoisän nimi samassa suvussa.

      Sweduissa ei Tarzan kelvannut nimeksi mutta pari Batmania sieltä kuitenkin jo löytyy joten koita jotain vastaavaa, Suomessahan on aina apinoitu ruottin mallia heiman jälkijunassa.

      On joku Hämis tai SeittiSimo ainakin omaperäisempi kuin tusinaJesse.

    • tarja

      juuri nuo nimet ei sovi.Tunnen kyllä yhden 6v Ahti pojan joten se tuntuu nyt ihan ok.Muut kuulostaa vähän "oudoilta".Hermanni etunimenäkin kyllä menisi.
      Jaakko,Johannes,Tuomas ja AAtu esim. ovat enemmän minun makuuni...

    • aada

      miksei nuokin ihan hyviä nimiä, nykyään on niin kaikenlaista, että tuskinpa nuo mitenkään negatiivisesti erottuu sen enmpää kuin muutkaan nimet..

      Itse pidin noista nimistä Sulo, Arvo, Evert, Ahti ja Sulevi. Arvo Evert oli noista paras kokonaisuus!

    • nimet

      Aati Hermanni tai Eeli Evert Hermanni nekään ei ois ihan tusinatavaraa... Eipä siinä mitä jokainen lapselleen laittakoon nimen josta tykkää. Itse en laittaisi Suloa tai Kainoa... Muut minusta ihan hyviä nimiä!

    • on myös

      käytetty naisen nimenä ja tietääkseni 1950 luvulta alkaen nimeä on suositettu käytettäväksi naisilla. Kaino Kalevi ei siis kävisi pojalle nykyaikana.

      Vienolla on samanlainen tausta nimenä.

      Hassua, että Aku Ankassa olevan mummo-ankan nimi on suomeksi Kaino-Vieno.

      • Nainen45

        Äitini täti ja hänen miehensä olivat Vieno (nainen) ja Kaino (=mies). Lapsena, n. 35 v. sitten, tapasimme harjoin ja minulle oli vaikeaa muistaa nimistä kumpi oli 'se äidin täti'.


    • Aurora

      Käsittääkseni Kaino olisi vakiintumassa ennemmin miehen nimeksi, Vieno naisen nimeksi.

      Kaino on vrk:n tilastojen mukaan ollut yleisempi miehen nimenä kaikkina vuosikymmeninä (tilastojen karkean jaon mukaan), paitsi ennen vuotta 1900. Miehille nimeä on annettu 2990, naisille 2633 kpl.

      Vieno sen sijaan on paljon yleisempi naisen nimenä (14 000 naista vs 2300 miestä), ja erityisesti viime vuosikymmeninä.

      Alkuperäisen ehdotuksista yleisemmin:
      Minusta Urho, Arvo ja Ahti ovat ihan kelpo nimiä, Sulo ja Kaino ovat liian pehmeitä makuuni. Urho olisi erityisen komea! Toisista nimistä kelpuuttaisin minkä vaan.

      Pojan leikkikavereista löytyisi taatusti paitsi Jesse-nimisiä, myös usea Toivo, Vilho ja Kaapo. Vanhat nimethän ovat kovasti "muodissa".

    • hyväksytyksi

      Menevät varmasti läpi. Paras vaihtoehto mielestäni on Arvo Evert tai Ahti Evert.

      Vanhan ajan nimiä lisäksi on mm. Väinö (on vaan taas jo muodissa), Kaarlo, Vilho, Aarne, Jooseppi, Paavo,Kyösti.

    • wilma

      Einari tai Olavi on ihania "vanhahtavia" nimiä.

    • Minä taas

      mites olisi vielä Uuno Johannes?

    • Kyllikki-täti

      Tauno-Jooseppi ja Kalevi-Arhippa ovat minun poikieni nimiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe