Moi,
mulla kyseinen auto ja siinä seuraava ongelma: reippaammalla ajolla syttyy keltainen valo kojetauluun (auton kuva ja jakoavain).Huoltokirja kehoittaa sammuttamaan auton ja katsomaan palaako keltainen valo käynnistyksen jälkeen uudestaan.... Näin olen tehnyt ja valo ei enään pala.
Oireet: autosta tuntuu putoavan tehot pois ja se ei ota enään normaalisti kierroksia. Yleensä sammuttaminen korjaa tilanteen. Reippaampi (130km) moottoriiellä muutaman kympin verran riittää laukaisemaan ko. ongelman sekä pari reipasta kiihdytystä.
pyytäisin neuvoa: mikä autoani vaivaa? onko kallis ongelma?
corsa 2007 1,3 cdti ja ahdinongelma
9
2277
Vastaukset
- 8i67u7tu6
Onko vikakoodit luettu? Mistä päättelet ahdinongelmaa?
- Jiiveeäs
Ei ole luettu. Päättelin ongelman olevan ahtimessa luettuani aiheita netissä - olenko väärässä?
- 8i67u7tu6
Vaikea sanoa. Ne vikakoodit kannattaa lukea ihan ensimmäisenä ennenkuin asiaa edes pohtii sen suuremmin.
- jopollamopo
Ahtopaine nousee liian korkeaksi ja moottorin ohjainlaite kytkee moottorin "hätätoiminnolle" eli alentaa ahtopaineita reilusti.
Tästä syystä tehot on kateissa.
Kun moottori sammutetaan ja käynnistetään uudestaan, niin ongelma on poissa kunnes taas ahtopaineet nousee liian korkeaksi ja sama laulu jatkuu.
Vikamuistin luku. Siitä se vianetsintä alkaa.- 4334tewr
Arvataan, imusarjan paine-anturi MAP viallinen. Aiheuttaa ko. vian ja on aika yleinen ongelma 1.3 cdti moottorissa. Maksaa muutaman kympin ja on kiinni yhdellä ruuvilla imusarjan päällä, vaihto kestää 5 minuuttia.
- jiiveeäs
Kiitos....
Vien vikakoodin luettavaksi....laitan tuomion tiedoksenne.
Tässä vaiheessa kiitos vastauksistanne.
Jiiveeäs - fsadlöskdsdökdäa
Moi,
nyt auto vihdoin käynyt pajalla ja pelittää taas kivasti. Ongelma oli halpa ja ilmeisesti aika pienikin.
Alipaineen venttiili tanko oli jumissa - korjaamolla käynti maksoi 130 € ja nyt taas ollut jo kolme viikkoa kunnossa.
Harmi vaan kun en ymmärtänyt korjata heti --> pelkäsin meinaan koko turbon vaihtoa ja isoa laskua.
jiiveeäs - GP1.3jtd
Onkohan tuossa Fiatin 1.3 dieselkone? Sama kuin esimerkiksi 500:ssa, Grande Puntossa, Doblossa... ja taitaa myös Ford Ka:n dieselmallissa olla myös. Uusin Ka on muutenkin teknisesti lähes täysin sama auto kuin 500.
Ihan kelpo kone tuo Fiatin pikkudiesel. Kehuttiin Grande Punton 100 000 km kestotestin jälkeen koneen kulumattomuutta. "Eräs parhaita moottoreita joita olen mitannut" - kaval1
mul oli saman tyyppisiä ongelmia ja pakkasella lähti heikosti käyntiin, ei mitään häiriö koodia n.2kk. jälk. häiriö valot syttyi vikana turbon paineanturi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2335430Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233790Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182284Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2852162Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481421Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611269Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1301165Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1201018- 34930
- 161807