10 tapaa saada vanhemmat suostumaan kaniin

Ottopupu

1. Kehu kaneja.
2.täytä huoneesi seinät kanin kuvilla.
3. Katso apulasta paljon ilmoituksia kaneista.
4. Puhu paljon miten helppohoitoisia kanit ovat.
5. Nevottele asiasta vanhempien kanssa.
6. Käy paljon kani sivuilla.
7. Osta paljon kaniaiheista tavaraa.
8. Katsele eläinkaupoista kani tavaroita.
9. Liimaa/teippaa huoneesi ovi täyteen kanien kuvia.
10. Piirtele kanin kuvia ja piilottele niitä pitkin taloa.

Eikä aikaakaan kun sinulla on oma kani. Huom. Kaikki ei välttämättä toimi, riippuen vanhemmista.

14

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mindyliini

      tepsi kiitos!

    • Kokeillaan12v

      Täytyy kokeilla ;)

    • Harkitkaakunnolla

      Kani ei ole lelu, vaan lemmikki joka saattaa elää yli 10 vuotta. Mitä jos et jaksakaan hoitaa, ja kani elää likaisessa häkissä? Pystytkö pitämään kania vapaana suurimman osan päivästä - jos et, kestätkö ajatuksen, että kanisi kärsii sinun vuoksesi? Oletko valmis olemaan kanin seurana monta tuntia päivässä, jos et ota kahta kerralla? Entä jos kani sairastuu, tiedäthän kanien sairauksista ja niiden oireista?

      Jos olet OIKEASTI miettinyt loppuun, puhu vanhemmillesi mutta älä pakota heitä hankkimaan eläintä. Jos toivot kania vielä vuodenkin päästä, silloin vanhempasi varmasti uskovat, että todella pystyt siitä huolehtimaan! Lemmikkieläinten kanssa ei saa koskaan kiirehtiä, muistakaa se. Itse sain kanin kymmenenvuotiaana, ja se on edelleen hyvissä voimissa, eniten minua harmittaa se, etten ottanut sille kaveria.

      • Anonyymi

        MÄ OON 10 TOIVOIN PALJON KANIA JA SAINKIN TOIVOIN 4 VUOTTA MUT SILLÄ ON 2 KAVERIA NEKIN ON MUN VAIKKA ÄITI JS ISKÄ AUTTAA SEN HOIDOSSA ESIM. HEINIENLAITOSSA KUN OON KOULUSSA MUUTEN OON NIIDEN KAA 24/7


      • Anonyymi

        No voi herran jestas kun kaikesta pitää löytää jotain moitittavaa!! Kyllä udkon, että kanin haluava TIETÄÄ MITÄ KANI TARVITSEE, ja sinun ei tämmösiin juttuihin ole pyydetty puhumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MÄ OON 10 TOIVOIN PALJON KANIA JA SAINKIN TOIVOIN 4 VUOTTA MUT SILLÄ ON 2 KAVERIA NEKIN ON MUN VAIKKA ÄITI JS ISKÄ AUTTAA SEN HOIDOSSA ESIM. HEINIENLAITOSSA KUN OON KOULUSSA MUUTEN OON NIIDEN KAA 24/7

        Väärin on antaa näin nuorelle lemmikki. Ja jos oot sen kanssa 24/7 Miks kirjotat tätä viestiä?


    • Ehkjollaatoimiimutsilti

      Vaikuttaa 8v toiminnalta, joka on yhtenä päivänä keksinyt haluavansa kanin ja kun ei heti sinä päivänä saanut niin alkanut valittamaan. Sori nyt vaan.
      Luulen, että suurinta osaa vanhemmista tollainen toiminta vain ärsyttäisi, koska harva tykkää jankkaamisesta.

    • Kaninomistanut6vuotta

      Komppaam edellisiä, mutta yksi kohta mietityttää. Kani ei ole helppohoitoinen. Itselläni haluan pitää vessalaatikon puhtaana jolloin siivoan vessan 2 krt päivässä. Ruokin sen saman verran. Joka iltapäivä nostan kanin pihalle ja vahdin sitä puoli tuntia. Aamulla herään aikaisin, jotta ehdin leikkiä ja oleskella vanhan kanini kanssa, ennen kuin se menee torkuilla aamupäivästä. Eläinlääkäri maksaa paljon ja jos kani sairastuu, useat hoidot ovat riskialttiita. Kania ei tarvitse tunkea häkkiin vain sen epäsiisteyden takia. Meillä kani on vapaana. Papanoita välillä saattaa löytyä ja koti pitää suojata vaurioilta. Kanit ovat hyvin sosiaalisia eläimiä ja tarvitsevat seuraa mieluiten.

    • Kanifani

      Haluaisin kanin mutta säästän siihen nyt rahaa. Koska en saa kanin hoito tarvikkeisiin ja itse kaniin heti rahaa niin ostan sen sitten kun mulla on rahat

      • 774487

        Täytyy sanoa, että tuo on fiksu ratkaisu. Jos tahdot kanin, saat maksaa itse. Se kertoo että olet valmis siihen sitoutumaan. Tarvikkeita kannattaa ostaa käytettynä niin hinnasta tippuu parhaimmillaan yli puolet.
        Kanejakin voi saada halvemmalla kun ostaa risteytyskanin.

        Kun saat rahat kasaan, muistathan hoitaa kania niin hyvin kuin pystyt :)


    • Anonyymi

      Kiitos tästä mutta minun pitäisi vielä odottaa hetken koska minulla on hamsteri ja toiseksi aijon ehkä muutta ulkomaille aasiaan xD

    • Anonyymi

      ihan huippua nyt mä uskon että vanhemmat hankkii kanin

    • Anonyymi

      Moi, mulla on kani, ja sille on ostettu jo viisi kaveria mut kaikki on kuollu :(. Oon pitkää nyt suostutellu ostamaan kaksi kania jotka vois ehkä lisääntyäkkin mut toivotaan parasta! Meillä on ollu siis meijän elämän aikana yli 25 kania

      • Anonyymi

        Ei ehkä viisasta lisäännyttää kaneja koska tekevät monta poikasta kerralla ja jo nyt on paljon lemmikkejä vailla hyviä koteja. Niin ihania kuin ne poikaset Ja isommatkin kanit ovatkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe