Paljon on puhuttu

Eikäyei

Ja löytyy myös youtube videoita koskien renaultin tyhjäkäynti ongelmia jotka ovat kyllä rasittavia. Mikä se on se rellun tyyppivika että miksi tyhjäkäynti katoaa välillä ja välillä toimii ok? Sähkövika jota ei osaa kukaan paikallistaa ei korjaamot eikä edes testerit. Siinäpä sitten saa pyöritellä käsiä että mitäs nyt...

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

Renaulteja on paljon erilaisia, ei niissä kaikissa ole samaa tyyppivikaa. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä mallia tarkoitat. Katsoin pari videota, näyttivät olevan Clion 1.2 16V -moottorista jollainen minullakin on. Jotkut ovat päässeet ongelmasta eroon kaasuläppäkotelon puhdistuksella, yhdellä oli imukotelo ja ilmanputsari täynnä vettä tai jotain muuta nestettä, sekään ei selvinnyt mitä se oli ja mistä sen epäiltiin tulleen. Mutta kovin vähän tietoja niissä oli, ei selvinnyt edes sytystulppien kunto. Minulla on ollut tyhjäkäyntiongelmia muutamankin kerran ja aina eri syystä. Autoni on lievästi viritetty, siinä on etanolimuunnosboxi, joten sille voi antaa vähän anteeksikin.

Ensimmäisellä kertaa vika oli tukkeutuneissa ruiskusuuttimissa. Luulen, että suuttimien tukkeutumisella oli jotain tekemistä tämän seuraavan vian kanssa.

Kerran ongelmia aiheutti ryöminyt jako. Autoni huoltohistoriasta löytyy jakohihnan katkeaminen edellisen käyttäjän aikana, ilmeisesti siinä rysäyksessä kampiakselin hihnapyörä oli vaurioitunut, sen kohdistuskiila oli murusina. Siinä menikin sitten hiukan aikaa selvitellessä. Kävi lopulta tyhjäkäyntiä kolmella pytyllä.

Seuraava tyhjäkäyntiröpellys oli helppo juttu, sytytstulpat olivat loppu. Tuon arvasin kerralla oikein ilman sen kummempia testailuja. Etanoli vaatii parempaa kipinää kuin bensa.

Neljäs vika voisi olla tällainen sähkövika, en kyllä muista aiheuttiko se varisnaista tyhjäkäynnin pätkimistä. IAT-sensorin piuha irtosi. Joko sinne oli joku ranskalainen tunkenut liikaa tiivisteitä päällekkäin niin, että minä en ollut saanut irroittamaani piuhaa takaisin paikalleen, tai sitten käyttämäni väärä polttoaine oli turvottanut tiivisteen. Tämä on sellainen vika joka voisi tulla kuntoon kaasuläppäkotelon puhdistamisella, sillä tuo piuha täytyy irrioittaa ja kiinnittää siinä operaatiossa.

Eli ei tuosta voi mitään yhtä selkeää syytä sanoa mikä niistä aina hajoaa ja että se olisi juuri sähkövika. Kaikki omalle kohdalle sattuneet viat ovat olleet ihan perusharrastajan löydettävissä ja korjattavissa, mutta toisaalta harrastajalla on enemmän aikaa ja kiinnostusta kuin korjaamolla. Youtube-videoiden vioista tulee ensimmäiseksi mieleen sellainen juttu, että autojen perushuolto on laiminlyöty. Yksikään minulle sattuneista vioista ei varsinaisesti johdu siitä perussyystä että Renault olisi merkkinä paska. Ulkoisista tekijöistä on ollut kyse ja minä itse olen yksi niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2483
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1678
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1421
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1257
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      119
      1197
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1155
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      136
      1153
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe