Väärää vertailua, kenen asialla?

RealistiN

Suomea verrataan jatkuvasti maihin jotka ovat ottaneet meitä enemmän turvapaikanhakijoita vastaan, kenen etua se ajaa?
Missä on jutut maista jotka vastaanottavat heitä vähemmän?
Saksa ja Ruotsi ovat itse halunneet maahanmuuttajia tehtaisiinsa töihin, kun taas Suomessa on sellaiset tehtaat vähissä mitkä voisivat työllistää kielitaidottomia irakilaisia tai somaleja.
Taloutemme on jo seitsemättä vuotta huomattavasti huonommalla tolalla kuin Saksan ja Ruotsin, sekä työttömyysasteemme huomattavasti korkeampi, miksi siis juuri nämä kaksi maata ovat ne maat mihin pakolaisten vastaanottomäärää jatkuvasti verrataan?

Kysymyshän on ollut myös siitä kuinka suuri määrä on turvapaikkaa tullut tänne hakemaan, ennen tätä vuotta on rajoillamme ollut aika hiljaista. Viime kuukausien määrä verrattuna väestömäärään on Suomi ihan siellä kärkisijoilla saapuneiden turvapaikanhakijoiden vastaanottamisessa.

Kenen intresseissä on tämä jatkuva vastakkainasettelu?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohimentiin

      Suomi jo eka. Suhteessa jo hakkaa jo Saksan ja Ruotsin. Orpo kiirehtii pakkolakia mamutukseen!

      • eppu2

        Tuon saman juuri luin jostakin.
        Niinhän se on, että verrokki haetaan aina niin, että asia saadaan näyttäytymään toivotulla tavalla.
        Eiväthän ne arabimaat ota pakolaisia ollenkaan. Jossain sellaistakin luki.


      • On totta, että mediassa luodaan mielikuvia ja muokataan yleistä mielipidettä. Kannattaa pohtia asioita itse tai, kuten nyt jo kommentoineet ovat tehneet, ottaa faktoista selvää.
        Varmasti muissakin Euroopan maissa pohditaan ratkaisumalleja, kun näyttää siltä, että loppua ei tulijoille näy, ehkä tuleva talvi hillitsee.
        Tuolla yhdellä foorumilla on hyviä kommentteja siitä että nämä turvapaikanhakijat huolehtisivat itse tiloista, joissa asuvat ja tekevät itse ruokansa, kuin kotona tehdään, eikö ihan kannatettavaa.


      • eppu2
        kawe kirjoitti:

        On totta, että mediassa luodaan mielikuvia ja muokataan yleistä mielipidettä. Kannattaa pohtia asioita itse tai, kuten nyt jo kommentoineet ovat tehneet, ottaa faktoista selvää.
        Varmasti muissakin Euroopan maissa pohditaan ratkaisumalleja, kun näyttää siltä, että loppua ei tulijoille näy, ehkä tuleva talvi hillitsee.
        Tuolla yhdellä foorumilla on hyviä kommentteja siitä että nämä turvapaikanhakijat huolehtisivat itse tiloista, joissa asuvat ja tekevät itse ruokansa, kuin kotona tehdään, eikö ihan kannatettavaa.

        Oli jossain sellaista arviota, että ainakin miljoona ihmistä lähtee liikkeelle kohti eurooppaa lähitulevaisuudessa.


    • Jyvä.todellisuutta

      Vaikka suomessa olisikin tehtaita ja vapaita paikkoja teollisuudessa ja rakennuksilla, laivateollisuudessa.... Emme tahdo emme halua niihin yhtäkään kehitysmaista ja sivistyksien ulkopuolelta tulijaa.
      Tapaturmatilastomme alkoivat olla suht puhtaat kaikkialla. Mutta viimeisen noin viidentoista vuoden aikana tilastot ovat kasvaneet sitä mukaa kun tänne on vyörynyt "ammattiväkeä" itäplokin maista viro latvia liettua bulgaria puola...
      Liian liian suuri tapaturma-alttius.
      Työtapaturma-kuolemat vielä menettelisi ja olisi hyväksyttävissä, mutta työtapaturmat ovat liian kallis investointi muualta tulleille.

    • suomen-syttely-loputtava

      MISSÄ ON suomen päättäjien itsetunto ?????
      Miksi EI uskaleta oikeesti olla oman maan etuisuuksia puolustamassa,
      MIKSI hysytellään tilannetta,
      miksi ei uskaleta sanoa suoraan mitä mieltä suomi oikeesti on asioista,
      -
      jämäkkyyttä, rehelisyyttä, päättäväisyyttä politiikkaan,
      -
      suomella tietääkseni on vielä oikeus olla jotain miletä asiassa,
      -
      VAI onko todella suomi jo menettäny itsenäisyyden , itsenäisiin päätöksiin,
      vai MISTÄ KENKÄ PURISTAA,
      -
      oman kansa mollaus on loputtava,
      suomen kansa on kilttiä rehellistä liian hyväntahtoista,
      nyt huomataan kuinka meitä tallotaan jalkoihin,
      -
      käytetään röyhkeästi uhkaillen hyväksi,
      -
      jopa joittenki oman kansalaistenki taholta,
      -
      tätä ei voi ymmärtää,
      missä on isiemme itsetunto, jotka aikoinaan taisteli isenäisyyden suomelle,
      eikö se periytynykkää jälkipolville,
      kuka tuhosi suomen kansan itsetunnon,,,, ja MIKSI,,, MIKÄ TAHO,,,
      --
      suomi ei ole rasistinen maa,
      paljon enemän on rasismia muslimimaissa,
      käykääpä siellä vaikka turisteina,
      huomaatte kuinka siellä pitää olla varovainen ja tarkaan noudattaa paikallisia sääntöjä tarkkaan,
      ei suomessa ikinä niin tarkaa ole ollu, ei ikinä,
      muslimi maissa turisti pääsee hengetään hyvin herkästi jos ei ole tarkkana kuinka käyttäytyä,
      SITÄPAITSI
      turistin ON itse maksetta IHAN kaikesta, mitään ei saa ilmaiseksi siellä,
      -
      suomessa ei ikinä ole tapettu mulimeita vaika ne on pitäny paljon suurempaa ääntä kuin suomalainen koskaan,
      ottakaa näkin seikat huomioon enenkuin syytätte suomalaisia rasisteiksi,
      suomalainen EI ole rasisti, se on rehellinen oikeutta myös itseleen vaativa ihminen,

      • häpeävä

        Suomalainen on itsekäs pas.a, maailman rasistisin ja fasistisin ihminen (?) Hitlerin jälkeen. Hyi h..ve..i, häpeä Suomi, häpeä! Hävetkää rasistit! Ette ihmisen nimeä ansaitse. FYI FAAAAAAN!


      • eppu2
        häpeävä kirjoitti:

        Suomalainen on itsekäs pas.a, maailman rasistisin ja fasistisin ihminen (?) Hitlerin jälkeen. Hyi h..ve..i, häpeä Suomi, häpeä! Hävetkää rasistit! Ette ihmisen nimeä ansaitse. FYI FAAAAAAN!

        Entä nämä, jotka kantaa kylttiä, jossa lukee ´´painakaa Suomi perseeseenne.´´
        Minkä nimityksen heille antaisit?


      • elättäjäsi
        häpeävä kirjoitti:

        Suomalainen on itsekäs pas.a, maailman rasistisin ja fasistisin ihminen (?) Hitlerin jälkeen. Hyi h..ve..i, häpeä Suomi, häpeä! Hävetkää rasistit! Ette ihmisen nimeä ansaitse. FYI FAAAAAAN!

        juu, tervetuloa Suomeen


      • sua-häpeää-kaikki
        häpeävä kirjoitti:

        Suomalainen on itsekäs pas.a, maailman rasistisin ja fasistisin ihminen (?) Hitlerin jälkeen. Hyi h..ve..i, häpeä Suomi, häpeä! Hävetkää rasistit! Ette ihmisen nimeä ansaitse. FYI FAAAAAAN!

        Sinä olet hävettävä ihminen,
        sinun käytöstä voi hävetä, olet älytön typerys,
        kuinka kehtaa kilttiä hyväntahtoista suomea panetella ja haukkua perättömyyksillä,
        oletko murhaajien puolella, siis muslimeitten hyysääjä,
        vai oletko peräti itse muslimi,
        - muslimit käyttää röyhkeästi hyväkseen sinisilmäistä hyväntahtoista suomen kansaa,
        tämä on tosi.


    • att2

      Pekkarinen tarvitsee vähintään miljoonan risusavottaan. Suomi nousuun.

      • atelle.illan.ratoksi

        Mitä vielä me lähetämme nämä Ruotsiin raapimaan teidän kutisevia perseitä, nuoria Irakilaisia onko teillä puutetta perseistä tässä tilaisuus saada ehtaa pyllyä saatte ilmiseksi homoseksi vajeeseenne.


    • näinmenee

      Merkkel määrää ja ohjeisti Sipilän?

    • mättääkö

      Niin nyt meidän ikärakenteen vääristyminen kääntyy plussalle sitä on tutkijat toitottaneet kohta olisi muuten pelkkiä vanhuksia ilman hyysääjiä.

      • heitteillekkö

        Kuka ne mamut eiättää, kun ei me enää jakseta?


      • tuumailtu
        heitteillekkö kirjoitti:

        Kuka ne mamut eiättää, kun ei me enää jakseta?

        Pälkähti !
        Jos tehtäisi niin tehdään heistä palvelijoita yksinäisille miehille nainen, naiselle mies, ilman palkkaa ruoka ja peti riittäköön, teille tulisi lokosat päivät, tarjoilu pelaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe