Maria Syvälä kirjoitti 11 -vuotiaan Kristianin kohtalosta - 20 eri osastojaksoa erilaisissa sairaaloissa ennen kuolemaa. Onko tämä vain yksi jäävuoren huippu sen vuoksi, että Keski-Suomen lastenpsykiatria (Haukkala) ajettiin alas. Olen huolissani sellaisten lasten puolesta, joiden elämä ei suju täysin normin mukaisesti.
Jos lapsella on neurologisia pulmia tai jos lapsi on sijoitettu, hänellä on moninkertainen mahdollisuus tulla syrjäytetyksi ja moninkertainen mahdollisuus kuolla ennen kontrolliryhmää, jossa on hänen ikätovereitaan. Sijoitetut lapset syrjäytetään mm. uskottelemalla heille, että erityisluokka on heitä varten, vaikka keskiarvo olisi lähes 8. Näistä lapsista ei välitetä eikä heille ole tarkoitettu samanlainen tulevaisuus kuin muille. Heitä saatetaan heitellä suuressa koulussa luokasta toiseen ja heidät laitetaan itse päättämään, missä aineissa haluavat olla pienryhmässä ja missä normiryhmässä. Heidät valjastetaan leikkimään koulussa silloin, kun muut lukevat englantia, suomea ja opiskelevat matematiikka. he kirjoittavat ruokalistoja englanniksi 9. luokalla - sama, mitä muut tekevät viidennellä luokalla.
Yhteisön sivistys näkyy siinä, kuinka se huolehtii heikoimmistaan, kuten sairaista lapsista tai sijoitetuista lapsista.
Lapsista pitää välittää!
lapsetnuoret
0
65
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305507
- 1702019
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601601Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281288Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan571197- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701164viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121088- 41940