vanhempien s.... häiritsee!

niina**

Olen 13-vuotias tyttö. Minua häiritsee suuresti vanhempieni seksi. Monesti (liian usein), kun kaverini ovat kylässä päivällä(!!),äiti ja isä lukkiutuu makkariin ja tulee pois puolen tunnin päästä ja käyvät vuorotellen wc:sä pesulla. Tää on tosi noloa! Mun kavereiden ilmeistä näkee, et ne tietää mitä siellä tapahtuu. En haluais sanoo vanhemmille asiasta mitään, mutta mun mielestä se ei ole oikein mua eikä mun kavareita kohtaan. Miksei ne voi tehdä sitä yöllä, kun muut nukkuu??

13

4330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi äiti

      Eli sano suoraan vanhemmillesi että häiritsee. Pystyvät varmaan ajoittamaan puuhansa hiukan eri aikatauluun. Tai sitten sinäkin voit tehdä osasi jos et kehtaa puhua tuosta; ole sinä joskus kavereittesi luona niin vanhempasi saavat omaa aikaa.
      Valitettavasti seksi on normaalia kanssakäymistä aikuisten välillä, joten sille on vaan otettava oma aikansa. Tuntuu käsittämättömältä ehkä nyt mutta vanhemmiten ymmärrät ehkä paremmin. Ja sinuakaan ei ilman vanhempiesi seksiä olisi olemassa :)

    • vinkkisetä

      Tee vanhempien kondomeihin reikiä niin on luvassa hauska yllätys.

    • kkkkkk

      nukkua.
      Ja mistä yiedät vaikka vaan nostaisivat painoja.
      Miten nuori likka voi olla noin suvaitsematon?????

    • ritu

      Onpas asiattomia vastauksia tullut tähän viestiin. Ymmärrän hyvin että teini-ikäiselle on kiusallista tuollainen tilanne. Vaikka seksi on tietysti luonnollista niin itseänikin kuvotti kerran kuullessani isän ja hänen tyttöystävänsä sängyn natinaa viereisestä huoneesta, ja olin silloin jo aikuinen. Joillekin on ehkä luonnollista kuulla tai huomata lähisukulaistensa seksipuuhat, mutta ei ainakaan minulle...seksistä silti pidän itse todella paljon mutta kyllä sen pystyy tekemään niin etteivät muut huomaa/kuule.

      Ehkä monet vanhemmat luulevat ettei lapsi vielä tajua näitä asioita...

      • Anonyymi

        Mua ei kiinnosta sun paskapuheet


    • Huolestunut äiti

      Mua hävettää kauheesti kun likka runkkaa sillon kun on vieraita kylässä. Sen huoneesta kuuluu kova huohotus ja hieromasauvan melu. Miten mää puhusin sille, että rajottas noita saastaisia puuhinaan ainakin vierailujen ajaksi. Kerran mua otti oikein kovasti päähän kun huomasin vanhan isäni kuuntelevan likan touhuja sen oven takana ja katselevan samalla likan kämppään avaimen reiästä ja runkkaavan samalla. Musta se likka tekee tätä ihan tahallaan.

      • ihm.

        kun sinä on ihan omia osastoja laitoksissa, voit ihan itse hakeutua hoitoon. vai oletko kenties avohoito potilas, juttus on ´kyllä niin ääliömäinen.


    • viiden.äiti

      Tuttavaperheessäni oli samanlainen kuvio ainakin silloin, kun lapset olivat pieniä (0-10 v). En tiedä miten nykyään on.

      Tuloksena heidän nyt 10-vuotias tyttärensä on hiukan sekaisin oman seksuaalisuutensa kanssa. Häneltä tulee outoja kommentteja seksiin liittyen, ja aihe tuntuu kiertävän paljon hänen ajatuksissaan.

      Mielestäni lapsia ei tulisi ottaa näin näkyvästi mukaan vanhempien sukupuolielämää seuraamaan, vaan antaa heidän löytää aihe aivan itse, oikeaan aikaan ja luonnollisella tavalla. Luonnollinen tapa ei ole vanhempien seksielämän kuunteleminen suljetun oven takana.

      Ihmettelen, että niin monet kääntyvät alkuperäistä vastaan, törkeälläkin tavalla. Seksistä on tullut sellaista pakkopullaa tänä päivänä, että ne, jotka eivät osaa suhtautua sen ylenpalttiseen avoimuuteen avarakatseisesti, tuomitaan epänormaaleina.

      Toivottavasti sinä, niina**, osaat kuitenkin suhtautua kokemaasi oikein ja löytää seksuaalisuutesi terveellä tavalla.

      • ammattikasvattaja

        lapsien ei kuulu kuulla aikuisten seksipuuhia eikä nähdä.
        Lapset kerkeävät kyllä niistä saada tietoa sitten kun se heille iän puolesta on aiheellista.
        Miettikää vähän aikuiset, kuinka tälläinen voi jättää pysyviä traumoja lapselle.
        - Sairasta sanon minä


    • daytr

      On varmasti vaikeaa ottaa asiaa puheeksi vanhempien kanssa, mutta silti se voi olla ainoa keino saada vanhempasi ymmärtämään.

      Voi olla, että vanhempasi kuvittelevat, että olet vielä niin nuori, ettet ymmärrä, mitä he makkarissa puuhaavat.

      Toivottavasti vanhemmistasi jompi kumpi sattuisi käymään tällä palstalla, niin voisivat huomata sanomattakin :)

      • Nykytyttö

        Ei kukaan normaali aikuinen voi pitää 13-vuotiasta
        liian nuorena! Tuntuu pikemminkin suunnitelmallisel-
        ta kiusanteolta, että vanhemmat ryntäävät makkariin
        heti, kun tyttärelle tulee kavereita kylään. Sel-
        lainen on henkistä väkivaltaa ja nöyryyttämistä!
        Kyllä täyspäiset aikuiset voivat sen verran himojansa hillitä, ettei aina tarvitse NYT JUST HETI
        saada.


    • Nykytyttö

      Kuule Niina, olen kohta viidenkymmenen, eikä mi-
      nustakaan ole kiva kuulla mitä alakerran huoneiston
      makuukammarissa tapahtuu. Uudet asukkaat ovat melko
      äänekästä sorttia! He tosin ajoittavat aikuisten
      leikkinsä iltaan/iltayöhön ja lapset kyllä nukkuvat,
      mutta minua heidän äheltämisensä ja karjumisensa
      häiritsee, valitettavasti.
      Tiedän, tiedän, että kohta minut leimataan kateel-
      liseksi ja katkeraksi vanhapiikatädiksi, mutta niin
      ei ole asian laita. Olen mielestäni seksistä saa-
      nut itse aivan tarpeeksi, eikä se kaikille ihmi-
      sille yhtä tärkeätä olekaan.
      Toivon, että pääset sopimukseen vanhempiesi
      kanssa siitä miten heidän tulisi toimia. Heidän
      on kunnioitettava sinun toivettasi, muuten ovat'
      tosi pösilöitä.

    • misse

      Se että vanhempasi harrastavat seksiä on hyvä juttu. Se että he harrastavat sitä noin näkyvästi ja se häiritsee/nolottaa sua ei ole hyvä juttu. Sano niille, että sua nolottaa kun sun kaverit tajuu sen. Ne ei varmaan ite tajuu sitä ennenkuin sanot. Varmaan noloa sullekin. Mut sun ikäisenä ymmärrän sua. Aikuisena tulet huomaamaan et kiva kun seksi- ja sitä myöten parisuhde sujuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe