Moro!
Onko kokemusta, että miten ilmalämpöpumput toimivat sähkökatkojen jälkeen? Eli lähteekö laite aina käyntiin katkon jälkeen ja tuleeko ongelmia, jos mökin sisälämpö menee pakkasen aikana miinukselle? Ainakin joidenkin pumppujen kohdalla mainitaan, että sisäyksikön käyttölämpötila on 8 - jotain eli ylläpitolämmitys ei toimi enää jos mökillä on ollut pidempi sähkökatko talvella.
Kokemuksia?
Ilmalämpöpumppu, sähkökatkot
8
7685
Vastaukset
- mitsub
Harvoin kait niin kauan on sähköt poikki, itselläni on ollut pumppu mökillä kuusivuotta ja koko talven päällä. Katkojen jälkeen toiminut normaalisti, säädöt 19 puhallus 1 ja hyvin on pelannut. Huomannut, että jos pienempi lämmönsäätö niin sulatus ei oikein toimi. Joku sanonut ettei saisi käyttää kovalla pakkasella -30 astetta, mulla ainakin ollut kaiket talvet päällä ja hyvin pelaa edelleen.
- roopeankka123
Fortum kiittää kun tuhlaat sähköä talvella tyhjän mökin lämmittämiseen. 10 riittää oikein mainiosti
- PanasonicToshiba
Kokemusta on Panasonicin ja Toshiban pumpuista lyhyiden sähkökatkojen suhteen, sähkökatkon jälkeen Panasonic käynnistyy itsekseen mutta Toshiba ei.
- BauHerr
IVT:n nimellä myyty käynnistyy ihan normaalisti pitkänkin katko jälkeen.
- serkka
Nibe 1245 ei mee päälle automaattisesti jatkon jälkeen, joutui sammuttaa 7 kerta, sit meni
- dfgvbgf
Toshiba täytyy itse laittaa tilaan "Käynnistyy sähkökatkon jälkeen"
Sieltä ohjeesta löytyy. - 43433434
Minulla wifi Samsung ja saan tiedon kun sähköt katkeaa ja tulee päälle. Sitten vaan etäyhteydellä pumppu päälle. Ilman sitä ei kyllä lähde itsekseen.
- huurteenpoisto
> Ainakin joidenkin pumppujen kohdalla mainitaan, että sisäyksikön käyttölämpötila on 8 - jotain eli ylläpitolämmitys ei toimi enää jos mökillä on ollut pidempi sähkökatko talvella.
Liittynee enempi ulkoyksikön sulatukseen. Sulatushan tehdään yleensä kääntämällä toiminta nurinpäin eli pumppu rupeaa pumppaamaan lämpöä sisältä ulos -> ulkoyksikköön kertynyt huurre/jää sulaa. Sisäyksikköä ei ole tehty toimimaan pakkasessa, joten sisällä pitää olla tarpeeksi lämmintä, jotta sulatus voi onnistua.
Eli riittänee, että pumppu kerkiää nostaa sisälämmön yli 8 ennen kuin se ensimmäisen kerran haluaa itseään sulatella?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107141Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2891008