Ilmalämpöpumppu, sähkökatkot

mökk999

Moro!

Onko kokemusta, että miten ilmalämpöpumput toimivat sähkökatkojen jälkeen? Eli lähteekö laite aina käyntiin katkon jälkeen ja tuleeko ongelmia, jos mökin sisälämpö menee pakkasen aikana miinukselle? Ainakin joidenkin pumppujen kohdalla mainitaan, että sisäyksikön käyttölämpötila on 8 - jotain eli ylläpitolämmitys ei toimi enää jos mökillä on ollut pidempi sähkökatko talvella.
Kokemuksia?

8

6893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitsub

      Harvoin kait niin kauan on sähköt poikki, itselläni on ollut pumppu mökillä kuusivuotta ja koko talven päällä. Katkojen jälkeen toiminut normaalisti, säädöt 19 puhallus 1 ja hyvin on pelannut. Huomannut, että jos pienempi lämmönsäätö niin sulatus ei oikein toimi. Joku sanonut ettei saisi käyttää kovalla pakkasella -30 astetta, mulla ainakin ollut kaiket talvet päällä ja hyvin pelaa edelleen.

      • roopeankka123

        Fortum kiittää kun tuhlaat sähköä talvella tyhjän mökin lämmittämiseen. 10 riittää oikein mainiosti


    • PanasonicToshiba

      Kokemusta on Panasonicin ja Toshiban pumpuista lyhyiden sähkökatkojen suhteen, sähkökatkon jälkeen Panasonic käynnistyy itsekseen mutta Toshiba ei.

    • BauHerr

      IVT:n nimellä myyty käynnistyy ihan normaalisti pitkänkin katko jälkeen.

    • serkka

      Nibe 1245 ei mee päälle automaattisesti jatkon jälkeen, joutui sammuttaa 7 kerta, sit meni

    • dfgvbgf

      Toshiba täytyy itse laittaa tilaan "Käynnistyy sähkökatkon jälkeen"
      Sieltä ohjeesta löytyy.

    • 43433434

      Minulla wifi Samsung ja saan tiedon kun sähköt katkeaa ja tulee päälle. Sitten vaan etäyhteydellä pumppu päälle. Ilman sitä ei kyllä lähde itsekseen.

    • huurteenpoisto

      > Ainakin joidenkin pumppujen kohdalla mainitaan, että sisäyksikön käyttölämpötila on 8 - jotain eli ylläpitolämmitys ei toimi enää jos mökillä on ollut pidempi sähkökatko talvella.

      Liittynee enempi ulkoyksikön sulatukseen. Sulatushan tehdään yleensä kääntämällä toiminta nurinpäin eli pumppu rupeaa pumppaamaan lämpöä sisältä ulos -> ulkoyksikköön kertynyt huurre/jää sulaa. Sisäyksikköä ei ole tehty toimimaan pakkasessa, joten sisällä pitää olla tarpeeksi lämmintä, jotta sulatus voi onnistua.

      Eli riittänee, että pumppu kerkiää nostaa sisälämmön yli 8 ennen kuin se ensimmäisen kerran haluaa itseään sulatella?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1659
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1461
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1129
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1091
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      950
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      944
    Aihe