Kuin moni opettaja

voiteitätoisia

päivittää omia tietojaan? Minusta tuntuu että kaikki opettajat viis veisaa onko omat osaamiset enää ajantasalla. Aikaa heille olisi kyllä käydä kursseja kesät talvet. Mutta ei viitsi koska palkka juoksee liian suuri, niin mikä on lomaillessa ja istuessa terasseilla ja soittoravintoloissa. En todellakaan ymmärrä että opettajilla on lähes 3 kk kesällä lomaa, eikä tarvi tehdä mitään. Siksipä on niitä epäpäteviä opettajia kun se työ kiinnostaa että on vapaata ja lyhyitä työpäiviä ja rahaa tulee. Todellakin olen kateellinen jos joku epäilee, itse olen töissä joka päivä, lomaa 1 kk, ja syysja talvilomat... mutta enkehtaisi nostaa ylimääräistä palkkaa loma ajalta mikä ei kuulu. Opet voisi laittaa 1,5 kk kouluun töihin siivoon ja pihaa myös ja valmistelemaan uutta lukukautta, sekä käymään kursseja, niitä ei koskaan käy liikaa. Itsekkin käyn keran vuodessa 3 viikon lisäkurssin koska haluan olla palkkani arvoinen ja tietää asioista. Nyt vuoden alussa mene taas kursseille. Menkää opiskelmaan työn ohessakin se onnistuu jos titä on 2 tuntia päivässä joinkain päivinä. Ei tarvis anna ja me its lukea ja syödä viinereitä ja pitsaa jotta aika kuluisi. Anteeksi nyt vaan mutta ärsyttää että ei kehitetä itseään.

16

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinenelää

      Rauhoitu nyt hyvä ihminen! Ei ole terveydelle hyväksi elää tuollaista elämää, sinähän sairastut kohta ihan fyysisestikin. Elämästä pitää nauttia kuten me opettajat teemme.

      • sinänsähyväammatti

        Niin juuri opettajat sairastuu kun eivät pysty ajattelemaan oimilla aivoillaan kun eivät saa uutta oppia. Kyllä sekin on totta että kun on niitä kouluavustajia, opet istuu ja laiskottelee, Mun ystävä on opettaja ja sanookin, että kiva kun ei tarvi yksin tehdä kaikkea että on avustaja joka pienellä palkallaan joutuu tekemään enempi kuin hän tekee. Juoksee metsässä urkhilutunnilla, vie liikuntatavikkeita ym juoksevia asioita. Tisaalta jos noin helpolla tulee raha niin en ihnmettele että opettajia on paljon niitä epäpäteviä. Mun ystävä sanookin että hän haki opettajaksi juuri pitkien lomien ja lyhyiden päivien takia, ja rahaa tulee vaifkkei tee mitään.


    • opex

      Näitä on aina niin kiva lukea:) Välillä sitä arjessa unohtaa, miten onnekas on. Kiitos muistutuksesta!

      • JOUKKO-OPPIA
        sain minäkin opettaa muutaman vuoden. Oppilaita oli koulussa toista tuhatta ja kolleegat jopa kansaivälisesti tunnustettuja.
        Kaikkein eniten opintoja ja tutkintoja suorittaneet eivät useinkaan ole olleet parhaita opettajia.
        Luokkakoosta mesotaan kun oma kokemukseni osoittaa,
        että yli sadan murrosikäisen pojan rippikoululuokkakaan ei tuottanut mitään kurinpito-ongelmia minulle aikoinaan parikymppisenä eteen päässeenä/joutuneenakohan?


      • opex
        Pilmari kirjoitti:

        JOUKKO-OPPIA
        sain minäkin opettaa muutaman vuoden. Oppilaita oli koulussa toista tuhatta ja kolleegat jopa kansaivälisesti tunnustettuja.
        Kaikkein eniten opintoja ja tutkintoja suorittaneet eivät useinkaan ole olleet parhaita opettajia.
        Luokkakoosta mesotaan kun oma kokemukseni osoittaa,
        että yli sadan murrosikäisen pojan rippikoululuokkakaan ei tuottanut mitään kurinpito-ongelmia minulle aikoinaan parikymppisenä eteen päässeenä/joutuneenakohan?

        Et taida ihan ymmärtää, miksi luokkakoosta puhutaan. Sillä on hyvin vähän tekemistä työrauhan kanssa. Opettajajohtoisesti esitelmöiden voipi varmaan pitää luentoa vaikka tuhannelle, mutta kun tämmöinen on täysin ristiriidassa opetussuunnitelmien ja muiden tavoitteiden kanssa. Opettajan pitäisi opettaa oppilaslähtöisesti, ohjata itsenäistä työtä ja ryhmäprojekteja, ottaa huomioon kunkin oppilaan ominaislaatu ja erityistarpeet jne.

        Näitähän piisaa: tyyppejä, jotka ovat vuonna tikku ja kivi käyneet vetäisemässä pari oppituntia ja ovat sitten alan asiantuntijoita. Monethan toki katsovat olevansa päteviä arvioimaan nykykoulua ihan silläkin perusteella, että ovat itse olleet koululaisia vaikkapa 50 vuotta sitten...


      • Ammattikasvattaja
        Pilmari kirjoitti:

        JOUKKO-OPPIA
        sain minäkin opettaa muutaman vuoden. Oppilaita oli koulussa toista tuhatta ja kolleegat jopa kansaivälisesti tunnustettuja.
        Kaikkein eniten opintoja ja tutkintoja suorittaneet eivät useinkaan ole olleet parhaita opettajia.
        Luokkakoosta mesotaan kun oma kokemukseni osoittaa,
        että yli sadan murrosikäisen pojan rippikoululuokkakaan ei tuottanut mitään kurinpito-ongelmia minulle aikoinaan parikymppisenä eteen päässeenä/joutuneenakohan?

        Kannattaa miettiä, ovatko ajat muuttuneet sitten 50- ja 60-luvun.


      • vuonnasiis55

        "Nyt niillä on kaljat ja naiset ja mopot, mutta eipä ollu ennen mopoja"vuonnasiis55


    • Aintelligense

      Aikoinaan hankittu koulutus riittää oikein hyvin. On tullut sen verran ylikoulutettua itseään. Mikä se semmonen ammattilainen on, jonka pitää ihan kautokeinona ravata koulutuksessa?
      Ja mitä kursseja minun lisensiaatin tutkinnon suorittaneen matemaattisten aineiden opettajan pitäisi käydä.
      Sinä tarvitset terapiaa. Siis oikeesti!

      • paljonhyviäjuttuja

        Minä kävin koulun ja valmistuin 70 luvulla enkä sen koommin ole kurrsseja tarvinnu,työ opettaa ja tässä työssä voi soveltaa aika paljon, lapse on helppo ryhmä ei siihen koulutust tarvi senkun sanelee vaan juttuja ja kyllä he uskovat opettajaa. MOnet lapset pitävät opettajaa viisaampana kuin omia vanhempiaan. Kun meidän ope niin sano niin asia on niin. Hauskoja nuo toiset lapset uskovat kaiken mitä sanotaan. Lapsilla voi myös harjoitella, ne ei pahemmin arvostele, ja kun tkee jotian niin niin ne luulee et se täytyy tehdä. Joskus pääsee pakoon vaikka opettajanhuonoeeseen kun ei jaksa niitä kersoja. Helppo työ paljon lomia ja hyvä palkka. Kun sanoo et nyt hiljaa niin lapset ovat ja jos ei ole voi jättää jälkkäriin, voi leikkiä pomoa, määräysvalta on kiva.


      • kurssitonope

        "Lapsilla voi myös harjoitella, ne ei pahemmin arvostele, ja kun tkee jotian niin niin ne luulee et se täytyy tehdä"

        Tässä se onkin se pihvi. Toisten lapsilla voi testata mikä menee läpi ja mikä ei ja mikä on uskottavaa. Tällä tavalla omat lapset säästyvät isommilta kolhuilta ja vanhemmat (opettaja) virheiltä. Näin oman lapsen silmissä vanhemmat ovat uskottavia ja muiden eivät niinkään. Opettajien lapset menestyvätkin hyvin siksi, että he luottavat muihin. On tietysti selvää, että opettajilla on muutenkin intuitio lasten suhteen kunnossa. Eiväthän he olisi muuten opettajia.

        Mihin opettaja kursseja tarvitsee? Ne on tumpeloita varten.


      • Temppurata-apina
        paljonhyviäjuttuja kirjoitti:

        Minä kävin koulun ja valmistuin 70 luvulla enkä sen koommin ole kurrsseja tarvinnu,työ opettaa ja tässä työssä voi soveltaa aika paljon, lapse on helppo ryhmä ei siihen koulutust tarvi senkun sanelee vaan juttuja ja kyllä he uskovat opettajaa. MOnet lapset pitävät opettajaa viisaampana kuin omia vanhempiaan. Kun meidän ope niin sano niin asia on niin. Hauskoja nuo toiset lapset uskovat kaiken mitä sanotaan. Lapsilla voi myös harjoitella, ne ei pahemmin arvostele, ja kun tkee jotian niin niin ne luulee et se täytyy tehdä. Joskus pääsee pakoon vaikka opettajanhuonoeeseen kun ei jaksa niitä kersoja. Helppo työ paljon lomia ja hyvä palkka. Kun sanoo et nyt hiljaa niin lapset ovat ja jos ei ole voi jättää jälkkäriin, voi leikkiä pomoa, määräysvalta on kiva.

        Sen lisäksi, että voi käskyttää toisten lapsia, voi tietysti käskyttää myös heidän vanhempiaan. Lukemattomat kerrat olen määrännyt sekä äitejä että isiä tekemään yhdessä lapsen kanssa oikein keskittyneesti varsinkin äidinkieltä, matematiikkaa, ruotsia ja englantia. Erään äidin kanssa väänsin melkoisen ankarasti ja vasta jälkikäteen tietooni tuli, että hän on alakoulun englanninopettaja.

        Ikävää sinänsä, että lissu on taas saanut kokeeksi näppiksen tai peräti passitettu avo"hoitoon".


      • opettajienpomoäiti
        Temppurata-apina kirjoitti:

        Sen lisäksi, että voi käskyttää toisten lapsia, voi tietysti käskyttää myös heidän vanhempiaan. Lukemattomat kerrat olen määrännyt sekä äitejä että isiä tekemään yhdessä lapsen kanssa oikein keskittyneesti varsinkin äidinkieltä, matematiikkaa, ruotsia ja englantia. Erään äidin kanssa väänsin melkoisen ankarasti ja vasta jälkikäteen tietooni tuli, että hän on alakoulun englanninopettaja.

        Ikävää sinänsä, että lissu on taas saanut kokeeksi näppiksen tai peräti passitettu avo"hoitoon".

        Meillä taas me vanhemmat olemme opettajien pomoja, määräämme ja valvofmme heidän toimintaa, Annamme ohjieta ja moitteita ja teemme valituksia koulutoimistoon. Monesti olemmekin saaneet opettajt tuotuun. On kurja jos opet kuvittelevat olevansa hyviä, mutta väärin, me vanhemmat tarkkailemme ja annamme pisteitä ja sitten ohjaamme ja neuvomme. tarkkana pitää olla. M maksamme kuitenkin opettajien palkat joten meidän vastuu on myös katsoa että he kunnioittavat lapsia ja ovat ajan tasalla käyvät kursseja ja tekevät öitä palkkansa eeteen.


      • ukkiope

        Mummo hyvä, vieläkö sinä täällä terapoit itseäsi? Sinullahan lapset selvisivät koulusta hyvin. "Onneksi", kuten itse sanoit. Koulu teki hyvää työtä lastesi kohdalla, vaikka myrkytitkin heidät asenteellasi.


    • Oppi.ojassa

      Aloittaja voisi mennä saman tien myös luovan kirjoittamisen kursseille ja opetella kirjoittamaan suomen kieltä virheettömästi.

    • laiskojanykylapset

      Kyllä mua hävettäisi olla semmoisten lasten äiti jotka olisivat luokan kehnompia. On outoa että lapset ovat erilaisia ja oppivat erilailla. Oani ovat fiksuja ja koulussa menestyviä, mutta on semmosia raasuja jotka eivät tiedä mikä on kirja ja mikä kynä. Säälittäviä, mutta kestettävä on, ne voi sivuuttaa tqi antaa avustajan hoivattaviksi, eihän niitä jaksa aina. Olen opettaj jo kymmenettä vuotta ja nähnyt kaikenlaista, helppoja päiviä on harvoin nykylaoset ovat erittäin laiskoja ja eivät kuuntele eikä halua edes oppia. Itse olen hermoraunio kohta. Onneksi voi välillä poistua luokasta kahville, ja tunnin lopussa sitten tulla takasin. Aineenkirjoitusta tai jotain tekemistä ja helpolla pääsee. Ostan yleensä jonkun lehden ja sitä luen kun vekarat ahertaa.

    • Pisteyttäjä

      Nyt tulee paljastus: Me opettajat pisteytämme vanhempia ja annamme lapsille numerot sen mukaan, kuinka mukavia vanhemmat (tai isovanhemmat) ovat ja miten hyviä lahjoja me heiltä saamme. Atk-opettajat osaavat selvittää myös nettipalstoilla nimimerkkejä käyttävien henkilöllisyyden... Ai että nautin työstäni!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe