Pärjäänkö viinapullolla ja kammalla

Matkustaja kolmannesta luok...

Eräs kirjailija (Waltari?) matkusti Saksaan 1930-luvulla mukanaan päälläolevien vaatteiden (ja asiakirjojen ja rahojen) lisäksi vain viinapullo ja kampa. Pärjääkö niillä edelleen matkailussa -varsinkin Venäjällä?

7

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampakäy

      kyllähän tuolla vennäillä pärjää jopa ilman kampaa ja viinakset kannattaa ostaa veroalesta huolimatta vasta igoreiden maasta, tulee nimittäin vielä halvemmaksi!!!

    • pauli antero

      pärjää,mut onhan niitäkin jotka pärjää tolla varustuksella.mut ohkaset on eväät,kukin tyylillään.saattaa kanssa toverit jo viikon päästä haistella et mikähän tunkio tuos liikkuu,mut rahalla on valtaa sillä saa melkein mitä vaan jos sitä oikein on

    • heti kun on RAHHAA eväänä homma toimii. Samalla tulee hoidettua gigiena, jota edelliset pelkäsivät.
      za noviem godam!

    • turf

      reissanneena niin kotimaassa (etenkin väliä stadi-meidän lande) kuin maailmallakin, olen tullu siihen tulokseen, että jos matkalle muistaa ottaa mukaan passin, luottokortin, hammasharjan ja puhtaat kalsarit, ni pärjää jo aika pitkälle. tietty jos johonkin lämpöseen suuntaa, ni bikinit on ihan hyvä olla myös mukana jo alkumatkasta.

      kaiken muunhan saa ostettua, jos tarvii. ja tietty hampiharjojakin myydään maailmalla, mutta oon lisänny sen käsilaukun varustukseen siinä vaiheessa, kun niitä alkoi olla kymmenkunta kotona kylppärin hyllyllä...

      passi on tarpeen meillä maallakin, koska äkkiäkö joku haluaa lähteä illaksi Vibeen diskoilemaan, Raivolaan ettimään lehtikuusia (tai Markoa...) tai Pietuun keilaamaan. tai sitten pelkään niitä rajapoikia paikallisessa soittoruokalassa. saattaahan ne kysyä dokumentteja sielläkin...

      mut anyhow, jättäisin kyllä sen viinan hankinnan vasta rajan toiselle puolelle. tai ainakaan sitä karsean makuista kossua on turhan ottaa mukaan.

    • käytiin Moskovass ajunalla messuilla niin, et salkussa oli vaihto sukat,klasarit ja kauluspaita. Oli siitä sakut ihmeissään, kun hoidin homman kotiin...

      Kampa, oliko tämä kompa...

      • ArthurDent

        muistaakseni ihan vähän kankkustakin kun lähdettiin Moskovassa asemalta sinne messuille kävelemään. Vaan taisivat sen meiltä jossain vaiheessa varastaa koska sitä ei ollut enää messualueelle saavuttaessa. Kaiken ne siellä länsimaisilta pisnis-miehiltä varastavat. Epäilen sitä vanhaa sotaveteraania joka tuli kanssamme juttelemaan koska olimme ainoat joilla oli puku, valkea paita ja solmio pällä siellä asemalla. Niin me hienosti sulauduimme muihin aamulla ruuhkametroon jonottaneista. Kyllä me markuskin kanssa osataan


      • ArthurDent kirjoitti:

        muistaakseni ihan vähän kankkustakin kun lähdettiin Moskovassa asemalta sinne messuille kävelemään. Vaan taisivat sen meiltä jossain vaiheessa varastaa koska sitä ei ollut enää messualueelle saavuttaessa. Kaiken ne siellä länsimaisilta pisnis-miehiltä varastavat. Epäilen sitä vanhaa sotaveteraania joka tuli kanssamme juttelemaan koska olimme ainoat joilla oli puku, valkea paita ja solmio pällä siellä asemalla. Niin me hienosti sulauduimme muihin aamulla ruuhkametroon jonottaneista. Kyllä me markuskin kanssa osataan

        ja Arthuri vitutti, kun se ei osannut paluumatkalla laulaa venäläisiä pioneerilauluja Annan kanssa...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe