VARANASIIN 2015

Heeemmpppaaaa

Eikö kukaan suomalainen ole eksynyt pariin vuoteen tähän wanhaan pyhään kaupunkiin? Mitä sinne kuuluu, jos menen käymään?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellähänse
      • paketillavaiilman

        Juuu juuu. Mihinkähän perustuu tuo jokaisessa ketjussa oleva lausahdus "tämän palstan porukka on Goan pakettimatkaajia"? Palstaa kun olen seurannut, niin tuntuma olisi enemmänkin omatoimimatkaajista. Goalle tosin.


      • perustuufaktoihin
        paketillavaiilman kirjoitti:

        Juuu juuu. Mihinkähän perustuu tuo jokaisessa ketjussa oleva lausahdus "tämän palstan porukka on Goan pakettimatkaajia"? Palstaa kun olen seurannut, niin tuntuma olisi enemmänkin omatoimimatkaajista. Goalle tosin.

        Tämä palsta ON pelkästään Goan matkaajien palsta ja vielä pakettimatkaajien. Huomaat, kun seuraat näitä keskusteluja. Aurinkovarjot ja aamiaiset sb-hotellissa on päälimmäisenä ja kaikkien oletetaan aina lentävän VAIN lomalennolla Goalle. Erikseen on sitten finski-uskovaiset, jotka jaksaa hehkuttaa tuota jo top-10 listoilta tipahtanutta lentoyhtiötä...
        Joku (Goan matkaaja) toki yrittää tehdä täällä jonkun onnettoman aloituksen muka muualle Intiaan matkatakseen, mutta sitten samasta ip-osoittesta tulee kuitenkin täysin tietämätöntä tekstiä, etti ko. kirjoittaja ole ollut siellä päinkään Intiaa...


      • naikawaddo
        perustuufaktoihin kirjoitti:

        Tämä palsta ON pelkästään Goan matkaajien palsta ja vielä pakettimatkaajien. Huomaat, kun seuraat näitä keskusteluja. Aurinkovarjot ja aamiaiset sb-hotellissa on päälimmäisenä ja kaikkien oletetaan aina lentävän VAIN lomalennolla Goalle. Erikseen on sitten finski-uskovaiset, jotka jaksaa hehkuttaa tuota jo top-10 listoilta tipahtanutta lentoyhtiötä...
        Joku (Goan matkaaja) toki yrittää tehdä täällä jonkun onnettoman aloituksen muka muualle Intiaan matkatakseen, mutta sitten samasta ip-osoittesta tulee kuitenkin täysin tietämätöntä tekstiä, etti ko. kirjoittaja ole ollut siellä päinkään Intiaa...

        Olen kiertänyt Intiaa joka talvi vuodesta 2007 alkaen. Goa on ollut kyllä tukikohta josta on lähdetty ja palattu. Ja tiedän muitakin eläkeläisiä jotka makustavat samoin. Ei kannata yleistää kun ei ole tietoa.


    • VieläIntiaan

      Kävin Varanasissa alkuvuodesta 2014. Siellähän se oli juuri sellaisena kun olin telkusta nähnyt. Vaikuttava paikka

    • pyhämies

      Varansia ei nykyaika onneksi aivan helposti pysty muuttamaan joten vanhemmtkin matkakertomukset antavat tietoa

    • Aaeeii

      Olin vuosi sitten ja oli hieno kokemus! Mitä haluat tietää? Majoituimme Assi ghatilla, ja se oli ihan hyvä tukikohta. Tosin keskemmälläkin olisi ollut hyvän oloisia majoituspaikkoja, esim. joen varressa kohoava Ganpati guest house näytti hyvältä. Kaupunki on sisäosistaan kaoottinen ja rähjäinen intialaiseen tyyliin, mutta joen varrella oli hyvä käyskennellä. Siinä pääsi kävellen kulkemaan hyvin. Gangesin ranta on upea ja vanhan kaupungit kujat kiehtovia. Varanasissa käynti oli kymmenien vuosien unelma, eikä kaupunki kyllä tuottanut pettymystä.

    • Varanasi

      Kävin Varanasissa viime vuonna. Voin todellakin suositella sillä tulet kokemaan jotain todella erilsista, mystistä ja mielenkiintoista. Itse lensin helmikuussa Delhistä meno-paluu ja sieltä sitten Goalle lämmittelemään. Varanasissa oli todella kylmä siihen aikaan. Jos haluat tietää lisää niin kysy vain!

    • hindujenmekka

      Gangesin varrella oleva Varanasi tarjoaa mielenrauhaa ja on intialaisten pyhä kaupunki. Siellä voi uskalias itsekin peseytyä Gangesissa, vaikken sitä itse suosittelekaan veden likaisuuden vuoksi. Ei sitten kylläkään kannata pelästyä tai kammoksua ilmassa jatkuna leijuvaa kuolleiden polttamisesta aiheutuvaa "tuoksua". Temppeleitä on aivan joka kulmalla, osa varsin vanhoja ja arvostettuja. Saraswati Bhawan erikoinen museo on ehdottomasti katsastettavien kohteiden listalla sekin, samoin kaupungin yliopistojen kampukset puutarhoineen. Luepa lisää Varanasista suomeksi täältä http://intia.info/kohteet-nahtavyydet/varanasi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe