Vihreä älyenergia

Raat0

Kyseinen firma tuntuu tupsahtavan herkästi hintavertailujen kärkeen. Pörssisähköä myyvä 2. entisen Nokialaisen firma. Osoite johtaa jonnekin rivarille Tampereella.
Aloittanut vasta kesällä. Onko kokemuksia?

92

13545

    Vastaukset

    • minuakin kiinnostaisi heidän edullinen sähkö. mielenkiintoinen idea, pörssisähkö. kokemuksia?

    • SPOT-soppareitahan on ollut tavallisille kuluttaja-asiakkaillekin jo vaikka kuinka kauan. Tuo on hyvä diili silloin, jos ja kun pörssihinta pysyy alhaalla ja sähkönmyyntiyhtiön marginaali on mahdollisimman pieni.. samoin perusmaksu. Jos marginaali on iso ja perusmaksu iso, ei pörssihinnottelusta ole enää iloa kuluttajalle..

      • Kun käyttää hieman aikaa vertailuun, niin löytyy kohtuuhintaisia sähkönmyyjiä. Tuolta löytyy ohjetta sähkön kilpailutukseen: http://bit.ly/halpasahko


    • Onkohan kyseessä samat huijarit kuin toisissa uusissa firmoissa?

    • Hei,

      Pidämme hintamme kaikissa tuoteryhmissä edullisimpien joukossa marginaalien ja kuukausimaksujen osalta. Pörssisähkö on ollut laskennallisesti kaikista edullisin jo jonkun aikaa. Talvella hinta varmastikin nousee, mutta hyvät vesivarannot ja pienentynyt teollisuus pienentävät nousua. Keskiarvohinta tulee pysyttelemään selkeästi muiden sopimustyyppien alapuolella.

      Meillä ei ole mitään kytköksiä näihin muihin uudempiin energia-alan firmoihin. Ennemminkin voisi sanoa, että tilanne markkinoilla on innostanut meidät alalle. Haluamme tuoda oikeasti suomalaisen ja laadukkaan firman tälle alueelle.

      • Vielä kun toiminta alkaa vaikuttamaan ammattimaiselta voi homma edetä miten hienoksi vain. Tällä hetkellä eniten tökkää fiilis siitä kun sopimusta tekisi kerrostalonaapurin kanssa sähköstä. Ammattimaisuus luo uskottavuutta


      • Mulla on ollut Vihreä Älyenergian kanssa pörssisähkösoppari ja ei ole ollut mitään valittamista. Luotettava toimija. Jos sinulla on sähkölämmitys ja pörssisähkösopimus niin kannattaa laittaa vähän automatiikkaa ohjaamaan lämmitys automaattisesti halvimmille tunneille. Siihen käy esimerkiksi CleBox, lisätietoja www.cleworks.fi .


      • ijr kirjoitti:

        Mulla on ollut Vihreä Älyenergian kanssa pörssisähkösoppari ja ei ole ollut mitään valittamista. Luotettava toimija. Jos sinulla on sähkölämmitys ja pörssisähkösopimus niin kannattaa laittaa vähän automatiikkaa ohjaamaan lämmitys automaattisesti halvimmille tunneille. Siihen käy esimerkiksi CleBox, lisätietoja www.cleworks.fi .

        No mitä siinä sitten säästää. <laatikkokin maksaa asennettuna jotain, ja ensi vuonna ehkäpä pörssisähkö ei ole edullista koko talvena? tämähän on se ikuinen dilemma.Teet niin tai näin aina maksat. Varsinkin nyt kun siirtohintoihin (caruna) tuli roima korotus, on nyt lähes 29 E kuussa!
        Ja ne verot päälle.


    • Kuulemme mielellämme lisää, miten voimme tuoda lisää ammattimaisuutta mukaan. Toki olemme uusi toimija ja mahdollista kehittämistä löytyy aina. Voitte esimerkiksi lähettää palautetta suoraan sähköpostiimme ja korjaamme mahdollisen ongelman välittömästi. Järjestelmämme, yhteistyökumppanimme ja sopimuksemme kyllä kestävät vertailun kenen toimijan kanssa vain.

      • Ei ole valittamista. Pari vuotta olen ollut asiakkaananne, eikä sähkön hinta päätä huimaa. Sanotaan näin...

        Media pelottelee, että sähkösauna on kallis käyttää. Asun kaksiossa, jossa on sähkösauna. Käyn saunassa neljästi viikossa. Kiuasta tarvitsee lämmittää vain 20 minuuttia, ja se on valmis. Toiset 20 minuuttia saunon, sitten sammutan kiukaan.

        Lisäksi käytän sähköhellan levyjä tai uunia ruoan valmistamiseen n. 5 kertaa viikossa, mikroa satunnaisesti ja vielä pientä lämpövastuksella varustettua pöytägrilliä pari kertaa viikossa.

        Jääkaappi-pakastin on tietysti päällä jatkuvasti, kahvinkeitin pari kertaa päivässä, tietokone päällä n. 8 tuntia/ vrk. vaikken sitä käytäkään kuin silloin tällöin. Kännykkää lataan päivittäin, telkkaria katson pari tuntia/ vrk. Pesukone myllää kolmesti viikossa, astiainpesukone useamminkin.

        Valaisemiseen käytän kunnon vanhan ajan sähköntuhlaajia, 60 W:n ja 100 W:n hehkulamppuja, en mitään moderneja energiansäästölamppuja - vanhoja kun on vielä varastossa aika paljon.

        Tämä maksaa minulle Vihreän Älyenergian kautta talvisaikaan noin 10 €/ kk., kesällä 8-9 €/ kk. Ei paha raha. Sopii minulle. Sähkön SIIRTOmaksu onkin sitten ihan kokonaan toinen juttu, sen perii paikallinen sähköyhtiö, ja se on aina suurempi kuin käytetyn sähkön maksu, mutta siihen ei voi vaikuttaa.


      • Hienot kulutustottumukset sulla! Harmi vaan, että se ei vaikuta siihen, että kilpailevalla yhtiöllä lasku olisi todennäköisesti halvempi. Älyenergian sopimuksethan ei erotu muulla tavalla kuin korkealla hinnalla.

        Siirto on todellakin aivan eri asia. Sama kuin vertaisi laajakaistan ja netflixin hintaa. Järjetöntä.

        Lisäksi vielä niille jotka kuvittelevat että verkkoyhtiö käärii teidän rahat niin olette väärässä. Siirtohinnoittelu on tiukan sääntelyn alla ja sähkövero on parhaimmillaan yli puolet siirtolaskusta.


      • "Älyenergian sopimuksethan ei erotu muulla tavalla kuin korkealla hinnalla." Höpöhöpö. Älyenergia on halvin, kilpailevat ovat kalliimpia. Vieläkin voisi säästää, jos vaihtaisi Älyenergian nykyisen sopimuksen saman firman pörssisähköön. Mistä muualta saat sähkön kympillä kuussa kaksioon?


      • Ei-sähkölämmitteiseen kaksioon edullisin Vihreän Älyenergian tuote (pl. määräaikaiset) on todennäköisesti "Markkinahinta kuukausi", kuukausimaksuton versio.

        Vihreän Älyenergian pörssisähkössä ("Pörssisähkö tunti" eli tuntispot) on 2,95 €/kk perusmaksu eli 35,40 € vuodessa. Esimerkiksi 2500 kWh vuosikulutuksella 35,40 € tekee noin 1,42 snt/kWh ekstraa. Vuosien 2016-2017 kuukausittaisten keskiarvohintojen perusteella ei tuntispot ole niin edullinen, että kannattaisi tällä kulutuksella kuukausimaksuja maksella.

        Bongasin Sahkonhinta.fi -palvelusta Helenin (ent. Helsingin Energia) Pörssihintasähkön kesätarjouksen. Tuntispot + 0,24 snt/kWh ja perusmaksu 0 €/kk vuoden 2018 loppuun asti (sen jälkeen 3,93 €/kk). Ihan mielenkiintoinen, jos pystyy vuodenvaihteessa taas vaihtamaan johonkin muuhun kuukausimaksuttomaan.

        Määräaikaisista sopimuksista löytyy myös hyviä vaihtoehtoja, niistä kirjoittelen Vantaan Energian Bonussähkö 24 kk -ketjuun.


      • juho9000 kirjoitti:

        Hienot kulutustottumukset sulla! Harmi vaan, että se ei vaikuta siihen, että kilpailevalla yhtiöllä lasku olisi todennäköisesti halvempi. Älyenergian sopimuksethan ei erotu muulla tavalla kuin korkealla hinnalla.

        Siirto on todellakin aivan eri asia. Sama kuin vertaisi laajakaistan ja netflixin hintaa. Järjetöntä.

        Lisäksi vielä niille jotka kuvittelevat että verkkoyhtiö käärii teidän rahat niin olette väärässä. Siirtohinnoittelu on tiukan sääntelyn alla ja sähkövero on parhaimmillaan yli puolet siirtolaskusta.

        Asiasta ja asian vierestä. Mutta lopulta energian tuottajan osuus on laskusta pieni, suurimman osan vie siirto ja verottaja. Ja niistä et pääse eroon millään kikkailulla. Ellet siirry täysin omaan sähköntuotantoon.
        Mutta minulle VÄE on ollut hyvä toimittaja, en tiedä onko parempi kuin muut, mutta ei huonompikaan. Enkä usko, että vaihtamalla paranisi.


    • Mulla ei ole kokemuksia, mutta tutullani on Green sähköt ja lasku
      pineni jotain kolmannekseen entisestä, eli haluaisin vaihtaa siihen,
      mutta netistä ei löydy täsmätietoa, mikä on niiden oikea
      kilowattitunti-hinta--- onko se 4,39 vai uskomaton 0,19/kWh ??
      Voisko joku kertoa, kiiti !!

    • Hinnoittelu meni esimerkiksi Syyskuun osalta näin spothinta 3,17 alv=3,93c/kwh marginaali 0,28=4,21c/kwh kuukausimaksu 2,95 euroa.
      Eli jos kulutat 10000 kilowattituntia vuodessa on vuoden sähkölaskusi Syyskuun spothinnan perusteella 456,4 euroa.

      Ja kuukaudessa, joka on VEÄ:n laskutusväli 38 euroa.
      Siirtoa en osaa laskea tuohon päälle.

    • Toimitte alalla, jonne on pesiytynyt huijareita. Uskottavuuttanne kohentaisi, jos kertoisitte seikkaperäisesti itsestänne ja taustoistanne. Ja selittäisitte, mihin perustuu hintojenne poikkeava alhaisuus.

    • Hei,
      Taustamme selviävät sivuiltamme ja osittain tämän keskustelun pointeista. Hintojemme alhaisuus tulee ihan vallitsevasta kilpailusta. Jos katsotte energiaviraston sivuilta, niin hintamme ovat linjassa kilpailijoiden kanssa. -VÄE

    • Tein sopparin VÄe;n kanssa viime kuun alusta.
      Jos lupaukset pitävät paikkansa niin tämän kuun laskun pitäisi olla energian osalta 1.76 egeä . Siis käytän todella vähän sähköä.
      Jos lasku on enmmän kuin ilmoittavat eli 8,333 prosenttia kulutuksesta kuten arvioivat niin vaihdan Vattenfallin tuulisähkösoppariin.

    • aina vaihtamalla paranee, usein kannattaa vaihtaa 1 v välein, jos haluaa vaivaiset 50 e säästää 3000 kwh kulutuksella

      yli 4,5 snt ei kannata maksaa ja perusmaksu vaikuttaa vain pienkuluttajalle, se voi merkitä jopa 10 % koko laskusta.

    • Otimme väen sähköt ja en ole katunut. Soitto Asiakaspalveluun oli positiivinen yllätys. Äijällä ei ollut kiire lopettaa puhelua ja laski vielä mikä sähkö tulee halvimmaksi. Itseä arvellutti vaihtaa, mutta nyt voin sanoo, että kannatti vaihtaa.

    • Tein vasta viikolla sopimuksen VÄn
      kanssa. Tulipa jo hyvälle mielelle sopimusta tehdessä, kun sai rauhassa keskustella sopimusasiat selviksi. Harmi jos ammattimaisuuden täytyy olla jotakin muuta.

    • Ihan hyvä muuten mutta he käyttävät etukäteislaskutusta. Siksi vaihdoin 247 energiaan.

    • Käyttävät muuten nykyään enää pelkästään jälkilaskutusta kaikissa sopimuksissa. Muutos tuli tällä viikolla ja ilmoittivat siitä sähköpostilla kaikille joita asia koskee.

    • Vaikuttaa kyllä todella hyvältä ja luotettavalta (ja edulliselta!) firmalta. Hyvä kun on tällaista meininkiä. Aika jännää...Sitä huomaa itekin, kuinka vaikuttui vuosien takaisista hujareista. Senkin takia vähän googlettelinkin kyseistä firmaa, vaikka alkuvaikutelma oli erittäin postiviininen. Soitan huomenna aspaan, ja vaihtanen sopparia heille!

    • Nyt helmikuun alussa vaihdoin tähän firmaan Nordig Energialta kun se firma rupes vaikuttamaan huijaukselta. Todella tyytyväinen olo tähänastisesta palvelusta, hinnoista ja kulutuksen / hinnanseurannasta. Ja ennenkaikkea suomalainen omistus firmalla

      • Mikä Nordic Green Energy:ssä vaikutti huijaukselta?

        Olen miettinyt sähkön tilaamista heiltä, koska kuuluvat isoon konserniin (Troms Kraft) ja myyvät ennen kaikkea uusiutuvista luonnonvaroista saatavaa energiaa - halvemmalla kuin nykyinen sähkönmyyjäni Fortum. Kuuluvat myös Suomen Energiateollisuus ry:hyn ja ovat sitoutuneet noudattamaan Energiateollisuuden yleisesti hyväksymiä ja suosittelemia sähkönmyyntiehtoja (SME).

        Oliko hinnoittelu epäselvää, vaihtuivatko hinnat usein tai paljon, oliko asiakaspalvelu huonoa, oliko laskutuksessa tai jossain muussa ongelmia?


    • Vihreä Älyenergia taitaa olla samaa puljua 220 energian kanssa.. ei kannata vaithaa. ihmekkös että ovat kärjessä koko ajan.

      Suosittelen wereliä, siellä on halpaa sähköä ja homma pelittää ;)

      • Hei, ei olla samaa puljua 220 energian kanssa, eikä meillä ole mitään tekemistä kyseisen firman kanssa. Eikös Werel vähän aikaa sitten ostanut 220 energian.


    • Tuli vaihdtua koska entinen yhtiö ei tee uutta tarjousta vasta kun olet vaihtamassa toiseen sitten kyllä soitetaan ja tarjotaan edullisempaa. Mutta slti jäi korkeampi hinta ja perusmaksu kuukaudessa 840% korkeampi kun uudessa 0.50e ja vanhassa 4.20e

    • Ainakaan Turkuun ei voi tehdä netin kautta sopimusta tämän firman kanssa. Ehdotetaan automaattisesti sopimusta energia 247:n kanssa, joka on heti kalliimpi. Eli sen "puljun" kanssa on ainakin kytkökset. Tällä palstalla on tullut herkästi kommentti Vihreän älyenergian edustajalta, entäs nyt? Miksi ei voi tehdä sopimusta? Onko kyseessä vain vedätys saada asiakkaat energia 247:n sivuille?

    • Hei,

      Olette ilmeisesti käyttäneet sähkövertailu.fi palvelua, jonne meidän ilmoitus on kopioitu Energiaviraston palvelusta, mutta jonka kanssa emme ole tehneet ainakaan vielä sopimusta. Kun siellä klikkaa tee sähkösopimus, niin palvelu tarjoaa heidän kanssaan sopimuksen tehneen edullisinta tuotetta. Tässä yhteydessä teille on hyvinkin voitu tarjota Energia247:n sopimusta. Itse hintavertailun ilmoituksessa annamme tämän takia nettiosoitteen pääsivullemme. Mitään yhteyttä Energia247:n meillä ei millään muotoa ole ja toimitamme myös Turkuun :).

      Ystävällisin terveisin,
      Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Marraskuun 2016 sähkönhinta laskulla 6,184 snt/kWh

    • Hei,
      Sähkön hinnat ovat nyt käyneet marraskuussa varsin korkealla yleisestikin. Spot-keskiarvo, eli meidän tukkuhinta ilman mitään marginaaleja oli marraskuussa 5,09 senttiä ja marraskuun alussa viikkohinta oli korkeimmillaan 6 sentin luokkaa.

      Kyseisen kolmen kuukauden markkinahintaisen tuotteen hinta muodostuu siitä että sähkön hinnat ja tulevien kuukausien sähkön hintoja ennakoivien johdannaisten hinnat nousivat varsin korkealle lokakuun lopussa, jolloin ostimme johdannaissuojaukset tuotteen talvikuukausien periodille marraskuu-tammikuu. Tällöin suojauksien ja marginaalin yhteishinnaksi tuli mainittu hinta. Hinnat ovat nyt kivihiilen hinnanlaskun ja sateisemman sääennusteen myötä laskeneet, mutta valitettavasti hintapiikki näkyy ja on näkynyt markkinahintaa seuraavissa tuotteissa aina spot-tuotteita myöten. Eniten tuo piikki näkyy juurikin kolmen kuukauden tuotteessa, koska siellä on mukana ennakoidusti kylmä tammikuu ja ostimme johdannaiset kun hinta oli korkealla.

      Ystävällisin terveisin,
      Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Huijaavat hinnoissa.. Alussa oli halpaa, nyt on törkeän kallista. En voi suositella näitä huijareita kenellekkään!!!

      Vedätystä koko touhu ja asiakaspalvelukaan ei vastaa. Pitikin vaihtaa Fortumilta pois..

    • hinnat ovat taivaissa tällä yhtiöllä. Markkinoidaan verkossa ihan muuta mutta vanhoille asiakkaille yli kuutta senttiä per kilowatti. Suosittelen tämän puljun kiertämään kaukaata...

    • Hei,

      Siinä edellisessä kommentissamme on kuvattu tarkemmin mistä korkea hinta johtuu. Hinnat ovat olleet korkealla yleisestikin ja myös muiden toimijoiden vastaavissa tuotteissa ihan samalla tasolla. Emme siis huijaa ja maksamme kyllä itsekin näissä tilanteissa korkeaa hintaa. Olemme pahoillamme mikäli asiakaspalvelumme ei pystynyt vastaamaan riittävän nopeasti.

      Ystävällisin terveisin,
      Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Sieltä tulee vaan lisää valheita. Vertailupalveluissa on ihan eri hinnat kuin laskulla. Miksi nyhdätte vanhoilta asiakkailta tuhkatkin pesästä? Eikö ahneudellanne ole mitään rajaa?

      Ei enää ikinä pölyenergian palveluita...

    • Hei,

      Vertailupalveluissa on tällä hetkellä yhdellä toistaiseksi voimassa olevalla kuukausittain markkinahintaa peilaavalla tuotteella käytössä tarjoushinta aloitusajalle. Tämä johtuu ihan puhtaasti siitä, että se on ainut keino saada kyseisissä palveluissa tuotteemme millään tavalla esille. Eli muut sähköntoimittajat käyttävät samaa keinoa myös, ja aloitusajan tarjoukset eivät nyt muutenkaan ole ihan poikkeuksellisia. Ennen sopimuksen tekemistä tuomme asian kyllä heti alkuun esille seuraavalla tavalla "Tässä kampanjassa tarjoushinta uusille asiakkaille joulukuun loppuun asti. Tuotteen normaalihinta löytyy täältä." ja sopimuksessa mainitaan asia myös.

      Mitä tulee sitten yleiseen sähkön hintaan, niin se on tosiaan käynyt varsin korkealla ihan kaikilla toimijoilla markkinahintaisissa tuotteissa. Eli me olemme itse maksaneet sähköstä myös korkeaa hintaa ja veloittaneet sopimuksen mukaan normaalisti. Tästä oli vielä yllä tarkempi kuvaus.

      Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Petyin ko. yrityksen toimitaan. Ei homma kyllä pelitä lainkaan..

      Suosittelen kokeilemaan esim. Wereliä.

    • Hei,
      Kuulisimme mielellämme lisää, että mikä asia ei ole pelittänyt? Voitte myös lähettää palautetta suoraan sähköpostiimme tai soittaa meille, ja korjaamme mahdollisen ongelman välittömästi.
      Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Eikös joulukuun tarjoushinta ollut pörssi-vesi 3.34 uudelle asiakkaalle?
      Näin ei kyllä minun laskussani ole?

      • Hei Sanii,

        Siellä on eri tuote jossa hinta on ollut tuo joulukuussa. Pörssi-vesi tuotteessa ei kuitenkaan valitettavasti ole ollut tarjoushintaa, mutta suosittelemme lähettämään sähköpostia asiakaspalveluun tai soittamaan niin selvitetään mistä on kysymys.

        Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    • Tein 29.11 sähkön toimittajan vaihdon Vihreälle Älyenergialle. Energiaviraston vertailussa hinta muistaakseni oli 3,79 snt/kWh ja kuukausimaksu 2,95€. Sähkön toimitus alkoi 13.12. Tammikuussa tulleessa laskussa energian hinta on kuitenkin 5,42 snt/kWh. As. palvelun selityksen mukaan tarjoushinta 3,79 snt/kWh oli voimassa vain sopimuksen teko kuukauden (marraskuu) ja joulukuun kulutus laskutetaan normaalilla hinnalla 5,42 snt/kWh. Eli, jos teet sopparin kuukauden ensimmäisenä päivänä, jolloin sähkön toimitus alkaa puolen kuun tienoilla, saat jopa kaksi viikkoa edullista tarjous sähköä. Jos teet sopparin puolen kuun jälkeen ja toimitus alkaa seuraavan kuun puolella, laskutetaan sähkö "normaali" hinnalla ja niin myös tästä eteenpäin, eli näillä tarjoushinnoilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Vertailuun annetaan tietenkin aina kunkin kuukauden tarjoushinta.

      Olen tähän asti ostellut sähköä näiltä "market" firmoilta kuten 220sähkö, Werel ym. ja homma on toiminut odotusten mukaisesti. Nyt siirryn "oikeiden" sähköyhtiöiden asiakkaaksi.

      • Hei,

        Mainitsemasi asia pitää paikkansa tarjoushinnan vaikutuksen osalta. Valitettavasti tämä on muodostunut yleiseksi käytännöksi hintavertailupalveluissa, joissa ei oikein mitenkään muuten saa tuotetta esille. Myös Suomen suurimmat sähköyhtiöt kuten esimerkiksi Fortum käyttävät samanlaisia kampanjoita, joissa annetaan erittäin edullista tai jopa ilmaista sähköä lyhyeksi aikaa sekä sitoutetaan asiakas usein 12 tai 24kk määräaikaiseen sopimukseen. Kun sähkön hinnat ovat korkealla, niin kyllä siinä edullisella hinnalla saa lyhyessä ajassa isolla kulutuksella isohkon säästön, mutta tällöin on syytä huomioida milloin sopimus oikeasti alkaa kun sähkönmyyjän vaihdossakin on 14 päivän viive.

        Jokatapauksessa pidämme kyllä lupauksestamme kiinni ja hintamme ovat pysyvästi kilpailukykyiset myös alennusajan jälkeen. Tuomme tarjouksessa myös normaalihinnan ja hintahistorian mahdollisimman tarkkaan esille. Että sinällään mitään vedätystä muihin vertailussa oleviin tuotteisiin ei löydy, vaan saa parhaimmillaan kymppien säästön omaan taskuun ja esimerkiksi oman nettipalvelun mitä monilta muilta ei löydy. Sopimuksemme eivät näissä tapauksissa myöskään ole määräaikaisia ja ne voi helposti vaihtaa.

        Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


      • VÄE_Asiakaspalvelu kirjoitti:

        Hei,

        Mainitsemasi asia pitää paikkansa tarjoushinnan vaikutuksen osalta. Valitettavasti tämä on muodostunut yleiseksi käytännöksi hintavertailupalveluissa, joissa ei oikein mitenkään muuten saa tuotetta esille. Myös Suomen suurimmat sähköyhtiöt kuten esimerkiksi Fortum käyttävät samanlaisia kampanjoita, joissa annetaan erittäin edullista tai jopa ilmaista sähköä lyhyeksi aikaa sekä sitoutetaan asiakas usein 12 tai 24kk määräaikaiseen sopimukseen. Kun sähkön hinnat ovat korkealla, niin kyllä siinä edullisella hinnalla saa lyhyessä ajassa isolla kulutuksella isohkon säästön, mutta tällöin on syytä huomioida milloin sopimus oikeasti alkaa kun sähkönmyyjän vaihdossakin on 14 päivän viive.

        Jokatapauksessa pidämme kyllä lupauksestamme kiinni ja hintamme ovat pysyvästi kilpailukykyiset myös alennusajan jälkeen. Tuomme tarjouksessa myös normaalihinnan ja hintahistorian mahdollisimman tarkkaan esille. Että sinällään mitään vedätystä muihin vertailussa oleviin tuotteisiin ei löydy, vaan saa parhaimmillaan kymppien säästön omaan taskuun ja esimerkiksi oman nettipalvelun mitä monilta muilta ei löydy. Sopimuksemme eivät näissä tapauksissa myöskään ole määräaikaisia ja ne voi helposti vaihtaa.

        Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

        Varmaan useilla muillakin hintavertailun kärkipään tarjoajilla on jokin "jekku" olemassa. Kahteen liittymääni otin samaan aikaan vastaavat pörssisähkösopimukset Finkraftilta ja ensimmäisessä laskussa on tarjouksen mukaisesti 3,79 snt/kWh ja 0€/kk. Laskuttavat tosin seuraavat 3 kk. arviolaskutuksena etukäteen, mutta sekin tuolla tarjoushinnalla.

        Tuota VÄE:n nomaalihintaa en voi pitää mitenkään edullisena, sillä vertailuista läytyy edullisempia "oikeita" sähköyhtiöitäkin. Niiltä otin sähköt kahteen muuhun liittymään.


    • Mulla on kotona VÄE:n soppari (OKT), se on jo toinen (rivitalossa aikaisemmin), ja tyttöystävä otti juuri heiltä myöskin. Kolmen sopimuksen aikana siis ei mitään ongelmia, puhelimessa vielä tekivät selväksi että "tarjoushinta on Tammikuun ajalle ainoastaan", vaikkakin se luki kaikkialla selvästi (jos jaksaa vain katsoa). Olen tyytyväinen asiakas, ja tulen jatkossakin käyttämään tätä puljua.

      Ainoa "miinus" *(jos oikein kaivetaan) on että kun soitin, niin asiakaspalvelu ei vastannut ja kuulin automaattiviestin jossa todettiin että "soitamme takaisin". Takaisinsoitto tuli n. 5 minsan sisällä. En ole tottunut siihen että asiat hoidetaan heti :D Kokonaisodotusaika oli lyhyempi kuin Elisan asiakaspalveluun :D

      • Kyllä näiltä market yhtiöiltä on aina sähköä saanut, mutta kilpailutuksen ideahan on saada edullista sähköä. Vertailun edullisimmat hinnat vaan näyttävät sisältävän jonkun sisäänveto jipon ja pitkän aikavälin hinta näyttää asettuvan samoiohin edullisimpien sähköä tuottavien yhtiöiden hintojen kanssa, kuten tuossa aikaisemmin kerroin.

        Myös Finkraftin edullinen hinta kesti vain 3 kuukauden etukäteislaskutuksen ajan. Tarjouksen 3,79 snt/kWh oli seuraavassa laskutusjaksossa 5,03-5,91 snt/kWh kuukaudesta riippuen. Nyt tarjotaan taas eri nimistä tuotetta kamppanja hintaan ja oletettavasti kolmen kuukauden päästä taas uuden nimistä tarjoustuotetta. Vanhan tuotteen hinta pomppaa ensimmäisen laskutusjakson jälkeen ylös ja aina muutama asikas jää maksamaan korkeampaa hintaa.


      • Mielestäni on loukkaus VÄE:n brändiä kohtaan mainita Finkraft samassa yhteydessä.

        Terv, alalla toimiva.


      • Nokia on brändi, VÄE ei.
        Näiden kahden market yhtiön otannalla voi päätellä, että pitkällä aikavälillä nämä sähköä jälleenmyyvät yritykset eivät pysty myymään halvemmalla, kuin sähköä tuottavat edullisimmat yhtiöt. Lienee aika järkeen käypää.


    • Hei,

      Kyllähän meillekin hyvä "Brändi" voi ainakin vappuna maistua :). Mitä tulee pitkän aikavälin otantaan, niin on mahdollista että joku yhtiö silloin tällöin myy edullisemminkin. Lupaamme kuitenkin pysyä edullisimpien tuottajien joukossa nyt ja jatkossa kaikissa tuoteryhmissä. Sinällään oma tuotanto ei halvemmalla myyntiä erityisesti mahdollista, koska sekin maksaa pääomakuluineen ja veroineen yllättävän paljon verrattuna keskimääräiseen tuntihintaan Suomessa. Meidät tekee hinnaltaan kilpailukykyiseksi nykyaikainen pitkälle automatisoitu järjestelmä, joka tarjoaa myös hyvät asiakaskohtaiset nettipalvelut ja jota kehitämme tarjoamaan hyvät sekä tarpeelliset palvelut myös tulevaisuudessa. Nettisivuillamme ohjaamme pitkällä aikavälillä edullisimpaan tuotteeseen. Edullisin ja ekologisin tuote onkin usein tuntisähkö, missä meillä löytyy selkeästi edullisin marginaali verrattuna moniin isoihin sähköntuottajiin.

      Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Terve Raat0. Otin perheellemme hieman yli vuosi sitten tuon pörssisähkön ja olen kyllä ollut oikein tyytyväinen. Nelihenkinen perhe kerrostalossa ja maksamme sähkön myynnistä n. 15 euroa kuussa. Siihen päälle tietenkin siirtomaksu, mutta siihenhän en pysty vaikuttamaan. Entiseen sähkösopimukseen (joka ei kyllä ollutkaan hyvä) verrattuna säästöä n. 25%.

      Ja vaikka olisinkin tyytymätön, en kyllä lähtisi käymään asiasta keskustelua täällä. Yhteys asiakaspalveluun vaan. Mutta joo, suosittelen kokeilemaan.

    • Ei voi suositella, ensimmäisen kuukauden jälkeen hinta pompsahtaa.
      Vuoden diilillä saat muualta halvemmalla.
      Kannattaa vertailla (toisen kuukauden laskun mukaan) ja hieman laskea.

      • Tai sitten et vain ymmärrä miten pörssihinta toimii? Juntti.

        Osta muualta jos ei kelpaa.


    • Tällä hetkellä ilmoittavat sivuillansa tammikuun keskihinnaksi muodostuneen 4,60snt/kwh sis.ALV. Kuitenkin laskussa se on 5,48snt/kwh???

      • Hei, Teillä on selvästikin Sisäänostohinta kuukausi sopimus, jossa arvioimme toteutuvan suojaustason seuraavalle kuukaudelle sähkönoteerausten ja sen hetkisen sisäänostohintamme perusteella. Lisäämme marginaalimme suojaustason päälle. Tämä hinta ilmoitetaan sivuillamme jokaisen kuukauden alussa.
        Eli arvioimme tammikuun alussa suojaustasoksi ja tammikuun hinnaksi 5,06 yllä mainittujen asioiden perusteella. Kun siihen lisää marginaalin 0,42snt/kwh, niin saa tuotteen hinnan.
        Mikäli haluatte että hinta seuraa täsmälleen pörssisähkön toteutuneita kuukausihintoja, niin silloin teidän kannattaa ottaa pörssisähkö kuukausituote.
        Ystävällisin terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


      • Onko teillä nykyään olemassa kuukausimaksuttomia sopimustyyppejä?


      • Vihreältä Älyenergialta löytyy "Markkinahinta kuukausi" myös kuukausimaksuttomana vaihtoehtona. Sen löytää heidän nettisivuiltaan valitsemalla kyseisen tuotteen, siellä on hinnan kohdalla linkki kuukausimaksuttomaan tuotteeseen. Sopimus on voimassa toistaiseksi.

        Tällä hetkellä em. kuukausimaksuttomasta tuotteesta on vielä kampanjatarjous, jossa on halvempi sähkön hinta maaliskuun loppuun asti. Tarjous löytyy suoraan Vihreän Älyenergian etusivulta, sekä sahkonhinta.fi -vertailupalvelusta.

        Lisäksi määräaikaisista sopimuksista 6kk ja 12kk ovat kuukausimaksuttomia.

        Kuukausimaksuton tuote voi olla edullisin ratkaisu esimerkiksi kerrostaloasuntoihin, ei-sähkölämmitteisiin asuntoihin, ja mökeille jossa käytetään sähköä vain osan aikaa vuodesta. Eli mitä pienempi vuosikulutus, sen suurempi merkitys on luonnollisesti kiinteällä kuukausimaksulla.


      • Hienosti kusetettu. Tarkoitit varmaan sanoa että markkinoiden suurin marginaali.


      • Entä millä tavalla sähkönne on tuotettu?

        Vesivoimaa en haluaisi käyttää vaikka sitä ekologiseksikin kehutaan mutta olen siitä toista mieltä.

        Minulla oli aiemmin teidän ekowatti spotti sopimuksenne mutta ette kertoneet mitä tuotantomuotoa käytetään shköntuotannossa ja se hiukan häiritsi minua.


      • Me ostamme vain sähköä pörssistä. En tiedä mistä voi valita tuotantomuotoa.


    • Tähän asti edullisin vaihtoehto. Asiakaspalvelukin toimii, laskuillaa ei ylläreitä kuten viivästyskorkoa jos päivän myöhästyy tms.
      Ostan pörssisähkönä. Joka vuosi kilpailutan sähköyhtiöt ja eron huomaa, kun katsoo koko vuoden laskuja. Omakotitaloasujan kannattaa kyllä kilpailuttaa, koska se on niin helppoa.

      • Taidat kilpailuttaa väärin päin. 0,63 sentin marginaali on markkinoiden kalleimmasta päästä.


      • Vihreän Älyenergian spot-tuotteessa (Pörssisähkö tunti) on 0,24 snt/kWh marginaali. Tällä hetkellä siitä on vielä tarjous, jossa saa 0,16 snt/kWh marginaalin vuoden loppuun asti (yli 8 kk ajan tästä hetkestä) ja 2 kk ilman perusmaksua.

        Valikoimasta löytyy myös Pörssisähkö kuukausi -tuote, jossa hinta on spot-hinnan kuukauden keskiarvo, lisättynä 0,39 snt/kWh marginaalilla. Tällaisessa tuotteessa jokaiselle kuukaudelle muodostuu oma hintansa, joka koskee koko kuukautta riippumatta siitä mihin aikaan sähköä kuluttaa. Hinta on suoraan laskettavissa julkisesta spot-hinnasta eli tuotteen hinnoittelu on läpinäkyvää.

        Nämä hinnat koskevat vesivoimaa. Tarjolla on myös tuulivoimaa ja aurinkovoimaa korkeammilla hinnoilla.

        Spot-tuotteissa markkinoilla on toki kovia kilpailijoitakin, varsinkin Seinäjoen Energia (Pörssisähkössä 0,20 snt/kWh marginaali ja 2 €/kk perusmaksu).


      • SuoraanPörssistä kirjoitti:

        Vihreän Älyenergian spot-tuotteessa (Pörssisähkö tunti) on 0,24 snt/kWh marginaali. Tällä hetkellä siitä on vielä tarjous, jossa saa 0,16 snt/kWh marginaalin vuoden loppuun asti (yli 8 kk ajan tästä hetkestä) ja 2 kk ilman perusmaksua.

        Valikoimasta löytyy myös Pörssisähkö kuukausi -tuote, jossa hinta on spot-hinnan kuukauden keskiarvo, lisättynä 0,39 snt/kWh marginaalilla. Tällaisessa tuotteessa jokaiselle kuukaudelle muodostuu oma hintansa, joka koskee koko kuukautta riippumatta siitä mihin aikaan sähköä kuluttaa. Hinta on suoraan laskettavissa julkisesta spot-hinnasta eli tuotteen hinnoittelu on läpinäkyvää.

        Nämä hinnat koskevat vesivoimaa. Tarjolla on myös tuulivoimaa ja aurinkovoimaa korkeammilla hinnoilla.

        Spot-tuotteissa markkinoilla on toki kovia kilpailijoitakin, varsinkin Seinäjoen Energia (Pörssisähkössä 0,20 snt/kWh marginaali ja 2 €/kk perusmaksu).

        Katsos vaan, taisin kiireessä katsoa markkinahintaisen sopparin marginaalin. Tuo 0,16 snt on ihan ok.

        Siltikään spot-sopparit ei ole edullisia pienellä kulutuksella.


    • "mutta hyvät vesivarannot ja pienentynyt teollisuus pienentävät nousua..."

      Nyt elämme täysin erillaisessa tilanteessa. Vesivarannot heikot ja teollisuuden volyymien kasvut viittaavat siis siihen että pörssisähkön hinta tulee nousemaan.

      • Hei, tilanne tosiaan näytti varsin synkältä vielä elokuussa, kun vesivarannot olivat ennätysmatalalla kuivan kesän ja kylmän kevään takia. Kulutuskin toki vaikuttaa asiaan ja nousukausi. Nyt vettä on satanut varsin roimasti viime aikoina jonka myötä pörssisähkön varsin korkeat hinnat ovat taittuneet laskuun. Vieläkin hydrobalanssissa on vajausta, joten pientä riskiä korkeista pörssisähkön hinnoista pakkasille on toki olemassa. Ystävällisin terveisin, VÄE asiakaspalvelu


    • Olen käyttänyt firmaa vuodesta 2015 ja ei mitään häikkää laskutuksessa tms. Sähkökatkoissa loma-asunnolla ilmoitukset hoitaa paikallinen sähköyhtiö. Säästöäkin on tullut, mutta siirtohintojen noustessa mistään lottovoitoista ei puhuta. Pörssisähkö tietysti on aina hinnaltaan volatiili, mutta vielä on kannattanut.

    • Tarjous sähkösopimuksen tekeminen netissä ei tahdo onnistua, tulee virheilmoitus ja kehotus ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

      • Hei, kun yleisesti ottaen sopimuksen tekeminen kyllä toimii, niin kuulisimme mielellämme minkälaisessa tilanteessa tuo virhe on tullut, jotta voimme korjata asian. Voitteko ottaa yhteyttä asiakaspalvelu@vihreaenergia.com tai puhelimitse 029 1800088 ma-pe 09.00-17.00 niin korjaamme asian. Kiitos! VÄE asiakaspalvelu


    • Moi
      Tein sopparin VÄE:n kanssa tänään ja pyysin sen alkavaksi 26.10
      Sellä taisi olla joku tarjous päällä, mutta loppuikohan se just lokakuun loppuun?

      Meillä on 140m2 sähkölämmitteinen ikivanha hirsitalo... ja sähköä kuluu aika paljon...

      Paljonkohan mun ostamani kwh- hinta VÄE:n kautta oikeasti tulee marraskuun alusta lähtien olemaan -

      Carunan siirtohintoihin en pääse vaikuttamaan

      • Riippuen tuotteesta noin 6-7 snt/kWh. VÄE myy lähinnä pörssi- tai spotsähköä eli hinta on aika korkealla tällä hetkellä.


    • Meillä elokuun tarjoushinta 3,69snt/kWh, ja sitten syyskuun normaalihinta 8,93snt/kWh, joten tarkkana kannattaa olla.

      • Muuttuvahintaisen sopparin kun ottaa niin hintaa tulee seurata koko ajan, eikö sen jo järki sano....


      • Voin kertoa ettei järki tätä sano. Sähkö on monimutkainen tuote ja hinnoittelun ymmärtäminen vaatii asiaan paneutumista. Tämän takia kannattaa valita sähköyhtiö, johon luottaa.


      • Seuraavan kuukauden hinta selviää vasta siellä kuun vaihtuessa ja sopimuksen siirtyminen kestää 2 viikkoa , joten vaikka kuinka tarkasti tilannetta seuraisi se ei auta.


      • juho9000 kirjoitti:

        Voin kertoa ettei järki tätä sano. Sähkö on monimutkainen tuote ja hinnoittelun ymmärtäminen vaatii asiaan paneutumista. Tämän takia kannattaa valita sähköyhtiö, johon luottaa.

        Joo-o, näistä palstan kommenteista huomaa, että moni ei viitsi perehtyä asiaan lainkaan, vaan haukutaan firma heti huijariksi kun hintaa muuttuukin kun muuttuvahintainen soppari on päällä. Ainoa tapa varmistaa muuttumaton hinta on ottaa määräaikainen soppari.


      • Sähkö ei yksinkertaisesti kiinnosta kuluttajaa lainkaan. Tästä on tehty tänäkin vuonna kyselytutkimusta Paikallisvoiman puolelta.

        Sitä suuremmalla syyllä nämä "kuukauden superhinta" tarjoukset johtavat kuluttajaa harhaan jo ihanlähtökohtaisesti, sillä ei ole sellaista sähkönmyyntiyritystä, joka ei olisi tietoinen kuluttajien yleistiedoudesta. Jo se että mainotetaan jotain 2 snt hintaa isoilla kirjaimilla herättää mielikuvia että tämä olisi se oikea hinta. Sallittuahan tämä on, mutta itse en ainakaan luota sellaiseen yhtiöön, joka haluaa minua narrata.


      • juho9000 kirjoitti:

        Sähkö ei yksinkertaisesti kiinnosta kuluttajaa lainkaan. Tästä on tehty tänäkin vuonna kyselytutkimusta Paikallisvoiman puolelta.

        Sitä suuremmalla syyllä nämä "kuukauden superhinta" tarjoukset johtavat kuluttajaa harhaan jo ihanlähtökohtaisesti, sillä ei ole sellaista sähkönmyyntiyritystä, joka ei olisi tietoinen kuluttajien yleistiedoudesta. Jo se että mainotetaan jotain 2 snt hintaa isoilla kirjaimilla herättää mielikuvia että tämä olisi se oikea hinta. Sallittuahan tämä on, mutta itse en ainakaan luota sellaiseen yhtiöön, joka haluaa minua narrata.

        Moi Juho,

        Sähkö on kieltämättä varsin perustuote.

        Näistä tarjouksista on taidettu keskustella jo aiemminkin tässä keskustelussa. Ainut syy tarjoushinnoillemme on ollut siinä että sähkön hintavertailut ovat sen sallineet. Pysyäksemme kilpailussa mukana olemme tehneet tarjouksen myös. Itse hintavertailusta aina sopimukseen asti olemme tehneet kuluttajille joka käänteessä hyvin selväksi, että kyseessä on tarjoushinta jonkun tietyn periodin loppuun asti.

        Kiitoksia palautteestanne!

        Ystävällisin terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    • Hei,
      markkinahintatuotteissa vaihtuvat hintamme perustuvat edellisen kuukauden viimeisen viikon kuukausinoteerauksien keskiarvoon. Tällöin hinta on mahdollisimman lähelle seuraavassa kuussa toteutuvaa. Esimerkiksi nyt kun hinnat laskivat juuri kuun lopussa, olisi muunlainen laskentatapa tuottanut selkeästi korkeamman hinnan. Itse markkinahintanoteeraus on daily fix kyseiselle päivälle ENOM-kuukausi ja SYHEL-kuukausi tuotteista. Linkki: http://www.nasdaqomx.com/commodities/market-prices
      Sisäänostohintatuotteessa käytämme myös SPOT-hinnan keskiarvoa kuten yllä. SPOT-hinnat löytyvät täältä:
      https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/FI/Daily/?view=table

      Eli siis halutessaan nuita hintoja seuraamalla voi kyllä nähdä mikä hinta tulee olemaan.
      Hinnat ovat varsin korkealla juuri nyt. Sateet ovat auttaneet kuitenkin siinä hiukan.

      Ystävällisin terveisin, VÄE Asiakaspalvelu

    • Olin VÄEn asiakkaana yhden kuukauden, koska hinta oli edullinen, mutta pomppasi sitten yli kaksinkertaiseksi -olin toki tästä tietoinen, koska kyseessä oli muttuvahintainen soppari. Ei mitään pahaa sanottavaa, laskutus toimi oikein, kaikki ok. Voisin ostaa sähköä heiltä uudestaankin.

    • Ihmettelinkin että miten toistaiseksi voimassa oleva sopimus on halvempi kuin mitkään määräaikaiset. Nytkin tarjotaan 4,02s/kWh ja 5,99€/kk sähköä sähkölämmitteiseen omakotitaloon. Selvisi että jos hinta on vain sen ensimmäisen kuukauden voimassa. Ei paljoa sitten kannata. Joten otan taas kahdelle vuodelle sopparin. Ja niissä on muuta tarjoajat edullisempia.

      • 1. kuukausi oli 3,99 / kWh. 2. kuukausi 6,95 / kWh.
        Kauppaavat netissä nyt 3,63 / kWh.
        Eli lähes tuplaavat hinnan 1. kuukauden jälkeen....


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. kuukausi oli 3,99 / kWh. 2. kuukausi 6,95 / kWh.
        Kauppaavat netissä nyt 3,63 / kWh.
        Eli lähes tuplaavat hinnan 1. kuukauden jälkeen....

        Tämä ei pitäisi tulla yllätyksenä. Spottilla saat sähkön "todellisella" hinnalla jonka sähköyhtiö siitä maksaa ja se hinta on tällä hetkellä n. 6-7 senttiä. Pitemmät sopimukset ovat halvempia koska hintaan vaikuttaa kesän halpa aika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. kuukausi oli 3,99 / kWh. 2. kuukausi 6,95 / kWh.
        Kauppaavat netissä nyt 3,63 / kWh.
        Eli lähes tuplaavat hinnan 1. kuukauden jälkeen....

        Sama kuvio paitsi että ennakkoilmoitusta hinnan muutoksesta ei tullut asia selvisi vasta laskusta, saman tien siirto eri firmaan 2v määräaikaisella sopparilla ei tartte jännittää mihin hinta pomppaa seuraavaksi ja tuleeko sopimuksen nukaisesti ennakkoilmoitusta, toki 2 viikkoa joutuu vielä vihreälle energialle maksamaan mutta minkäs teet


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuvio paitsi että ennakkoilmoitusta hinnan muutoksesta ei tullut asia selvisi vasta laskusta, saman tien siirto eri firmaan 2v määräaikaisella sopparilla ei tartte jännittää mihin hinta pomppaa seuraavaksi ja tuleeko sopimuksen nukaisesti ennakkoilmoitusta, toki 2 viikkoa joutuu vielä vihreälle energialle maksamaan mutta minkäs teet

        Hei, joskus sähköposti-ilmoitukset menevät väärään lokeroon, tai ne hukkuvat muiden postien joukkoon. Olisi kiva jos laittaisitte sähköpostia asiakaspalvelu@vihreaenergia.com, niin varmistamme että miksi ette ole saaneet ilmoitusta, joka olisi kyllä kaikille pitänyt lähteä ihan ajoissa. Kiitos! Terveisin, Vihreä älyenergia Asiakaspalvelu


    • Nyt kun tarjoushinta uusille asiakkaille on alle 4 snt/kWh ja energiamarkkinaviraston sivulla lasketaan vuosikustannus tuon mukaan, ollaan kaukana todellisesta kustannuksesta. Koska kuitenkaan pörssisähkössä ei voida tietää tulevaa hintakehitystä, saa paremman vuosikustannusarvion menneestä vuodesta. Siinähän näkyy talven korkeammat hinnat ja korkeampi kulutus, jos on sähkölämmitys. Tätä voi huomattavasti paremmin verrata sähköyhtiöiden tarjoamaan kiinteään hintaan määräaikaisissa sopimuksissa.

      Niin että jospa yhtiö kertoisi kuukausittaiset kWh-hinnat 12 kk:lta taaksepäin. Silloin voisi arvioida pörssisähkön kilpailukykyä kiinteähintaiseen verrattuna.


      • Ihan vaan tiedoksi että normaalit 24kk tarjoukset ovat se arvio seuraavan 24kk ajaksi. Nämä perustuvat yleensä johonkin Nasdaqin futuuriin.

        Nuo aikaisemmat pörssihinnat tosiaan löytyvät kaikkien sähköyhtiöiden tai esim nordpoolin sivuilta. Niillä ei kuitenkaan voi hirveästi arvioida tulevaisuutta.


    • Yritin tehdä sopimuksen sillä hinnalla mitä ne mainostaa tuolla sähkönhinnankilpailutus sivulla. Ensimmäinen tilausvahvistus näyttikin vielä ihan hyvältä. Esim perusmaksu 0€ niinkuin oli luvattu, mutta sitten tupshti toinen vahvistus, missä ei sitten pitänytkään enää mikään paikkaansa. Olkaa tarkkoina.

      • Hei anonyymi, olisitteko yhteyksissä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vihreaenergia.com kyseisestä asiasta. Selvitämme mielellämme mistä on kysymys ja korjaamme asian mikäli joku virhe on päässyt syntymään. Kiitos palautteestanne! Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Coronasta jo parantuneet sairastuneet uudestaan

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/665a88cc-27e7-4aa9-8ce1-5e7a4f027914 Sairaus voi hetkellisesti mennä lepotilaan ja aktoivoitua uudestaan. Taitaa
      Maailman menoa
      293
      6487
    2. Marin: "Uuden virustaudin leviäminen on asetettava myös oikeaan mittakaavaan."

      Pääministeri puhuu eduskunnalle koronaviruksesta ja rauhoittelee tilanteesta. "Tavalliseen kausi-influenssaan sairastuu Suomessa vuosittain noin 5 pr
      Maailman menoa
      89
      4280
    3. Miksi vihreät ja myös pääministeri vähättelee korona virusta..

      ..verrataan flunssaan ja "kuoleehan siihen se turha sakki muutenkin "-tyyliin. Koronavirus voi olla kohtalokas epidemia myös tuhansille suomalaisille.
      Maailman menoa
      142
      1599
    4. Skotlanti lupaa ilmaiset tamppoonit naisille

      "Skotlannin parlamentti on hyväksynyt lakiesityksen, joka takaa ilmaiset kuukautissuojat kaikille maassa asuville naisille. Lain mukaan tamponeja ja s
      Maailman menoa
      70
      1333
    5. "Kuule kundi, jos kondis on noin huono, tilaisit taksin"

      Vanhempien ihmisten kunnioittaminen on sivistynyt piirre. Hiljattain Kaarina Suonperä kertoo seuranneensa raitiovaunussa tilannetta, jossa sotaveteraa
      Maailman menoa
      92
      800