Vihreä älyenergia

Raat0

Kyseinen firma tuntuu tupsahtavan herkästi hintavertailujen kärkeen. Pörssisähköä myyvä 2. entisen Nokialaisen firma. Osoite johtaa jonnekin rivarille Tampereella.
Aloittanut vasta kesällä. Onko kokemuksia?

141

60754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myriam77

      minuakin kiinnostaisi heidän edullinen sähkö. mielenkiintoinen idea, pörssisähkö. kokemuksia?

    • VertaikaaMarginaalia

      SPOT-soppareitahan on ollut tavallisille kuluttaja-asiakkaillekin jo vaikka kuinka kauan. Tuo on hyvä diili silloin, jos ja kun pörssihinta pysyy alhaalla ja sähkönmyyntiyhtiön marginaali on mahdollisimman pieni.. samoin perusmaksu. Jos marginaali on iso ja perusmaksu iso, ei pörssihinnottelusta ole enää iloa kuluttajalle..

      • sj123

        Kun käyttää hieman aikaa vertailuun, niin löytyy kohtuuhintaisia sähkönmyyjiä. Tuolta löytyy ohjetta sähkön kilpailutukseen: http://bit.ly/halpasahko


    • jaahas4545

      Onkohan kyseessä samat huijarit kuin toisissa uusissa firmoissa?

    • Vihreä_Älyenergia

      Hei,

      Pidämme hintamme kaikissa tuoteryhmissä edullisimpien joukossa marginaalien ja kuukausimaksujen osalta. Pörssisähkö on ollut laskennallisesti kaikista edullisin jo jonkun aikaa. Talvella hinta varmastikin nousee, mutta hyvät vesivarannot ja pienentynyt teollisuus pienentävät nousua. Keskiarvohinta tulee pysyttelemään selkeästi muiden sopimustyyppien alapuolella.

      Meillä ei ole mitään kytköksiä näihin muihin uudempiin energia-alan firmoihin. Ennemminkin voisi sanoa, että tilanne markkinoilla on innostanut meidät alalle. Haluamme tuoda oikeasti suomalaisen ja laadukkaan firman tälle alueelle.

      • ammatimaisuudellanousuun

        Vielä kun toiminta alkaa vaikuttamaan ammattimaiselta voi homma edetä miten hienoksi vain. Tällä hetkellä eniten tökkää fiilis siitä kun sopimusta tekisi kerrostalonaapurin kanssa sähköstä. Ammattimaisuus luo uskottavuutta


      • ijr

        Mulla on ollut Vihreä Älyenergian kanssa pörssisähkösoppari ja ei ole ollut mitään valittamista. Luotettava toimija. Jos sinulla on sähkölämmitys ja pörssisähkösopimus niin kannattaa laittaa vähän automatiikkaa ohjaamaan lämmitys automaattisesti halvimmille tunneille. Siihen käy esimerkiksi CleBox, lisätietoja www.cleworks.fi .


      • EnoleRopotti
        ijr kirjoitti:

        Mulla on ollut Vihreä Älyenergian kanssa pörssisähkösoppari ja ei ole ollut mitään valittamista. Luotettava toimija. Jos sinulla on sähkölämmitys ja pörssisähkösopimus niin kannattaa laittaa vähän automatiikkaa ohjaamaan lämmitys automaattisesti halvimmille tunneille. Siihen käy esimerkiksi CleBox, lisätietoja www.cleworks.fi .

        No mitä siinä sitten säästää. <laatikkokin maksaa asennettuna jotain, ja ensi vuonna ehkäpä pörssisähkö ei ole edullista koko talvena? tämähän on se ikuinen dilemma.Teet niin tai näin aina maksat. Varsinkin nyt kun siirtohintoihin (caruna) tuli roima korotus, on nyt lähes 29 E kuussa!
        Ja ne verot päälle.


      • Anonyymi

        Hei älyenergian väki. Mitenkäs toimii tämä teidän asiakashankinta? En ole ollut teihin missään yhteydessä, en edes tutkinut nettisivujanne, ettekä te ole olleet minuun missään yhteydessä. Silti sähköpostiini ponnahti seuraavanlainen viesti:

        SÄHKÖSOPIMUS VAHVISTETTU: VIHREÄ ÄLYENERGIA OY

        Hei Ritva,

        Kiitos uuden sähkösopimuksen tilauksesta!
        Vihreä Älyenergia Oy on sinuun yhteydessä sopimuksen voimaan tulosta.

        Meidän taloyhtiössämme sähkö kuuluu yhtiövastikkeeseen, eikä minulla ole muita kiinteistöjä, joihin sopimuksen olisitte voineet tunkea. Nyt pyydänkin tunkemaan sen sinne minne se kuuluu ja kannattaa pikaisesti olla yhteydessä henkilöihin, joille olette näin omaehtoisesti, yksipuolisesti sopimuksen tehneet. Itse ainakin ilmoitan asiasta välittömästi kuluttajasuojalautakuntaan.


    • Vihreä_Älyenergia_

      Kuulemme mielellämme lisää, miten voimme tuoda lisää ammattimaisuutta mukaan. Toki olemme uusi toimija ja mahdollista kehittämistä löytyy aina. Voitte esimerkiksi lähettää palautetta suoraan sähköpostiimme ja korjaamme mahdollisen ongelman välittömästi. Järjestelmämme, yhteistyökumppanimme ja sopimuksemme kyllä kestävät vertailun kenen toimijan kanssa vain.

      • Ei_valittamista

        Ei ole valittamista. Pari vuotta olen ollut asiakkaananne, eikä sähkön hinta päätä huimaa. Sanotaan näin...

        Media pelottelee, että sähkösauna on kallis käyttää. Asun kaksiossa, jossa on sähkösauna. Käyn saunassa neljästi viikossa. Kiuasta tarvitsee lämmittää vain 20 minuuttia, ja se on valmis. Toiset 20 minuuttia saunon, sitten sammutan kiukaan.

        Lisäksi käytän sähköhellan levyjä tai uunia ruoan valmistamiseen n. 5 kertaa viikossa, mikroa satunnaisesti ja vielä pientä lämpövastuksella varustettua pöytägrilliä pari kertaa viikossa.

        Jääkaappi-pakastin on tietysti päällä jatkuvasti, kahvinkeitin pari kertaa päivässä, tietokone päällä n. 8 tuntia/ vrk. vaikken sitä käytäkään kuin silloin tällöin. Kännykkää lataan päivittäin, telkkaria katson pari tuntia/ vrk. Pesukone myllää kolmesti viikossa, astiainpesukone useamminkin.

        Valaisemiseen käytän kunnon vanhan ajan sähköntuhlaajia, 60 W:n ja 100 W:n hehkulamppuja, en mitään moderneja energiansäästölamppuja - vanhoja kun on vielä varastossa aika paljon.

        Tämä maksaa minulle Vihreän Älyenergian kautta talvisaikaan noin 10 €/ kk., kesällä 8-9 €/ kk. Ei paha raha. Sopii minulle. Sähkön SIIRTOmaksu onkin sitten ihan kokonaan toinen juttu, sen perii paikallinen sähköyhtiö, ja se on aina suurempi kuin käytetyn sähkön maksu, mutta siihen ei voi vaikuttaa.


      • juho9000

        Hienot kulutustottumukset sulla! Harmi vaan, että se ei vaikuta siihen, että kilpailevalla yhtiöllä lasku olisi todennäköisesti halvempi. Älyenergian sopimuksethan ei erotu muulla tavalla kuin korkealla hinnalla.

        Siirto on todellakin aivan eri asia. Sama kuin vertaisi laajakaistan ja netflixin hintaa. Järjetöntä.

        Lisäksi vielä niille jotka kuvittelevat että verkkoyhtiö käärii teidän rahat niin olette väärässä. Siirtohinnoittelu on tiukan sääntelyn alla ja sähkövero on parhaimmillaan yli puolet siirtolaskusta.


      • Ei_valittamista

        "Älyenergian sopimuksethan ei erotu muulla tavalla kuin korkealla hinnalla." Höpöhöpö. Älyenergia on halvin, kilpailevat ovat kalliimpia. Vieläkin voisi säästää, jos vaihtaisi Älyenergian nykyisen sopimuksen saman firman pörssisähköön. Mistä muualta saat sähkön kympillä kuussa kaksioon?


      • HalpaaKuinSaippua

        Ei-sähkölämmitteiseen kaksioon edullisin Vihreän Älyenergian tuote (pl. määräaikaiset) on todennäköisesti "Markkinahinta kuukausi", kuukausimaksuton versio.

        Vihreän Älyenergian pörssisähkössä ("Pörssisähkö tunti" eli tuntispot) on 2,95 €/kk perusmaksu eli 35,40 € vuodessa. Esimerkiksi 2500 kWh vuosikulutuksella 35,40 € tekee noin 1,42 snt/kWh ekstraa. Vuosien 2016-2017 kuukausittaisten keskiarvohintojen perusteella ei tuntispot ole niin edullinen, että kannattaisi tällä kulutuksella kuukausimaksuja maksella.

        Bongasin Sahkonhinta.fi -palvelusta Helenin (ent. Helsingin Energia) Pörssihintasähkön kesätarjouksen. Tuntispot 0,24 snt/kWh ja perusmaksu 0 €/kk vuoden 2018 loppuun asti (sen jälkeen 3,93 €/kk). Ihan mielenkiintoinen, jos pystyy vuodenvaihteessa taas vaihtamaan johonkin muuhun kuukausimaksuttomaan.

        Määräaikaisista sopimuksista löytyy myös hyviä vaihtoehtoja, niistä kirjoittelen Vantaan Energian Bonussähkö 24 kk -ketjuun.


      • Anonyymi
        juho9000 kirjoitti:

        Hienot kulutustottumukset sulla! Harmi vaan, että se ei vaikuta siihen, että kilpailevalla yhtiöllä lasku olisi todennäköisesti halvempi. Älyenergian sopimuksethan ei erotu muulla tavalla kuin korkealla hinnalla.

        Siirto on todellakin aivan eri asia. Sama kuin vertaisi laajakaistan ja netflixin hintaa. Järjetöntä.

        Lisäksi vielä niille jotka kuvittelevat että verkkoyhtiö käärii teidän rahat niin olette väärässä. Siirtohinnoittelu on tiukan sääntelyn alla ja sähkövero on parhaimmillaan yli puolet siirtolaskusta.

        Asiasta ja asian vierestä. Mutta lopulta energian tuottajan osuus on laskusta pieni, suurimman osan vie siirto ja verottaja. Ja niistä et pääse eroon millään kikkailulla. Ellet siirry täysin omaan sähköntuotantoon.
        Mutta minulle VÄE on ollut hyvä toimittaja, en tiedä onko parempi kuin muut, mutta ei huonompikaan. Enkä usko, että vaihtamalla paranisi.


      • Anonyymi

        Pörssisähkö b ähän sama kuin lämmityää aurinkopaneeleila talvena.

        Siis kallista talbella jollin sähköö kuluu. Halpaa kesällä kun ei trabii lämmityää.

        Ei kiitos kokeilu on jo


      • Anonyymi
        HalpaaKuinSaippua kirjoitti:

        Ei-sähkölämmitteiseen kaksioon edullisin Vihreän Älyenergian tuote (pl. määräaikaiset) on todennäköisesti "Markkinahinta kuukausi", kuukausimaksuton versio.

        Vihreän Älyenergian pörssisähkössä ("Pörssisähkö tunti" eli tuntispot) on 2,95 €/kk perusmaksu eli 35,40 € vuodessa. Esimerkiksi 2500 kWh vuosikulutuksella 35,40 € tekee noin 1,42 snt/kWh ekstraa. Vuosien 2016-2017 kuukausittaisten keskiarvohintojen perusteella ei tuntispot ole niin edullinen, että kannattaisi tällä kulutuksella kuukausimaksuja maksella.

        Bongasin Sahkonhinta.fi -palvelusta Helenin (ent. Helsingin Energia) Pörssihintasähkön kesätarjouksen. Tuntispot 0,24 snt/kWh ja perusmaksu 0 €/kk vuoden 2018 loppuun asti (sen jälkeen 3,93 €/kk). Ihan mielenkiintoinen, jos pystyy vuodenvaihteessa taas vaihtamaan johonkin muuhun kuukausimaksuttomaan.

        Määräaikaisista sopimuksista löytyy myös hyviä vaihtoehtoja, niistä kirjoittelen Vantaan Energian Bonussähkö 24 kk -ketjuun.

        Mitä.maksaa pörssisähkö kun mulla kullu talvella noin 3 ooo kwh kuukaudessa .äkesällä ei edeskymmenystä
        Kanataakos pörssisähkö.

        Ei kantaa lämmit y ää aurinkopaneelilla ja ilmavesilämpö p u mmpulla pakasella


      • Anonyymi
        juho9000 kirjoitti:

        Hienot kulutustottumukset sulla! Harmi vaan, että se ei vaikuta siihen, että kilpailevalla yhtiöllä lasku olisi todennäköisesti halvempi. Älyenergian sopimuksethan ei erotu muulla tavalla kuin korkealla hinnalla.

        Siirto on todellakin aivan eri asia. Sama kuin vertaisi laajakaistan ja netflixin hintaa. Järjetöntä.

        Lisäksi vielä niille jotka kuvittelevat että verkkoyhtiö käärii teidän rahat niin olette väärässä. Siirtohinnoittelu on tiukan sääntelyn alla ja sähkövero on parhaimmillaan yli puolet siirtolaskusta.

        Siirtomaksuilla piti siirtää johdot maahan, no eipä paljonkaan tainnu siirtyä. Taskuihin mukavampi laittaa rahat.


    • realgreeny

      Mulla ei ole kokemuksia, mutta tutullani on Green sähköt ja lasku
      pineni jotain kolmannekseen entisestä, eli haluaisin vaihtaa siihen,
      mutta netistä ei löydy täsmätietoa, mikä on niiden oikea
      kilowattitunti-hinta--- onko se 4,39 vai uskomaton 0,19/kWh ??
      Voisko joku kertoa, kiiti !!

    • Hinnoittelu meni esimerkiksi Syyskuun osalta näin spothinta 3,17 alv=3,93c/kwh marginaali 0,28=4,21c/kwh kuukausimaksu 2,95 euroa.
      Eli jos kulutat 10000 kilowattituntia vuodessa on vuoden sähkölaskusi Syyskuun spothinnan perusteella 456,4 euroa.

      Ja kuukaudessa, joka on VEÄ:n laskutusväli 38 euroa.
      Siirtoa en osaa laskea tuohon päälle.

      • Anonyymi

        Palj o nkos pärsisähkö maksoi biime y ammi helmikussa kwh .


    • Potentiaalinen.asiakas

      Toimitte alalla, jonne on pesiytynyt huijareita. Uskottavuuttanne kohentaisi, jos kertoisitte seikkaperäisesti itsestänne ja taustoistanne. Ja selittäisitte, mihin perustuu hintojenne poikkeava alhaisuus.

    • VÄEn

      Hei,
      Taustamme selviävät sivuiltamme ja osittain tämän keskustelun pointeista. Hintojemme alhaisuus tulee ihan vallitsevasta kilpailusta. Jos katsotte energiaviraston sivuilta, niin hintamme ovat linjassa kilpailijoiden kanssa. -VÄE

    • Vieteri_ukko

      Tein sopparin VÄe;n kanssa viime kuun alusta.
      Jos lupaukset pitävät paikkansa niin tämän kuun laskun pitäisi olla energian osalta 1.76 egeä . Siis käytän todella vähän sähköä.
      Jos lasku on enmmän kuin ilmoittavat eli 8,333 prosenttia kulutuksesta kuten arvioivat niin vaihdan Vattenfallin tuulisähkösoppariin.

    • liikk4an.hur4tanut

      aina vaihtamalla paranee, usein kannattaa vaihtaa 1 v välein, jos haluaa vaivaiset 50 e säästää 3000 kwh kulutuksella

      yli 4,5 snt ei kannata maksaa ja perusmaksu vaikuttaa vain pienkuluttajalle, se voi merkitä jopa 10 % koko laskusta.

    • käyttäjä12000kwh

      Otimme väen sähköt ja en ole katunut. Soitto Asiakaspalveluun oli positiivinen yllätys. Äijällä ei ollut kiire lopettaa puhelua ja laski vielä mikä sähkö tulee halvimmaksi. Itseä arvellutti vaihtaa, mutta nyt voin sanoo, että kannatti vaihtaa.

    • UuttaSähköäOdotellessa

      Tein vasta viikolla sopimuksen VÄn
      kanssa. Tulipa jo hyvälle mielelle sopimusta tehdessä, kun sai rauhassa keskustella sopimusasiat selviksi. Harmi jos ammattimaisuuden täytyy olla jotakin muuta.

    • Ihan hyvä muuten mutta he käyttävät etukäteislaskutusta. Siksi vaihdoin 247 energiaan.

    • Asiakasaa

      Käyttävät muuten nykyään enää pelkästään jälkilaskutusta kaikissa sopimuksissa. Muutos tuli tällä viikolla ja ilmoittivat siitä sähköpostilla kaikille joita asia koskee.

    • Victorinux

      Vaikuttaa kyllä todella hyvältä ja luotettavalta (ja edulliselta!) firmalta. Hyvä kun on tällaista meininkiä. Aika jännää...Sitä huomaa itekin, kuinka vaikuttui vuosien takaisista hujareista. Senkin takia vähän googlettelinkin kyseistä firmaa, vaikka alkuvaikutelma oli erittäin postiviininen. Soitan huomenna aspaan, ja vaihtanen sopparia heille!

    • pdas

      Nyt helmikuun alussa vaihdoin tähän firmaan Nordig Energialta kun se firma rupes vaikuttamaan huijaukselta. Todella tyytyväinen olo tähänastisesta palvelusta, hinnoista ja kulutuksen / hinnanseurannasta. Ja ennenkaikkea suomalainen omistus firmalla

      • vesisähkö

        Mikä Nordic Green Energy:ssä vaikutti huijaukselta?

        Olen miettinyt sähkön tilaamista heiltä, koska kuuluvat isoon konserniin (Troms Kraft) ja myyvät ennen kaikkea uusiutuvista luonnonvaroista saatavaa energiaa - halvemmalla kuin nykyinen sähkönmyyjäni Fortum. Kuuluvat myös Suomen Energiateollisuus ry:hyn ja ovat sitoutuneet noudattamaan Energiateollisuuden yleisesti hyväksymiä ja suosittelemia sähkönmyyntiehtoja (SME).

        Oliko hinnoittelu epäselvää, vaihtuivatko hinnat usein tai paljon, oliko asiakaspalvelu huonoa, oliko laskutuksessa tai jossain muussa ongelmia?


    • HåkanDaMan

      Vihreä Älyenergia taitaa olla samaa puljua 220 energian kanssa.. ei kannata vaithaa. ihmekkös että ovat kärjessä koko ajan.

      Suosittelen wereliä, siellä on halpaa sähköä ja homma pelittää ;)

      • Vihreä_Älyenergia

        Hei, ei olla samaa puljua 220 energian kanssa, eikä meillä ole mitään tekemistä kyseisen firman kanssa. Eikös Werel vähän aikaa sitten ostanut 220 energian.


    • ap62

      Tuli vaihdtua koska entinen yhtiö ei tee uutta tarjousta vasta kun olet vaihtamassa toiseen sitten kyllä soitetaan ja tarjotaan edullisempaa. Mutta slti jäi korkeampi hinta ja perusmaksu kuukaudessa 840% korkeampi kun uudessa 0.50e ja vanhassa 4.20e

    • Ohimenitämätarjous

      Ainakaan Turkuun ei voi tehdä netin kautta sopimusta tämän firman kanssa. Ehdotetaan automaattisesti sopimusta energia 247:n kanssa, joka on heti kalliimpi. Eli sen "puljun" kanssa on ainakin kytkökset. Tällä palstalla on tullut herkästi kommentti Vihreän älyenergian edustajalta, entäs nyt? Miksi ei voi tehdä sopimusta? Onko kyseessä vain vedätys saada asiakkaat energia 247:n sivuille?

      • Anonyymi

        Se onkin hyvä kysymys!


    • VÄE_

      Hei,

      Olette ilmeisesti käyttäneet sähkövertailu.fi palvelua, jonne meidän ilmoitus on kopioitu Energiaviraston palvelusta, mutta jonka kanssa emme ole tehneet ainakaan vielä sopimusta. Kun siellä klikkaa tee sähkösopimus, niin palvelu tarjoaa heidän kanssaan sopimuksen tehneen edullisinta tuotetta. Tässä yhteydessä teille on hyvinkin voitu tarjota Energia247:n sopimusta. Itse hintavertailun ilmoituksessa annamme tämän takia nettiosoitteen pääsivullemme. Mitään yhteyttä Energia247:n meillä ei millään muotoa ole ja toimitamme myös Turkuun :).

      Ystävällisin terveisin,
      Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Epex

      Marraskuun 2016 sähkönhinta laskulla 6,184 snt/kWh

    • VÄE__

      Hei,
      Sähkön hinnat ovat nyt käyneet marraskuussa varsin korkealla yleisestikin. Spot-keskiarvo, eli meidän tukkuhinta ilman mitään marginaaleja oli marraskuussa 5,09 senttiä ja marraskuun alussa viikkohinta oli korkeimmillaan 6 sentin luokkaa.

      Kyseisen kolmen kuukauden markkinahintaisen tuotteen hinta muodostuu siitä että sähkön hinnat ja tulevien kuukausien sähkön hintoja ennakoivien johdannaisten hinnat nousivat varsin korkealle lokakuun lopussa, jolloin ostimme johdannaissuojaukset tuotteen talvikuukausien periodille marraskuu-tammikuu. Tällöin suojauksien ja marginaalin yhteishinnaksi tuli mainittu hinta. Hinnat ovat nyt kivihiilen hinnanlaskun ja sateisemman sääennusteen myötä laskeneet, mutta valitettavasti hintapiikki näkyy ja on näkynyt markkinahintaa seuraavissa tuotteissa aina spot-tuotteita myöten. Eniten tuo piikki näkyy juurikin kolmen kuukauden tuotteessa, koska siellä on mukana ennakoidusti kylmä tammikuu ja ostimme johdannaiset kun hinta oli korkealla.

      Ystävällisin terveisin,
      Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • KusetettuOlo

      Huijaavat hinnoissa.. Alussa oli halpaa, nyt on törkeän kallista. En voi suositella näitä huijareita kenellekkään!!!

      Vedätystä koko touhu ja asiakaspalvelukaan ei vastaa. Pitikin vaihtaa Fortumilta pois..

    • K.Usetettu69

      hinnat ovat taivaissa tällä yhtiöllä. Markkinoidaan verkossa ihan muuta mutta vanhoille asiakkaille yli kuutta senttiä per kilowatti. Suosittelen tämän puljun kiertämään kaukaata...

    • VÄE__

      Hei,

      Siinä edellisessä kommentissamme on kuvattu tarkemmin mistä korkea hinta johtuu. Hinnat ovat olleet korkealla yleisestikin ja myös muiden toimijoiden vastaavissa tuotteissa ihan samalla tasolla. Emme siis huijaa ja maksamme kyllä itsekin näissä tilanteissa korkeaa hintaa. Olemme pahoillamme mikäli asiakaspalvelumme ei pystynyt vastaamaan riittävän nopeasti.

      Ystävällisin terveisin,
      Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • VihreäPölyEnergia

      Sieltä tulee vaan lisää valheita. Vertailupalveluissa on ihan eri hinnat kuin laskulla. Miksi nyhdätte vanhoilta asiakkailta tuhkatkin pesästä? Eikö ahneudellanne ole mitään rajaa?

      Ei enää ikinä pölyenergian palveluita...

      • Anonyymi

        Mikäs se semmoinen pölyenergia on?


    • VÄE___

      Hei,

      Vertailupalveluissa on tällä hetkellä yhdellä toistaiseksi voimassa olevalla kuukausittain markkinahintaa peilaavalla tuotteella käytössä tarjoushinta aloitusajalle. Tämä johtuu ihan puhtaasti siitä, että se on ainut keino saada kyseisissä palveluissa tuotteemme millään tavalla esille. Eli muut sähköntoimittajat käyttävät samaa keinoa myös, ja aloitusajan tarjoukset eivät nyt muutenkaan ole ihan poikkeuksellisia. Ennen sopimuksen tekemistä tuomme asian kyllä heti alkuun esille seuraavalla tavalla "Tässä kampanjassa tarjoushinta uusille asiakkaille joulukuun loppuun asti. Tuotteen normaalihinta löytyy täältä." ja sopimuksessa mainitaan asia myös.

      Mitä tulee sitten yleiseen sähkön hintaan, niin se on tosiaan käynyt varsin korkealla ihan kaikilla toimijoilla markkinahintaisissa tuotteissa. Eli me olemme itse maksaneet sähköstä myös korkeaa hintaa ja veloittaneet sopimuksen mukaan normaalisti. Tästä oli vielä yllä tarkempi kuvaus.

      Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • tontsa999

      Petyin ko. yrityksen toimitaan. Ei homma kyllä pelitä lainkaan..

      Suosittelen kokeilemaan esim. Wereliä.

    • VÄE___

      Hei,
      Kuulisimme mielellämme lisää, että mikä asia ei ole pelittänyt? Voitte myös lähettää palautetta suoraan sähköpostiimme tai soittaa meille, ja korjaamme mahdollisen ongelman välittömästi.
      Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • Sanii

      Eikös joulukuun tarjoushinta ollut pörssi-vesi 3.34 uudelle asiakkaalle?
      Näin ei kyllä minun laskussani ole?

      • VÄE_Asiakaspalvelu

        Hei Sanii,

        Siellä on eri tuote jossa hinta on ollut tuo joulukuussa. Pörssi-vesi tuotteessa ei kuitenkaan valitettavasti ole ollut tarjoushintaa, mutta suosittelemme lähettämään sähköpostia asiakaspalveluun tai soittamaan niin selvitetään mistä on kysymys.

        Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    • Näin_meitä_vedätetään

      Tein 29.11 sähkön toimittajan vaihdon Vihreälle Älyenergialle. Energiaviraston vertailussa hinta muistaakseni oli 3,79 snt/kWh ja kuukausimaksu 2,95€. Sähkön toimitus alkoi 13.12. Tammikuussa tulleessa laskussa energian hinta on kuitenkin 5,42 snt/kWh. As. palvelun selityksen mukaan tarjoushinta 3,79 snt/kWh oli voimassa vain sopimuksen teko kuukauden (marraskuu) ja joulukuun kulutus laskutetaan normaalilla hinnalla 5,42 snt/kWh. Eli, jos teet sopparin kuukauden ensimmäisenä päivänä, jolloin sähkön toimitus alkaa puolen kuun tienoilla, saat jopa kaksi viikkoa edullista tarjous sähköä. Jos teet sopparin puolen kuun jälkeen ja toimitus alkaa seuraavan kuun puolella, laskutetaan sähkö "normaali" hinnalla ja niin myös tästä eteenpäin, eli näillä tarjoushinnoilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Vertailuun annetaan tietenkin aina kunkin kuukauden tarjoushinta.

      Olen tähän asti ostellut sähköä näiltä "market" firmoilta kuten 220sähkö, Werel ym. ja homma on toiminut odotusten mukaisesti. Nyt siirryn "oikeiden" sähköyhtiöiden asiakkaaksi.

      • VÄE_Asiakaspalvelu

        Hei,

        Mainitsemasi asia pitää paikkansa tarjoushinnan vaikutuksen osalta. Valitettavasti tämä on muodostunut yleiseksi käytännöksi hintavertailupalveluissa, joissa ei oikein mitenkään muuten saa tuotetta esille. Myös Suomen suurimmat sähköyhtiöt kuten esimerkiksi Fortum käyttävät samanlaisia kampanjoita, joissa annetaan erittäin edullista tai jopa ilmaista sähköä lyhyeksi aikaa sekä sitoutetaan asiakas usein 12 tai 24kk määräaikaiseen sopimukseen. Kun sähkön hinnat ovat korkealla, niin kyllä siinä edullisella hinnalla saa lyhyessä ajassa isolla kulutuksella isohkon säästön, mutta tällöin on syytä huomioida milloin sopimus oikeasti alkaa kun sähkönmyyjän vaihdossakin on 14 päivän viive.

        Jokatapauksessa pidämme kyllä lupauksestamme kiinni ja hintamme ovat pysyvästi kilpailukykyiset myös alennusajan jälkeen. Tuomme tarjouksessa myös normaalihinnan ja hintahistorian mahdollisimman tarkkaan esille. Että sinällään mitään vedätystä muihin vertailussa oleviin tuotteisiin ei löydy, vaan saa parhaimmillaan kymppien säästön omaan taskuun ja esimerkiksi oman nettipalvelun mitä monilta muilta ei löydy. Sopimuksemme eivät näissä tapauksissa myöskään ole määräaikaisia ja ne voi helposti vaihtaa.

        Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


      • Näin_meitä_vedätetään
        VÄE_Asiakaspalvelu kirjoitti:

        Hei,

        Mainitsemasi asia pitää paikkansa tarjoushinnan vaikutuksen osalta. Valitettavasti tämä on muodostunut yleiseksi käytännöksi hintavertailupalveluissa, joissa ei oikein mitenkään muuten saa tuotetta esille. Myös Suomen suurimmat sähköyhtiöt kuten esimerkiksi Fortum käyttävät samanlaisia kampanjoita, joissa annetaan erittäin edullista tai jopa ilmaista sähköä lyhyeksi aikaa sekä sitoutetaan asiakas usein 12 tai 24kk määräaikaiseen sopimukseen. Kun sähkön hinnat ovat korkealla, niin kyllä siinä edullisella hinnalla saa lyhyessä ajassa isolla kulutuksella isohkon säästön, mutta tällöin on syytä huomioida milloin sopimus oikeasti alkaa kun sähkönmyyjän vaihdossakin on 14 päivän viive.

        Jokatapauksessa pidämme kyllä lupauksestamme kiinni ja hintamme ovat pysyvästi kilpailukykyiset myös alennusajan jälkeen. Tuomme tarjouksessa myös normaalihinnan ja hintahistorian mahdollisimman tarkkaan esille. Että sinällään mitään vedätystä muihin vertailussa oleviin tuotteisiin ei löydy, vaan saa parhaimmillaan kymppien säästön omaan taskuun ja esimerkiksi oman nettipalvelun mitä monilta muilta ei löydy. Sopimuksemme eivät näissä tapauksissa myöskään ole määräaikaisia ja ne voi helposti vaihtaa.

        Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

        Varmaan useilla muillakin hintavertailun kärkipään tarjoajilla on jokin "jekku" olemassa. Kahteen liittymääni otin samaan aikaan vastaavat pörssisähkösopimukset Finkraftilta ja ensimmäisessä laskussa on tarjouksen mukaisesti 3,79 snt/kWh ja 0€/kk. Laskuttavat tosin seuraavat 3 kk. arviolaskutuksena etukäteen, mutta sekin tuolla tarjoushinnalla.

        Tuota VÄE:n nomaalihintaa en voi pitää mitenkään edullisena, sillä vertailuista läytyy edullisempia "oikeita" sähköyhtiöitäkin. Niiltä otin sähköt kahteen muuhun liittymään.


    • LasseJärvenpäästä

      Mulla on kotona VÄE:n soppari (OKT), se on jo toinen (rivitalossa aikaisemmin), ja tyttöystävä otti juuri heiltä myöskin. Kolmen sopimuksen aikana siis ei mitään ongelmia, puhelimessa vielä tekivät selväksi että "tarjoushinta on Tammikuun ajalle ainoastaan", vaikkakin se luki kaikkialla selvästi (jos jaksaa vain katsoa). Olen tyytyväinen asiakas, ja tulen jatkossakin käyttämään tätä puljua.

      Ainoa "miinus" *(jos oikein kaivetaan) on että kun soitin, niin asiakaspalvelu ei vastannut ja kuulin automaattiviestin jossa todettiin että "soitamme takaisin". Takaisinsoitto tuli n. 5 minsan sisällä. En ole tottunut siihen että asiat hoidetaan heti :D Kokonaisodotusaika oli lyhyempi kuin Elisan asiakaspalveluun :D

      • Näin_meitä_vedätetään

        Kyllä näiltä market yhtiöiltä on aina sähköä saanut, mutta kilpailutuksen ideahan on saada edullista sähköä. Vertailun edullisimmat hinnat vaan näyttävät sisältävän jonkun sisäänveto jipon ja pitkän aikavälin hinta näyttää asettuvan samoiohin edullisimpien sähköä tuottavien yhtiöiden hintojen kanssa, kuten tuossa aikaisemmin kerroin.

        Myös Finkraftin edullinen hinta kesti vain 3 kuukauden etukäteislaskutuksen ajan. Tarjouksen 3,79 snt/kWh oli seuraavassa laskutusjaksossa 5,03-5,91 snt/kWh kuukaudesta riippuen. Nyt tarjotaan taas eri nimistä tuotetta kamppanja hintaan ja oletettavasti kolmen kuukauden päästä taas uuden nimistä tarjoustuotetta. Vanhan tuotteen hinta pomppaa ensimmäisen laskutusjakson jälkeen ylös ja aina muutama asikas jää maksamaan korkeampaa hintaa.


      • Lumoavaapäivää

        Mielestäni on loukkaus VÄE:n brändiä kohtaan mainita Finkraft samassa yhteydessä.

        Terv, alalla toimiva.


      • Näin_meitä_vedätetään

        Nokia on brändi, VÄE ei.
        Näiden kahden market yhtiön otannalla voi päätellä, että pitkällä aikavälillä nämä sähköä jälleenmyyvät yritykset eivät pysty myymään halvemmalla, kuin sähköä tuottavat edullisimmat yhtiöt. Lienee aika järkeen käypää.


    • VÄE_ASPA

      Hei,

      Kyllähän meillekin hyvä "Brändi" voi ainakin vappuna maistua :). Mitä tulee pitkän aikavälin otantaan, niin on mahdollista että joku yhtiö silloin tällöin myy edullisemminkin. Lupaamme kuitenkin pysyä edullisimpien tuottajien joukossa nyt ja jatkossa kaikissa tuoteryhmissä. Sinällään oma tuotanto ei halvemmalla myyntiä erityisesti mahdollista, koska sekin maksaa pääomakuluineen ja veroineen yllättävän paljon verrattuna keskimääräiseen tuntihintaan Suomessa. Meidät tekee hinnaltaan kilpailukykyiseksi nykyaikainen pitkälle automatisoitu järjestelmä, joka tarjoaa myös hyvät asiakaskohtaiset nettipalvelut ja jota kehitämme tarjoamaan hyvät sekä tarpeelliset palvelut myös tulevaisuudessa. Nettisivuillamme ohjaamme pitkällä aikavälillä edullisimpaan tuotteeseen. Edullisin ja ekologisin tuote onkin usein tuntisähkö, missä meillä löytyy selkeästi edullisin marginaali verrattuna moniin isoihin sähköntuottajiin.

      Ystävällisin Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu

    • masentajamansesta

      Terve Raat0. Otin perheellemme hieman yli vuosi sitten tuon pörssisähkön ja olen kyllä ollut oikein tyytyväinen. Nelihenkinen perhe kerrostalossa ja maksamme sähkön myynnistä n. 15 euroa kuussa. Siihen päälle tietenkin siirtomaksu, mutta siihenhän en pysty vaikuttamaan. Entiseen sähkösopimukseen (joka ei kyllä ollutkaan hyvä) verrattuna säästöä n. 25%.

      Ja vaikka olisinkin tyytymätön, en kyllä lähtisi käymään asiasta keskustelua täällä. Yhteys asiakaspalveluun vaan. Mutta joo, suosittelen kokeilemaan.

    • MM-2011

      Ei voi suositella, ensimmäisen kuukauden jälkeen hinta pompsahtaa.
      Vuoden diilillä saat muualta halvemmalla.
      Kannattaa vertailla (toisen kuukauden laskun mukaan) ja hieman laskea.

      • VihreäÄlyEnergiaRox

        Tai sitten et vain ymmärrä miten pörssihinta toimii? Juntti.

        Osta muualta jos ei kelpaa.


    • Huijattunako

      Tällä hetkellä ilmoittavat sivuillansa tammikuun keskihinnaksi muodostuneen 4,60snt/kwh sis.ALV. Kuitenkin laskussa se on 5,48snt/kwh???

      • VÄE_A

        Hei, Teillä on selvästikin Sisäänostohinta kuukausi sopimus, jossa arvioimme toteutuvan suojaustason seuraavalle kuukaudelle sähkönoteerausten ja sen hetkisen sisäänostohintamme perusteella. Lisäämme marginaalimme suojaustason päälle. Tämä hinta ilmoitetaan sivuillamme jokaisen kuukauden alussa.
        Eli arvioimme tammikuun alussa suojaustasoksi ja tammikuun hinnaksi 5,06 yllä mainittujen asioiden perusteella. Kun siihen lisää marginaalin 0,42snt/kwh, niin saa tuotteen hinnan.
        Mikäli haluatte että hinta seuraa täsmälleen pörssisähkön toteutuneita kuukausihintoja, niin silloin teidän kannattaa ottaa pörssisähkö kuukausituote.
        Ystävällisin terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


      • Onko teillä nykyään olemassa kuukausimaksuttomia sopimustyyppejä?


      • TyytyväinenAsiakas

        Vihreältä Älyenergialta löytyy "Markkinahinta kuukausi" myös kuukausimaksuttomana vaihtoehtona. Sen löytää heidän nettisivuiltaan valitsemalla kyseisen tuotteen, siellä on hinnan kohdalla linkki kuukausimaksuttomaan tuotteeseen. Sopimus on voimassa toistaiseksi.

        Tällä hetkellä em. kuukausimaksuttomasta tuotteesta on vielä kampanjatarjous, jossa on halvempi sähkön hinta maaliskuun loppuun asti. Tarjous löytyy suoraan Vihreän Älyenergian etusivulta, sekä sahkonhinta.fi -vertailupalvelusta.

        Lisäksi määräaikaisista sopimuksista 6kk ja 12kk ovat kuukausimaksuttomia.

        Kuukausimaksuton tuote voi olla edullisin ratkaisu esimerkiksi kerrostaloasuntoihin, ei-sähkölämmitteisiin asuntoihin, ja mökeille jossa käytetään sähköä vain osan aikaa vuodesta. Eli mitä pienempi vuosikulutus, sen suurempi merkitys on luonnollisesti kiinteällä kuukausimaksulla.


    • Energiaaa1
      • Juho9000

        Hienosti kusetettu. Tarkoitit varmaan sanoa että markkinoiden suurin marginaali.


      • Entä millä tavalla sähkönne on tuotettu?

        Vesivoimaa en haluaisi käyttää vaikka sitä ekologiseksikin kehutaan mutta olen siitä toista mieltä.

        Minulla oli aiemmin teidän ekowatti spotti sopimuksenne mutta ette kertoneet mitä tuotantomuotoa käytetään shköntuotannossa ja se hiukan häiritsi minua.


      • Energiaa247

        Me ostamme vain sähköä pörssistä. En tiedä mistä voi valita tuotantomuotoa.


    • Sistinas8

      Tähän asti edullisin vaihtoehto. Asiakaspalvelukin toimii, laskuillaa ei ylläreitä kuten viivästyskorkoa jos päivän myöhästyy tms.
      Ostan pörssisähkönä. Joka vuosi kilpailutan sähköyhtiöt ja eron huomaa, kun katsoo koko vuoden laskuja. Omakotitaloasujan kannattaa kyllä kilpailuttaa, koska se on niin helppoa.

      • juho9000

        Taidat kilpailuttaa väärin päin. 0,63 sentin marginaali on markkinoiden kalleimmasta päästä.


      • SuoraanPörssistä

        Vihreän Älyenergian spot-tuotteessa (Pörssisähkö tunti) on 0,24 snt/kWh marginaali. Tällä hetkellä siitä on vielä tarjous, jossa saa 0,16 snt/kWh marginaalin vuoden loppuun asti (yli 8 kk ajan tästä hetkestä) ja 2 kk ilman perusmaksua.

        Valikoimasta löytyy myös Pörssisähkö kuukausi -tuote, jossa hinta on spot-hinnan kuukauden keskiarvo, lisättynä 0,39 snt/kWh marginaalilla. Tällaisessa tuotteessa jokaiselle kuukaudelle muodostuu oma hintansa, joka koskee koko kuukautta riippumatta siitä mihin aikaan sähköä kuluttaa. Hinta on suoraan laskettavissa julkisesta spot-hinnasta eli tuotteen hinnoittelu on läpinäkyvää.

        Nämä hinnat koskevat vesivoimaa. Tarjolla on myös tuulivoimaa ja aurinkovoimaa korkeammilla hinnoilla.

        Spot-tuotteissa markkinoilla on toki kovia kilpailijoitakin, varsinkin Seinäjoen Energia (Pörssisähkössä 0,20 snt/kWh marginaali ja 2 €/kk perusmaksu).


      • juho9000
        SuoraanPörssistä kirjoitti:

        Vihreän Älyenergian spot-tuotteessa (Pörssisähkö tunti) on 0,24 snt/kWh marginaali. Tällä hetkellä siitä on vielä tarjous, jossa saa 0,16 snt/kWh marginaalin vuoden loppuun asti (yli 8 kk ajan tästä hetkestä) ja 2 kk ilman perusmaksua.

        Valikoimasta löytyy myös Pörssisähkö kuukausi -tuote, jossa hinta on spot-hinnan kuukauden keskiarvo, lisättynä 0,39 snt/kWh marginaalilla. Tällaisessa tuotteessa jokaiselle kuukaudelle muodostuu oma hintansa, joka koskee koko kuukautta riippumatta siitä mihin aikaan sähköä kuluttaa. Hinta on suoraan laskettavissa julkisesta spot-hinnasta eli tuotteen hinnoittelu on läpinäkyvää.

        Nämä hinnat koskevat vesivoimaa. Tarjolla on myös tuulivoimaa ja aurinkovoimaa korkeammilla hinnoilla.

        Spot-tuotteissa markkinoilla on toki kovia kilpailijoitakin, varsinkin Seinäjoen Energia (Pörssisähkössä 0,20 snt/kWh marginaali ja 2 €/kk perusmaksu).

        Katsos vaan, taisin kiireessä katsoa markkinahintaisen sopparin marginaalin. Tuo 0,16 snt on ihan ok.

        Siltikään spot-sopparit ei ole edullisia pienellä kulutuksella.


    • v....v....v....v....v

      "mutta hyvät vesivarannot ja pienentynyt teollisuus pienentävät nousua..."

      Nyt elämme täysin erillaisessa tilanteessa. Vesivarannot heikot ja teollisuuden volyymien kasvut viittaavat siis siihen että pörssisähkön hinta tulee nousemaan.

      • VÄE_asiakaspalvelu

        Hei, tilanne tosiaan näytti varsin synkältä vielä elokuussa, kun vesivarannot olivat ennätysmatalalla kuivan kesän ja kylmän kevään takia. Kulutuskin toki vaikuttaa asiaan ja nousukausi. Nyt vettä on satanut varsin roimasti viime aikoina jonka myötä pörssisähkön varsin korkeat hinnat ovat taittuneet laskuun. Vieläkin hydrobalanssissa on vajausta, joten pientä riskiä korkeista pörssisähkön hinnoista pakkasille on toki olemassa. Ystävällisin terveisin, VÄE asiakaspalvelu


    • vassutampere

      Olen käyttänyt firmaa vuodesta 2015 ja ei mitään häikkää laskutuksessa tms. Sähkökatkoissa loma-asunnolla ilmoitukset hoitaa paikallinen sähköyhtiö. Säästöäkin on tullut, mutta siirtohintojen noustessa mistään lottovoitoista ei puhuta. Pörssisähkö tietysti on aina hinnaltaan volatiili, mutta vielä on kannattanut.

    • Hintatietoinen

      Tarjous sähkösopimuksen tekeminen netissä ei tahdo onnistua, tulee virheilmoitus ja kehotus ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

      • VÄE_asiakaspalvelu

        Hei, kun yleisesti ottaen sopimuksen tekeminen kyllä toimii, niin kuulisimme mielellämme minkälaisessa tilanteessa tuo virhe on tullut, jotta voimme korjata asian. Voitteko ottaa yhteyttä [email protected] tai puhelimitse 029 1800088 ma-pe 09.00-17.00 niin korjaamme asian. Kiitos! VÄE asiakaspalvelu


    • Larspeukku

      Moi
      Tein sopparin VÄE:n kanssa tänään ja pyysin sen alkavaksi 26.10
      Sellä taisi olla joku tarjous päällä, mutta loppuikohan se just lokakuun loppuun?

      Meillä on 140m2 sähkölämmitteinen ikivanha hirsitalo... ja sähköä kuluu aika paljon...

      Paljonkohan mun ostamani kwh- hinta VÄE:n kautta oikeasti tulee marraskuun alusta lähtien olemaan -

      Carunan siirtohintoihin en pääse vaikuttamaan

      • juho9000

        Riippuen tuotteesta noin 6-7 snt/kWh. VÄE myy lähinnä pörssi- tai spotsähköä eli hinta on aika korkealla tällä hetkellä.


    • Entinenasiakas

      Meillä elokuun tarjoushinta 3,69snt/kWh, ja sitten syyskuun normaalihinta 8,93snt/kWh, joten tarkkana kannattaa olla.

      • niinpäniin

        Muuttuvahintaisen sopparin kun ottaa niin hintaa tulee seurata koko ajan, eikö sen jo järki sano....


      • juho9000

        Voin kertoa ettei järki tätä sano. Sähkö on monimutkainen tuote ja hinnoittelun ymmärtäminen vaatii asiaan paneutumista. Tämän takia kannattaa valita sähköyhtiö, johon luottaa.


      • Entinenasiakas

        Seuraavan kuukauden hinta selviää vasta siellä kuun vaihtuessa ja sopimuksen siirtyminen kestää 2 viikkoa , joten vaikka kuinka tarkasti tilannetta seuraisi se ei auta.


      • Perehdytäänasioihin
        juho9000 kirjoitti:

        Voin kertoa ettei järki tätä sano. Sähkö on monimutkainen tuote ja hinnoittelun ymmärtäminen vaatii asiaan paneutumista. Tämän takia kannattaa valita sähköyhtiö, johon luottaa.

        Joo-o, näistä palstan kommenteista huomaa, että moni ei viitsi perehtyä asiaan lainkaan, vaan haukutaan firma heti huijariksi kun hintaa muuttuukin kun muuttuvahintainen soppari on päällä. Ainoa tapa varmistaa muuttumaton hinta on ottaa määräaikainen soppari.


      • juho9000

        Sähkö ei yksinkertaisesti kiinnosta kuluttajaa lainkaan. Tästä on tehty tänäkin vuonna kyselytutkimusta Paikallisvoiman puolelta.

        Sitä suuremmalla syyllä nämä "kuukauden superhinta" tarjoukset johtavat kuluttajaa harhaan jo ihanlähtökohtaisesti, sillä ei ole sellaista sähkönmyyntiyritystä, joka ei olisi tietoinen kuluttajien yleistiedoudesta. Jo se että mainotetaan jotain 2 snt hintaa isoilla kirjaimilla herättää mielikuvia että tämä olisi se oikea hinta. Sallittuahan tämä on, mutta itse en ainakaan luota sellaiseen yhtiöön, joka haluaa minua narrata.


      • VÄE_asiakaspalvelu
        juho9000 kirjoitti:

        Sähkö ei yksinkertaisesti kiinnosta kuluttajaa lainkaan. Tästä on tehty tänäkin vuonna kyselytutkimusta Paikallisvoiman puolelta.

        Sitä suuremmalla syyllä nämä "kuukauden superhinta" tarjoukset johtavat kuluttajaa harhaan jo ihanlähtökohtaisesti, sillä ei ole sellaista sähkönmyyntiyritystä, joka ei olisi tietoinen kuluttajien yleistiedoudesta. Jo se että mainotetaan jotain 2 snt hintaa isoilla kirjaimilla herättää mielikuvia että tämä olisi se oikea hinta. Sallittuahan tämä on, mutta itse en ainakaan luota sellaiseen yhtiöön, joka haluaa minua narrata.

        Moi Juho,

        Sähkö on kieltämättä varsin perustuote.

        Näistä tarjouksista on taidettu keskustella jo aiemminkin tässä keskustelussa. Ainut syy tarjoushinnoillemme on ollut siinä että sähkön hintavertailut ovat sen sallineet. Pysyäksemme kilpailussa mukana olemme tehneet tarjouksen myös. Itse hintavertailusta aina sopimukseen asti olemme tehneet kuluttajille joka käänteessä hyvin selväksi, että kyseessä on tarjoushinta jonkun tietyn periodin loppuun asti.

        Kiitoksia palautteestanne!

        Ystävällisin terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    • VÄE_Asiakaspalvelu

      Hei,
      markkinahintatuotteissa vaihtuvat hintamme perustuvat edellisen kuukauden viimeisen viikon kuukausinoteerauksien keskiarvoon. Tällöin hinta on mahdollisimman lähelle seuraavassa kuussa toteutuvaa. Esimerkiksi nyt kun hinnat laskivat juuri kuun lopussa, olisi muunlainen laskentatapa tuottanut selkeästi korkeamman hinnan. Itse markkinahintanoteeraus on daily fix kyseiselle päivälle ENOM-kuukausi ja SYHEL-kuukausi tuotteista. Linkki: http://www.nasdaqomx.com/commodities/market-prices
      Sisäänostohintatuotteessa käytämme myös SPOT-hinnan keskiarvoa kuten yllä. SPOT-hinnat löytyvät täältä:
      https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/FI/Daily/?view=table

      Eli siis halutessaan nuita hintoja seuraamalla voi kyllä nähdä mikä hinta tulee olemaan.
      Hinnat ovat varsin korkealla juuri nyt. Sateet ovat auttaneet kuitenkin siinä hiukan.

      Ystävällisin terveisin, VÄE Asiakaspalvelu

    • Tyytyväinenentinen

      Olin VÄEn asiakkaana yhden kuukauden, koska hinta oli edullinen, mutta pomppasi sitten yli kaksinkertaiseksi -olin toki tästä tietoinen, koska kyseessä oli muttuvahintainen soppari. Ei mitään pahaa sanottavaa, laskutus toimi oikein, kaikki ok. Voisin ostaa sähköä heiltä uudestaankin.

    • Anonyymi

      Ihmettelinkin että miten toistaiseksi voimassa oleva sopimus on halvempi kuin mitkään määräaikaiset. Nytkin tarjotaan 4,02s/kWh ja 5,99€/kk sähköä sähkölämmitteiseen omakotitaloon. Selvisi että jos hinta on vain sen ensimmäisen kuukauden voimassa. Ei paljoa sitten kannata. Joten otan taas kahdelle vuodelle sopparin. Ja niissä on muuta tarjoajat edullisempia.

      • Anonyymi

        1. kuukausi oli 3,99 / kWh. 2. kuukausi 6,95 / kWh.
        Kauppaavat netissä nyt 3,63 / kWh.
        Eli lähes tuplaavat hinnan 1. kuukauden jälkeen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. kuukausi oli 3,99 / kWh. 2. kuukausi 6,95 / kWh.
        Kauppaavat netissä nyt 3,63 / kWh.
        Eli lähes tuplaavat hinnan 1. kuukauden jälkeen....

        Tämä ei pitäisi tulla yllätyksenä. Spottilla saat sähkön "todellisella" hinnalla jonka sähköyhtiö siitä maksaa ja se hinta on tällä hetkellä n. 6-7 senttiä. Pitemmät sopimukset ovat halvempia koska hintaan vaikuttaa kesän halpa aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. kuukausi oli 3,99 / kWh. 2. kuukausi 6,95 / kWh.
        Kauppaavat netissä nyt 3,63 / kWh.
        Eli lähes tuplaavat hinnan 1. kuukauden jälkeen....

        Sama kuvio paitsi että ennakkoilmoitusta hinnan muutoksesta ei tullut asia selvisi vasta laskusta, saman tien siirto eri firmaan 2v määräaikaisella sopparilla ei tartte jännittää mihin hinta pomppaa seuraavaksi ja tuleeko sopimuksen nukaisesti ennakkoilmoitusta, toki 2 viikkoa joutuu vielä vihreälle energialle maksamaan mutta minkäs teet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuvio paitsi että ennakkoilmoitusta hinnan muutoksesta ei tullut asia selvisi vasta laskusta, saman tien siirto eri firmaan 2v määräaikaisella sopparilla ei tartte jännittää mihin hinta pomppaa seuraavaksi ja tuleeko sopimuksen nukaisesti ennakkoilmoitusta, toki 2 viikkoa joutuu vielä vihreälle energialle maksamaan mutta minkäs teet

        Hei, joskus sähköposti-ilmoitukset menevät väärään lokeroon, tai ne hukkuvat muiden postien joukkoon. Olisi kiva jos laittaisitte sähköpostia [email protected], niin varmistamme että miksi ette ole saaneet ilmoitusta, joka olisi kyllä kaikille pitänyt lähteä ihan ajoissa. Kiitos! Terveisin, Vihreä älyenergia Asiakaspalvelu


    • Anonyymi

      Nyt kun tarjoushinta uusille asiakkaille on alle 4 snt/kWh ja energiamarkkinaviraston sivulla lasketaan vuosikustannus tuon mukaan, ollaan kaukana todellisesta kustannuksesta. Koska kuitenkaan pörssisähkössä ei voida tietää tulevaa hintakehitystä, saa paremman vuosikustannusarvion menneestä vuodesta. Siinähän näkyy talven korkeammat hinnat ja korkeampi kulutus, jos on sähkölämmitys. Tätä voi huomattavasti paremmin verrata sähköyhtiöiden tarjoamaan kiinteään hintaan määräaikaisissa sopimuksissa.

      Niin että jospa yhtiö kertoisi kuukausittaiset kWh-hinnat 12 kk:lta taaksepäin. Silloin voisi arvioida pörssisähkön kilpailukykyä kiinteähintaiseen verrattuna.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ihan vaan tiedoksi että normaalit 24kk tarjoukset ovat se arvio seuraavan 24kk ajaksi. Nämä perustuvat yleensä johonkin Nasdaqin futuuriin.

        Nuo aikaisemmat pörssihinnat tosiaan löytyvät kaikkien sähköyhtiöiden tai esim nordpoolin sivuilta. Niillä ei kuitenkaan voi hirveästi arvioida tulevaisuutta.


    • Anonyymi

      Yritin tehdä sopimuksen sillä hinnalla mitä ne mainostaa tuolla sähkönhinnankilpailutus sivulla. Ensimmäinen tilausvahvistus näyttikin vielä ihan hyvältä. Esim perusmaksu 0€ niinkuin oli luvattu, mutta sitten tupshti toinen vahvistus, missä ei sitten pitänytkään enää mikään paikkaansa. Olkaa tarkkoina.

      • Anonyymi

        Hei anonyymi, olisitteko yhteyksissä asiakaspalveluumme [email protected] kyseisestä asiasta. Selvitämme mielellämme mistä on kysymys ja korjaamme asian mikäli joku virhe on päässyt syntymään. Kiitos palautteestanne! Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ LUOTTAKO TÄHÄN HUIJAUSFIRMAAN!

      Hintavertailujen mukaan saa edullista sähköä, mutta sitten kun olet asiakas, nostavat hinnan pilviin.

      Mulla on ollut pari kuukautta Vihreä Älyenergia ja olivat jo toiseen laskuun yli KOLMINKERTAISTANEET sähkön hinnan. Se oli nyt 7,84 senttiä kwh:lta. Uusimmassa laskussa kwh hinta 8,57, joka on törkeä kiskurihinta. Lopetin sopimuksen, enkä aio mokomaan palata. Joku vähemmän huijaava firma tilalle, kiitos. Kiertäkää kaukaa.

      • Anonyymi

        Hei,
        Hintavertailuissa on tietyn aikaa voimassa oleva selkeästi ilmoitettu tarjoushinta, jolloin asiakkaat voivat säästää varsin reilustikin vallitsevaan markkinahintaan verrattuna.
        Teemme siis suoraan sanottuna tappiota tarjousjakson aikana. Emme kuitenkaan mitään voi hintavertailujen tapaan sallia tarjoustuotteet.
        Ilmoitamme miten hinta tarjoushinnan jälkeen perustuu kuukausittain vaihtuviin markkinahintoihin, jonka itsekin maksamme sähköstä. Valitettavasti nyt pakkasten takia hinnat ovat markkinahintaisissa tuotteissa nousseet tammi- ja helmikuussa varsin korkealle.
        Ymmärrämme hintaeron aiheuttaman pettymyksen, ja parannamme mielellämme palveluamme, jos sen vain jotenkin pystymme tekemään.
        Pyrimme siis tuomaan tarjousjakson ja normaalihinnan muodostumisen mahdollisimman selvästi esille.
        Hinnat ovat onneksi kuitenkin nyt jo laskusuunnassa.
        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu


      • Anonyymi

        Hyviä nää "kiskurihinnat" kun on alle 9snt/kWh. Itselläni KSS Energia nosti kuukausihinnan 349 euroon 55:stä 300 kWh kuukausikulutuksella :D Laskekaas siitä senttihinta kilowattitunnilta ja itkekään.


    • Anonyymi

      Minulle kävi sama homma. Minullakin pöyristyttävä h inta! VAROITUS

      • Anonyymi

        Hei,
        Hintavertailuissa on tietyn aikaa voimassa oleva selkeästi ilmoitettu tarjoushinta. Ilmoitamme myös miten hinta tarjoushinnan jälkeen perustuu kuukausittain vaihtuviin markkinahintoihin. Valitettavasti nyt pakkasten takia hinnat ovat olleet korkealla ja tämän takia hinnat ovat markkinahintaisissa tuotteissa nousseet tammi- ja helmikuussa korkealle.
        Emme poikkea tässä suhteessa muista sähköfirmoista mitenkään.
        Hinnat ovat kuitenkin nyt laskusuunnassa.
        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        Hintavertailuissa on tietyn aikaa voimassa oleva selkeästi ilmoitettu tarjoushinta. Ilmoitamme myös miten hinta tarjoushinnan jälkeen perustuu kuukausittain vaihtuviin markkinahintoihin. Valitettavasti nyt pakkasten takia hinnat ovat olleet korkealla ja tämän takia hinnat ovat markkinahintaisissa tuotteissa nousseet tammi- ja helmikuussa korkealle.
        Emme poikkea tässä suhteessa muista sähköfirmoista mitenkään.
        Hinnat ovat kuitenkin nyt laskusuunnassa.
        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu

        SELI SELI. Kiskurihinnat kun lähestytään kymmentä senttiä kilowatilta. Ei edes valtionyhtiö fortum ota tuollaisia maksuja! ROSVOUST!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SELI SELI. Kiskurihinnat kun lähestytään kymmentä senttiä kilowatilta. Ei edes valtionyhtiö fortum ota tuollaisia maksuja! ROSVOUST!

        Hei, hinta riippuu markkinahintaisissa tuotteissa maksamastamme sähkön markkinahinnasta kuukausittain. Samasta hinnasta jonka mainitsemasi Fortumkin vastaavissa tuotteissa maksaa. Kieltämättä kovat pakkaset nostivat hinnan varsin korkealle tammi-helmikuussa, mutta nyt se on jo pakkasten hellittäessa onneksi laskenut.
        Ystävällisin terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    • Anonyymi

      Nyt tarkkana Vihreän älyenergian tarjoussopimusten kanssa.
      Näin määrittävät uuden asiakkaan.
      Jos kriteerit ei täyty voi normaalihintainen lasku yllättää.

      "Tämän tuotteen tarjous on tarkoitettu uusille asiakkaille. Uusi asiakas tarkoittaa tässä yhteydessä sellaista, jolla ei ole ollut vuoteen sopimusta Vihreä Älyenergia Oy:n kanssa. Vihreä Älyenergia Oy:llä on oikeus vaihtaa tarjoustuote normaalihintaiseen tuotteeseen, mikäli kyseessä ei ole uusi asiakas."

      • Anonyymi

        Hei Anonyymi,
        Kiitos tiedonannostanne!
        Uuden asiakkaan vaatimus on mahdollisimman hyvin esillä sahkovertailu.fi-palvelussa ja sivuillamme.
        Ilmoitamme asiakkaalle myös aina, mikäli uuden asiakkaan kriteerit eivät täyty ja emme voi tarjoustuotteeseen sopimusta tehdä. Tällöin tarjoamme vaihtoehtoisia tuotteita tilalle. Emme koskaan suoraan näissä tilanteissa ilmoittamatta aloita normaalihintaista tuotetta ja laita yllättävää laskua myöhemmin. Normaalihintainen tuote on markkinahintojen mukainen.
        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu


    • Anonyymi

      Nyt vesialtaat tyhjät. Päästöoikeudet kalliita. Tuulivoimaa kun ollut vähissä. Ja molemmat Loviisan voimalat seisokissa.

      Mutta miten te näette tulevan talven tilannetta?

      • Anonyymi

        Hei Anonyymi,

        Hyviä huomioita teillä. Syyskuun hintaan Loviisan voimalan huolto ja kuiva kesä vaikutti paljon. Nyt jatkossa huoltoja ei enää pitäisi olla ja Olkiluoto 3 testikäyttö ilman uusia viivästyksiä alkaen helmikuussa vaikuttaisi talveen positiivisesti.
        Onneksi nyt on ollut vähän sateisempaa Ruotsissa ja Norjassa, joka on vaikuttanut jo ennusteisiin hinnoista.
        Euroopan korkeat hinnat nostavat myös spot-hintaa, koska sähköä menee Etelä-Ruotsista ja Norjasta sinne. Euroopan korkeat hinnat taas johtuvat pääasiassa korkeasta kaasun hinnasta. Nord-Stream 2 kaasuputken pitäisi tuoda asiaan helpotusta ensi vuoden alussa. Kaasun ja muidenkin hyödykkeiden, kuten hiilen ja öljyn hinta on ollut yleisesti nousussa, johon taas vaikuttavat monet asiat.
        Johdannaisten mukaan talvella lokakuu-joulukuu sähkön tukkuhinta olisi tätä kirjoittaessa syyskuun lopussa 7-8 sentin tuntumassa. Tammikuu 8-9 senttiä. Helmikuussa Olkiluoto kolmosen testiajotkin vaikuttavat jo Suomen hintaan positiivisesti. Riippuen talvesta hinta lienee helmikuussa 7-9 senttiä. Maaliskuussa hinnat tippuvat kelien lämmetessä 6-7 sentin tuntumaan. Keväällä palattaneen 4-5 sentin hintoihin.

        Kaikkeen ylläolevaan vaikuttaa se miten paljon nyt syksyllä sataa ja jos esimerkiksi öljyn hinta lähtee laskuun.

        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Anonyymi,

        Hyviä huomioita teillä. Syyskuun hintaan Loviisan voimalan huolto ja kuiva kesä vaikutti paljon. Nyt jatkossa huoltoja ei enää pitäisi olla ja Olkiluoto 3 testikäyttö ilman uusia viivästyksiä alkaen helmikuussa vaikuttaisi talveen positiivisesti.
        Onneksi nyt on ollut vähän sateisempaa Ruotsissa ja Norjassa, joka on vaikuttanut jo ennusteisiin hinnoista.
        Euroopan korkeat hinnat nostavat myös spot-hintaa, koska sähköä menee Etelä-Ruotsista ja Norjasta sinne. Euroopan korkeat hinnat taas johtuvat pääasiassa korkeasta kaasun hinnasta. Nord-Stream 2 kaasuputken pitäisi tuoda asiaan helpotusta ensi vuoden alussa. Kaasun ja muidenkin hyödykkeiden, kuten hiilen ja öljyn hinta on ollut yleisesti nousussa, johon taas vaikuttavat monet asiat.
        Johdannaisten mukaan talvella lokakuu-joulukuu sähkön tukkuhinta olisi tätä kirjoittaessa syyskuun lopussa 7-8 sentin tuntumassa. Tammikuu 8-9 senttiä. Helmikuussa Olkiluoto kolmosen testiajotkin vaikuttavat jo Suomen hintaan positiivisesti. Riippuen talvesta hinta lienee helmikuussa 7-9 senttiä. Maaliskuussa hinnat tippuvat kelien lämmetessä 6-7 sentin tuntumaan. Keväällä palattaneen 4-5 sentin hintoihin.

        Kaikkeen ylläolevaan vaikuttaa se miten paljon nyt syksyllä sataa ja jos esimerkiksi öljyn hinta lähtee laskuun.

        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu

        Kiitos vastauksesta!

        En olisi muuten edes harkinnut vihreä älyenergiaa mutta kun näin että keskustelette täällä niin otin sen mukaan harkintaan!

        Tällä kertaa iski liian kova paniikki talven mahdollisista markkinahinnoista, niin valitsin kiinteähintaisen 12kk sopparin muualta. Kova hinta (8c), ja varmaan harmittaa vähän kesällä ensi vuonna kun kuluttajahinnat sitten pyörii taas 5c tuntumassa, mutta toisaalta suurin osa kulutuksestani tapahtuu talvella.

        Vasta jälkikäteen tajusin että Väen Vaivattoman kWh rajoitus kai pätee vain tarjoushintaan, ja olisin voinut valita sen normihintaisena? Vuosikulutus noin 17000.

        Tuli mieleen sellainen juttukin kun ihmettelin minkä takia pörssisidonnaisessa hinnassa pitää olla joku 1.49c/kWh marginaali , että vaikka pörssin keskihinta on ollut esimerkiksi 10c/kWh, se ei tarkoita että pörssistä ostetun sähkön keskihinta on ollut 10c/kWh, koska ostetun sähkön hinta riippuu siitä milloin sähköä on kulutettu. Jotkut tunnit kalliimpia, jotkut halvempia. Kun ottaa sen huomioon, tuo 1.49c alkaa tuntua aika pieneltä varsinkin jos pitäisi maksaa palkkojakin.
        Ainakin olen saanut sen käsityksen että pörssin keskihinta ei ole painotettu volyymilla tai kulutuksella?

        Tein "simulaatio" muutaman viikon verran nyt syksyllä, yritin ajoittaa kulutuksen halvoille tunneille. Simuloidun ostosähkön hinta olisi ollut 4% keskihintaa pienempi!

        Pitäisi vielä simuloida kokonaisen vuoden. Minulla on nyt vähän sellainen tunne, että määräaikaisissa tuotteissa öljy- puu- ja kaukolämpötalot vähän niin kuin subventoi sähkö ja lämpöpumpputalouksien kulutusta. Varmaan ensimmäisen ryhmän taloille pörssisähkö olisi edullisin vaihtoehto, ja jos ne tajuaisi sen ja siirtyisivät pörssisähkösopimukselle määräaikaisten sopimukseien hinnat kallistuisivat merkittävästi.

        Tämä sähkön kilpailuttaminen meni ehkä vähän överiksi tällä kertaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        En olisi muuten edes harkinnut vihreä älyenergiaa mutta kun näin että keskustelette täällä niin otin sen mukaan harkintaan!

        Tällä kertaa iski liian kova paniikki talven mahdollisista markkinahinnoista, niin valitsin kiinteähintaisen 12kk sopparin muualta. Kova hinta (8c), ja varmaan harmittaa vähän kesällä ensi vuonna kun kuluttajahinnat sitten pyörii taas 5c tuntumassa, mutta toisaalta suurin osa kulutuksestani tapahtuu talvella.

        Vasta jälkikäteen tajusin että Väen Vaivattoman kWh rajoitus kai pätee vain tarjoushintaan, ja olisin voinut valita sen normihintaisena? Vuosikulutus noin 17000.

        Tuli mieleen sellainen juttukin kun ihmettelin minkä takia pörssisidonnaisessa hinnassa pitää olla joku 1.49c/kWh marginaali , että vaikka pörssin keskihinta on ollut esimerkiksi 10c/kWh, se ei tarkoita että pörssistä ostetun sähkön keskihinta on ollut 10c/kWh, koska ostetun sähkön hinta riippuu siitä milloin sähköä on kulutettu. Jotkut tunnit kalliimpia, jotkut halvempia. Kun ottaa sen huomioon, tuo 1.49c alkaa tuntua aika pieneltä varsinkin jos pitäisi maksaa palkkojakin.
        Ainakin olen saanut sen käsityksen että pörssin keskihinta ei ole painotettu volyymilla tai kulutuksella?

        Tein "simulaatio" muutaman viikon verran nyt syksyllä, yritin ajoittaa kulutuksen halvoille tunneille. Simuloidun ostosähkön hinta olisi ollut 4% keskihintaa pienempi!

        Pitäisi vielä simuloida kokonaisen vuoden. Minulla on nyt vähän sellainen tunne, että määräaikaisissa tuotteissa öljy- puu- ja kaukolämpötalot vähän niin kuin subventoi sähkö ja lämpöpumpputalouksien kulutusta. Varmaan ensimmäisen ryhmän taloille pörssisähkö olisi edullisin vaihtoehto, ja jos ne tajuaisi sen ja siirtyisivät pörssisähkösopimukselle määräaikaisten sopimukseien hinnat kallistuisivat merkittävästi.

        Tämä sähkön kilpailuttaminen meni ehkä vähän överiksi tällä kertaa...

        Hei Anonyymi, loistavia kommentteja!

        Vaivattoman voi tosiaan ottaa suuremmalle kulutukselle ilman tarjousta. Viimeistään tammikuussa ennakoimme tilanteen normaloituvan tältä osin. Jo nyt merkittävät sateet ovat madaltaneet hintaa ja viikonloppuna nähtiin 0,9 sentin aluehinta tuulisena päivänä Suomessa. Toisaalta kaasun hinta nostaa päivähintoja välillä.

        Loppupuolella puhuit profiiliriskistä, eli siitä miten kulutus ei ole tasaista ympäri vuorokauden vaan voi kohteesta riippuen painottua kalliisiin tai edullisempiin tunteihin.

        Maksamme myymästämme sähköstä enemmän kuin mitä kuukauden Nordpool-Spot keskiarvo on. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että kodinkoneiden käyttö ja esimerkiksi saunominen painottuvat kalliimpiin ilta-aikoihin, kun muutkin käyttävät sähköä.

        Nyt kun hinnat vaihtelevat tuulisuuden ja poikkeuksellisen kaasun hinnan takia paljon, on erityistä hyötyä pystyä siirtämään kulutustaan edullisemmille tunneille tai säästää kulutuksessa. Ylipäätänsä on hyvä huomata mikä merkitys sisälämpötilalla, saunan käytöllä ja kulutuksen ajoittamisella on. Tähän tarpeeseen meillä on juuri tullut Älyenergia-sovellus, joka laskee saavutettavissa olevan kk tai vuotuisen säästön käyttöpaikkakohtaisella energiansäästöohjelmalla ohjaten käyttäjää ilmoituksilla sekä pelillä. Mukana on myös arvio ilmalämpöpumpun ja aurinkopaneelien vaikutuksesta.

        Ystävällisin terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Anonyymi,

        Hyviä huomioita teillä. Syyskuun hintaan Loviisan voimalan huolto ja kuiva kesä vaikutti paljon. Nyt jatkossa huoltoja ei enää pitäisi olla ja Olkiluoto 3 testikäyttö ilman uusia viivästyksiä alkaen helmikuussa vaikuttaisi talveen positiivisesti.
        Onneksi nyt on ollut vähän sateisempaa Ruotsissa ja Norjassa, joka on vaikuttanut jo ennusteisiin hinnoista.
        Euroopan korkeat hinnat nostavat myös spot-hintaa, koska sähköä menee Etelä-Ruotsista ja Norjasta sinne. Euroopan korkeat hinnat taas johtuvat pääasiassa korkeasta kaasun hinnasta. Nord-Stream 2 kaasuputken pitäisi tuoda asiaan helpotusta ensi vuoden alussa. Kaasun ja muidenkin hyödykkeiden, kuten hiilen ja öljyn hinta on ollut yleisesti nousussa, johon taas vaikuttavat monet asiat.
        Johdannaisten mukaan talvella lokakuu-joulukuu sähkön tukkuhinta olisi tätä kirjoittaessa syyskuun lopussa 7-8 sentin tuntumassa. Tammikuu 8-9 senttiä. Helmikuussa Olkiluoto kolmosen testiajotkin vaikuttavat jo Suomen hintaan positiivisesti. Riippuen talvesta hinta lienee helmikuussa 7-9 senttiä. Maaliskuussa hinnat tippuvat kelien lämmetessä 6-7 sentin tuntumaan. Keväällä palattaneen 4-5 sentin hintoihin.

        Kaikkeen ylläolevaan vaikuttaa se miten paljon nyt syksyllä sataa ja jos esimerkiksi öljyn hinta lähtee laskuun.

        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu

        "Helmikuussa Olkiluoto kolmosen testiajotkin vaikuttavat jo Suomen hintaan positiivisesti."

        Miksi ja paljonko testiajot korottavat hintaa?


    • Anonyymi

      On valitettavaa jos olet tehnyt sähköliitymän vaihdon hätiköidysti, irtisano liittymäsi välittömästi ja jos se yhtiö väittää et sehän olisi puolivuotta niin paskat ,ei sellaista sopimusta ole edes olemassa. Sinä olet tärkein ja sitä se yhtiö ei kuseta ellei sinun ole tullut allekirjoitettua sopimuksia?

    • Anonyymi

      Sanoin sopimuksen irti. Yhtäkkiä tuli kolminkertainen lasku normaaliin verrattuna. Talo jossa ei ole sähkölämmitystä ei sähkösaunaa. Valot, hella ja normaalit kodinkoneet. Kahden henkilön talous. Huijareita.

      • Anonyymi

        Miksi on aina niin että ne jotka valittavat sähkölaskusta eivät ikinä kerro mikä oli kulutus , mikä oli kWh hinta, ja niin edelleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on aina niin että ne jotka valittavat sähkölaskusta eivät ikinä kerro mikä oli kulutus , mikä oli kWh hinta, ja niin edelleen...

        Niinpä. Sellaiset ihmiset eivät koskaan katso etukäteen mitä sopimuksia solmivat.

        Sitten ne pörssisopimukset tulee aina suurena yllätyksenä kun pörssisähkön hinta nousee tarpeeksi, ja vastapuoli on huijari kun ei olettanut että asiakas ei ole oikeustoimikelpoinen tai ei osaa lukea.


    • Anonyymi

      Ketjuotsikossa mainittua en ole löytänyt ainoalta puolueettomalta (Energiaviraston) kilpailusivustolta.

      https://www.sahkonhinta.fi/

      Syksystä alkaen on tyrkytetty "muuttumattoman hinnan" kaksivuotisia ja muuttumattomuus tarkoittaa sitotumistä tämän hetken huippuhintoihin.

      1000 MW tulee tuulivoimaa joka vuosi ja OL3-atomivoimalakin käynnistynee

      • Anonyymi

        Toisessa kommenttikejussa on mainitun Energiaviraston sivuston nykyongelmista.
        Kilpailutus voitetaan hinnoilla, joilla todellisuudessa ei suostuta myymään.

        Totta että kaksivuotisiin ei pidä sitoutua ja nopeasti irtisanottavia tuntuvat olevan pelkästään kolmen kuukauden välein automaattisesti muuttuvat.

        (Totta myös toisen kommentoijan havainto, että moni ei tiedä millaisessa sopimuksessa ovat)


    • Anonyymi

      Sanoin juuri irti sopimuksen. Ei nauti luottamustani.

    • Anonyymi

      Hiukan laiskasti saa vastauksia soittopyyntöihin tai luvattiin vastaus meilin mitä ei sitäkään tullut.

      • Anonyymi

        Hei Anonyymi, ikävä kuulla. Olkaa ihmeessä uudestaan yhteydessä, niin palvelemme mielellämme ja tarkistamme miten meili on voinut mennä ohi. Tuolloin meillä oli asiakaspalvelussa sairastelua, joten luultavasti tästä johtuen emme saaneet soittoanne käsiteltyä nopeasti. Kaikkiin meileihin kyllä vastaamme myös mahdollisimman ripeästi.
        Kiitos!
        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu


    • Anonyymi

      Pisteet VÄEn väelle panostuksesta ja rohkeudesta palvella asiakkaita sekä kommentoida asiallisesti anonyymiä mölinää jopa täällä 24kreisilandiassa. Pitkässä juoksussa fiksu valinta laskeutua "kansan joukkoon", se luo avoimuutta joka hohtaa luottamukseen. Itse palkitsin sen juuri siirtymällä teille uutena asiakkaana.

      (Ja kaikille mahdollisesti äkäisille foliohattusedille ja -tädeille: ei ollut maksettu mainos, vaan joskus on ihan hyvä antaa positiivista palautetta myös yritysten edustajille hyvästä työstä, hekin kun ovat lopulta vain ihmisiä)

      • Anonyymi

        Kiitos luottamuksesta ja positiivisesta palautteesta!
        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu


    • Anonyymi

      huijarifirma, hinta muuttuu jo ennenkuin sopimus astuu voimaan. kuukausimaksu ja marginaali muuttuvat samantien kun olet tehnyt sopimuksen. Tarjotulla hinnalla ei sähköä saa.

      • Anonyymi

        Hei anonyymi, hinta ja kuukausimaksu on kyllä kerrottu kotisivuillamme sekä sopimuksessa. Olisitteko yhteyksissä asiakaspalveluumme [email protected] kyseisestä asiasta, niin voimme katsoa mistä on kysymys. Kiitos palautteestanne! Terveisin, Vihreä Älyenergia Asiakaspalvelu


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuinka kauan toiminee.

      • Anonyymi

        Hei Anonyymi, aikeemme on kyllä toimia hyvin pitkään. :)Ystävällisin terveisin, VÄEn asiakaspalvelu


    • Anonyymi

      Otin Vihreästä Älyenergiasta pörssisidonnaisen sopimuksen.

      Sopimuksessa hinnat:
      Kuukausimaksu 1,77 €/kk
      Marginaali 0,35 snt/kWh

      Seuraavassa laskussa hinnat:
      Kuukausimaksu 4,39 €/kk NOUSUA: 248%
      Marginaali 0,88 snt/kWh NOUSUA: 251%

      Vihreä Älyenergia Oy houkuttelee härskisti asiakkaita halvalla sopimushinnalla, mutta nostaa hintoja pian raskaasti, tässä tapauksessa n. 250%

      Tuolla Energiaviraston ylläpitämällä Sähkön hintavertailu sivulla Vihreä Älyenergia Oy on virheellisesti halvin, koska sähkönmyyjät ilmoittavat tuotetiedot palveluun itse ja vastaavat tietojen oikeellisuudesta.

      Ei näytä Vihreä Älyenergia korjaavan harhaan johtavia tietojaan energiaviraston Sähkön hintavertailu sivustolta.

      Osa syyllinen on myös energiavirasto kun ei valvo hintojen oikeellisuutta. Jos sähkönmyyjä saisi "potkut" sivustolta vaikkapa kuukaudeksi vääristä tiedoista, alkaisi hinnat korjaantua oikeiksi nopeasti.

      Energiaviraston sähkön hintavertailu: https://www.sahkonhinta.fi/

      • Anonyymi

        Lisäys vielä tuohon mitä kirjoitin:

        Joku voisi sanoa: "Jos ei hinnat miellytä, vaihda toiseen sähkönmyyjään!"

        Sähkösopimusta ei voi vaihtaa kuin sukkia.
        Voin siirtää sopimuksen muualle kahden viikon irtisanomisajalla, mutta vain yksi vaihto vuodessa on ilmainen, seuraavista vaihdoista sähköverkkoyhtiöt perivät mittarinlukumaksun.
        Maksun suuruus riippuu sähköverkkoyhtiöstä, ei ole sama kaikissa.


      • Anonyymi

        Hei,

        Ikävä kuulla.
        Kuvaamanne kaltaista tapahtumaa ei olisi pitänyt päästä tapahtumaan. Olisitteko yhteyksissä asiakaspalveluumme, niin korjaamme teille oikean tuotteen ja hinnan hyvityksen kera?

        Hintamme on kyllä ihan oikein Energiaviraston palvelussa. Emme ole nyt aikeissa nostaa hintaa. Mikäli nostamme hintaa, niin sille on olemassa hyvä syy, josta kerromme kyllä kuukautta etukäteen sähköpostitse.

        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys vielä tuohon mitä kirjoitin:

        Joku voisi sanoa: "Jos ei hinnat miellytä, vaihda toiseen sähkönmyyjään!"

        Sähkösopimusta ei voi vaihtaa kuin sukkia.
        Voin siirtää sopimuksen muualle kahden viikon irtisanomisajalla, mutta vain yksi vaihto vuodessa on ilmainen, seuraavista vaihdoista sähköverkkoyhtiöt perivät mittarinlukumaksun.
        Maksun suuruus riippuu sähköverkkoyhtiöstä, ei ole sama kaikissa.

        Sähkönmyyjää voi vaihtaa 2 viikon irtisanomisajalla (toistaiseksi voimassaolevat sopimukset), eikä siitä verkkoyhtiö koskaan saa periä mittarinlukumaksua tai mitään muutakaan maksua. Näin on ollut asia jo lähes 10 vuoden ajan.

        Syyskuussa 2013 tuli voimaan uusi sähkömarkkinalaki, joka poisti tuon "kerran vuodessa" rajoituksen. Lähes 10 vuoteen sähkönmyyjän vaihtamisesta ei ole peritty mittarinlukumaksua, ei vaikka se mittari olisi ollut vanhanaikainen ja verkkoyhtiön pitäisi käydä se manuaalisesti lukemassa 2 viikon välein.

        Sähkömarkkinalain 26 § määrää asiassa: "Verkonhaltija ei saa periä erillistä maksua sähköntoimittajan vaihtamiseen liittyvistä suoritteistaan."

        Voit siis ihan vapaasti vaihtaa sopimustasi, jos se on toistaiseksi voimassaoleva, mitään lisämaksuja ei peritä senttiäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkönmyyjää voi vaihtaa 2 viikon irtisanomisajalla (toistaiseksi voimassaolevat sopimukset), eikä siitä verkkoyhtiö koskaan saa periä mittarinlukumaksua tai mitään muutakaan maksua. Näin on ollut asia jo lähes 10 vuoden ajan.

        Syyskuussa 2013 tuli voimaan uusi sähkömarkkinalaki, joka poisti tuon "kerran vuodessa" rajoituksen. Lähes 10 vuoteen sähkönmyyjän vaihtamisesta ei ole peritty mittarinlukumaksua, ei vaikka se mittari olisi ollut vanhanaikainen ja verkkoyhtiön pitäisi käydä se manuaalisesti lukemassa 2 viikon välein.

        Sähkömarkkinalain 26 § määrää asiassa: "Verkonhaltija ei saa periä erillistä maksua sähköntoimittajan vaihtamiseen liittyvistä suoritteistaan."

        Voit siis ihan vapaasti vaihtaa sopimustasi, jos se on toistaiseksi voimassaoleva, mitään lisämaksuja ei peritä senttiäkään.

        EI pidä paikkaansa, ilmaiseen on oikeus vain 1 kerran vuodessa.

        "Voit kilpailuttaa sähkön niin usein kuin haluat, ellet ole tehnyt määräaikaista sähkösopimusta. Jos vaihdat myyjää useammin kuin kerran vuodessa, voi paikallinen jakeluverkkoyhtiösi laskuttaa oman hinnastonsa mukaisen maksun myyjän vaihtumisen vuoksi tehtävästä sähkömittarin lukemisesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        Ikävä kuulla.
        Kuvaamanne kaltaista tapahtumaa ei olisi pitänyt päästä tapahtumaan. Olisitteko yhteyksissä asiakaspalveluumme, niin korjaamme teille oikean tuotteen ja hinnan hyvityksen kera?

        Hintamme on kyllä ihan oikein Energiaviraston palvelussa. Emme ole nyt aikeissa nostaa hintaa. Mikäli nostamme hintaa, niin sille on olemassa hyvä syy, josta kerromme kyllä kuukautta etukäteen sähköpostitse.

        Ystävällisin terveisin, Vihreän Älyenergian Asiakaspalvelu

        "𝐇𝐞𝐢,

        𝐈𝐤𝐚̈𝐯𝐚̈ 𝐤𝐮𝐮𝐥𝐥𝐚.
        𝐊𝐮𝐯𝐚𝐚𝐦𝐚𝐧𝐧𝐞 𝐤𝐚𝐥𝐭𝐚𝐢𝐬𝐭𝐚 𝐭𝐚𝐩𝐚𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐚 𝐞𝐢 𝐨𝐥𝐢𝐬𝐢 𝐩𝐢𝐭𝐚̈𝐧𝐲𝐭 𝐩𝐚̈𝐚̈𝐬𝐭𝐚̈ 𝐭𝐚𝐩𝐚𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐚𝐧."

        koska se nopea hinnannostaminen on loppunut. Korjatkaa asia tuonnekin sivulle, https://www.sahkonhinta.fi/results ,
        kun siellä hinnannoususta erikseen varotetaan seuraavasti:

        "2 Huomioitavaa asiaa
        Tuote on tarjolla vain uusille asiakkaille. On mahdollista, että sopimuksen hinta nousee asiakkuuden jatkuessa nopeammin kuin muissa tuotteissa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI pidä paikkaansa, ilmaiseen on oikeus vain 1 kerran vuodessa.

        "Voit kilpailuttaa sähkön niin usein kuin haluat, ellet ole tehnyt määräaikaista sähkösopimusta. Jos vaihdat myyjää useammin kuin kerran vuodessa, voi paikallinen jakeluverkkoyhtiösi laskuttaa oman hinnastonsa mukaisen maksun myyjän vaihtumisen vuoksi tehtävästä sähkömittarin lukemisesta."

        Tuo on kyllä hevonpaskaa. Voit käydä itse Finlexistä katsomassa, että siirrosta perintä on laitonta.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä Energiaviraston hintavertailusivulta saisi sopimuksen 0,33 snt/kWh ja perusmaksu 1,66 / kk. Älyenergian omilta sivulta sopimus olisikin 0,99 /snt/kWh ja perusmaksu 4,39 snt/kWh.
      Joten odotettavissa on, että kuukauden päästä sopimuksen teosta hinta nouseekin kalleimpien kärkeen.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe