Minulla on kissa entuudestaan ja nyt olen hankkimassa chihuahuaa.
Kissa tietenkin hyppii sängylle ja muutenkin joka paikkaan, mutta haluaisin
että koira ei sänkyyn tule. Ulkoa tulee kuitenkin tassuihin kaikenlaista
bakteeria. Voiko koiralle opettaa ettei tule sänkyyn vaikka kissa tulee?
Eriarvoistaako se niitä? Vaikka kissa luultavasti on kuitenkin se kingi.
Toki koiralle on varmaan kiusaus hypätä sänkyyn jos kissakin niin tekee,
mutta eihän se muutenkaan pääse joka paikkaan niin kuin kissa.
Päiväpeitto ei oikeastaan tässä auta. Minä kun vietän kotona paljon aikaa
sängyssä, katselen TV:tä.
Toinen vaihtoehto olisi että pesisin koiran tassut aina kun tullaan ulkoota, mutta meneehän se aika hankalaksi. Toisaalta vaikkei koira hyppäisikään sängylle niin kissa hyppää ja sen tassuihin on varmaan tarttunut bakteerit jotka koira on tuonut ulkoa..
En ole mikään siisteysfriikki, tuleehan kissan laatikostakin bakteereja, mutta ulkoa
tuleekin sitten kaikkea mahdollista.
Kissan ja koiran säännöt
5
117
Vastaukset
- tähtipallo
Mielestäni olet siisteysfriikki. Meillä kuuluukin olla bakteereja ympäristössämme. Kyllä ne leviävät sinuun sieltä lattialtakin. Lemmikkieläimen omistajan ei pidä ajatella bakteereja, silloin on pehmolelu parempi vaihtoehto.
Mutta vastaus kysymykseesi: kyllä voit koiran opettaa pysymään poissa sängystä. Onhan se kyllä epäreilua tuollaista minikoiraa kohtaan, nehän on tarkoitettu sylissä pidettäviksi. Siinäkö sitten illat kissan kanssa makoilet ja pikku chihu palelee yksin nurkassa? Sinuna miettisin sitten rotua uudestaan.
Muista kuitenkin, että sinun poissaollessasi koira ei sääntöjäsi noudata vaan menee sänkyyn, ellet sulje makuuhuoneen ovea. - Öhtuotanoin
Tuota, pidätkö sinä sitten sitä kissaasi kotona täydellisessä vankeudessa? Ellet, ja jos käyt vaikka pienenkin lenkin tekemässä sen kanssa ulkona, niin sekin tuo niitä pelkäämiäsi basiliskoja kotiisi. Ja tosiaan, ellet, niin harkitse myös kissanpitoasi. Kyllä eläimen tulisi päästä päivittäin käymään pihalla. Moni kuljettaa nykyään kissoja valjaissa fleksin nokassa kuin koiraa. Harkitse!
- pienivalkoinen
Eihän se koira sitä kärsi jos alusta asti opetetaan omalle petille, eikä haittaa vaikka kissa sängyllä onkin, ei eläimet mieti tollaisia.
Mut kuitenkin, jos olis minun koira, varmasti sais tulla kainaloon... meidän kaks koiraa ja kissa köllöttää sängyssä, on iso sänky, ne vie tilaa aika lailla. Suurin harmi on hiekoitettu sänky, pitää ravistella illalla isommat pois. Emme ole bakteerikammoisia.- apkirjoittaja
Niin, olishan se mukavaa kun illalla TV:tä katsellesta kummatkin loikoilisivat vieressä.. Minä vaan asun kaupunkialueella ja täällä on kaikenlaista maassa, esim. eläinten virtsan lisäksi saattaa olla myös ihmisten virtsaa! Koirakuiskaajan yhdessä jaksossa kuiskaaja sanoi omistajalle että koiran voi päästää sohvalle luvalla ei muuten. Sama varmaan pätisi sängylle tuloon. En tiedä sekoittaisiko se koiran päätä. Kai yleensä sääntöjen pitää olla selkeitä, joko jotain saa tehdä tai sitten ei.
Toisaalta tuonhan minäkin kengissäni bakteereja ulkoa eteiseen ja siitähän ne leviävät omissa ja kissan jaloissa. Tuskin siis koiran mukana leviäsi juurikaan enempää bakteereja! Kai minä ajatukseen totun.. - tähtipallo
Bakteeripelko on turhaa, mutta tokihan voi koiran tassut aina puhdistaa ulkoilun jälkeen, monet tekevät niin. Meillä myös sohvalla ja sängyllä on helposti pestävä suojapäällinen, jonka voi usein pistää pesukoneeseen.
Olen samaa mieltä, että koiran sänkyyn tuleminen on luvanvaraista. Meillä toimii niinpäin, että sinne saa mennä, mutta kun minä tulen, on tehtävä tilaa tai jos pois käsketään, pitää mukisematta lähteä. Minä omistan sängyn, ei koira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912920Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461567- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021384Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4021308Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21089Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381047Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855