Olen 19-vuotias nuori mies, joka on ollut huostaanotettu alle kaksi vuotiaastasta asti, ja asunut samassa rakastavassa perheessä jo 17 vuotta.
Minulla on kertynyt itsenäistymisvaraa ihan mukava summakin, josta noin vuosi sitten otettiin sosiaalihuollon kanssa 5 tonnia auton ostoon ym. Kuluihin.
Selasin nettipankkia kun sain tunnukset 18-vuotiaana, ja huomasin että itsenäistymisvaroista on otettu noin pari tuhatta. Sossun tapaamisessa aikoinaan sanoivat että se oli "varojen hallintamaksu" joku sellainen.
Minut adoptoitiin, kun täytin 18.
Nyt alkoi asia kaivella, ja kun etsiskelin vähän netissä, niin tästä hommasta ei tunnu lukevan missään.
Voi olla, että olen väärässäkin, mutta nyt jälkeenpäin olen miettinyt että mihin hiton hommaan perustuen sossut ovat ottaneet sellaisen summan, millä monet perheet elävät kuukaudessa.
Onko kellään muilla kokemuksia itsenäistymisvaroista? (ja viittaan kintaalla asialle )
vai alanko soittelemaan ja hommaamaan selvitykset, koska sitten tässä on jotain mätää.
rahaa otettu itsenäistymisvaroista 2keuroa
3
114
Vastaukset
- nnekusettavatsua
ilmeisesti ovat antaneet sinun rahoja huostaanotto/ adoptioperheeseen..
Teet sossusta nyt rikosilmoituksen ja lähdet vetämään adoptioperheestä,
hommaat oman asunnon, toisen tilin, aluksi (ei omalle nimelle) vaan jon-
kun kaverin nimelle ja sulle käyttöoikeus tiliin..mun isyys vietiin aikanaan viranomaisten valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet. lasteni lausunnot asumisesta kanssani ja mistä lastenvalvojalla sovittiin ja koke-mukseni perusteella voin sanoa sosiaaliviranomaisten toimivan päi per-
settä, leimatessaan hyvän isän ja viedessään lapselta rakastamansa isän lapsen elämästä jauhaessaan pelkkää paskaa äidin kanssa.. - outoa_on
En tunne juurikaan lastensuojelua, mutta olisiko sosiaaliasiamiehestä apua? Yritin googlettaa eri tavoin asiaa, mutta en löytänyt tietoa. Kuulostaa oudolta.
- tanjaaa
Tee selvitys pyyntö sossuuun tai tutkintapyyntö poliisille. Tuossa on kavallus rikosnimike.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412765Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4282316Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212176Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182040Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411779Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371709Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221236Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11154- 741069
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987